Hát amióta vezetek (12 éve), most először történt velem olyan, hogy kaptam egy kavicsot a szélvédőre. Majd szét b*-tt az ideg! Szerencsére gyorsan meg tudtam csináltatni, így nem lett nagyobb baj.
Ha Veszprém tájékán jártok és hasonló baleset történik veletek, akkor nagyon tudom ajánlani a veszprémi OBI parkolójában "rendelő dokit", aki nagyon szépen meggyógyította az ótót. (A Tesconál is van, de arról nincs tapasztalatom).
Egyébként tőle hallottam ezt a biztosítási dolgot, éppen azon tanakodott, hogy bevállalja-e.
Én pill. nem panaszkodhatom, mert faterom nevén van az autó és így negyedévente olyan 6.000.- körül van a díja.
sajna úgy tűnik, ez nem igaz minden biztosítóra. én a K&H-nál (volt argosz) vagyok, és ott ugyanannyi a díj, függetlenül attól, hogy előző évben náluk voltam-e (régi) vagy nem (új)
Ezt én is hallottam már, hogy ugyanott felbontom, majd újrakötöm, és kedvezőbbet kapok, de nem igazán értettem. De akkor mostmár rákérdezek én is asszem...
Termeszetesen tudom, hogy oregszik a gumi, En csak azt irtam ha gumis lennek En is azt mondanam :-). Szamomra elkepzelhetetlen hogy 5 ev alatt ne kopjon el egy gumi, vagy ne szakadjon szet a jo pesti katyukban. Egy gumi arat nem lehet merni a biztonsaggal nyilvanvalo. Azert En semmit nem veszek kp -nek, mert az a gumi lazan megy 10k -ert egy hasznalt gumit keresonek: Nezze meg 6mm profilmelyseg van rajta. A Hix auton pont most volt egy ilyen osszehasonlitas leszolasa. Az csak a Hofi "ciporagasztoja" tudta: Tartom a talpat szorosan, lejar a 3 ora platty :-).
Én egyszer felraktam a pótkereket még a '82-es 626-omra, és úgy siettem 5 személlyel Budapest fele, de félúton egy ütemesen erősödő hang után egyszer csak leszakadt a gumiréteg körben az abroncsról, cafatokban :) Mikor gumisnál voltam, kérdeztem, hogy téli gumi volt-e vajon, mert furcsa a mintája. Kérdezte, hány éves az autó. Mondom 18 körül. Azt mondta, na kb. a gumi is :))
Ezt tényleg azért mondod, mert nem vagy gumis ;) Egy átlagos guminak ma kb 5 év az élettartama futásteljesítménytől függetlenül! A gumi öregszik, kirepedezik, keményedik. Ezért kell cserélni. Remélem nem egy komoly helyzetben jössz rá egy 6mm profilú 8 éves gumival! ;) Az én nyári gumijaim idén lettek 5 évesek, ugyan minta még van bőven, ha közelről megnézed, tele van apró pici repedésekkel. Le is fogom cserélni. Egy 5 éves gumiabroncsnak akár 1.5-2x akkora fékutja is lehet egy újhoz képest.
Az én Mazdámon Michelin gumi volt, megvolt a profilmélysége és a gumis azt mondta, hogy cseréljem le, mert öreg, noha már nem fog tovább kopni, mert annyira kemény.
Amúgy 2000 km-es úton vagyok túl (Bp-Salzburg-München és vissza + kirándulások) a 188.000 km-t elért 626-osommal és lekopogom: "Zeiss".
Ilyesmit én is hallottam, csak asszem a Saab-nál, hogy olyasmi anyagból készült a kasztni, mint amiből a vadászgépek burkolata és egyszerűen nem akart rohadni. :)))
Ha jól tudom, az egyik régi konyhakredenc Volvot igen megszívta a gyár, mert olyan jól sikerült, hogy nem igazán akart elromlani sok-sok éven keresztül, nem kellett hozzá alkatrész, szervíz sem. Úgyhogy sokat dolgoztak utána azon, hogy hogyan rontsák le a minőséget a "megfelelő" szintre, csak tudjon pörögni a mi szeretett fogyasztói társadalmunk... :)
Valószínűleg azóta azokat az embereket felvásárolta valamelyik gumigyár kilóra, tengerparton élnek, és nem kell dolgozniuk, csak ne fejlesszenek ilyen dolgokat.. :))
Az öregedésmentes gumin azért vitatkoznék egy kicsit.
Faterom emléxik egy nagyon régi, az Autóséletben megjelent cikkre, amiben elmondták, hogy a németek kikísérleteztek egy olyan gumit, ami kellően puha is, megvan a tapadása is, de annyira nem kopik, hogy egy autót képes egész futásidejére kiszolgálni. Azóta mély kuss van a dologról, valyon miért is?
Mondjuk én csak a karosszériát, meg a futóművet csinálnám rozsdamentesre, a kopó, öregedő cuccokat nem bántanám, mert akkor számomra nem nyújtana semmi élvezetet az autó tartása. Ha csak az lenne az összes karbantartás, hogy lemosom, akkor már nem kellene.
Nekem mindig is az volt a véleményem, hogy a kasztni legyen hibátlan, az összes többi cuccot meg meg lehet javítani vagy ki lehet cserélni.
Egyébként odáig már eljutottam, hogy felújításnál, ahol csak lehet, az összes csavart kicserélem savállóra. :))))
A rozsdamentes karosszéria és futómű jó ötlet (bár DeLorean-nek nem jött be :) ), a magas előállítási költség mellett még az a gond van vele, hogy az öregedésmentes gumit és a töredezésmentes műanyagot még nem találták fel hozzá... azaz kisebb alkatrészeket (kédergumik, gátlók, gumi/műanyagalkatrészek/csövek a motortérben stb.) úgyis cserélgetni kellene az autón. Akkor meg már úgysem az igazi a "nem kell hozzányúlni" feeling...
Ezen én is gondolkodtam. Mármint hogy megvenni a régi sablonokat, és itt Magyarországon gyártani Mazdikat (akár saját márkanév alatt, gondolom a Mazda sem örülne, ha ajelenlegi modelleknek konkurrenciát állítanánk). Mondjuk a Xedos 6 lenne (facelift nélkül, mert így gyönyörű!) a családi középmodell, a 323F BA-ból kupét és/vagy kupé-kabriót terveztetnék a mérnökökkel (némi ráncfelvarrással együtt), az lenne a sportos modellünk (persze 2.0V6 benzines meg 2.0 turbódízel motorokkal), elegáns batárnak meg mondjuk egy kicsit áttervezett Xedos 9 menne. Jó felszereltséggel adnánk, és olcsó is lehetne, mert K+F-re nem nagyon kellene költenünk. Előállítási költség + minimális haszonnal nyomnánk a piacra, úgy sacc per kb. Suzuki-árkategória lenne (Xedos úgy 2,5-3 milla körül, stb.)
A terv szép és jó, 2 banánhéjon csúsznánk el.
1.: Nem hiszem, hogy ha félmilliárdért meg is kapnánk a sablonokat a Mazdától (3 modell ugye akkor másfél milliárd), hogy a gyár és minden egyéb infrastruktúra, beszállítói lánc, stb. kialakítása meglenne mondjuk 3,5-4 milliárd alatt! Az pedig már egy (kettő?) izmos lottóötös, és erre teljesen el is költenéd, nem maradna semmid... :(
2. A másik gond, hogy sajna legnagyobb optimizmusomat elővéve is úgy gondolom, hogy fényévekre lennének az itthoni autók a japániaktól minden szempontból. A magyar munkás ugyanis csak akkor dolgozik jól és precízen, ha ott áll fölötte a japán/német/stb. munkafelügyelő, állandóan árgus szemekkel figyeli, és néha megsuhintja a korbácsát (lásd esztergomi Suzuki). Kár, de ez a szomorú valóság... gyengusz minőséggel pedig ugye nem kell ecsetelnem, hogy bukásra lennénk ítélve.
Hát konkrétan pl egy 323F 1.5-ös motor olyan 1.7 millió, de ami a legfinomabb, a hátsó légterelőt cirka 300.000-ért megkapod egyenesen Hiroshimából :D Szerintem 8-10 millió közt lenne az alkatrészenként összevásárolt autó :(
Szó mi szó, azért a két kocsi árának különbözetéből a 626-ból is igen félelmetes járművet tudnék faragni. (Ami mondjuk talán nem hajazna, de keményet betartana akár egy Rx-7-nek, de egy MPS-nek is) Ami vicces lenne az adot felépítménnyel:)
Ezért a nagy fejtörés, mert azért a forma azért azzz.............
http://varos.blogter.hu/?post_id=98133
főleg a kisgyereket a hátsó ülésen szállítónak, illetve az öv nélkül kisbuszt veztő szélvédőtkifejelőnek küldöm gratulációmat...
sok kommentet nem tudok hozzáfűzni.
A szaboZe által felvázolt összerakott modell nekem is nagyon bejönne!-)
Lehet olyat csinálnék alkatrészekből. V6 323F, 2006 évj, BA sorozat.-) Biztos nem akarnám eladni soha!-) ENYÉM lenne!-) Mondjuk kipufogót lehet nem gyárit rakatnék.
Ez igaz, ha a miénk lenne a gyártósor, attól még nem lenne japán minőségű.
Ebben a múzeumban körülnéznék, milyen lehet 0 km-es "régi" Mazdákba beleülni. Jó kis plüskárpit (amit manapság már nem raknak autóba) mmmmmm :)) Vagy csak ki kéne takarítanom az autómat? :D
Félmilliárdra saccolok a komplett gyártósorra. Legalábbis kínaiaknak kb ilyen áron adják a VW, Audi stb korábbi modelleinek szerszámait gépeit. De az is lehet, hogy rosszul emlékszem és jóval drágább :)