Élénk figyelemmel olvastam a fejtegetésed a fehéregyensúly állításról, és megmozgatta a fantáziámat. Csak egy gondom van: a HC14-es Sony-mal még nem sikerült rájönnöm, hogy lehet-e egyáltalán állítani a wb-t, és ha igen, hogyan. A wb menüpontban négyféle üzemmód van: auto, indoor, outdoor, és hold. Az első három egyértelmű. Valaki már írta, hogy akkor a harmadik lenne az, és rá kell állni valami céltárgyra, és akkor kiválasztani. Megmondom őszintén, én többmindennel, többféleképpen is próbálkoztam már, de semmi változást nem észlelek, mindig ua., mint auto üzemmódnál. Sajnos a használati utasítás semmit nem ír erről.
Ha valaki segítene nekem ebben, azt nagyon megköszönném.
Lehet, hogy nem is lehet wb-t állítani, én azt is elfogadom, csak akkor mi az a hold üzemmód?
Nem lehet veletlenul letolteni user manualokat a pana es sony gepekhez? Nem baj ha angol, csak az a baj hogy az osszes helyen mas tecnikai adatot tuntetnek fel meg a kezelest es kepessegeket is megtanumanyoznam. A sonyhoz ha minden igaz kell venni egy ilink kabelt (firewire), mit kostal egy ilyen?
En a ket gep kozul a Panasonic-ot tartom jobbnak a speckok alapjan.
Mondom ezt annak ellenere, hogy egy 2 Mp DCR-TRV75 -om van elotte egy DCR-TRV40 volt de azt elloptak. Imadom a kameramat es ha az ember megtanulja a dolgait nagyon jo gep.
Amit en fontosnak tartok a kamkordereknel az az optika, CCD meret (es szamuk), a felhasznaloi funkciok es a
manualis beallitasok lehetosege.
+Ugy lattam mindket kamera nagyon jo objektivet tartalmaz. A Sony ugyan nem a magasabb kategoriaknal
latott Sonnar obj. hanem a Tessart tette ebbe , ennek a kepet meg nem lattam, az enyemben Sonnar van.
+ A 3 CCD nagy elony. Az en gepemnel gyakran kell az expoziciobol visszavenni min. fel fenyertekkel azert, mert beeg a piros csatorna. Ez egy 3 CCD gepnel sokkal jobban kezelheto.
+A Sony CCD je kb ugyanakkora mint a Panasonic 1 CCD-je. (1/6") Vagyis a 3 CCD kameraknal emlegetett nagyobb zaj keves fenynel ezen ket kamera kozott nem jelent kulonbseget - sot.
+ Manualis beallitasok: Az en ket Sony kameramon mindent(!) az LCD touch-screen moduljan kell es kellett beallitani.Ez nem elony, hanem hatrany. Felvetel kozben modositani barmit (pl bekapcsolni a Fadert) szinte lehetetlen anelkul, hogy be -ne mozduljon. A Sony kamkordereknel meg a legdragabbak kozott is jellemzo, hogy
az expoziciokorrekciot egy +/- skalaval lehet allitani fel ertek lepesekkel. Ugy lattam a Panasonic lehetove teszi
az Irisz es a zarido allitasat. Ez sokkal jobb.
+ Amit meg kellene nezni a Pana -nal az optikai kepst. hianya.
Én is épp e között és a Panasonic NV-GS200 között vacilálok, nem tudom, melyik lenne a jobb választás.
Amit a tesztekből sikerült kisilabizálnom az az, hogy optimális (nappali) fénynél a Pana képe a 3 CCD-nek köszönhetően jobb, viszont a Sony LCD-je több és jobb szolgáltatással bír. Rossz fényviszonyoknál ahogy olvastam, a Sony kicsit rosszabb, zavarosabb képet produkál, viszont élesebb a képe.
Hát nem tudom.
Tudom, Te a GS-120 után érdeklődsz, az annyiban különbözik a GS200-tól, hogy kisebb felbontásúak a képzérzékelői, meg persze a csatlakozók száma stb. A kisebb ccd-k miatt picit rosszabb a színhűség és sötétben egy parányit rosszabb.
>Tehát csak az analóg be miatt, amit nem is tudsz olyan jól kihasználni mint egy asztali
>írón, nem érdemes annyival többet kiadni érte.
Hat ezaz nem kiadni akarok tobbet, hanem inkabb hianyzik a panan a bemenet...
Ilyen asztali vackokat meg mar nem szivesen veszek mert hely az nagyon nem van, igy is orulok ha a vhs eltakarodik otthonrol, a kazettaiva egyetemben (persze egyszer majd lehet hogy veszek egy mindent lejatszo cd/dvd/mp3,stb cuccot, de az nem surgos). Most csaladi okokbol lett fontos a videokamera, eddig olyan jol megvoltam nelkul es eszembe se jutott hogy vegyek.. De ha mar veszek akkor legyen rendes.
Felhivtam a sony szalont ott azt mondtak ha reggelek akkor van 6% arengedmeny, egy hc40-85 nel az mar eleg jo penz, es megiscsak jobban bizom a hivatalos boltban (ahol van is cucc) mint a szurkeimportos boltban ahol talanra lesz majd a jovo hetekben (raadasul igy meg az ev/metro/auchan/stb is dragabb mint a szalon). Viszont a pana teccik de de ez a hulye analog bemenet hianya idegesit (remelem dv-ben nincs difi) ellenben a sony erintokepernyos menuje eleg kellemes, egybol kezreallt.
3ccd vs 1ccd. A Pana 3ccd-s de az egyes ccd-k felbontasa eleg alacsony (540kpix), viszont a Sony ccd 1Mpix (persze rgb szuros) csak kerdes hogy a video minosegre valo kicsinyites utan (ami osszemossa a szinpixeleket) marad e erdemi elonye a 3ccd-nek (hisz ez megiscsak belepo szintu 3ccd-s, az meg 1 eleg csucs 1ccd-s, a hc 85-rol nem is szolva).
A pana sd-s a szony meg ms-es (van egy kezigepem sd-vel es negy keves kartyaval igy az elony de nem donto szempont).
Felhivtam oket es azt mondtak jovo heten lesz de mast ne is kerdezzek mert tele van a bolt es nem er ra...
Egyebkent valoszinuleg szurkeimportos de ettol fuggetlen rajuk is vonatkoznak a magyar jogszabalyok (persze lehet hogy ez sokat nem er ha pl. mexunik ket honap mulva).
Analog bemenet azert lenne jo mert TV-bol tudnek felvenni, a regi vhs-ekbol azert lenne nehany amit nem lenne baj bedigizni. Az a gond, hogy a vhs magnora is mar egy csomot koltottem de megint tok xar es mostmar kuka.
Nezegettem meg a Sony HC85-otot. Ha az lenne ilyen avplanetes aron akkor az is versenyzo lehetne.
A GS70-egyebkent egy regebbi tipus (2003.08.) ma mar nem forgalmazzak. Viszont erdekes modon azon volt egy csomo bemenet firewire,usb, es rs232 (!!!). Most a GS120-on csak dv in van a tobbi csak a nagyobb tipusokon (400e-ert...).
Megnéztem mindet és ahol van terméklista (Metro pl.) ott kapható elméletileg. Gyakorlatilag az első napokon el szokott fogyni. Sok cégnek viszont nincs terméklistája. Ezért gondoltam, hogy aki sokat mászkál ilyen helyeken és érdekli a téma, az fejből tudja a fellelhetési helyeket. Egyébként a környéken az Euronics is ígérte hétfőre és nincs kamat se kezelési. A vételárat simán 10 hónap alatt kell kifizetni.
A depo.hu-n ahogy elnézem, majdnem minden termék esetében a http://www.avplanet.hu/ adja a legolcsóbban a kamerákat. De róluk nem tudni semmit, hogy honnan szerzik be, és miért olcsóbb akár 50-60 ezer forinttal a kamerák mint más üzletben.
Az analóg bemenettel kapcsolatban osztom a véleményed. Az én JVC-men is van ilyen funkció, de még SOHA nem használtam, pontosan azért, amit írtál, egyszer majd (talán) lesz egy DVD felvevőm. A régi VHS kazikat meg nem is akarom bedigizni, annyira rossz már a minőségük.
Most a depot nezegettem es helybol 30-40e-rel olcsobb a pana az osszes uzletben mint az ev-ben...
Nekem is a pana fele huz a szivem de az analog videobemenet hianya kicsit aggaszt. Van egy NVGS70-tipus is arrol nem leltem eddig infot de olyan mintha tobbet tudna mint a 120-as (igaz dragabb is).
Én is hasonló cpiőben járok, nem tudok dönteni. Bár én eggyel magasabb kategóriában keresgélek, de az általad kiválasztott szegmensben, a két típus között is ugyanaz a helyzet, mindkettőnek vannak előnyei, hátrányai, egyiknek az előnye a másik hátránya... szörnyű :).
Viszont találtam egy egész jó oldalt, ahol némelyik tesztnél letölthető példavideok is vannak, normál, alacsony fényviszonyok között, stb.
Adjatok tanacsot mert nagyon lama vagyok a temaban:(
Panasonic NVGS120 vagy Sony DCRHC40
A pana jobban teccett kivitelileg, mindkettoben van stabilizator, a sony erintokepernyos, viszont az lcd-i a pananak jobbnak tuntek.
Aztan persze a pana 3ccd-s. No meg a dv bemenet nekem fontos lenne (az usb csak bonusz en firewire parti vagyok). Az is igaz hogy a sonyn tobb tovabbi bemenet van de asszem azok nekem nem hianyoznak, bar a tv-bol neha vennek fol (ez megoldhato a panaval?). A kepminoseget nem tudtam megitelni, mert az aruhazban ahol neztem ott csak kis ~30cm-es tv-k vannak azon meg nem sok minden latszott.
Arban nem nagy a kulonbseg de nem nagyon tudok donteni, mit javasoltok...
A Kelenvölgyi Közösségi házban ahol a Happy Bike mountenbike-os sportegyesületünk tartja az összejöveteleit, klubnapjait megkerestek, hogy van-e kedvünk egy filmklubot csinálni. Abszolute önszerveződő a dolog. Rendelkezésünkre bocsátanának nagytermet színpaddal, projektort, hifit , mindenféle technikákat és akár saját filmjeinket, produktumainkat tudnánk egymásnak vetíteni. Dumálhatnánk élőben mindenről ami ezzel kapcsolatos, kamerák, klipek, vágások, nyaralás, technikák. Csere-bere, alkatrészek, kamerák, cd, szoftverek, filmek, dvd-k és minden amit szeretnénk megvalósítani. Mint említettem ez még nem egy meglévő filmklub, tehát ha lenne érdeklődő akkor olyanná tudnánk varázsolni amilyenné mi szeretnénk. Kb két hetente lenne egy klubdélután valamikor hétköznap késő délután, este felé. A közösségi ház kelenvölgyben van a XI. kerületben.
A pontos részleteket megtudom még tőlük, de az lenne a kérdésem, hogy lenne-é valakinek kedve eljönni "belépni", résztvenni valamilyen rendszerességgel???!!
Kötöttség nincs hiszen ha van érdeklődő akkor elindul és mindegy, hogy 5-en vagy 20 vagyunk egy-egy klubon a lényeg az, hogy jól érezzük magunkat, kortól, nemtől függetlenül.
Egyelőre az a kérdés, hogy érdekelne-e ez valakit és eljönne-e egy ilyen klubba??
A témával kapcsolatban várom a hozzászólásokat akár ide - de ha a fórumnak ez túl off - akkor privát emilben megtaláltok.
Ha túl forradalmi vagy üttörősdi a felhívás akkor bocsi mindenkitől! :-)))
A minap mikor a Hármashatár-hegy környékén barangoltam kezemben a kamerával -szintén beállításokat próbálgatva - az ösvényen egy kifejlett 140 cm-es gyönyörű erdei sikló kúszott felém. Kicsit hátráltatva útját - míg előkapom a kamerát - megfogtam, mikozben jól a kezembe harapott s ezzel a mozdulattal behelyeztem egy fa tővébe. Megnnyugodott , s én közben gyorsan elővarázsoltam a kamcsit, statívot , szűrőket mindent, és nagyszerü felvételt tudtam róla csinálni. Igen
ritka lehetőség az, hogy nyílt terepen egy ilyen rejtőzködő életmódot élő hüllővel találkozhat az ember. Az a napom már jó volt. :-))
Ez a Zeki név egész megtévesztett :-), de rájöttem kit takar. Eddig a Sony TRV255 látszik győztesnek. Vajon jelenleg melyik multinál lehet kapni ? Tudja valaki, vagy kezdjem el hívogatni a Cora-t, Tesco-t, MediaMarkot, Auchant, Metrot-t, Electroworld-öt ?
Mit hallok Zeki új invesztáció. Grat hozzá, remélem sikeres lesz a vásárlás.
Remélem valami szép modern csodát hozatsz magadnak. Kíváncsi vagyok rá majd írj tapasztalatokat. Típus, beállítások, funkciók, stb...
Mellesleg üdv minden topiklakónak, kicsit régen néztem be hozzátok de látom bőszen folyik az eszmecsere. Jó olvasni!!! :-)
Az utóbi pár hétben eszközöltem néhány spec beállítást otthon, ebből az egyiket leírnám.
Kamera: mx500 panasonic
Manuális fehér egyensúly állítás.
Alaphelyzetben ha egy fehér lapra állítod a white balance-ot (wb), akkor megvilágítás függvényében realisztikus színeket kapsz.
Ezt lehet fokozni ha az ég kékjére(fehérjére) -valahol a horizont környékén- állítod a manuális wb-t akkor színtelítetteb, élénkebb magasabb színhőmérsékletü képet kapsz. Még a giccses határon belül de nagyon korrekt színhatást lehet elérni.
Következő állítás ha természetes megvilágítás mellett egy fehér lap elé egy negyedes kék korrekciós fóliát tesz az ember, vagy a fényforrás elé teszed így a papír lesz enyhén kék árnyalatú és erre állítasz man. wb-t. Ezesetben egészen sárgás érdekes színhőmérsékletü képet kapunk. Naplementekor spec fényviszonyok mellett érdekes felvételt lehet készíteni ezzel a beállítással.
Érdemes ezekkel játszadozni mert hasznos rutin lehet vele szerezni a manuális mozgókép rögzítésben szélsőséges fényviszonyok mellett is.
Jó szórakozást!
Természetesen ennek alapfeltétele az, hogy a kamera képes legyen manuális wb állításra és ne csak az előre programozott lehetőségei legyenek meg.
Még valami, mivel teljesen tudatlan vagyok. Összefoglalná valaki a jelenleg futó különböző tipusok előnyeit, hátrányait. Gondolok it a HI8, miniDV és digital8 kifejezésekre. Melyiket miért érdemes ill. nem érdemes megvenni, kazetta tipusok, árak, utófeldolgozás, CD-re írás, kezelhetőség, élettartam, elavultság, stb..
Sürgősen kéne vennem valami kamerát, de nincs kp. Melyik cégnél lehetne részletre vásárolni és 100 körül jelenleg melyik éri meg az árát ? Firewire van a laptopon.
Hátha érdekel valakit: Két hét után tegnap megérkezett a megrendelt kamerám tőlük. Ha gondom volt emailben jeleztem, arra 1-2 órán belül reagáltak. Az egész
ügyintézés számomra megnyugtató volt. Én a jövőben nem fogok tőlük tartani. Ha
náluk lehet az adott terméket jó áron megkapni, akkor tőlük fogom megrendelni.
(Panasonic GS-22-t vettem ennek a listaára a video-part-on 160eFt. Nomaticánál
6db TDK DV kazettával, szállítással 131eFt volt. Ezek tények.) Egyetlen kétes dolog
maradt, amiről még nem igazán tudok -és remélem nem is fogok tudni- a garancia
kérdése. De eddig engem meggyőztek és biztos vagyok benne, ha mégis szükségem
A Sonyval személyes tapasztalatom nincs, de a Pana200-as lápafénynél, szobabelsőben használható képet ad.
Ráadásul van egy "gyertyafényes" funkciója, (legalábbis a menüben ez a jele), ami plusz jelerősítést csinál, világosabb, használhatóbb lesz a kép rosszabb viszonyok között.
Viszont teljes sötétségben, illetve annak közelében marad a Color-Night funkció, ami működik az LCD-panel kifordításával is (iyenkor ez a lámpa)
De ezek a felvételek gyakorlatilag használhatattlanok, teljesen szétúszik, elfolyik a kép, ha épp valami mozgás is van rajta. Leginkább parasztvakítás, - hogy egy előttem szóló kifejezésésvel éljek. De gondolom nem is ez érdekel, hanem az első verzió
Egyébként azt olvastam épp, hogy a Canonok (és az mvx 25i) sötétben elég pocsékok. Tapasztalat híján ezt nem tudom igazolni, de ha ez igaz, akkor mégis Pana gs-200 vagy Sony hc-85, amik állítólag már nem rosszak (vagyis jobbak a többinél...)
Na mindegy, majd még töprengek.
Köszi!
ha esetleg akad még vélemény az említett két típussal kapcsolatban, epekedve várom!
Hát, az az igazság, hogy gondolkodtam, de róluk sem tudok túl sok mindent.
Elsősorban az MVX-250i típust nézegettem, de a Sonynál a kafa LCD (spotmérések, egyebek), a Panánál a 3 CCD tetszik nagyon. Bár a 250i és a Pana nincs is egy árszinten, a kettő kicsit más kategória :)).
Vagy Te melyik típusra gondoltál elsősorban?
Az az igazság, hogy azért szeretném lecserélni egy jóval komolyabb gépre a JVC-met, mert nappali világosságnál sötétebb fényviszonyoknál nagyon gyatra, ezen kívül úgy vagyok vele, ha már csere, akkor legyen kövér :)). Jó optika legyen, nagy CCD, esetleg 3, a megapixelek nem érdekesek, fúkusz lehetőleg gyűrűs legyen.