Tittadili a doktorbácsi gépe 490Kg, cseppet se fájjon a fejed.:-) a tatra sem lehtett könnyű, a 613as blokk +váltó+difivel 350 kg. a 603 as sem lehetett 300 nál könnyebb.
A ritkasága ellenére igen kicsi lehet az élettere. Az utcánkban is van egy ( vagy volt?) házi épitésű bicikli, de aligha ment száz kilométert. A beleölt órák száma ettől lényegesen kirivóbb. Ez ilyen műfaj.
eddig csak szóbeszédből hallottam róla. 1983ban készült, de mire használlták akor hiszen nem volt gyorsulásiverseny a coci blokkban??? tán sebességrekordernek?
Ma próbálgattam mennyire fektet a kocsim motorja 2i opel, hát a faxom tudja adogattam neki hirtelen gázokat üresben, közben kézzel visszarántottam. mintha vissza lehetett volna tartani, de nem győztem meg magam róla tejesen. Attól félek hogy az a dög moci nagyon fogja rángatni oldalra a bringát. ez csak kiszerelt müködő motornál fogom tudni megmérni. Nyugtassatok meg hogy nem olyan nagy az a hatás.
Ha a hangon múlik akkor én nem akarok semmitsemhallani,a szopósbabák pedig végképpnemérdekelnek..akinekanagyzajalényegmenjenvisszaszopni. A verseny minnél csöndesebben..... csak csendben csak hallkan, hogy senki meg ne hallja!
nekem 2 db gyerekem van,és én sem szívelem a belezett kipufu mocikat, de sokan csak így tudnak kiszedni vmi hangot a gépükből. ellenben a hd finom gurgulázó hangja, vhogy sokkal elviselhetőbb. puhább hangtartományban mozog...
én ugyan a konkrét gépet nem hallottam, de tény hogy mostanában minden motor gyárilag nagyon halk, de nemcsak hogy halk hanem 1xűen nincs karaktere. Egy harley-s könyvben olvastam: "annak aki hangtompípó nélkül jár, oda kéne nyomni a fejét a kipuffja végéhez, és addig húzni a gázt míg szét nem robbanik a feje" Egy másik szemlélet szerint : "a hangos kipufogó megment"
Hát én a kettő közt foglalnék állást, mert baromira szórakoztató mikor a kicsim éppen nagynehezen elaludt valami állat meg bő gázt ad a gének, az is igaz ugyan hogy inkább keljen fel 10 kisbaba mint legyen 1 baleset mert nem vették észre a közelgő bringát. Arany középút.
de miért villanymotor hajtja? legalábbis mikor hallottam, olyan halk volt mint azok.
pedig elég rendesen feljöttek a designnal, és kezdtem rettentően beléjükszeretni. miért csak a hd képes brutális hangra? mert sztem kipuf belezés nélkül mostanság (sem) nem találni, mondhatnám hallani,szériamotorokat tisztességes hanggal,csak a hd-t. kövezzetek meg,ha nincs igazam,és javítsatok ki ha tévednék,hozzáteszem, nem értek a mocikhoz,csak műkedvelőként vonnz még a dolog...
A Trike oldalon (www.trikeclub.hu) egy szaknévsor szerü adatbázist szeretnék összeállítani, ami a járműépítők (trike, motor, kitcar, akármi ;) ) segítségére lehetne. Ebben kérném a fórumolvasóinak a segítségét. Tehát szakembereket, cégeket kéne ajánlani, akiket ismertek és jónak találtok. Az adatokat (név, cím, telefon, weboldal, stb) a szaknevsor KUKAC trikeclub.hu emailra várom.
A piroson én ülök hátul. A simson valóban az ismert Star motoré. Ennyi volt. Gondoltam kell egy motor a gyereknek tanulni ami puritán egyszerű. Szereztem még egy rossz Jawa Mustnag kerék garniturát meg azt hiszem egy villát a Rigából. Egy hétvégén összeütöttúk, a fiam segitségével :-)) Hiszen az övé, aztán hadd menjen. Arrra már nem emlékszem miből csináltunk kipuffot ami megégette a lábát amikor rodeózott a folyó parton.
Ebben is megelőztek a japánok igaz kicsiben "50- es robogó". A két kerék között van a váltó és van benne egy reteszelő+kézifék a parkoláshoz, ez egyenesbe tartja.
Közben agyaltam olyanon is hogy hátra lehetne két szélesebb autókerék ami nem dőlne be hanem a köztük lévő alacsonyan elhelyezett hiosszanti csap (lila)tenné lehetövé a dőlést, az körül dőlhetne, elvileg normális határok közt mozogva nem tudna felborulni. Hasonló megoldást láttam dönthető oldalkocsis motoron ahol az oldalkocsi kereke állva marad de a motor ami viszi be tud dőlni. Na ilyet még nem láttam, hátul 2 kereket már igen de az fix volt (egy dragmotoron.)
Szoktam motorozni néha, elkérem a haverom fzr 1000-resét, de én még azt is nehéznek tartom. /250kg/. Ha ez eldöl, szilánkosra töri a lábam, meg hívni kell még 2-3 embert, hogy állítsák fel. :)) Pedig nézegettem, most, hogy kint van. 1 méter hosszú lenne, ha meghagynám a váltót. Akkor tudnám használni mondjuk a 3-4es fokozatot, meg ott lenne közte az üres is... Csak le kellene hegeszteni a difit és a jobb oldali féltengelyem lenne a kardán... Amúgy a Viper motoros szörny 4 kerekü, nézz utána...
Amikor meghívtál az általad indított témába, akkor még nem is sejtettem, hogy az érdeklődésünknek melyek lesznek a közös pontjai. Mostanra viszont belebotlottam a gyárilag gyenge minőségű anyagból készített alkatrészek erősebb anyagból történő utángyártásának a problémájába. Ezért megkérlek, hogy keresd fel a témánkat, és oszd meg velünk javaslatodat az ott található műszaki problémák megoldására.
Ez tényleg komoly váz. Nem szoktál néha Békéscsabára menni? Benézhetnél hozzám, dumcsiznánk. Én csaba meg berény közt lakom, üvegszálas müanyaggal foglalkozom, autós témában. Lehet tudnánk valamit kóperálni... Van egy autó blokkom nekem is, gondoltam régebben, hogy motorvázba teszem, mint Mecsi, de a súlya brutális /3-400 kg/ ezért letettem róla, inkább mégis autót kellene építeni belöle...