Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Nekem is azt mondták elég évente egyszer de én már benéztem oda és lehet ,hogy kéthavonta fogom azt takarítani jobb ha tiszta minden.
Alfato vedd le róla a csavaranyákat és a szélénél óvatosan feszegesd meg jó nagy laposcsavarhúzóval és ügyelj arra ,hogy ne a tömítésnél feszítsd! Szimmetrikusan mindkét oldalon. Nekem is így jött le csak az első leszedés nehéz.
Hetente szoktam kihamuzni...legutóbb a hamuzás után nem akart égni, pedig ügyelek minden járat tisztaságára. Még valami: a hátsó kéményjáratot tisztította már valaki? Milyen sűrűn kell? Meglazítottam a két bakelit markolatú csavart, de nem mertem feszegetni a fedelet...
Nekem akkor szokott ilyet csinálni ha nem elég száraz a gyújtós de ha lessz egy kis parázs akkor már nincs gond vele. Mondjuk nálam azt is nagyon észreveszi ha nincs rendesen kihamuzva.
A merülő termosztátnak is megvan a maga problémája, ami ugyanaz lehet, mint HUCSA kolléga csőtermosztátjának: thermomechanikus, vagyis idővel a fizikai képességei romolhatnak.
A kapcsolás késése sokszor annyira egyszerű dologból adódik, mint pl a szelence láthatatlan sérülése, vagy csak egyszerűen poros lesz...
Éves takarítása mindenképp növeli a kapcsolási pontosságot, és az élettartamot is...ez is tapasztalat.
Tamás
PS: ma reggel alig tudtam begyújtani, valamiért nem akart égni az istenadta, de mivel itthon voltam, csak legyintettem rá egyet. Kb egy óra múlva lementem, és akkor már 80 C volt a kazán, úgyhogy gyorsan beállítottam a füstgáz hőmérsékleti tekerentyűjét a szokásos értékre...azóta ég folyamatosan, és a venti sem megy :-) mi a kutya lehetett vele? Mert ha nem tudok itthon maradni, akkor meg ki állítja be a füstgáz hőmérsékletet?
Az az igazság, hogy felületi hő érzékelése mindig relatív, mert a helység változó légmozgása is befolyásolja, bár hülyeségnek hangzik, de ezt tapasztaltam. Én TER-9 típusú vezérlést használok a gyártója az elko-ep. Ez bevált, és okos. A két feladatra is csak egy kell, mert független termosztátként is működik (1-es program), és csak két termisztort kell hozzá rendelni. A beprogramozás csak elsőre tűnik bonyolultnak, nagyon logikus és egyszerű. Ha valaki ilyenre adja a fejét nagyon szívesen segítek, hogy ne kelljen vele izzadnia.
Nekem van egy csőtermosztát a pufferból kijövő csövön ami azért van ,hogy ha kihűl a puffer akkor már ne keringessen a lakásba gondolom neked is van ilyen. Én is ki akarom ezt cserélni egy merülőtermoszra ,mert van nekem egy használaton kívűli Danfoss merülőtermosz (régen olajégőt vezérelt) és a pufferon is van egy ledugózott csonk ahova be lehet építeni.Szerintem sokkal jobb megoldás mint a csőtermosz.
Alfatonak igaza van csőtermosztát csere bár szerintem a csőtermosztát nem igazán jó ilyen feladatra nagyon lomha nekem is van ilyen problémám. Talán egy merülőtermosztát jobb lenne de a legjobb egy digitális hőmérsékletszabályzó. Az szerintem nem hazudik igaz ,hogy az ára is megvan de talán megér annyit ,hogy ne kelljen küzdeni.
Igazán az a bajom, hogy felfűtésnél nagyon lassan reagál a mostani csőtermosztátom. Felfűtéskor az első kapcsolásnál kb 85 fokot mér a hőmérő. Amikor "beáll" a rendszer, akkor kb 60-65 fok körül kapcsolgat ennél a beállításnál. Sajnos erre vissza is hűti a rendszert, amikor leég a tűz. Ezen már dolgozom... Ha kissé feljebb tekerem, akkor előfordul, hogy begyújtáskor annyira felmelegszik a kazán, hogy beindul a hűtőkörön a vezetékes víz. A termosztát meg nem kapcsol. Utána persze beáll 70-80 fokra. A cél az, hogy mindenféle trükközés, állítgatás nélkül menjen végig a teljes cikluson.
Azt még elfelejtettem, hogy a Laddomat is kiengedi a fizet kisebb hőmérsékleten...de, hogy mindezt miért teszi? Lövésem sincs.
HUCSA,
Akármilyen csőtermosztátot is veszel, nézd meg a hiszterézis értékét, ami gyárilag be van rajta állítva, annak benne kell lennie a termékleírásban. Szerintem annyira azért nem hőmérséklet érzékeny egy ilyen kazán, hogy nagyon percíznek kell lennie. Valószínű "lusta" a Tiéd, későn húz és későn enged, szerintem a cserét megéri...1700 Ft-ért már jó termosztátokat lehet venni. Ha maximalista akarok lenni, akkor duál digi termosztátot alkalmaznék, és mindkét szivattyút precízen működtetné, és a költsége tényleg néhány ezer forinttal lenne több, mint a két csőtermosztáté. Én ilyet használok napkollektoros rendszereimhez is, és a használati meleg víz szabályozására is ilyet raktam fel.
Igen de a Laddomat szivattyúját egy csőtermosztát vezérli, én arról beszéltem. A Laddomat ilyen szempontból stabil, nem kell hánykolódni a beállításával...
Működik. A beállított értéken lekapcsolja a szivattyút. Megpróbálom majd feljebb tekerni. Úgy emlékszem, hogy tavaly így ment. Elég gagyi termosztátom van. Pontatlan a skálája (alkoholos filccel + hőmérővel átírtam), és nagyon lassan reagál felfűtéskor. Hőmérőn már kb 80 fok van, a termosztát meg nem kapcsol... Később beáll kb 60-65 fokra, tehát ott kattan, ha tekergetem. Pedig hővezető paszta is van a csövön...
Igen jól tudod. 65C kezd tartályt tölteni, addig belső körben mozog a víz. A kazán hőmérséklete változón éri el a 60C-t. Ha nagyon jó a fa, akkor átlag 30C amikor begyújtok a kazán hőmérséklet, és 10-15 perc alatt éri el a 60C-t. De volt olyan, hogy 40 perc alatt érte el, mert csak izzott a fa, és nem akart rendesen égni (eléggé meg sikerült buggyantani, és sikerült ezzel a levegő útját is elzárni).
A tartály teljesen tele kb az 5 óra körül rakja tele, de ez függ attól, hogy mekkora a fogyasztásunk természetesen.
Nálam a fűtési szivattyú állandóan megy ősztől tavaszig, mert a radiátorokat termoszeleppel szereltük, így minden helység önmagát szabályozza. Kb 1 hét alatt beáll a hőegyenlőség, és onnantól kezdve szépen muzsikál. Nekem ez már gázkazánnal is így működött. Tehát folyamatos fogyasztás mellett írtam az adatokat.
A csőtermosztát ha bekapcsol mondjuk 60C-nél, akkor annak bizony 60C mínusz a hiszterézis érték le kell kapcsolnia. Amennyiben kialszik a kazánod, a hő még azért marad a rendszerben....csak tippelek, vagy megy a szivattyú folyamatosan? Mert akkor az a csőtermosztát csere, vagy hogyan kapcsolod ki?
Nálam 75C-re van állítva (oda állítottam egy hőmérő segítségével), és szerintem rendesen működik, bár feljebb kellene venni 80C-re.
A kazánköri visszacsatoló ág szivattyúját szeretném lekapcsoltatni, amikor leég a fa a kazánban. Jelenleg egy csőtermosztát indítja kb. 60 fokos kilépő vízhőfoknál. Az a gond, hogy amikor leég a tűz, akkor is tovább működik az a szivattyú, és a pufferben lévő 80-85 fokos vizet a kazánon át forgatja, és reggelig lehűti 60 fokosra (éjszaka a szobatermosztát nem kapcsolná be a fűtésköri szivattyút). Kinek milyen megoldása van erre a problémára?
Alfato ha jól tudom neked Laddomat van beépítve ezért lenne egy olyan kérdésem ,hogy nálad mennyi idő alatt éri el az üzemi hőmérsékletet a kazán és mennyi idő alatt fűti fel a puffert kb 85-fokra?
Nálam esbe van és arra gyanakszom ,hogy nem az igazi.
No igen ha száraz, akkor annyira huppog, vagy dübörög, hogy az elképesztő, és nálam is meleg van a kazánházban :-)
No ha vizes, akkor nagyon nehéz begyújtani, ezt már tapasztaltam, és szinte folyamatosan megy a venti, és nem akar kikapcsolni. Az tény, hogy érzékeny a technika a fa energia tartalmára, és arra leginkább, hogy milyen intenzitással tudja leadni a fa a benne rejlő teljesítményt, minél hamarabb, annál jobban huppog a kazán.
Amikor csak brikettel gyújtottam be, na akkor félelmetes volt, mert még a kazánház bejárati ajtaját is rázta szó szerint, csörgött a füstgázvezérlő lánca...
Kösz a választ. Lehet, hogy lesznek majd kérdéseim, nemsokára kezdek építkezni, és fűtés ügyben is jó lenne tisztán látni. Egyelőre csak gyűjtöm az információkat és csak nő a zűrzavar. Üdv: nagy_jan
Ahol én lakom ott az egyik ember már 7-8 éve használja az atmos kazánját és még nem volt benne idomtégla cserélve. A korrózió szerintem a kéményre nem veszélyes csak a füstcsőre de azt is ki lehet köszöbölni rozsdamentes füstcső alkalmazásával. A kazánra meg nem hiszem hogy veszélyes ,mert szomszédunk 20 évig használta a sima "mezelyi" totya kazánt és nem lukadt ki neki.
Sziasztok! Tud valakoi mondani valamit a faelgátosító kazánok, pontosabban a kerámia betét élettartamáról és körülbelüli költségeiről? A fa gáz elég szennyező, pl. a fa klórtartalma miatt sósavas-korróziv hatású? Kösz, Nagy_jan
Alfato nálam ha száraz a fa szinite "hupog" a kazán annyira ég ha vizesebb egy kicsit a fa akkor meg olyan mint ha nem lenne huzat. És a kazánházba olyan meleg van ,hogy szaunázni lehetne alsógatyábba izzadok :)
Az akác nálam is pattog...akármilyen száraz is, de pl van tuti száraz cseresznyém ( 5 éve a fészerben pihen), ami szintén alig ég a kazánban, mert túl száraz.
A brikett az meg jön fel, mint a kelő tészta :-) annyira megduzzad, hogy az valami elképesztő, és csak úgy rázza a a kazán levegő ajtaját!!!
Én is próbáltam brikettel az nagyon ég 25 kg-al 4,5-5 órán keresztűl égett 2,5 óra alatt 40 fokról felnyomta a tartályt (1000 liter) 85 fokra a maradék idő alatt meg a lakást fűtötte.
25kg brikett =teli kazán nálam csak nem szabad egyből tele rakni ,mert az égés során egy kicsit megduzzad.
Nálam az a baj az akáccal ,hogy valamelyik még sistereg is egy kicsit amikor ráteszem de amikor meg van alúl a parázs akkor már jól ég. szárazabb fával valószínűleg tovább égne mivel nem kéne annyit menni a ventilátornak.Meg akkor a primer levegőn is tudnék visszaállítani.