Hello, én a Nomaticán rendeltem augusztusban egy Sony kamerát, kérdezhetsz ezzel kapcs-ban bármit. Szerintem korrekt cég. Hétfőn megrendeltem, pár perc múlva e-mailben visszaigazolták. Két nap múlva postázták, a pénzt is csak akkor emelték le a kártyámról (OTP Visa Classic). Következő hét szerdán hozta a futár. Jól be volt csomagolva, az eredeti doboz egy nagyobb dobozban, közötte pedig légpárnás tasakok. Garancia 2 év van rá (Sony Hungária csak 1 évet ad) az első évben itt is érvényesíthető, a 2 évben Nomatica gari van. Magyar nyelvű ügyfélszolgálat van telefonon és e-mail-en. E-mail-re néhány órán belül válaszolnak. kérdezz nyugodtan üdv.
Az elmult napokban sok kort futottam Szony HC40 vs. Pana GS120 vs. Sony HC85 temaban. Csalad meghanyta-vettette a dolgokat anyagi es praktikussagi szempontok alapjan. A HC85-os kiesett a merete es ara miatt (a valosagban jo bazi nagy a tobbihez kepest). A GS120-teccett de volt egy ket reszlet ami hianyzott, meg elegge belepo szintu 3ccd-s es kicsit odzkodtam, igy vegul a hc40-maradt (bar eleg nehez eldonteni hogy melyik is a jobb). Raadasul a hc40-et sikerult igen-igen kedvezo aron megvetelezni, magam sem gondoltam volna, hogy ekkora ardifik vannak az egyes boltok kozott (igy jutott boven piz tartalek kazira es lehet hogy egy kis praktikus taska is bejatszik), mindezt termeszetesen ujonan 1 eves garival.
Maga a kamera kellemes kis darab, nem az az elnyujtott tegla forma de nem is a pc-verzio hanem a ketto kozotti kis tomzsi darab (de ennek ellenere kezreeso formaval).
Az lcd kijelzoje kellemes (igaz a pana-e kontrasztosabb volt) viszont az erintokepenyo nagyon praktikus. En egyebkent is megszoktam mar, mert sokat hasznalok pda-t igy termeszetesnek vettem (a pana-n viszont eleg buta modon a kijelzo mogott vannak a gombok, ami eleg kenyelmetlen, szerintem).
A gephez van 3 kabel, tap, usb es egy av. A firewire (ilink) kulon beszerzendo (kb. 2khuf). Van hozza egy nagyon jol hasznalhato es eleg nagy taviranyito is, igy a fotelbol is kenyelmesen iranyithato. A gepen van az ominozus lanc aljzat es mikrofon bemenet is. Az av madzag rca es s-video csatlakozoval rendelkezik. Raadasul az rca ket iranyu igy megfelelo (atkapcsolhato) scart konverterrel lejatszani es folvenni is tudok tv-bol (vagy videorol), ez fontos szempont volt nekem.
A kepminoseg teljesen jo foleg napfenynel, persze setetben lampafeny mellett van zaj de ez ezzel jar. A kezremeges csokkento nagyon kenyelmes, kezbol is teljesen jol lehet hasznalni, en pozitivan csalodtam benne.
Persze vannak arnyoldalai is. Allvanyra teve nem lehet cserelni a kazit (szerencsere az allvanycsavar fem igy nem kell felni a tulhuzas miatti kiszakadastol, marpedig jol meg kell huzni a kis felfekvo felulet miatt).
A gyari aksik iszonyat dragak (az utangyartottal meg nagyot lehet szivni). A hozza adott szoftverek 0-tudasuak, telleg csak a kiprobaszashoz elegendoek.
A DV port-al van egy nagy szivas XP-alatt (majd kireszletezem).
Ha valaki ebben a sorozatban gondolkodik (Sony DCR-HC14-tol HC40-ig) az nyugodtan kerdezzen, remelem tudok ra valaszolni.
Nalunk a csaladban van egy eleg combos manfrotto fluid fej (sacc az itt emlegetett komplett soligor allavany aranak a 3-4x-ese), de emellet elbujhat az osszes ilyen noname cucc. A legnagyobb kulonbseg a mozgatas elinditasakor tapasztalhato, tokeletesen lagyan gyorsulva indul, mig egy hasonloan draga 3d-s fotos fej sem tudja ezt, hat meg a harmad ennyibe kerulo komplett allavanyok. Persze ez amartor szinten eleg megfizethetetlen kategoria, de ha valaki kiprobal egy ilyet akkor rajon hogy miert is kerul ez annyiba...
Egyebkent en is a manfrottora eskuszom, 055ProB-t hasznalok 460Mg fejjel de ez kifejezetten fotos konfig, lehet hogy kellene valami fluid videozashoz (meg sok money hozza:))
Pár dolog jutott eszembe:
1. A VHS minőség eleve annyival gynegébb, mint bármelyik mai kamkorder képminősége, hogy attól nyugodtan vehetnél egy telejsen alap kamkordert. Tehát ehhez semmi szükség másfél millió pixelre, meg 3 CCD-re ...
2. A DVD-re konvertálás PC-n végezve szintén jelentős minőségromlással jár, ugyanis - tudomásom szerint - a szoftverres konverzió elég gyengécske a hardvereshez képest. Ez a minőségromlás (szaggatás, "képeldobás", "pixelizálódás") gyakorlatilag akkor jelentkezik drasztikusan, ha gyors mozgásos jeleneteket veszel fel. Pl. autó, motor, sportesemények... Egy "lassú" filmnél szinte semmi "veszteség" nincs.
3. Állítólag az asztali DVDrekorderekben lévő hardveres konverter sokkal jobb hatásfokkal (kisebb veszteséggel) konvertál, mint bármely szoftver. (Saját tapasztalatom nincs ezügyben.) Viszont ebben az esetben nem tudod editálni az anyagot.
A fentiek alapján szerintem két lehetőséged van:
- Veszel kb. 1 millió forintért egy félprofi videóstudiót sokmegapixellel, sokCCD-vel, és tökéletes-közeli végtermékeket produkálsz.
- Veszel egy teljesen alap kamkordert (~ 100ezer), tudomásul veszed a PC-s feldologzás következményeit, és boldogan filmezel. (Egyébiránt én már két nyaralási filmet tettem át DVD-re, és az az igazság, hogy a minőségromlás szerintem nem túl lényeges. Bár vannak, akik nagyon háklisak... Látható, de tudomásul veszem, és a végeredmény közel sem annyival rosszabb, mint gondolnád...)
(Köztes megoldás: veszel egy alap kamkordert és egy asztali DVD rekordert.) ;)
A legjobb, ha egy kis időt rászánsz, kipróbálod (sajnos ez macerás, mert kell hozzá legalább egy valaki, aki hajlandó "elbohóckodni" veled pár órát...), megnézed a végeredményt, és eldöntöd, hogy elég-e.
Egy ideje olvasgatom a digitális kamerákkal foglalkozó részeket mert szeretnék venni egy kamerát. Az igazság az, hogy eddig nekem még 1 se volt de párat már használtam 1-2 alkalommal. Persze akkor még nem tudtam(nem is erdekelt), hogy épp vhs vagy minidv esetleg 1 vagy 3 ccd-s kamerát tartok a kezemben.
Kicsit szeretném összefoglalni mi jött le nekem a fórum olvasgatásából ahhoz ,hogy egy olyan kamerám legyen ami sokáig kiszolgál és ne kelljen rövidesen lecserélnem a minősége vagy épp technikai lamaradása miatt. Persze el lehetne szállni egy pár milcsis kamera irányába de azt senki sem akarja(gondolom).
Amit eddig kivettem az olvasottakból:
-Mini-dv kamerát kell vennem (a jövőben ez lesz az elterjedtebb)
-Minimum 800 000 pixeles legyen
-3 CCD kéne
-Képstabilizátor is kellene
-Optikai zoom a lényeges, tehát az legyen a lehető legnagyobb, a digitális zoom másodrendű
-Felvétel átvitel mindenképp firewire-n
Első kérdésem az lenne a nálam sokkal jobban értőkhöz, hogy jól látom-e miket kell figyelembe vennem a választásnál.
Hmm-hmm, szóval nehéz a választás. Az árak ilyesmi gépeknél már nem a 100ezer HuF-ot súrolják hanem jóval fentebb.
Egy ideje nagyon szemezgetek a Panasonic NV-GS200-al.
Olvastam érvet-ellenérvet de mégsem tudok dönteni. Voltam elektroworld, Mediamarkt stb. -ben de ilyet még véletlen se láttam, szóval a kipróbálás ugrott.
Itthon húzós ára van. Fotomarket.hu -n 399 990 Ft. Nomatica-n 298 700 Ft.
Ami árban nekem MAX beleferne az a nomaticás ár.
Van itt olyan aki rendelt már onnan? Leírná a tapasztalatait? (rendelés, fizetés, szállítás)
Ja és, hogy képben legyetek mire is lenne használva. Mindenre. Ebbe bele lehet érteni egy családi bulit vagy egy szalonnasütést, esetleg egy esküvőt vagy épp legénybúcsút. A lényeg, hogy a felvett anyag mind dvd-n, mind vhs-en visszanézve a lehető legjobb minőséget adja.
Remélem lesz olyan ember akinek kedve van ezt a hosszúra sikeredett hozzászólásomat végigolvasni és adni pár jó tanácsot mert eléggé bizonytalan vagyok a választásban.
Én voltam aki talán egy kissé lehúztam a Gamma 79-esemet. Annyit azért hozzátennék hogy a vizszintes mozgás ugyan nem "fluidos" de nem is "kétplatniösszecsavarozva", tehát valami kenés van benne. Azt nem mondanám hogy félúton van a normál és fluid között, de a Star sorozatnál határozottan jobb.
A memóriára rögzítő kameráké a jövő. Igaz, ma a 4 Giga a legnagyobb kártya, de ha erre egyből mpeg2-ben rögzítesz (korábban írtad, hogy te utálsz utómunkázni, vágni, stb), akkor kb. ott vagy, hogy egy DVD-nyi anyagot, azaz ck. 1,5 órát rögzíthetsz rá. Nincs mozgó alkatrész, kisebb a fogyasztás, a súly, stb.
Persze ma még ez drága, de ez is csak idő kérdése. A kapacitás úgyszintén, az az a (távolabbi) jövőben, apró kis kártyára írhatod a több órás DV anyagodat, a HD formátumban...
Ekkor aztán lehet majd az ólomtéglákat kötözni a gépekre...
Én meg eddig asszittem, hogy a small is beautiful, meg hogy eccerűbb cipelni az Annapurnára felfelé...
Jut assembler, az én Pana 400-asomnál az optikai stabilizátor elég jó. Ez azt jelenti, hogy 12x-es zoomnál kézből tudok élvezhető felvételeket produkálni. Ha pedig könyöktámaszt is lelek, akkor még biztosabb a siker.
Ennél a kameránál a backlight funkció is remek.
Bár igazi teszt majd csak 1 év múlva jön, mert egyelőre csak az LCD-n tudom visszanézni...
Amúgy van vkinek tapasztalata a szélesvásznú (16:9) és a pro cinema üzemmóddal kapcsolatban?
Értrem, megértem és elfogadom. De ha most úgy gondolom, hogy nem fogok annyi pénzt költeni, hogy fluidost vegyek, akkor is úgy gondolom, hogy a nem fluidosok között is vannak kók, jobbak, gyengék, rosszak, kevésbé rosszak, stb... Azt nem hiszem el, hogy van a fluidos, és az a jó, és minden ami nem fluidos, az a rossz.
Szerintem ennél árnyaltabb a kép. Én pont arra vagyok kíváncsi, hogy ezen az árnyaltabb skálán az általam kiszemelt modell hova tehető, milyen kompromisszumnak minősülne ez a választás. Korábban is olvastam (mert tényleg visszakerestem), hogy volt aki írta, hogy a fluidos miért jó, de nem titkolta, hogy neki egy Hama Gamma 79-ese van. Szóval léteznek alternatív, nem feltétlen rossz megoldások.
Nos. Állvány téma. A Zeki által megadott extremedigital oldalon (Köszönöm a címet Zeki, valóban nagyon jó kis oldal), az alábbi állványt találtam, mint kompromisszumot. Soligor LG30, bruttó 11 ezer Ft, ez elvileg 3D panorámafejjel rendelkezik, nem fluidos, de hát az nyilván drágább is. Szóval ennyit még kifizetnék érte. Tud valaki esetleg mondani róla valamit?
Persze visszaolvastam, de csak a drága Manfrotto állványokról, meg az olcsóbb Hama Gamma és Star állványokról volt szó korábban.
sziasztok!
Lehet, hogy amatőrnek tűnik a dolog, de én egy házi készítésű válltámaszos statívval (részben) megoldottam a problémát. Egyetértek optikussal, roobi 2-vel: egy fluidos fejű háromlábas statívval nagyon szép svenket lehet csinálni, de én sokszor kézikamerázok és ezeket a kis vackokat tényleg nehéz sokáig szépen megfogni. Főleg, ha nem a nagylátószögün áll a zoom!
Mivel barkácsoló tehetséggel vert meg az isten, egy ismerős segítségével 3 óra alatt összehoztam nagyon jól használható kis válltámaszt.
Hozzávalók:kb. 1m laposvas, szivacs+vászon a párnázathoz, néhány csavar, festék, és egy régi kis fotóállványról leszerelt fej-rész.(+3sör)
Eredmény: mintha a régi Panasonic M7-esesmet tartanám a kezemben. Hétvégén élesben (lagziban) tesztelve:bevált!
Kösz az elérhetőséget, valószínűleg élni fogok vele, bár nem vagyok Bp.-i, nekem az 160 km, de egyszer valószínűleg fel fogok menni. Most úgy döntöttem (ebben az utolsó pár hsz. is megerősített), hogy először inkább állványt veszek.
Még nem tudom milyen legyen, egyenlőre még keresem a kompromisszumot az ár és a minőség között. Túl sokat nem akarok rá áldozni, mert még akarok pótakksit, polárszűrőt, UV szűrőt is, és azért korlátozottak az anyagi források.
Tudom, hogy korábban már beszéltünk róla, de ha valakinek van véleménye állvány témában, hogy milyet érdemes, ami még nem túl drága, de még használható.
A Soligor cég minden méretben gyárt szűrőket és a Róna u. elején van a boltjuk.
Itt kapható 6x vagy 7x nagylátószögő előtét is Antibácsinak. 19 ill 32 ezerért.
Mellesleg az állvány nagyon jó, szokás kérdése és hamar megtanulja használni az ember. Kézből készített és egy statívon készült svenk között óriási a különbség.
Nagyon gyorsan lekövetett mozgásoknál nem érezhető, de egy lassab oldalmozgás alkalmával ég és föld a kettő közti különbség. Míg kézből szaggatott, nem lineáris hatás lesz addig ez statívról puha, lágy mozgásúvá válik.
Ráadásul ha gyorsan akarod használni - sportesemény, stb- összehajtva a lábait monopodként lehet használni, szétnyitva újra háromlábú statív.
Tehát csak tudni kell használni és professzionális hatású képeket készíthet az ember.
Bocs, elfelejtettem megírni, hogy egyszer használták egy nyaraláshoz, tehát "használt". Az álvánnyal meg az a gond, hogy eléggé helyhez rögzített, vagyis nem lehet vele mászkálni. Egyébként is hülyén néz ki egy 10 centis kamera egy 1,5 m-es állványon :-) Az a fejtámaszos ötlet nem rossz, tényleg csökkent valamit a remegésen. A legjobb megoldás eddig a "pisztolyfogás", vagyis két kézzel, mint az FBI-os filmekben a Mulder :-) Egy kollégám már fel is tette a kezét, azt hitte valami vizipisztoly :-)
Hétvégén megvolt a bevásárlás. Samsung VP-D20 lett a vége 70e-ért. Nagyon nem vagyok vele megelégedve. Hozzáteszem, hogy a legújabb 10 dekás fél millás Panával is ez lenne a véleményem. Egyszerűen lehetetlen ezt a kis vackot normálisan tartani. 2 perc után már lehetetlen remegés nélkül kézben fogni annyira könnyű. Arról nem is beszélve, hogy esetleg valamit nyomkodni kéne rajta menet közben, kész katasztrófa. Az utolsó elviselhető méret és súly szerintem a normál kazettás kamáráké volt. Arra gondoltam, hogy az aljára csavarozok valami nagy ólomlapot és akkor jó lesz. A képe egyébként tökéletes és a hangra sincs semmi panaszom. Tiszta, érthető, sőt, mintha némi térhatása is lenne. A másik gondom a közel 40 mm-es objektív. Hol lehet ezekre valami nagylátószöget szerezni ? El kell mennem a világ végére, hogy a teljes alak a képen legyen :-( Hiába na, a fényképezés meg a filmezés két másik világ :-)
sziasztok!
Tudja valaki, hogy hol lehetne Pesten digi 8-as kamerát kölcsönözni? Olyan kellene, aminek van dv in/out-ja. Kamerám van, csak ez a része elromlott, és sűrgósen meg kell vágni egy anyagot, csak éppen nem tudom bejuttatni a gépbe. Köszi
Hi!Szeretném segítségeteket kérni.Nehezen tudok dönteni a kamerák között,és igazából nem igazán értek hozzá.120e Ft-os árkategóriába akarok szerválni.
Előre is köszi.
Vagy megrendeled itt(én már vettem tőlük): http://www.vienna-camera.com/shop/default.asp?pagecontent=100/con_liste.asp?prono=2529 , 1568EUR=400.000 Ft-ért.
Felbuzdulva az előző javaslaton én most rákerestem a polárszűrőkre, de a magyar neten 33 mm-es polárszűrő nem is létezik, csak 40-50-... mm-esek. Ez azt jelenti, hogy nem tudok polárszűrőt használni a kamerámhoz? Ez nem jó hír.
Mintha a közelmúltban írta volna valaki, hogy jobban szeret pl. Sony márkaszaküzletben vásárolni, mint MM, Tesco, stb... Nos ezzel kapcsolatban csak egy ellenérvem a sok közül: NP-FM50 1180 mAh InfoLithium akksi Sony kamerákhoz a Zeki által írt Sony oldalon 19.900 Ft, míg a www.ebolt.hu oldalon ugyanez 15.750 Ft. Ennyit arról, hogy a Sony cuccok a Sonynál a legolcsóbbak...
Köszi, megnéztem, az oldal jó, csak nem találtam meg, amire szükségem lett volna.
Egy UV szűrőt és egy polárszűrőt szerettem volna rendelni, csak ezen az oldalon 40-50-60-70 mm átmérőjű szűrők vannak csak, a Sonym átmérője pedig 33 mm.
Kár. Akkor nem marad más, minthogy el kell mennem valami boltba, ahol lehet ilyet kapni.
Köszönöm Zeki, valóban úgy van, kipróbáltam. Pedig mintha már ezt a variációt is próbáltam volna, és nem működött. Most működött. Tehát így tudok manuálisan fehéregyensúlyt állítani.