Valaki hallott már konkrét állásfoglalást arról az anomáliáról, hogy:
- a minidv kamerádba mindegy milyen márkájú kazettát használsz csak az a lényeg, hogy mindig ugyanazt a márkád használd és semmi esetre sem más márkájút mert az rontja a videofej minőségét.
Küldd csak az SMS-t, azután ne csodálkozz, ha majd egyszer becsengetnek hozzád. Arra nem gondolsz, hogy az SMS-el felfeded a telefonszámod, amely mögött ott van a neved, lakcímed, stb. A legnagyobb ökörség mióta warez létezik...
Kéne nekem egy kis szaktanács attól aki ismeri vagy már rendelt a Nomaticától!
Arról lenne szó, hogy át kéne utalnom nekik 300 ezret ahhoz, hogy a régebbi megrendelésem kedvező áráért kapjam meg a kamerát. Igen ám de nem tudják megmondani, hogy mikor érkezik és éppen ezért lejárhat a megrendelési idő , s akkor csak a drágább árért kapom meg. Ellenben úgy kell nekik pénzt küldenem, hogy ki tudja mikor érkezik meg a kamera. Kicsit fázok ettől, hogy elküldjek a világba 3 kilót és várjam a messiást. Mennyire megbízhatóak a nomaticánál, illetve ha nem érkezik mégsem kamera akkor garantálják, hogy visszaküldik a pénzemet , és ebben én bízhatok???? Túlontúl feltételes minden: ha megérkezik, nem tudni mikor de küldjem a pénzt a megrendelés összegének tartásaként, ha nem akkor nincs gond. Szóval meleg dolognak tűnik nekem egy kissé....
Akinek van konkrét tapasztalata kérem írja meg!!!!
A Vezérlőpult/Rendszer/Hardver/Eszközkezelő/Hang-video és játékvezérlők/Videokodekek/Tulajdonságok-ban megtalálhatóak a telepített kodekek, pl a DivX is, stb. A Panasonic mellett van a Canopus, állítólag a legjobb, persze (szerintem) mindkettőt érdemes lenne kirpóbálni.
A Pinnacle studio 9 trila-t most töltöm le de csak 30 napos a próba,
buta kérdés, hogy hogyan lehetne "hosszabítani" ingyé?
Egyébként letöltöttem a Ulead Studio 8.0 (korábban 6.0 volt fenn) és nem indul el azt írja, hogy a prg érvénytelen laphibát okozott, vagy hasonló. mi lehet a baj win98 refresh?
....ahhoz elöbb ismernünk kellene egymást, nagyokat sörözni, sok közös élményt együtt tölteni, majd jól megunni és a végén jól összeveszni.. :-))))) Persze csak vicc volt.
Természetesen nem lehet ezen összeveszni, hiszen az jó ha ennyien ennyi félén látjuk a világot és használjuk a kameránkat. Milyen sivár lenne ha mindenki ugyanazt gondolná. Mellesleg teljesen megértem azt a hangulatot amit te mondassz, ez kicsit arra hasonlít amikor még a szoba falára diát vagy mesefilmet vetítettünk és egy -egy túra fotóinak bemutatása 2-3 órás vetítés volt, közben magyarázva a fotókat. Nagyon élveztem azt. 16-18 évesen ámulattal néztem amikor a "nagyok" megjöttek egy franciaországi barlangtúráról és vetítették az ott fotózott csodákat. Huhhh, hát az valami fantasztikus volt. Mivel én a fotózáshoz nem értek ezért a saját magam kreativitásával próbálom feleleveníteni akkori élményeimet, "újkori" formában. :-)))
agyurma
Természetesen küldök egy mp3-at erről a 35 mm kamerahangból.
Hova küldhetem és mennyit tudsz fogadni. Megpróbálom 192-vel csinálni, hogy viszonylag jó legyen a minősége.
Bár én roobi2-vel értek egyet 100%-os mértékben, de én azt gondolom, hogy ezen nem fogunk összeveszni. Én hosszan leírtam, hogy én miért gondolom így, miért csinálom így, szerintem abban sincs semmi kivetnivaló, mint ahogy abban sem, ahogyan te gondolod. Nem vagyunk egyformák. A lényeg, hogy mindenki örömét lelje abban amit csinál; ki ebben, ki abban.
Más: A DV-codec kérdésemre nincs valakinek ötlete? Mert mielőtt tovább nyomoznék, ennek szeretnék utána járni.
Még más: Ma végre volt időm, és kimentem a közeli tóhoz, és a tóparton meg a mellette lévő parkerdőben forgattam egy 20 perces filmet. Hát visszanézve látja igazán az ember, hogy mennyi hibát követ el. Nagyon sokszor túl gyorsak a svenkelések, sokat csináltam auto expozícióval, de kísérletezgettem sokat a spotmeterrel is. Néha egész jó lett, néha az auto üzemmód lett a jobb. Utólag jutott csak eszembe, hogy a program AE módokkal nem is próbálkoztam. De azért sikerült egész jó kis felvételeket is csinálnom. Csak amíg nem igazán jó a DV capture, addig nem fogok nekiállni szerkeszteni, vágni, pedig már nagyon vágyok erre, hogy elkészíthessem első természetfilmemet.
Volt egy nagyon szép szitakötő, ami elég sokáig egy helyben volt, ezért jól lehetett filmezni, csak sajnos az autofókusz nem működött, mert állandóan a háttérben lévő bokrokra, fákra fókuszált, úgyhogy jött a manuálfókusz. Hát nem egyszerű, mert ahhoz, hogy jól lássam, hogy éles-e, rá kell zoomolni, és ugye közben nyomogatni az LCD-t úgy, hogy ne mozogjon el a kamera. Ez sem volt egyszerű, de azért erről is sikerült egy két jó snittet készíteni.
Hát van még mit tanulnom, de nagyon élvezetes dolog ez.
Ja, és ma jöttem rá, hogy bizony jó dolog is lenne egy videoállvány. Megvan a következő beruházás...
Ugye nem OFF-topic, hogy ilyeneket írok? Mert a topic címe digitális videokamerák, de ha úgy gondoljátok, hogy az ilyen élményeimet tartsam magamban, akkor megkímélek mindenkit.
Tudod én esküvőket - pláne az enyémet ;-) - nem szoktam felvenni, ellenben jó hangulatú túrákat , bringásversenyeket, hegyi trekkinget igen. Ezek nem jók ha 2 órán keresztül nézi a nézősereg. Nagyon sok barátom használ kamerát ebből egy páran otthon editálnak is. Mindannyiuknak közös véleményünk, hogy sokkal élvezetesebb a legjobb, legütősebb képekből egy összeállítást csinálni, mert már sok vetítésen fürödtünk be az állandó FF >> üzemmódba. A néző mindig kiesik a filmecske hangulátából az állandó magyarázkodás miatt, hogy: - ,,,most ezt tekerem mert itt most nem történ semmi , de majd ott az lesz ...!!! Nekik az egész hangulata a lényeg - akár az ismeretterjesztésével együtt - nem a sok apró feleslges részlet. Persze ami fontos és ki kell emelni az benne is van.
Azért ez még nem a 15 másodperces reklámműfaj :-)))
Abszolute így látom én is. Nincs unalmas perc amit vágással töltök. Élvezem a kreatívitást és előre izgulok a produktumon.
Ajánlom a Premiert a 6.0-ás verzióhoz lehet a computerbooks honlapján kapni könyvet, de könyvesboltban is megvásárolható "Digitális videózás Premier 6.0 alkalmazásával". Ha ezzel megtanulod - mert egész jól le van írva magyarul - onnan már gyerekjáték átszokni a Pro változataira. Ebben már real timeban futnak az áttünések és effektek.
Az agyoncsicsázásról igazatok van. Én is csak egyszerü áttünést vagy élesvágást , esetleg élesvágás helyett 5-10 kockás rövid áttünést használok. Csak és kizárólag akkor használom a spec effekteket ha valamit ki akarok emelni ill. annak ott célja van. PL: bonyolultabb főcímkészítés.
Mivel én egy mountenbike-os egyesületben vagyok www.happybiketeam.hu sokat forgatunk versenyeken, túrák alkalmával. Ez egy igen mozgalmas ás látványos műfaj. Ebben aztán lehet minden használni, hogy elég ütős, fiatalos , pörgős legyen. :-) Ezért is vásároltam egy plusz kis kamerát amit a minidv kamera analóg bemenetére tudok kapcsolni és egészen merész helyekre tudom utána azt helyezni. Bukó, kormány, teleszkóp stb.. Látványos kis vágóképeket lehet vele eszközölni.
Hát, én is a Vegast preferálom. Egypár hónappal ezelőtt én is a Pinnacle Studiot használtam, de aztán "ráéreztem a Vegas ízére" és most már le sem beszélhetnének róla. A Vegasban SOKKAL több a lehetőség! Egyébként szerintem gyengébb gépeken is stabil és megbizható.
Hát én sem számítok öreg rókának a fórumon, de azért szívesen válaszolok:
>Hogy lehet az, hogy a kamerámhoz kapott editáló szoftver Ulead 6.0 Basic, nem tud
>mpeg2 azaz dvd formátumot kreálni?
>lehet, hogy egy lightosabb verzió és ezért, ha igen akkor melyik a jó editáló progi Ulead
>8.0, Pinnacle 9? és ezek hol és mennyiért kaphatók?
Igen, általában ezt csinálják a szoftvergyártók, hogy a kapott szoftver lebutított, hogy kipróbálhasd, de igazán hatékonyan ne tudd használni, hanem vedd meg a full verziót.
A kérdésedre a válasz: Ha nincsenek komoly igényeid, és egy jól használható, egyszerű felhasználóbarát hatékony szoftverre vágysz, akkor én a Pinnacle Studiot ajánlom, nekem az bejött. Ha komoly igényeid vannak, akkor olvasd el az elmúlt tizenpár hozzászólást, hallgass a profikra, és használd a Vegast.
Akkor még lehet, hogy én voltam béna, de én például nem tudtam a bedigitalizált mpeg-2 fájlt jelenetekre bontani.
Persze valóban előfordulhat, hogy mivel túl sokra nem jutottam a Vegas-szal a kipróbálás során, ezért lehet, hogy hamar fel is adtam.
Ha már ilyen rendes vagy, hogy felajánlottad a leírást, nagyon szívesen fogadom, lehet, hogy tényleg kap még egy esélyt.
Egy kérdés: A Vegasban én nem találtam képzaj csökkentő videofiltert, nincs benne, vagy én nem találtam? Esetleg plugin-ként telepíthető hozzá?
Nem vagyok naív, de azért megkockáztatom a kérdést: a leírás magyar? Biztos nem, de hátha :-))
És ez milyen leírás? Ami a Vegas oldalán van manual pdf, vagy valami jól használható "így kell vele hatékonyan dolgozni" kategória?
Nem vagyok ám finnyás, csak érdeklődöm. Ha manual, akkor majd egyszer rászánom az időt, és áttanulmányozom. Ha angol, azzal is elboldogulok, csak kicsit lassabban, mert már kicsit kopott az angol tudásom.
Lehet, hogy még adok egy esélyt a Vegasnak. Bár egy ismerősöm meg a Premier-re akar rábeszélni, azt mondja, hogy ő egy óra alatt meggyőz engem arról, hogy annál jobb és hatékonyabb szoftver nincsen.
Példa erre a mi esküvői videónk. A felvett anyag 4 óra hosszú. Amikor korábban ezt megmutattuk ismerősöknek, rokonoknak, barátoknak, 1 óra múlva már feszengtek a fotelban, pedig pörgettük is a kazit, de így is jó 2 óra alatt lehetett megmutatni a 4 órás felvételből a lényeget, és abból a 2 órából fél óra a pörgetéssel ment el. Ez így nagyon unalmas. Arról nem is beszélve, hogy sokszor a kép a lényeges, mert a hang csak egy kavalkád, amikor "tömegjelenetek" vannak, olyankor jön jól a hang lekeverése, zenei aláfestéssel. A "szép" jeleneteknél (pl. házasságkötő terem, templom) ott meg szép halkan lágy, klasszikus zenei aláfestés hatalmasat dob a felvétel atmoszféráján. Nos én a 4 órás anyagból 68 perces filmet vágtam, de az olyan, hogy aki eddig látta, azt mondta, hogy észre sem vette, hogy ez több, mint egy óra volt, és minden perce lekötötte a figyelmét. Az áttűnéseknél nem követem el azt a hibát, hogy telepakolom mindenféle giccses 3D áttűnéssel. A nagyobb jelenetváltásoknál használtam 3D Hollywood FX áttűnést, egyébként a snittek között pedig egyszerű 1-2 illetve ritkán 3 másodperces dissolve áttűnéseket. Így ez nem vonja el a figyelmet, de kellően szép tud lenni. Nos mindent összevetve így óriási a különbség, ha egy ilyen filmet mutatok meg, mint ha a 4 órás felvételt tekergetem.
Hasonlóan, a nyaralásokról készült 1-1,5 órás felvételekből én is 15, max 20 perces filmeket csináltam, ami így szintén nézhető, és a zene nagyon sokat dob rajta.
Persze ez nem kis munka, de ha belejön az ember, akkor egész jól lehet haladni, és az eredmény szerintem minden időráfordítást megér, arról nem is beszélve, hogy én élvezem a munkát is, mert minden egyes elkészült perc megnézése örömet okoz, hogy mennyivel jobb, mint az eredeti.
Való igaz, hogy nem a legegyszerűbb a Vegas, én sem használom ki teljesen, de ha megtanulja az ember az alapfunkciókat, utána nagyon gördülékenyen megy.. Ráadásul jelenetre bontva capture-ál ami szintén kényelmes szerkesztéskor... Stabil és gyors program, a Videostudio nekem sokat homokórázott, a mediastudio pedig kódoláskor csinált sok hibát. A Vegashoz kell leírás az tény... Ha érdekel, szívesen elküldöm emailen.
Már két-három hónapos Studio gyakorlattal a hátam mögött próbáltam ki a Vegast, de nekem háromszor annyi időbe telett vele két snitt között egy klassz áttűnést produkálnom.
Pedig hidd el sokat vesztesz. Ha nem áll kézre az áttünések kezelése választhatsz a másik két módszerből. A sebességel sincs gond, mert ha pl. csak gyorsan össze kell dobálni jeleneteket ugyanazzal az áttünéssel, akkor beállítom a menüben hogy 2 másodperc egy áttünés, kijelölöm az összes jelenetet, áthúzom a videósávra, majd ráhúzom a kiválasztott áttünést és kész a "film" 10 másodperc alatt.
Nincs azzal semmi probléma ha olyan szoftvert használsz ami pont annyit tud amennyire most szükséged van, de egy "csúcsrajáratott" programnál hiába jön meg az étvágyad, nem lehet "továbbfejlődni".
Van egy nem túl régi JVC GR-D200-as gépem. 1/4-es CCD-vel, 540 soros felbontással is 452.000 pixel a kapott kép. Most olvasgatom a Sony és a Panasonic honlapját, ahol az új gépek (még az alaptípusok is) 800.000 pixel felbontásúak. A Panasonic azt írja, hogy állóképnél 800.000, mozgó képnél 400.000 effektív pixel. Az én gépem a 452.000-ből mozgó képnél még redukálódik valamennyit? Tavaly én egy elavult gépet vettem volna? A Sony mozgó képe is csak 400e pixel körüli?
Hat elmegy vele par este...
De a video keszitesenel kell eldonteni, hogy ezt csak egyszer akarom megnezni, terrorizalni akarom vele minden ismerosomet, vagy emleknek akarom hasznalni.
VHS kazettara kiirt elmenyeket szerintem senki nem vesz elo 2 ev utan. Mig mi a gyerekrol keszult CD-t elo szoktuk venni.
Udv
Egy hasonlo eljarast csinalok en is.
az eredeti nyersanyagbol (2-3 kazetta) keszitek egy filmet sajat hasznalatra 3-5 perces jelenetek helyszinek, napok, esemenyek szerint, igy a kesz CD-n konnyu ugralni, valamint az egeszrol egy 5-15 perces 'best of' klippet, amin zenei alafestes van, feliratok (helyszinek) es egy a celja - visszaadni a hangulatot.
A best of reszt meg lehet mutatni mindenkinek, a tobbin a csaladon belul nosztalgiazunk.
Udv
A Vegasra kollegáim között is sokan esküsznek nagyon jó progi. Én Premier Pro párti vagyok nekem nagyon bejon a tipikus adobe kezelő felület. Már a Photoshopnál is tetszett. Én szeretem ha az igényeimnek megfelelő bonyolultságú dolgokat is meg lehet csinálni vele. Speciális 3D-s effktekhez akár az After effektet is segítségül hívom.
Zekivel ellentétben én kifejezetten célzottan vágott rövidfilmekben gondolkodom.
Amikor forgatok egy nyaraláson mondjuk 2x60 percet és meg szeretném mutatni élményeinket a családnak, barátoknak, akkor látom, hogy a 20-ik perc után lankad a figyelmük és unják. Ami nekem érdekesnek tűnik az nekik unalom. Szeretem amikor egy-egy ilyen utifilmet vagy mást bőven elég csak odaadnom CD-n a barátoknak és amikor megnézik akkor élmény számukra is. Nem kell közben órákig magyarázni pillanatállj közben a történéseket. Nem beszélve arról, hogy egy-két snittet rosszul vesz fel az ember , ismétli , stb.. ami marha unalmas. Ezért már a forgatásnál úgy feszem fel a képeket, hogy nagyjából összeáll a fejemben a kész film. Nem lesz ettől zanzásított és nem is hagyok ki belőle semmit, egyszerüen a képek helyes sorrendje végigvezeti a nézőt a filmen, (dramaturgia) ezáltal élvezhetővé téve azt.
A narráció, feliratok, zenei hangulatok erősítik és érthetővé teszik számukra a filmecskét. Ha több év múlva megnézem én sem vagyok kíváncsi két óra hoszzú , rossz snittekkel teli nyúlós masszára, inkább szívesebben nézem a hangulatos filmecskét. Ha valami nagyon akciódús akkor max. 30 perc, de inkább 6-10 perces mozikat csinálok.