Keresés

Részletes keresés

karikaV43 Creative Commons License 2015.06.10 -1 0 1443

Én mostanában lefelé árakat vélek felfedezni,elfogyott a pénz tömeg.

Előzmény: Roglin7 (1442)
Roglin7 Creative Commons License 2015.06.10 -1 0 1442

Sziasztok!

 

Köszönöm a véleményeket. Tény, hogy ritka darab és ezt kell megfizetni, én nemrég a Vaterán láttam elmenni fix áron 6eFt környékén a Pévé füzetet viszonylag gyorsan. Ez talán vmivel ritkább szerintem, de a 8eFt-nál többet még én sem tartom reálisnak erős izgalmi állapotban sem, bár láttam már csodákat...megbízható embertől hallottam hogy gazdát cserélt vmelyik ilyen füzet 10 vagy 12eFt-ért pár éve. ezért is kérdeztem, hogy most véleményetek szerint mi az ár, mert legyünk őszinték az is sokat változik. Ami pár éve filléres dolog volt ma egy vagyonba kerül vagy éppen fordítva.

 

Üdv. mindenkinek: R.

pv-vonat Creative Commons License 2015.06.10 0 0 1441

Szerintem 5.000ft a realitás.

M.machinátor Creative Commons License 2015.06.09 0 0 1440

Szervusztok.

 

OFF Ú.I.három félig kiürült kromofág 6000 meg Bip-es flakon (üresen) 2000 hát meg persze!!! ON

karikaV43 Creative Commons License 2015.06.09 -1 0 1439

Pár ezrest,ennél sokkal komolyabb könyvek ill. dokumentumok is kevesebbe kerülnek.

Előzmény: Roglin7 (1438)
Roglin7 Creative Commons License 2015.06.09 0 0 1438

Szia!

 

Valóban ritka darab, de nem magas "kicsit" az ára..., egyébként komolyan kíváncsi lennék mások véleményére is, hogy most mi a piaci ára.

 

Üdv: R.

Előzmény: dugul (1437)
dugul Creative Commons License 2015.06.06 0 0 1437

Esetleg valakit érdekelhet: Készítsünk villamos játékvasutat PANNONIA alkatrészekből - Állami Pénzverő kiadványa az 1950-es évekből eladó

http://retronom.hu/node/47799

 

janosvitez64 Creative Commons License 2015.06.06 0 0 1436

                                          T.Árpád!

 

 

Írtam, neked egy privát üzenetet mikrolin ügybe de visszadobta a freemail (valami angol hablaty szöveg mellett),biztos jó az adatlapodon szereplő freemailes cím???Küldenél te egyet nekem ???Hátha akkor elmegy az üzenetem..Köszönöm...

Előzmény: Gondos Arpad (1410)
a_hollo Creative Commons License 2015.06.01 0 0 1435

Sziasztok,

 

Eladó egy Pannónia trafó + kapcsoló doboz és egy majdnem teljes sínkészlet váltókkal:

 

   

 

Az érdeklődőknek szívesen küldök további képet, részletesebb leírást. Érdeklődni a publikus email címen lehet. A termékeket személyesen Budapesten lehet átvenni.

enigma1965 Creative Commons License 2015.05.29 0 0 1434

Ezt mondták akkor is, mikor anno kb. 2 éve a kalapprofilos sínek kezdtek érdekelni. Nem dicsekvésből mondom: azóta tán 100 méternyit is sikerült visszahúznom a kuka széléről, és azóta használom őket. Nem mondom, hogy minden zökkenő nélkül, mert mégis 50 éves vasáruról beszélünk, de némi kis törődés rengeteget számít.

Úgyhogy állok elébe a kihívásnak, (nem tudok mást tenni, az üzlet megköttetett), és megpróbálkozom ezen sínek feljavításával is.

Előzmény: pv-vonat (1432)
M.machinátor Creative Commons License 2015.05.28 0 0 1433

Szervusztok.

 

Sín passziválásra (bármilyen furcsa , mivel korróziógátló alapozók nem (bár ha valaki elég ügyes akkor azért lehet)) Pl a hidraulika olaj és a műszer olaj kiválóan megfelel mivel sav és lúg mentessek (illetve közömbösítettek) még a prespánnak is jót tesz.(persze nem áztatni kell , egy mártás és lecsöpögtetés ill ha van kompresszor akkor le fújkálás).

pv-vonat Creative Commons License 2015.05.28 0 0 1432

Sziasztok!

Nem vagyok se lakatos se fémmegmunkálási szakember se "rozsdátlamító segédgépésztanonc".

De értek a PV vonatokhoz, sínekhez és ezek áraihoz.

Javaslatom, egy árva fillért ne adjatok rozsdás PV sínekért, mert nem lehet "normális" állapotúra helyrehozni, vagy csak irreálisan drága áron.

Vegyetek jó állapotút kb 10.000 ft az olálpálya vagyis olyan 400-500 ft/db körül van a reális ár.

Előzmény: enigma1965 (1418)
József Gábor Papp Creative Commons License 2015.05.28 0 0 1431

Örülök hogy találtál benne hasznosítható módszert!Valami van a gépemmel,nem tudok e-mailt küldeni.Ha még eszedbe jut valami kérdés,az enyém publikus.

Előzmény: enigma1965 (1430)
enigma1965 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1430

Persze, hogy találtam, nagyon hasznos infókat adtál! Úgy néz ki, hogy az ismerősömmel is megegyezem az iránymutatásod alapján. Valószínűleg vitrinbe kerülnek majd - ha tudok hozzá gördülőállományt is szerezni. Sajnos minimálköltségvetésen megy a hobbi, úgyhogy ez nem tudom mikor lesz. Pláne, hogy gondolkodom ezen az Edition Atlasos vonatgyűjteményen is.... Ennyi nem fog menni, majd valami prioritási sorrendet fel kell állítanom.

A homokszóros történet kalapsínnél nem játszik. Túl vékony az anyag. Egyébként néha engem is meglep, hogy mekkora keletje van ezeknek a síneknek. Kémiai támadással nem is próbálkozom (max. lemosásként izopropanolos kezeléssel), csak mechanikailag tisztítom őket.

Ezt már nem kell koszolni :)))

és ez lesz belőle

Ez lett az 1 hetes Cr-es áztatás után. Nem fél sínt raktam bele. Egyszerűen "elrágta" a CR. Elég durva.

Előzmény: József Gábor Papp (1429)
József Gábor Papp Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1429

Esztergályos a szakmám,muszáj volt hogy menjen.Akkor ment,sőt,értettem is!:) Kalapsínekkel nem görcsölök,(szerintem) nem éri meg a fáradtságot.Hacsak nem valami beszerezhetetlenül ritka típus,maradok a homokozásnál.Sav alapúak a marók,ha sokáig áztatod,csak a grafit marad meg a vasból! :) Szívesen,örülök hogy a betűhalmazban találtál hasznos információt is!

Előzmény: enigma1965 (1427)
karikaV43 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1428

1.év 1. anyagismeret óra vas-szén állapot ábra,a tanár azt mondta aki szakmunkás vizsgázni akar annak álmából felkeltve is tudnia kell.

A ledeburitra még emlékszem,meg egy-két dolog néha beugrik belőle,de 88-ban tanultam és az nem ma volt.

A fősulin csak Móricka ábrákkal ijesztgetik az embert az kész vicc.

Előzmény: József Gábor Papp (1426)
enigma1965 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1427

Nekem a vas-szén ötvözet ábra volt a szakmunkásvizsgám anyagismeretből. Így 35 év távlatából még az ábra formáját is tán le tudnám rajzolni, de hogy mihez, milyen értékek tartoznak azt végképp eltakarja a feledés homálya. (mentségemre szóljon, hogy a szakmunkásvizsgán sem jutottam beljebb az ábrával :))))

Mivel nekem (is) azért a szakmámba vág (én karosszériás vagyok) így tudom hogy az alap rozsdamaró (lánykori nevén Cr, most viszont  Ro55-nek hívják, én ezt használom, erről a Ferropass-ról nincs tapasztalatom. Nem az a bugyipiros színű?) Mint ahogy a régi neve is utal: Cr, vagyis króm- és foszforsav tartalmú a hatóanyaga. Ezek ugyebár elég ütős anyagok, és valóban, le kell állítani, ha látszólag befejezték a hatás a rozsdás vason. Ezt alaphelyzetben sima mezei vízzel, vizes ronggyal szoktam, majd ha egy mód van rá rögtön alapozom (a kültéri vastárgyakat mindig). Volt anno régebben az a téglavörös alapozó, cinkkrómátos tartalommal, az nagyon jó volt rá. Most már nem nagyon látok olyat.

Karosszériára csak a krómfelületek tisztítására javaslom a (maradjunk ennél a névnél, szerintem így sokan ismerik) Cr-t Krómtartalma miatt "begyógyítja" a rozsdapöttyöket a krómfelületen. a karosszéria többi részére viszont az azonnali műtét javallott. A rozsda szinte mindig - a látszat ellenére - nem kívülről támad, hanem az üreges részek (küszöb, doblemez stb.) esetén belülről. Mivel lételeme az állandó nedvesség az viszont huzamosabb ideig csak zárt térben marad meg. Kívülről  menetszél leviszi. Tehát magyarul: hiába kented kívülről a rozsdát. Az csak "a jéghegy csúcsa". Az igaz az a lemez másik felén van (volt). Ha kivűlről le is jött a zöme belülről újra támadt.

Alkotásu: én már 2 éve foglalkozom modellvasúti u profilos sínek javításával több kevesebb sikerrel (miért nem enged már megint a fórummotor képet fel tenni?) Én 1 hétig hagytam a sínt ázni rozsdamaróban. Egyszerűen szétmarta.

József: Hálám örökké üldözni fog a jó tanácsaidért. A kalapsíneknél bevált (dicsekvés nélkül mondhatom: szuperül bevált) technikát, és anyagokat fogom használni, amik között még véletlenül sem szerepel rozsdamaró. Ha érdekel benneteket is akkor majd teszek fel képeket (majd ha engedi végre a rendszer)

Még egyszer köszi!

Előzmény: József Gábor Papp (1426)
József Gábor Papp Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1426

Engem sírba tettek a vas-szén ötvözet állapot ábrával,de az volt a szent grál.Aki azt tudta,már legalább a 2-est megkapta. :)

Előzmény: karikaV43 (1423)
József Gábor Papp Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1425

Csak egyszer közömbösítenek,bocs az elírásért! :)

Előzmény: József Gábor Papp (1424)
József Gábor Papp Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1424

Végül is a rozsdamaró nem oldja a rozsdát,csak passziválja,tehát a képződött réteget vegyileg átalakítja,nem engedi tovább "dolgozni".Ehhez nagyon laikus vagyok,de valami ilyesmin alapul a hatásmechanizmusa.Tudomásom szerint,restaurátorok kerülik mint ördög a tömjént. :) Ahogy hallottam,ők csersavat használnak rozsdátlanításhoz,amitől fekete színt is kap a kezelt tárgy.Természetesen kezelés után a savat (nem tudom mivel) közömbösítik. később közömbösítenek.Én már a csersav vásárlásával is elakadtam,így tapasztalatom nincs vele.A másik gond,hogy valószínűleg abban is áztatni kellene.

Előzmény: alkotasu (1421)
karikaV43 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1423

Az egyetem az jó,mert ha nem vasa a szak tök hülyék hozzá,én építészmérnökin az anyagismeret tanárt oktattam a vasról mivel nekem géplakatos az alap végzettségem,olyan ábrákat meg kifejezéseket használnak amik nem valósak,sőt és ezt tanítják egyedüliként vizsgáztam 3-asra mivel az osztályzatok 1-es és 2-es lehettek :)

Előzmény: karikaV43 (1422)
karikaV43 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1422

Az alkalmazását erre a célra én is csak hallottam,de nem próbáltam még,de sima acél lemezre biztos jó.

Nem szabad áztatni az biztos,én ecsettel lekentem a felületet és félóra múlva nem volt rozsda sehol.

Utána vízzel lemos és alapozó aztán fedő festék azóta is hibátlan.

DE,ez nem PV sín amiben van ugye egy szigetelő lemezke,ami miatt én is ódzkodnék használni egy darabon érdemes kipróbálni.

A párom árul olyan rozsdamarót amire száradás után lehet festeni,majd megkérdezem tőle az milyen néven fut.

Előzmény: alkotasu (1421)
alkotasu Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1421

A Ferropassittal csak óvatosan. Én a következőképpen jártam egy régi PIKO kalapsínnel - persze próbaként.

Beletettem egy Ferropassittal megtöltött tálkába, ahol egy idő után (pár óra, vagy 1 nap? nem emlékszem) az összes rozsda gyönyörűen eltűnt, fémtisztán csillogott. Kiszedtem, letakarítottam róla a vegyszert, és félretettem. Pár nap múlva ismét tiszta rozsda volt az egész, legalább annyira, mint korábban. Ha nem jobban.

 

Egy kicsit töprengtem, és az alábbi következtetésre jutottam.

A rozsda (ha nem felületi), akkor az mély lyukakat tud a vasba marni. Továbbá: ha egy fémrácsban hiba van (persze mindig van több-kevesebb), ott a korrózió is hamarabb elindul. Vagyis, egy durva, részben rozsdamarta felületen sok a rácshiba. (Ezt idáig az egyetemen is tanították.) Namármost: ha a sín már régóta rozsdás volt, akkor ott hiába marom le a rozsdát, a megváltozott anyagszerkezet fogékonyabb lesz az ismételt korrózióra. Továbbá: a Ferropassit tartalmaz valamilyen savat. Ez a vasat is megtámadhatja, vagyis az oxigénnel érintkező felületet tovább rongálhatja. (Persze lehet, hogy a síndarabot nekem sem kellett volna olyan sokáig a vegyszerben tartanom.)

 

KI

Illetve még egy tapasztalat a Ferropassittal: közel 3 évtizedig használtam az autóimon a korróziós nyomok megjelenésekor. (Persze utána alapozás, festés, vagy alvázvédő.) Nem igazán adott tartós megoldást a használata. (Az is igaz, hogy nem vagyok szakképzett lakatos, fényező, tehát lehet, hogy más hibát is elkövettem.) De máshol is hallottam ilyen véleményt, illetve inkább a Korant alapozóra mondták, hogy nagyon jó, amivel tavaly kísérleteztem először. Persze ez már modellvasúti célra alkalmatlan.

BE

Előzmény: karikaV43 (1420)
karikaV43 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 1420

Állítólag a Ferropassit rozsdamaró jó hozzá,de még nem próbáltam,de nekem is van mit pucolnom így megnézem.

Előzmény: József Gábor Papp (1419)
József Gábor Papp Creative Commons License 2015.05.26 0 0 1419

Szia Feri! Mivel az Előre sínjei vasból vannak,a még tisztítható rozsdásakért 300-at,a szép állapotúért is 400 Ft-ot adtam darabjáért.Váltót nem tudom,az csak úgy jött. :) Ha pénzverdei a sín,a "talpfában" egy ovális gyűrűben "PV" felirat látható.A rozsdaharmatos síneket át drótkorongoztam,a keményebb rozsdást (de nem szétrohadtat),finom homokkal lefújtam,utána drótkoronggal felfényesítettem.Galvanizálni,barnítani nem lehet,mert a fürdőben elázna a talpfában lévő prespán szigetelés.Nem tudom kinek van tapasztalata benne,de én rozsdamarót nem használnék hozzá.Remélem tudtam segíteni!Üdv.:Gábor

Előzmény: enigma1965 (1418)
enigma1965 Creative Commons License 2015.05.26 0 0 1418

Sziasztok!

 

Ismét tanácsért fordulok hozzátok, a szaktopik lakóihoz.

Eddig nem foglalkoztam PV-vel, bár mindig csodáltam ezeket a magyar ipar gyöngyszemeit. Most a jó szerencsém utamba sodort egy rég nem látott ismerőst,– aki tudta, hogy egy ideje vasútmodellezek – és apukája hagyatékában talált pár (mint hozzá nem értő, én úgy látom, hogy PV) sínt. 12 darab egyenesről, és egy jobbos váltóról van szó. Elkapott a láz, - bár hiába kutatott az ismerősöm hozzá még valamit, de nem talált mást – lehet, hogy én is belevágnék a PV-k gyűjtésébe.

Két kérdésem is felmerült:

Elsőnek: Szerintetek mennyit szabad adni ezekért a sínekért? (képet mellékelek)

Másodiknak: Ezek a sínek milyen anyagból vannak? Mivel lehet őket rozsdátlanítani?

Köszönettel Ferenc

Törölt nick Creative Commons License 2015.05.26 0 0 1417

Én is találkoztam már vele, a képe pedig fent van a Magyar Játékvasutak oldalon:

 

http://magyar-jatekvasut.mindenkilapja.hu/gallery/26262362/renderimage/26262844

Toth25.jpg

 

Sajnos nem tudtam rendesen idelinkelni, mert akkor automatikusan bemásolja ide a fotót. Üdv.

 

Előzmény: nohabrok (1416)
nohabrok Creative Commons License 2015.05.26 0 0 1416

Ki találkozott már ilyen modellel?

 

H0ri60 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 1415

A bányászati fotókkal itt nem zavarok,azokat a szaktopkiba teszem fel... 

Előzmény: H0ri60 (1414)
H0ri60 Creative Commons License 2015.05.19 0 0 1414

Az utolsók.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!