Gyerekek, emlegetitek itt a Marutit. Nekem volt és olyan helyen is elment, ahol az expi soha. Pl Boszniában bementünk az erdőbe egy turistaúton (97-ben ez volt az egyetlen hely ahol valszeg nem volt akna). Mindkét tükör verte a fákat, de elfért. Az expi, ugyanmár....
(mellesleg volt egy cliom, az 3,7l / 100-zal elment a Maruti általában 5-t is benyelt).
A 4x4 high-t érdemes lehet havon, csúszós úton bekapcsoolni, sokkal stabilabb vele az autó. Egy szar gumit nagyon jól tud kompenzálni. Ezt sajnos tapasztalatból mondom.
MA elmentem a gumishoz, mert 120 fölött rázott az autó. Gondoltam, mielőtt túlszofisztikálom a problémát elviszem megnézetem az első kerekek centirozását, bár sok bizodalmam nem volt a dologhoz, mert amikor 1 éve feltették a gumikat ott álltam a srác mellett és láttam, hogy jól van kicentizve. Levették az első kettőt, olyan eltérések voltak benne, hogy már megnézettem a hátsókat is. Ott is volt. A srácok szerint ez normális. Javaslom, hogy ha nem cseréltek télre gumit, mert olyanotok van, azért ezt nézessétek meg. Nekem ilyen hombár BFGoodrich terepgumim van, böszme nehéz, van rajta annyi gumi, hogy rengeteg, és bizony ha kopik lehet, hogy elviszi a kerékegyensúlyt. Persze közben még kaphat 1-2-t a magyar utakon is....
Ja egyébként megnéztem a fogyasztását. A múltkor 120 alatt felnyomultam Pestre, meg kavartam egy 60 km-et a városban, és 15lityi lett az átlagfogyi. Szerintem az nagyon jó.
Tapasztalat:nem nagyon volt olyan helyzet ,hogy kapcsolgatnom kellett volna.Pedig hegyen lakom,itt van hó,de ha nincs térdig érő akkor nincs baj megoldja alapból automatikusan.Persze kell a jó gumi,ezt nem győzöm hangsúlyozni,és így kíméljük a hajtást.Van egy épített terepjáróm is azon dolgozni kellett hogy ezt tudja
Ha explorer bontós volnék mondanám, hogy csináljátok csak, sőt nagyobb gázzal mint eddig.
De nem teszem.
Feszül a hajtáslánc, ezért csak latyakban sárban illik 4X4-ben ütni. Nem kell időnként " megmozgatni" a hajtásláncot, ha jó akkor mindíg, ha nem akkor mozgathatod kedvedre.
Az első és a hátsó hajtás más utat jár be, az ívbelsőn az első kerekek kisebbet, a külsőn nagyobbat.
Geri, en is szoktam neha kapcsolgatni, eppen azert, hogy ne alljanak ossze a "dolgok". pl szoktam olyat, hogy amikor megyek be a kapun akkor ures, 4x4 low, 1, es ugy megyek fel a rampan... persze nem kanyarodok ilyenkor, de havonta egyszer ezt eljatszom...
Valószínű nincsen semmi baja,ebben a hajtásban felejtsd el hogy erősen alászeded ha nem akarsz cserélni féltengelyeket meg osztóművet... A hangot azért hallod mert ott már minden zár dolgozik nyilván össze is van állva. De nem tudom miért kapcsolgatod,hacsak nincs nagy baj elég az amit csinál magától Csak lendület,na meg jó gumi kérdése az egész.Azért cserélnék olajat váltóba,difibe,osztóműbe is.
Van egy problémám és kéne némi távgyógyítás. Amikor bekapcsolom a négykerékhajtást, és erősen alászedem a kormányt gázadásnál egy furcsa, erős morgó (surlódó, stb) hang jön előről. Egyenesben, és 4*4 nélkül nincs. Mi lehet, mennyibe kerülhet, hogy lehet javítani?