Én irtó szivesen betársulnék, de a dolgok jelenlegi állása szeirnt csak egyedül... :))
Tudom, hogy igy nem vagyok valami kapós menyecske, de azért ha valahol többen vannak, talán beférhetek:)
Ketten mennenk a ferjemmel.
A 2 het Izlandra ertendo (netto). A hetvegen utikonyvet olvasgattunk, szamolgattunk, es ugy tunik, valojaban - ha nem akarunk rohanni - ket es fel hetre lenne szuksegunk. Egyebkent repulovel utaznank Keflavikba. Igy csak egy-egy szakaszra tudnank tarsulni.
Mas. 2 evvel ezelotti forras szerint 1napos kirandulas az Askjara (Myvatn-bol) 5800 ISK / fo.
Nos a mi tervunk 1 hetre szolna. Pontosabban a teljes tura 15 napra szol hajoval Aberdeenbol egeszen Izlandon at vissza Aberdeenig, kozben utba ejtve Faroer es Shetland szigeteket egy-ket napra. Az auto berles es a sator szinten all nalunk is. Ti mennyien vagytok? Nem tudnank valahogy osszeallni? Vagy Nektek a 2 het teny?
Mark
Mindkettő "igaz": kb. 1:3 az izlandi és a magyar pénz. Az ilyen helyben szervezett túrák meg valóban jó húzósak, ha jól emléxem tavajról, akkor vagy 10-20 ezer Ft-nak legalább megfelelnek. A "legolcsóbb" és egyben ahol a legtöbbet nyújtottak a pénzünkért (kb. 5000 Ft volt 3 órás túra), amikor traktor pótkocsiján kihúztak minket arra a déli kis szigetre, ami tele van madárral.
Akik bicajjal mennek, azoknak HAJRÁ!!!! Irigyelem őket!!! Keflavík kempingjében elolvasgattam az elmúlt néhány év vendégkönyv termését a bringás körutakról, és kivétel nélkül mindegyik SZUPER lehetett. Arra figyeljetek, hogy ha Youth Hostelben akartok néha audni (mert már mindenetek tele van a meg nem száradó cuccokkal és a hideggel), akkor azt tényleg napokkal előre le kell foglalni, egyébként szinte biztos, hogy nem kapsz helyet.
Az arakat nem ertem. Ugy tudom, 1 ISK kb. 3 HUF. A Baraka oldalain legalabbis ezt az informaciot talaltam. A MNB-nal nem lehetett lekerdezni az ISK arfolyamokat. Mashol az allt, hogy 1 EUR kb. 83 ISK, tehat stimmel az ISK-HUF arany.
Ezek alapjan 10-12 ISK egy turaert nem sok.
Akkor most mennyi az annyi ???
Ugy tervezzuk, 2 hetre megyunk, meg nem tudom pontosan, mikor. Jo lenne augusztus elso feleben indulni. Izlandon szeretnenk autot berelni, a magunkkkal vitt satorral kempingeznenk. Szertenenk felmenni a Lakira, a Heklara es az Askjahoz, tovabba tervezunk egy turat Thosmork (v. Posmork - ki hogy irja at) es Sogar kozott.
A tobbi klasszikus korutazas: 1-es ut, Thingvellir, Verne Gy., nyomaban stb.
Meg inkabb csak vagyaink vannak, nem kiforrott utitervunk. Ezert persze minden tippet szivesen fogadok. (A topikot mar atolvastam.)
Augusztusban mennenk Izlandra. A koltsegeket jelentosen csokkentene, ha nem terepjarot, hanem szemelyautot berelhetnenk. Ilyennelviszont nehany felfoldi ut egyaltalan nem jarhato.
Ai izlandi visuonyokat ismeroktol kerdezem: vannak-e ott helybeli irodak altal szervezett, mondjuk, egynapos kirandulasok pl. a Lakira vagy az Askjara ? Ha igen, kb. mennyiert ?
Bízom a szerencsémben. Amikor Norvégiában voltam (sajnos csak kocsival) kifogtuk az évszázad legmelegebb nyarát. Narvikban (300 km-re az Északi-Sarkkörön túl) 24 C fokos melegben napoztunk a 12 fokos tenger mellett.
Kerekpar?? Jol meggondoltad?!
Nem tartom magam nejlon valakinek, de az osszes biciklist orultnek neztuk (meglepoen sokan vannak).
Allando szel (Mindig szembe :)), eso, ho stb. Az egyes ut attol meg, hogy "AZ 1-es" sok helyen egynyomu foldut, akar 16%-os emelkedokkel. A felfoldi utak meg olyanabbak, mely es sebes gazlokkal. Terepjaroval sem mindig orom...
Ezenkivul a fjordok korbetekerese baromi unalmas lehet. 80-100 km-t tekerhetsz ugyanabban az obolben ket "falu" kozott, anelkul, hogy valtozna a taj.
Bar ha ez a Te sportod... en sem szoktam hagyni, hogy lebeszeljenek a hulyesegeimrol :)
(Es, mint mondtam sok a sorstars, akar egyedul is)
Nem, idén teljesen más csapattal voltam. Talán csapatnak is túlzás nevezni a 3 kalandort... Ja, és negyedikként: Mr. Suzuki Vitara, ő igazi egyéniség volt a társaságban.
Nem kell nagy érdeklődés, de komoly igen. Akár egy emberkének is szívesen vetítek Izlandról szélső esetben, de akkor azért nem én utaznék, ha nem muszáj.