Ha minden igaz, csak időkorlát van rajta. Tesztelheted, aztán kiderül, hogy tetszik, vagy sem. Egy "classroom in a book" kézikönyvet pedig le lehet tölteni, mely megtanítja a kezelését, ha megérted az angolt.
A Pro 1.5 az tulajdonképen a Pro továbbfejlesztett változata. A Pro pedig a 6.5 verzió után jött mint 7.0 csak ők Pronak nevezték el.
Mellesleg linket nem tudok küldeni mert nem letöltöttem :-) de meg van az 5.1, a 6.0, a 6.5 és a Pro verzió is. ;-)))) érted ????!!!!!! Kézikönyvet a 6.0-hoz a www.computerbooks.hu -n lehet találni/rendelni. Ez jó még a 6.5-höz is és ha megtanulta valaki akkor át lehet szokni a Pro-ra is.
Mellesleg a Vegas is nagyon jó, egy-két barátom olyat használ és meg vannak elégedve vele. Sajna ahhoz nem értek mivel premierrel kezdtem így már maradok is ennél. Sokaknak bőven elég a virtual dub vagy a U-lead változatai is mert nem akarnak komplet mozikat vágni és szerkeszteni teljesen jók. Hát ez az , hogy mindenki azt használja amire szüksége van és ez teljesen rendben van így.
Bizony, kedves Robi, áttértem Premiere-re! Ha ezt nekem valaki egy héttel ezelőtt mondja, hogy én Premiere-rel fogok szerkeszteni, nem hittem volna el neki.
Ha visszaemlékszel, még egy hete én is úgy nyilatkoztam, hogy:
"Minek olyan szoftver, ami sokkal többet tud, mint amire szükségem van?"
Nos mára másként látom. Eredetileg a Vegas-ra akartam magam rászánni, de egy barátom rábeszélt a Premiere-re. Nagyon jó döntés volt. Most már egyre jobban ráérzek az ízére, és a lényeg: az a rengeteg sok funkció csak addig rémisztő, amíg az ember el nem kezdi őket használni, és szépen lassan rájön, hogy milyen hihetetlen jó dolgokat lehet csinálni!
Valóban nagyon jó a Pro 7.0 Most azt használom. Korábban a 6.5 volt fenn, de ott valóban nem tetszett, hogy bármit meg akartam nézni, ahhoz renderelni kellett. Itt most realtime-ban látom rögtön, mit csináltam. Meg számos más dologban is sokkal jobb, mint a korábbiak.
Sajnos nincs. Tudom, az lenne a legegyszerűbb megoldás. Mivel én visszaírni nem akarok DV szalagra, ezért olyan kamerát vettem, amin nincs IN funkció (Sony DCR-HC14E). Ezt én csak árérzékenységnek nevezem, de hívhatjuk spórolásnak is :-))
Mitagadás igen örülök ennek a rendkívül jó minőségü kamerának. :-))))))Hihetetlen, hogy mennyire élethű képe van és a kontrasztok, mélységélesség valami fantasztikus.
Imádom, hogy mindent lehet manuálisan állítani rajta és nem menüből hanem külön-külön. Ezáltal egészen szélsőséges körülmények között, egészen érdekes megvilágítású képeket lehet csinálni.
Még álmodni sem mertem, hogy egy ilyen szintű kamcsit meg tudok venni. Igaz így sem volt olcsó, de relatív az árához képest viszont igen.
Jól olvasom Chris, hogy áttértél Premierre??!! :-) Gratulálok nagyon jól lehet vele dolgozni. A Pro ( 7.0-ás) verzsönjei már real time-ban csinálják a vágást, tehát egy transition-t nem kell renderelni, hogy megnézd a végkimenetelt.
Ja uraim nagy örömmel jelenthetem be, hogy szombaton sikerült megvenni egy NV-MX500 3ccd-s kamerát. Aki nem ismerné ez a 2003-as év csúcsmodellje volt. Álomszép kép és full manuális beállítási lehetőségekkel. Élvezek a gyönyörtől hiszen az íriszt is blendénként tudom állítani.
Na és ami a nagy ebben, hogy mostani ára 465 ezer a legolcsóbb helyen , nekem sikerült egy megbízható szakembertől egy év garanciával egyszer használtan 300 ezerért megvenni. Ez annyi mint a Nomatikánál a GS-200-as.
Keresgéltem a neten, de sehol nem találok olyan szoftvert, amivel TV tunerről lehetne capture-ölni AVI-ba, és jól testreszabható (elsősorban a felbontás).
Amik nekem vannak, azok vagy MPEG-1 vagy MPEG-2 formátumba rögzítenek. A Premiere viszont nem hajlandó a TV tuner kártyámról capture-ölni. A Studio tud, de ott meg csak teljes DV AVI-ba tudok rögzíteni. Márpedig vinyó szempontjából ha VHS-ről rögzítek, akkor felesleges a 720x576, bőven elegendő lenne a 352x576 (az 576 az alább említett okok miatt). Az AVI azért fontos, mert igazán hatékonyan a Premiere az AVI-val (tehát teljes frame-ekkel) tud dolgozni. Elbánik MPEG-2-vel is, csak azzal az a baj, hogy az nem teljes frames, hanem I-frame szerkezetű, vagyis az újrarenderelés során minőségveszteség lép fel.
VChris
ui.: bocs, ha gyakran digitális videofeldolgozással kapcsolatban is írok, mert ugye a topic címe digitális videókamerák, bár visszaolvasva is többször volt már szó videofeldolgozásról. De azt hiszem a kettő elég szorosan kapcsolódik egymáshoz.
Megválnék a Pana NV-DS65EG kamerámtól. Emlékeim szerint még garis pár hónapig, talán háromszor ha használtam (pl a felcsíptethető távirányítója ki sincs bontva).
Nekem nagy csalódás volt, persze valószínűleg nem ezzel a kamerával van gond, hanem az egész technológiával. Mindig ha nekiduráltam magam hogy használjam, és visszanéztem a felvételeket, elment a kedvem az egésztől, ezért sem használtam sokat.. :-)
Megvan a doboza, de adok hozzá egy faintos táskát is ha kell.
A 3000 körüliekben asszem van valami plusz chip (?), ami fogalmam sincs, hogy mire jó.
A jeleneteknek nevet adhatsz, rögzíteni lehet a dátumot, elhelyezkedésüket a szalagon, kamera beállításokat stb. Ez egy 4 kbyte-os memória chip.
A kamerának is támogatni kell ezt a fajta adattárolást és mivel csak a Sony kínálatában láttam ilyen kazettát úgy tippelem hogy csak a Sony kamerák tudják ezt.
Nekem ez olyan dolog mint a kamerán effektezni a videót, egyszerüen nincs rá szükségem. Viszont a szalag is sokkal jobb minőségü mint egy sima ME DV kazettáé ezért én ennek a Sony szalagnak a memória nélküli változatát használom.
Értem, köszönöm a válaszokat. Tehát mindenképp 576 soros legyen. Még VHS szalag esetén is. OK. Csak az érdekesség kedvéért kérdezem, hogy az oszlopok számának miért kell 32-vel oszthatónak lenni? Számmisztika? :-)
Ja a DV átjátszás. A nagy Premiere tanulás közben el is felejtettem mondnai, hogy érdekes módon a Premiere olyan szépen játsza át a DV kimeneten a képet a kameráról, hogy az gyönyörű. Szóval "megoldódott" a dolog, mert ezekután már biztos, hogy csak Premiere-rel fogok vágni.
Ha csak 352*288-ban szeretnél rögzíteni, egyik félképed el fog veszni, szerintem a VHS-t is rögzítsd legalább 3xx*576-ban. És mi újság DV átjátszás ügyében?
Tehát nem létezik olyan megoldás, hogy mindkettőn jó legyen?
Illetve természetesen úgy kell a dolgot érteni, hogy utána amikor rendereltem, abból MPEG2, majd DVD készül. Dehát a DVD lemezt például itthon a számítógépemben nézem, azaz monitoron, míg a rokonoknál, ismerősöknél sokszor asztali DVD lejátszón tehát TV-n. Na ilyen esetben melyiket válasszam? Inkább az interlace-es módot? És keressek olyan DVD lejátszó szoftvert, ami deinterlace-eli az interlace-es DVD filmet, és így monitoron is jó lehet?
Egy másik kérdésem is lenne, ha nem gond: tudtok olyan progit, ami képes TV tunerről analóg jelet fogadni, és azt DV AVI formátumban rögzíti, de nem 720x576 felbontásban, hanem pl. 352x288-asban? (Mivel VHS szalagokat szeretnék rögzíteni, de nem MPEG-ben.) Vagy a DV AVI szabvány csak 720x576? Illetve ha igen, akkor Milyen formátumba rögzítsem, ha 352x288-at akarok, és nem MPEG, azaz nem olyan formátum, ami kulcskockákkal dolgozik, hanem ami frame-by-frame képes a képet kezelni.
Asszem monitorra legjobb a no fields ( progressive scan). Ha tévére akarod, akkor valamelyik interlace-t válaszd! A deinterlace-el eltávolítod a másodlagos fieldeket, interpolált képet kapsz. igazából azt döntsd el,hogy min akarod nézni a filmet! Ha interlace-es képet csinálsz a monitoron cakozzottak lesznek a "ferde" élek. Ugyanez, ha deinterlace-es, a tévén nézve lesz maszatos.
Nos. Hát kipróbáltam a Vegast is meg a Premiere-t is. Az Adobe lett a győztes. Most már biztos, hogy erre fogok áttérni, már az alapokkal tisztában vagyok, és nagyon tetszik. Viszont lenne egy kérdésem, amivel nem vagyok tisztában, és vannak itt a topicban Premiere szakértők, elsősorban hozzájuk idézném a kérdést, bár nem Premiere specifikus, így lehet, hogy más is tud segíteni. A kérdés:
A végső anyagot interlace szempontjából milyen módban kell elkészíteni, hogy monitoron és TV-n egyaránt jó legyen. Ha jól tudom négy lehetőség van:
interlace - upper field first
interlace - lower field first
deinterlace
progressive scan
Tudtok segíteni, melyik a jó megoldás? Köszönöm szépen előre is.
szal barátom vett egy samut, samsung a103as minidvt
az a kérdésem, hogy miylen kazit érdemes hozzá veni? azaz az mindegy hogy 60as vagy 90es? vagy csak 60/90es van? és hogy lesz 60as vagy 90es az ilyen 60/90es kazi?
köszi, erre gondoltam én is (meg ezeket sikerült kiolvasnom a hozzászólások közül is)
bármilyen FW kártya megfelel vagy a drágább verziót érdemes venni?
Nem tudom, hogy a kamerád akksija kompatibilis-e az alábbiak egyikével, mert pont ilyen típusszámút nem találtam a Delkin honlapján, akik jó árú akksikat forgalmaznak:
A honlap szerint a Delkin magyarországi disztributora:
HUNGARY OLYMPUS HUNGARY BUDAFOKI UT 60 A EPULET II EMELET BUDAPEST Phone: +36-1-371-2470 Fax: +361-371-2477 Email: ohu.cpd.info@olympus-europa.com
Bátran merem ajánlani, én egy Canon PS S50 fényképezőgéphez vettem Delkin akksit 5.500 pénzért, ami lényegesen olcsóbb a gyári akksinál (~18.000), ráadásul nagyobb kapacitású is.