Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vorikiraj Creative Commons License 2019.08.13 -5 1 47157

Én, megbízásból kínálom a szíjakat, de! Használtam is ilyent. Több mint 10 ezer km- után, azzal adtam el az autót. Természetesen, lehet mondani, írni rá akármit, venni sem kell.. Szerintem persze: nem véletlenül gyártották le ezeket.

Előzmény: kiggyo (47148)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.11 -2 1 47156

Bander Ferenc MopedautóEgyébként segédmotoros kerékpárt nem is lehet forgalomból kivonni.
Milyen jogszabály alapján történt? (
válasz : 326/2011  101§ (1) d )
A segédmotoros kerékpár nem gépjármű!

Ez olyan mintha a Babetta kismotort kitiltanák jogilag!
1

 

Bander Ferenc Mopedautó László Rideg megint egy szuper okoska!
A segédmotoros kerékpár hatósági jelzése nem a rendszám, hanem az alvázszám!

 

Feri állításában annyi stimmel , hogy a segédmotoros kerékpár nem gépjármű . De nem gépjármű a mezőgazdasági vontató , a lassú jármű és a villamos sem . A forgalomból azonban ők is kitilthatók . A Babetta valóban érdekes eset , mert az nincs ugyan forgalomba helyezve -- az jogilag a nyilvántartásba vétellel és rendszám/forgalmi-törzskönyv kiadásával valósulna meg -- mégis részt vehet a forgalomban . Ahogy részt vehet forgalomba helyezés nélkül a kerékpár , a kézikocsi , a kerti traktor , a lassú járművek bizonyos csoportja és az állati erővel vont járművek . Ezt a közlekedési törvény egyértelműen leírja . Ferit az zavarja meg , hogy a 5/1990-es KÖHÉM valóban az alvázszámot illetve a CM jelzést tekintette hatósági jelzésnek ( a 2 és 3 kerekűeken tkp. most is még az ) , de az azóta keletkezett joganyag már mást ír . Ha azonos szintű jogszabályok ütköznek akkor a későbbi keltezésű a mérvadó , illetve ha magasabb szintű valamelyik az ütköző jogszabályok közül akkor a magasabb szintű az irányadó . Mivel itt egy régebbi (miniszteri) rendelet áll szemben egy újabb kormányrendelettel , illetve egy később frissített törvénnyel , így a kérdés költői .

    Ilyenkor szoktam érezni , hogy jobb magam távoltartani a fészbúktól . Aztán azon is eltűnődök , hogy a fórumtársak közül miért birkóznak ott ? Aztán rájöttem : jó ez így -- mármint hogy ez nem ezen a fórumon jelenik meg .

 

1988. évi I. törvény

a közúti közlekedésről1

25. §239 E törvénynek

a) a hatósági engedélyre, jelzésre, nyilvántartásba vételre és a hatósági vizsgálatokra vonatkozó rendelkezései a kerékpárokra, az állati erővel vont járművekre, a kézikocsikra és a lassú járművek külön jogszabályban meghatározott egyes fajtáira,

b) a hatósági engedélyre, a hatósági jelzésre és a nyilvántartásba vételre vonatkozó rendelkezései a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra,

c) az időszakos vizsgálatra vonatkozó rendelkezései a segédmotoros kerékpárokra,

d) a típusvizsgálatra és típusbizonyítványra vonatkozó rendelkezései az egyedileg behozott, előállított (összeépített) vagy átalakított segédmotoros kerékpárokra, illetőleg a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra vonatkozó rendelkezései az egyéb, két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra

nem terjednek ki.

25/A. §240 A közúti forgalomban

a) a gépkocsi,

b)241 a motorkerékpár [ideértve a négykerekű motorkerékpárt is],

c) a mezőgazdasági vontató,

d)242 a négykerekű segédmotoros kerékpár,

e) a pótkocsi,

f) a lassú jármű

- a 25. §-ban meghatározott kivételek alkalmazása mellett - a közúti forgalomban érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt.

 

És ezzel van összhangban a kormányrendelet :

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

10. A járművek forgalomba helyezése és ideiglenes forgalomban tartása

42. § (1) A közúti közlekedés szabályairól szóló rendeletben meghatározott járművel – kivéve a trolibuszt, a villamost, a kerékpárt, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt, az állati erővel vont járművet, a kézikocsit – közúti forgalomban akkor lehet részt venni, ha forgalomba helyezték, vagy ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték.

(7) A jármű forgalomba helyezése nyilvántartásba vétellel, a forgalmi engedély, a rendszámtábla, és – az 55. §-ban meghatározott járműveknél – az új típusú rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica kiadásával valósul meg.

(9) A lassú jármű, annak pótkocsija, valamint a négykerekű segédmotoros kerékpár forgalomba helyezése esetén „igazolólap” megnevezést tartalmazó forgalmi engedélyt kell kiadni.

12. A rendszámtábla és a regisztrációs matrica

53. § (1)180 A rendszámtábla olyan hatósági jelzés, amely a Nyilvántartó tulajdonát képezi.

57. §(6) A négykerekű segédmotoros kerékpárra hátulra, E típusú, különleges rendszámtáblát kell felszerelni.

60. §(2)f) a négykerekű segédmotoros kerékpárokra S, illetve R betűjellel kezdődő

különleges rendszámtáblát ad ki.

20. A forgalmi engedély

88. § (1) A forgalmi engedély, az ideiglenes forgalomban tartási engedély, valamint a lassú járműre, annak pótkocsijára és a négykerekű segédmotoros kerékpárra kiadott igazolólap, olyan hatósági engedély, amely a jármű közúti forgalomban történő részvételének jogszerűségét igazolja.

90. §(3) A négykerekű segédmotoros kerékpárok esetében a közlekedési igazgatási hatóság a járműnyilvántartásba bejegyzéssel egyidejűleg a forgalmi engedély „Hivatalos feljegyzések” rovatába jegyzi be a forgalmazási korlátozás tényét és jogosítottját.

95. § A forgalmi engedélyre vonatkozó szabályokat a lassú járműre, annak pótkocsijára és a négykerekű segédmotoros kerékpárra kiadott igazolólapra is értelemszerűen alkalmazni kell.

101. § (1)297 A közlekedési igazgatási hatóság – a kivonási okot észlelő hatóság értesítése alapján – a jármű forgalomból történő kivonását hivatalból rendeli el a 96. § (1) és (9) bekezdésében, valamint a 97. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott esetekben, továbbá, ha

d) a járműnyilvántartás és a kötvénynyilvántartás kötvénynyilvántartó szerv általi negyedéves összevetésével, vagy az ellenőrzésre jogosult hatóság eljárása során megállapítást nyer, hogy a gépjárműre nincs érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezet,

 

Előzmény: oljeg12 (47155)
oljeg12 Creative Commons License 2019.08.10 -1 1 47155

Ha egy szövegből kiveszünk egy részt és azt adjuk közre, akkor az lehet, hogy csak féligazság. Ezért nem ártott volna azt is hozzá ollózni, ami miatt az általad idézett (nem éppen baráti csevegés) kialakult.

Ha esetleg még ezt is beollóztad volna, akkor Itt ezen a fórumon is látható lett volna, hogy Bander Ferenc milyen nyilatkozata váltotta ki az eldurvulást.

Az egész azzal kezdődött, hogy egy biztosítási adminisztrációs hiba miatt, kivontak egy mopedautót a forgalomból. Abban valóban tévedtem, hogy egy babetta nem L2e, hanem L1e kategória. Attól függetlenül, még nem kell olyan választ adni, amivel a másikat sértegetjük.

 

 

Bander Ferenc MopedautóEgyébként segédmotoros kerékpárt nem is lehet forgalomból kivonni.
Milyen jogszabály alapján történt?
A segédmotoros kerékpár nem gépjármű!

Ez olyan mintha a Babetta kismotort kitiltanák jogilag!
1

  • László Rideg Azért különbség van egy babetta (L2e kategória), és egy négykerekű mopedautó(L6e kategória) között. A babettának nincs hatósági jelzése (rendszám), de a mopedautónak van. És aminek van, azt le is lehet venni. Vagyis, a forgalomból ki is lehet vonni.
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 2 hete
  • Bander Ferenc Mopedautó László Rideg megint egy szuper okoska!
    A segédmotoros kerékpár hatósági jelzése nem a rendszám, hanem az alvázszám! És csoporton belül megkülönböztetés az a jogi fogalom, ami az L1e, L2e, L6e kategóriák között folyik!
    Valamint szuper okoska!
  • Erre az indulatos megnyílvánulásra kapta Bander Ferenc az általad beollózott választ.

    Előzmény: hőrpögő (47154)
    hőrpögő Creative Commons License 2019.08.10 -1 0 47154

    ,,,,BANDER FERENC ÚR VÉLEMÉNYE,,,,

     

    László Rideg Bander Ferenc Mopedautó Na akkor idefigyelj te NAGYOKOS! Arra adjál csak nekem választ, hogy miért nem vagy kívánatos személy az Index Fórumon a mopedautósok között? Lehet, hogy azokért a kavarásokért, amiket művelsz?

     

    Elrejtés vagy jelentés

    Tetszik

     · Válasz · 1 hete

     

    Bander Ferenc Mopedautó László Rideg azok a kavarások miatt használható a mopedautó, amiket én tettem!

    És ahogy utaltam rá, az okoskodó emberek csak ártanak! Az összefogást verik szét! Ezek között ön biztosan jól érzi magát! Én nem!

     

    Elrejtés vagy jelentés

    Tetszik

     · Válasz · 1 hete

    XANTIi Creative Commons License 2019.08.10 -1 0 47153

    Húbammeg!

    Előzmény: pál0123 (47152)
    pál0123 Creative Commons License 2019.08.10 -1 0 47152
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 47151

    aixam 400hoz keresek km-spirált,vagy esetleg valami más típusú gépjármű típusát,amivel megegyezik.

     

    Nem tudok arról , hogy bármivel egyezne . Pontosabban a teteje  ( állítólag  ) a régi Citroen BX és Visa modellekével azonos  az alja pedig a robogókéval -- 10-12-es hollandi ...

     

    Venni külföldről lehet* , 25-30 euró környéki áron , vagy a hazai cégektől** rendelni 15 ezer Ft-ért . Ha csak a belseje ( a spirál ) sérült -- általában az törik -- vagy a tok csatlakozásai még épek akkor a legjobb gyártatni , az potom pénz .

     

    *https://www.minicar-parts.nl/aandrijving-schakelsysteem/aandrijving/kilometerteller-kabel

    **http://mopedautoalkatresz.hu/webshop/index.php?route=product/category&path=44_91

     

    info79 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 47150

    heló. aixam 400hoz keresek km-spirált,vagy esetleg valami más típusú gépjármű típusát,amivel megegyezik.

    WooDoo Creative Commons License 2019.08.06 0 3 47149

    Ennyiért át lehet alakítani golyóscapágyasra, és akkor soha többet nem kell a szénkarikákat cserélni. Ráadásul a tárcsa megvezetése is sokkal pontosabb lesz, a szíj is tovább tart...

    Előzmény: Lacko710423 (47145)
    kiggyo Creative Commons License 2019.08.05 -1 2 47148

    itt régebben az volt a tapasztalat hogy sokkal kevesebbet bírnak ezek a szíjak mint a gyáriak, neked mi a tapasztalatod velük?

    Előzmény: vorikiraj (47146)
    Lawicska Creative Commons License 2019.08.05 -1 1 47147
    Az illető figyelmeztetve lett.
    Még egy második esélye van és repül örökre.Ami szerintem hamar be fog következni ahogy látom.Mindent meg lehet mondani csak nem mindeggy hogy hogyan!
    Idő hiányában nem tudtam mindig ránézni a csoportra hektornak is 1000 a dolga.Kicsit finomhangoltunk a csoporton így a jövőben ez többet nem fordul elő.
    Előzmény: pál0123 (47131)
    vorikiraj Creative Commons License 2019.08.05 -5 0 47146

       Hali! Mopedautóba való variátor szíjak vannak eladók. Ipari szíjak, ha valaki egyet venne, 12, ha többet: 10 ezer. Ezen kívül vannak nagy teljesítményű gépekbe, kombájnokba való variátor szíjak: lista ár alatt 5%-al. Kívánságra a legközelebbi MÁV, vagy busz Pu-ra elviszem, a posta' is  lehet..

    Lacko710423 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 47145
    Halihó fórumozók. Abba szeretnék tanácsot kérni, hogy aixam 400 as kisautómban a motoron levő variátoromban szeretnék szénperselyeket cserélni. De csak a Devecserieknél találtam. Elég húzós áron.
    Valaki cserélt e már az övében és hol lehetne 17 ezernél olcsóbban beszerezni?
    Barret02 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 47144

    Ehhez a témához csak a nyomatékváltó dícsérésével tudok hozzászólni.Nekem csak robogóm van,de nem lehet zavarba hozni.Addig megy,míg egy kerékre nem áll a motor! Menne még,de hanyatt esek vele. Voltak váltós motorjaim,de a nyomatékváltó induláskor jóval rövidebb,mint a váltós 1-es fokozat.

    Előzmény: brömbi (47143)
    brömbi Creative Commons License 2019.08.05 0 1 47143

    Én már olyan hegyen is voltam vele, ahol normális emberek nem járnak, csak gyalog.

    Meg is ijedtem egy kicsit, de nem nagyon. Pöfögött, pöfögött és ment.  

    Előzmény: Bakancs4 (47141)
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.05 -3 0 47142

    Jól van na  , este van ... Most nézem , hogy fészbúkos társulattól idézgetsz . Én a naiv  jólelkű meg nekilátok itt válaszolgatni .

    De azt tényleg kimérem egyszer , hogy mekkora emelkedőn megy föl gond nélkül . Amikor kicseréltem a difit 11-ről 8-ra akkor találtam olyan emelkedőt amelyiken a pörgős áttétellel felment , de a nyújtottal csak többedik nekifutásra , keservesen . És emelkedőn indulásról szó sem lehetett .

    Szerencsére itt a környéken vannak huszonszázalékos kaptatók betonúttal , lehet méricskélni .

    Előzmény: Bakancs4 (47141)
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.05 -2 0 47141

    Kérdésem az lenne hogy kinek milyen tapasztalata van a mopedautóval kapcsolatban felmegy a dombra vagy sem?

     

    Valamikor megmérem a hegymászó képességét valamelyik gyári összeállítású ( 4 kW , 11-es difi ) járgánynak . Tapasztalatom szerint 25 %-os emelkedőn mindenképpen fel kell tudnia menni , az pedig már elég tekintélyesnek számít kis hazánkban -- márpedig ezeket a masinákat Ausztriában elterjedten használják , ott pedig vannak azért rendes kaptatók . Vélelmezem Franciaországban is -- vajon el lehetne adni az eredeti (új) áráért egy ilyen kocsit a válogatós nyugat-európai polgárnak , ha a kisebb emelkedőkön már csúfot vallana ?

    Viszont olyannal már találkoztam , hogy bizonyos variátor vagy szíjhíbák miatt a meredekebb kaptatók kifogtak a verdán .

    Összegezve : annak a mopedautónak , amit nem bontásra vagy javításra árulnak fel kell tudnia menni , illetve el is kell tudnia indulna a magyarországi szilárd burkolatú közúthálózaton előforduló emelkedőkön , akár teljes terheléssel is . 

     

     

    brömbi Creative Commons License 2019.08.05 0 0 47140

    Kis dombra 40- el

    Nagy dombra 35-el

    Nagy hegyre, amíg le nem diferál.

    Rossz úton is megy egész jól, míg vissza nem csúszik, de akkor meg rossz a fék..

    De az már igen nagy hegy. Szóval kimegy az mindenhova...

    Előzmény: somi1955 (47139)
    somi1955 Creative Commons License 2019.08.04 -4 0 47139

    Ez durva:   "Sziasztok segítségre lenne szükségem, édesapámnak vettem egy mopedautót amely nem túl nagy dombon sem megy fel 🤔egy Érdi kereskedésben vettük, ahol azt mondják ezek a dombon nem mennek fel😱kérdésem az lenne hogy kinek milyen tapasztalata van a mopedautóval kapcsolatban felmegy a dombra vagy sem?köszönöm''

    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 47138

    Még annyival egészíteném ki , hogy a kocsin a kicsi ( 10-es ) kerekek voltak fenn ami a távolságmérésnél is , a sebességmérésnél is kb. 7%-ot csal -- mindkettőt a kilométertáblákból illetve stopperrel ellenőriztük . A (tényleges)  100 km-t olyan 140 perc alatt tettük meg , és 3,5-ös fogyasztásunk jött ki .

    Előzmény: Bakancs4 (47135)
    Malaguszti Creative Commons License 2019.08.03 0 0 47137

    Húha, rekordot döntöttetek ?
    Jó sokan összejöttetek.

    Előzmény: Bakancs4 (47134)
    kiggyo Creative Commons License 2019.08.03 -2 0 47136
    Köszönjük a beszámolót, majdnem benéztünk útközben mi is (moped autó nélkül), de az idő elvette a gyerekek kedvét a nézelődéstől, úgyhogy mentünk tovább Keszthelyre a végcélhoz. Jövőre bepótoljuk.
    Előzmény: Bakancs4 (47133)
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.03 0 4 47135

    Előzmény: Bakancs4 (47134)
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.03 0 4 47134

    Előzmény: Bakancs4 (47133)
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.03 0 1 47133

    Hogy szót ejtsünk a találkozóról is …

    Sikeresek voltunk , minden eddigi létszámrekord megdőlt . Összesen 17 négykerekű dízel mopedautó , egy kis 50-es háromkerekű Sulky és egy nagy kísérőjármű (Land Rover) jött el a mopedautós találkozóra – a Trabantosok pedig rengetegen . Ez a 19 masina 29 résztvevőt produkált , ismereteim szerint  Ajka , Baja , Bonyhád , Budapest , Csikóstőttős , Dombóvár , Maglód , Szekszárd és Zalaegerszeg településekről érkeztek résztvevők . Illetve még néhányról , de regisztrációt nem tartottunk és akiket nem ismertem korábbról azokról itt sem derült ki , hogy honnan jöttek . A Trabantosok a negyedszázados fennállásuk folytán kis ünneplést csaptak , a korábbi gyakorlattal ellentétben voltak különféle versenyek , többféle díjat kiosztottak . Mint mopedautósok mi a legszebb mopedautó , a legeredetibb mopedautó címért vetélkedhettük , de a legújabb jármű cím is hozzánk került , illetve érintett minket a legátépítettebb jármű és legbrutálisabb kipufogóhang díjazása is – e két utóbbi az autós találkozók gyakori műfaja , de tőlem meglehetősen távol áll .

             Én pénteken késő délután indultam Tolnára , ahol felszedtem egyik fiatal barátomat , aki kihasználva a bő 2 éve megszerzett AM jogsiját lényegében az oda-és visszautat végigvezette – szabálytalanul , mert utasa még nem lehetett volna . Én most egy Aixam 500-4-essel vonultam fel , egyik ismerősöm árulja , a kocsi kisebb javítások miatt van nálam . Fél tíz után értünk a kempinghez , testvéremék (Zalaegerszeg ; Microcar Pratik és Ligier X-Too ) már ott voltak , ők faházban aludtak – ami lényegében egy árban volt a sátorhellyel . Ja az árak : én a két személyre , két éjszakára  , egy sátorra és egy járműre IFA-val együtt 9.600 Ft-ot fizettem .

            Szintén sátrazott a már ott levő Hektor1 ( Ajka ; két  Aixam 500 ) társulata . Szombaton reggel volt egy gyenge eső , de utána estig kitartott a csapadékmentes idő . Napközben megérkezett a zöm , és összeállt a fentebb említett létszám , 5 jármű csak egy napra érkezett . A felhozatal vegyes volt , a szalonállapotú szinte karcmentes drága masinától a totálkáros karambolból nagyon kezdetleges módon visszamentett mopeden át a bódé , motor-és futóműcserével tuningolt masinán át a jó öreg 3 kerekű Sulkyig sokan megjelentünk . Érdekesség , hogy a mopedautók egyenpéldányának számító kislámpás Aixamból egy se volt , régi Ambra se – csak egy szekszárdi egynapos Nova képviselte az öregebb Ligiereket – de Microcar Virgo vagy Titane se mutogatta magát .

                Délután volt a megmérettetés : néhányan közülünk is próbálkoztak a (kocsiból nem látható ) bója előtti megállással . Ez még mérhető valami , de azt eldönteni melyik a legszebb mopedautó ? Trabantos házigazdánk tőlem várta a választ , én pedig lazán rátestáltam a döntés felelősségét fiatal barátomra , azon hivatkozással : neki egyetlen megjelent mopedben sincs érdekeltsége . Ha döcögősen is , de sikerült valahogy megszülni az eredményt – a Bajáról érkezett Aixam találtatott a legszebbnek ( nem a tulajdonosa , csak maga az autó !) . A legtipikusabb pedig egy Aixam EVO lett , tekintve , hogy a mopedautókról kialakult általános képet leginkább ő jelenítette meg . A kipufogóhangra egyéb kategóriában pályázott egy kipufogó-terelőlemezeit vesztett JDM , a legfiatalabb járműnek pedig egy elektromos mopedautó bizonyult , aminek a forgalombahelyezése jószerivel az elmúlt napokban zajlott ; ha arra gondolok : a találkozót a Trabant-Wartburg Klub szervezte , és ezt a két márkát évtizedek óta nem készítik akkor egy ennyire friss járművel lehetett tarolni …

             Délután volt egy közös felvonulás , amilyen savanyú alak vagyok ez se az én világom – az 50-100 jármű igazán emlékezetes torlódást tud produkálni Siófokon egy nyári szombat délután … Szét is szakadt a mezőny , mi külön útvonalon evickéltünk vissza a táborba . Este pedig egy lendületes zivatar kergetett be minket a sátrunkba . Az enyém nem ázott be ( nem volt olcsó , még anno 2003-ban az 5 milliárdos lottónyerményből vettem 46 ezer Ft-ért ) , de többeké igen – de hát a kempingezés már csak ilyen .

    A találkozót összegezve három dolog árnyékolta be :

    • -- egyrészt az időjárás , mert kissé lógott a lába az esőnek , akadt olyan fórumtársunk aki családi nyaralást tervezett ide kisgyerekkel , de internetes előrejelzéskeket nézegetve végül teljesen lemondták a programot . Az eső a találkozót ott Siófok-Sóstón nem mosta el , de bátyámék Zalaegerszeghez közeli kertjét ( részint gazdálkodásból élnek ) , illetve a velük azonos faluban élő édesanyámék veteményesét NULLÁRA tarolta a teniszlabdányi gombócokat mutató jégeső ; mire a két mopedautó vasárnap délután hazapöfögött addigra már semmi nem maradt a munkájukból .
    • -- másrészt egy kínos eset árnyékolta be ottlétünket . Mopedes társunk rosszul becsülte meg a szervezete detoxikáló  képességét , és az esti hangulatban a szükségesnél több nedűt vett magához . Ez némi mozgáskoordinációs problémákat okozott , a  sötétben keresztülesett valami sátron ( amiben békésen szunyókáltak Trabantos társaink ) , elhagyta a telefonját ( szerencsére másnap megtalálták ) , majd kontrollálatlan állapotában autókázni támadt kedve : megugrasztva kis járgányát nekitolatott egy Trabantnak , összetörve annak – eredeti , nem utángyártott és nehezen pótolható – indexbúráját . A kárt másnap megtérítette , de Trabantos vendéglátóink szóvá tették , hogy az efféle módi nem jellemző a családi hétvégén , és nem is kívánják meghonosítani . Úgyhogy a jövőben tartózkodjunk az ilyesmitől , ha az ilyen viselkedést nem tudjuk elhagyni , akkor az elkövetőt kell  a rendezvénytől távoltartani . Az eset minket is meglepett , reméljük a jövőben mindenki okul belőle és semmiképp nem fog ismétlődni .
    • -- harmadrészt a mopedautók is kitettek magukért : ajkai társunk egyik kocsijában szétugrott a szekunder variátor . Hát hozzáértőkben nem volt hiány – ahogy valaki mondta : ha itt nem csinálják meg akkor sehol – de a hiba jellege  ( zégergyűrű hornya szakadt ki ) nem tette lehetővé a helyszíni javítást . Bár utóbb elgondolkodva arra jutottam , hogy ha annyira fontos járművet a hazajutásig üzemképessé tenni akkor egy nagy alátéttel és valahogy kipöckölt körmös menesztővel meg tudtuk volna oldani . De annyit nem ért az egész , a fentebb említett zalaegerszegi Land Rover némi kitérőt téve hazavontatta a makrancos járgányt .

     

    Hát valahogy így esett a Trabantosokhoz betársult mopedautós találkozó a Magyar Tenger partján , az Úr 2019-ik évében …

     

    A legközelebbi összejöveteli alkalom augusztus 31 , Doromlás .

     

    Előzmény: Bakancs4 (47107)
    Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 47132

    Párszor már értesültem ( közvetve , mert én nem vagyok fenn azon ) a fészbúkon előforduló állapotokról . Az idézett társalgás persze felvet egy-két gondolatot :

    • -- a hangnemmel és stílussal nem foglalkoznék ...
    • -- a válaszok nagyjából pontosak , de indoklás nincs -- nekem ilyenkor ide kívánkozik valami kis jogszabály idézete , paragrafus ... és akkor tiszta a helyzet , nem kell marakodni
    • -- az , ha valaki évek óta egy adott struktúrában közlekedik és nem bírságolták meg érte még nem jelenti azt , hogy az úgy valóban szabályos
    • -- azt nem értem , hogy miért kell azzal foglalkozni : mit tud a rendőr és mit nem ? Mit tud jól és mit rosszul ? Ahogy neten elő tudtam túrni a magyar rendőrség létszáma bő negyedszázezer fő , persze ezek töredéke végez közúti ellenőrzést , úgyhogy a mopedautós szabályokban aligha jártas . Aki persze ott posztol az út szélén az jó lenne ha tájékozott lenne ebben , de ha mégsem akkor az legyen az ő baja . Ha pedig a mopedautós tájékozatlan -- és emiatt megvezetik -- akkor legközelebb nézzen utána a dolgoknak .
    • -- maguk az utasszállítási előírások nem túl bonyolultak , de vannak érdekes helyzetek , éppen ezt kombinálgattuk Bertivel egy hete a találkozóra menet ; a fiatalúr ugyanis 17 éves lesz , több mint 2 éve van AM jogsija (csak az ) , és persze végig ő vezetett , miközben én az anyósülésről kábítottam az unalomig ismert süket dumámmal . Szóval a jogszabályokban itt is van némi ellentmondás . A KRESz szerint (54§) csak az vihet utast aki elmúlt 17 éves : nincs szó jogosítványkategóriáról , kezdő vezetői státuszról -- életkor betöltése és passz . Ez a KRESz-es előírás kizárólag a segédmotoros-kerékpárra ( L2e - L6e) vonatkozik . Nézzük mi van a 326/2011-es kormányrendeletben : ott egyrészt azt írják , hogy kezdő vezető ( a megszerzéstől számított első 2 év) az AM-mel és egyik A-val sem vihet utast . Hmmm ... Viszont kezdő vezető életében csak egyszer lehet az ember , egy később megszerzett másik kategóriában már nem lesz kezdő vezető . Vagyis aki 14 évesen AM-et szerez , az amikor 17 évesen majd B-re mozdul az egyből húzhat utánfutót , ha valaki 30 évesen a régen meglevő B mellé szerez A korlátlant az egyből vihet utast . Nos : aki 14 évesen megszerzi az AM-et , majd 16 éves korára nekimegy az A1-nek az már letöltötte kismotorosként a kezdő státuszát , vagyis 16 évesen rögtön vezethet 125 cm3-ig és 11 kW-ig kétkerekűt utassal is . És az A1 jogsi jó a motoros 3 és 4 kerekű verdákra 15 kW-ig ( lökettérfogattól függetlenül ) -- mivel pedig nem kezdő azon is vihet utast . Vagyis felmehet az 500.5-as ( 9 kW , L7e) Aixammel az autópályára és 3 utassal nekivághat az M0-ás 30-cal döcögő dugójának ... Felpattanhat egy rendszámos 250-es kvadra és háta mögött a mátkájával elindulhat kirándulni , országot járni , sőt : külföldre is mehet imádott utasával együtt . DE !!!! A kis Chatenetbe (L6e) vagy a vérszegény 3 kerekű Sulkyba  nem ülhet mellé utas , mert az segédmotoros kerékpár és ott él a 17 életéves előírás . Jegyzem meg ugyanő bringóhintón sem vihet utast ... Szóval ezzel az út szélén barátságosan körözgető , jólfizetett és magasan kvalifikált ( rendészeti szakközépiskola) rendőrök közül hány lehet tisztában ?
    pál0123 Creative Commons License 2019.08.02 -1 0 47131

    Fészbukos mopedautó oldal alapító tagja így kommunikál a társakkal                                            Török IstvánNem értem mi bajod velem: Nekem az autom a lábam! Ha szarokat veszek bele kockáztatom, hogy sehova nem tudok menni, se orvoshoz se dolgozni! Rokkant ellátásból nem autót magad nem tartod el! különben is segitséget kértem nem azt hogy egy tudálékos vén fasz kioktasson!

  • Török István Rá néztem az oldaladra, most már tudom miért vagy ilyen agymosott! Azt írsz amit akarsz, nem érdekel
  • pál0123 Creative Commons License 2019.08.01 -1 0 47130

    IpacsTehát ha valaki 43 éves és csak segédmtorkerékpár jogsija van viheti a 40 éves párját? Ha van magyar rendszám?1

    15 válasz elrejtése

  • Bea Ipacs Dánfalvi Csaba egészen biztos?1
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 6 órája
  • Dánfalvi Csaba Rendszám mindenképp kell a négykerekű segédmotoros kerékpárra L6e járműkategória!1
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 6 órája
  • Bea Ipacs Nem a rendszám a kérdés .hanem mehetünk e együtt 45 ös rendszámos 4 kerekün ha csak motorjogsi van
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 6 órája
  • Dánfalvi Csaba 100% több éve mopedezem,a párommal együtt!1
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 6 órája
  • Dánfalvi Csaba Igen 17 éves kortól,nézz utána a google.
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 6 órája
  • Bea Ipacs Ismerősöm is csak van autójogsijuk .
  • Tetszik
  •  · Válasz
  •  · 6 órája
  • Bea Ipacs Nem tudom a rendőr is igy tudja e ..
  • gyufa77 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 47129

    Hiba elhárítva ! Volt csatlakozóról levált vezeték, és erősen oxidos. 21 év sok idő, most ez gatyába rázva. WD40+ kontaktspray. Meg dörzsölés, az hatásos igazán. 

    Meg az asszonykéz ! Egyedül nem igazán ment volna.

    Hölgyek bátorság ! 

    Előzmény: gyufa77 (47128)
    gyufa77 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 47128

    Szép napot ! 

    Olyan kérdésem van , hogy van-e valakinek kábelkötege aixam 400-hoz ? '98-as kiadásu kubota motoros, lehetőleg Pécshez közel...

    Autóm fékhibás lett, másnap eltört a kezem... , sebaj majd a kicsim segít megint! Hát nem...  Ez van. 

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!