Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Krisz1977 Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25618

Hát amióta vezetek (12 éve), most először történt velem olyan, hogy kaptam egy kavicsot a szélvédőre. Majd szét b*-tt az ideg! Szerencsére gyorsan meg tudtam csináltatni, így nem lett nagyobb baj.

Ha Veszprém tájékán jártok és hasonló baleset történik veletek, akkor nagyon tudom ajánlani a veszprémi OBI parkolójában "rendelő dokit", aki nagyon szépen meggyógyította az ótót. (A Tesconál is van, de arról nincs tapasztalatom).

Egyébként tőle hallottam ezt a biztosítási dolgot, éppen azon tanakodott, hogy bevállalja-e.

Én pill. nem panaszkodhatom, mert faterom nevén van az autó és így negyedévente olyan 6.000.- körül van a díja.

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25617
Hmm, nálam még egy gumi se bírt ki öt évet... Igaz, autó se :)) Mindig nekiállnak repedezni :))
Előzmény: Zivos (25614)
Medve_V6 Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25616
sajna úgy tűnik, ez nem igaz minden biztosítóra. én a K&H-nál (volt argosz) vagyok, és ott ugyanannyi a díj, függetlenül attól, hogy előző évben náluk voltam-e (régi) vagy nem (új)
Előzmény: Medve_V6 (25615)
Medve_V6 Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25615
Ezt én is hallottam már, hogy ugyanott felbontom, majd újrakötöm, és kedvezőbbet kapok, de nem igazán értettem. De akkor mostmár rákérdezek én is asszem...
Előzmény: Angel DC (25613)
Zivos Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25614
Termeszetesen tudom, hogy oregszik a gumi, En csak azt irtam ha gumis lennek En is azt mondanam :-). Szamomra elkepzelhetetlen hogy 5 ev alatt ne kopjon el egy gumi, vagy ne szakadjon szet a jo pesti katyukban. Egy gumi arat nem lehet merni a biztonsaggal nyilvanvalo. Azert En semmit nem veszek kp -nek, mert az a gumi lazan megy 10k -ert egy hasznalt gumit keresonek: Nezze meg 6mm profilmelyseg van rajta. A Hix auton pont most volt egy ilyen osszehasonlitas leszolasa. Az csak a Hofi "ciporagasztoja" tudta: Tartom a talpat szorosan, lejar a 3 ora platty :-).
Előzmény: SzaboZE (25611)
Angel DC Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25613

megjött a papír h az éves felelősség bizt. 37 ezer valamennyi, B6-ban amúgy;

szólt a kedvenc ügynököm, zseniális a srác, hogy bontsuk, kössük újra

ugyanott, az allianznál

most 25600 lett, ma reggel csináltuk a manővert és most hívott h kitalált még valami kedvezményt, nem tuti, de valszeg még 2000 lejön belőle

 

 

szóval mindenkinek megér egy telefont h nem éri-e meg újrakötni, ha máshova nem is akar menni

 

aki közelben van annak szívesen megadom a srác elérhetőségét

 

amúgy allianz bankszámlával még mínusz 7 % a cascoból és 15% a felelősségből

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.23 0 0 25612
Én egyszer felraktam a pótkereket még a '82-es 626-omra, és úgy siettem 5 személlyel Budapest fele, de félúton egy ütemesen erősödő hang után egyszer csak leszakadt a gumiréteg körben az abroncsról, cafatokban :) Mikor gumisnál voltam, kérdeztem, hogy téli gumi volt-e vajon, mert furcsa a mintája. Kérdezte, hány éves az autó. Mondom 18 körül. Azt mondta, na kb. a gumi is :))
Előzmény: SzaboZE (25611)
SzaboZE Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25611

Ezt tényleg azért mondod, mert nem vagy gumis ;) Egy átlagos guminak ma kb 5 év az élettartama futásteljesítménytől függetlenül! A gumi öregszik, kirepedezik, keményedik. Ezért kell cserélni. Remélem nem egy komoly helyzetben jössz rá egy 6mm profilú 8 éves gumival! ;) Az én nyári gumijaim idén lettek 5 évesek, ugyan minta még van bőven, ha közelről megnézed, tele van apró pici repedésekkel. Le is fogom cserélni. Egy 5 éves gumiabroncsnak akár 1.5-2x akkora fékutja is lehet egy újhoz képest.

 

SzaboZE

Előzmény: Zivos (25610)
Zivos Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25610
Ha gumis lennek En is azt mondanam ...
Előzmény: 3x (25609)
3x Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25609
Öregedésmentes gumi:

Az én Mazdámon Michelin gumi volt, megvolt a profilmélysége és a gumis azt mondta, hogy cseréljem le, mert öreg, noha már nem fog tovább kopni, mert annyira kemény.

Amúgy 2000 km-es úton vagyok túl (Bp-Salzburg-München és vissza + kirándulások) a 188.000 km-t elért 626-osommal és lekopogom: "Zeiss".
Előzmény: Krisz1977 (25605)
Krisz1977 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25608
Ilyesmit én is hallottam, csak asszem a Saab-nál, hogy olyasmi anyagból készült a kasztni, mint amiből a vadászgépek burkolata és egyszerűen nem akart rohadni. :)))
Előzmény: Törölt nick (25607)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25607
Ha jól tudom, az egyik régi konyhakredenc Volvot igen megszívta a gyár, mert olyan jól sikerült, hogy nem igazán akart elromlani sok-sok éven keresztül, nem kellett hozzá alkatrész, szervíz sem. Úgyhogy sokat dolgoztak utána azon, hogy hogyan rontsák le a minőséget a "megfelelő" szintre, csak tudjon pörögni a mi szeretett fogyasztói társadalmunk... :)
Előzmény: amay_light (25604)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25606
Azóta mély kuss van a dologról, valyon miért is?

Valószínűleg azóta azokat az embereket felvásárolta valamelyik gumigyár kilóra, tengerparton élnek, és nem kell dolgozniuk, csak ne fejlesszenek ilyen dolgokat.. :))
Előzmény: Krisz1977 (25605)
Krisz1977 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25605

Az öregedésmentes gumin azért vitatkoznék egy kicsit.

Faterom emléxik egy nagyon régi, az Autóséletben megjelent cikkre, amiben elmondták, hogy a németek kikísérleteztek egy olyan gumit, ami kellően puha is, megvan a tapadása is, de annyira nem kopik, hogy egy autót képes egész futásidejére kiszolgálni. Azóta mély kuss van a dologról, valyon miért is?

 

Mondjuk én csak a karosszériát, meg a futóművet csinálnám rozsdamentesre, a kopó, öregedő cuccokat nem bántanám, mert akkor számomra nem nyújtana semmi élvezetet az autó tartása. Ha csak az lenne az összes karbantartás, hogy lemosom, akkor már nem kellene.

Nekem mindig is az volt a véleményem, hogy a kasztni legyen hibátlan, az összes többi cuccot meg meg lehet javítani vagy ki lehet cserélni.

 

Egyébként odáig már eljutottam, hogy felújításnál, ahol csak lehet, az összes csavart kicserélem savállóra. :))))

Előzmény: amay_light (25604)
amay_light Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25604

Sziasztok!

 

A rozsdamentes karosszéria és futómű jó ötlet (bár DeLorean-nek nem jött be :) ), a magas előállítási költség mellett még az a gond van vele, hogy az öregedésmentes gumit és a töredezésmentes műanyagot még nem találták fel hozzá... azaz kisebb alkatrészeket (kédergumik, gátlók, gumi/műanyagalkatrészek/csövek a motortérben stb.) úgyis cserélgetni kellene az autón. Akkor meg már úgysem az igazi a "nem kell hozzányúlni" feeling...

 

üdv,

 

amay_light

Előzmény: StationW (25602)
amay_light Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25603

Sziasztok!

 

Ezen én is gondolkodtam. Mármint hogy megvenni a régi sablonokat, és itt Magyarországon gyártani Mazdikat (akár saját márkanév alatt, gondolom a Mazda sem örülne, ha ajelenlegi modelleknek konkurrenciát állítanánk). Mondjuk a Xedos 6 lenne (facelift nélkül, mert így gyönyörű!) a családi középmodell, a 323F BA-ból kupét és/vagy kupé-kabriót terveztetnék a mérnökökkel (némi ráncfelvarrással együtt), az lenne a sportos modellünk (persze 2.0V6 benzines meg 2.0 turbódízel motorokkal), elegáns batárnak meg mondjuk egy kicsit áttervezett Xedos 9 menne. Jó felszereltséggel adnánk, és olcsó is lehetne, mert K+F-re nem nagyon kellene költenünk. Előállítási költség + minimális haszonnal nyomnánk a piacra, úgy sacc per kb. Suzuki-árkategória lenne (Xedos úgy 2,5-3 milla körül, stb.)

 

A terv szép és jó, 2 banánhéjon csúsznánk el.

 

1.: Nem hiszem, hogy ha félmilliárdért meg is kapnánk a sablonokat a Mazdától (3 modell ugye akkor másfél milliárd), hogy a gyár és minden egyéb infrastruktúra, beszállítói lánc, stb. kialakítása meglenne mondjuk 3,5-4 milliárd alatt! Az pedig már egy (kettő?) izmos lottóötös, és erre teljesen el is költenéd, nem maradna semmid... :(

 

2. A másik gond, hogy sajna legnagyobb optimizmusomat elővéve is úgy gondolom, hogy fényévekre lennének az itthoni autók a japániaktól minden szempontból. A magyar munkás ugyanis csak akkor dolgozik jól és precízen, ha ott áll fölötte a japán/német/stb. munkafelügyelő, állandóan árgus szemekkel figyeli, és néha megsuhintja a korbácsát (lásd esztergomi Suzuki). Kár, de ez a szomorú valóság... gyengusz minőséggel pedig ugye nem kell ecsetelnem, hogy bukásra lennénk ítélve.

 

üdv,

 

amay_light

StationW Creative Commons License 2006.11.22 0 0 25602

Saválló?????

 

...most mit kell itt pitizni....titánból! :)))) -legalább a fényezést is meg lehet spórolni!

 

 

SzaboZE: Hát a kedves a jobb 1-ben, a kicsi meg elfér hátul.

 

Amúgy most készülnénk 2. kocsit is venni a kedvesemnek, Ő "OFF" Calibrákat "ON" válogat épp:) ....szép kis társaság......

Előzmény: Krisz1977 (25600)
Krisz1977 Creative Commons License 2006.11.21 0 0 25601
Ettől mindenkinek elállt a szava??? :))))
Előzmény: Krisz1977 (25600)
Krisz1977 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25600

 

És akkor számold hozzá, hogy mondjuk savállóból rendelni a karosszériát, a futómű darabjait + az összes csavart... soha nem rohadna szét!  :)))))))

 

Előzmény: SzaboZE (25598)
SzaboZE Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25599
És a család? :)
Előzmény: StationW (25597)
SzaboZE Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25598

Hát konkrétan pl egy 323F 1.5-ös motor olyan 1.7 millió, de ami a legfinomabb, a hátsó légterelőt cirka 300.000-ért megkapod egyenesen Hiroshimából :D Szerintem 8-10 millió közt lenne az alkatrészenként összevásárolt autó :(

 

SzaboZE

Előzmény: daredda (25587)
StationW Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25597

Szó mi szó, azért a két kocsi árának különbözetéből a 626-ból is igen félelmetes járművet tudnék faragni. (Ami mondjuk talán nem hajazna, de keményet betartana akár egy Rx-7-nek, de egy MPS-nek is) Ami vicces lenne az adot felépítménnyel:)

 

Ezért a nagy fejtörés, mert azért a forma azért azzz.............

Előzmény: Törölt nick (25596)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25596
Sport célokra azért az inkább alkalmas.-)
Előzmény: StationW (25595)
StationW Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25595

Emberek!

 

Lehet eladom a járművet, úgyhogy feladnék egy "fiktív" hirdetést.

Az irányár megegyezés szerint...várom az ajánlatokat/javaslatokat, mert nem tudom mit kérjek érte, mert azért ez nem egészen széria:)

 

Egy Rx-7 III. gen Twinturbot vennék helyette tán...

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25594
Láttam Medve a videjót. Hátt, egyetértek veled.-)
Előzmény: Medve_V6 (25593)
Medve_V6 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25593

válogatás az Isten állatkertjéből...

 

http://varos.blogter.hu/?post_id=98133

 

főleg a kisgyereket a hátsó ülésen szállítónak, illetve az öv nélkül kisbuszt veztő szélvédőtkifejelőnek küldöm gratulációmat...

 

sok kommentet nem tudok hozzáfűzni.

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25592

A szaboZe által felvázolt összerakott modell nekem is nagyon bejönne!-)

Lehet olyat csinálnék alkatrészekből. V6 323F, 2006 évj, BA sorozat.-) Biztos nem akarnám eladni soha!-) ENYÉM lenne!-) Mondjuk kipufogót lehet nem gyárit rakatnék.

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25591

Kedvencem a Gyaloggalopp. -))) Az idézeted is nagy kedvencem!-)))

Mekkorákat lehet röhögni az egész filmen.-)))

Előzmény: Törölt nick (25575)
NeomatiK Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25590

Ez igaz, ha a miénk lenne a gyártósor, attól még nem lenne japán minőségű.

Ebben a múzeumban körülnéznék, milyen lehet 0 km-es "régi" Mazdákba beleülni. Jó kis plüskárpit (amit manapság már nem raknak autóba) mmmmmm :)) Vagy csak ki kéne takarítanom az autómat? :D

Előzmény: mazda eunos100 (25588)
NeomatiK Creative Commons License 2006.11.20 0 0 25589
Félmilliárdra saccolok a komplett gyártósorra. Legalábbis kínaiaknak kb ilyen áron adják a VW, Audi stb korábbi modelleinek szerszámait gépeit. De az is lehet, hogy rosszul emlékszem és jóval drágább :)
Előzmény: daredda (25587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!