A dolognak rém egyszerű oka van. Hamár az autóipart hoztad fel, ott is látható a jelenség:
Magát a terméket eladjuk neked minimális haszonnal (jó az állam kaszál persze, na!) Nade utána a support. Az masszív pénz. Egy rendes aksi 34000, egy univerzális töltő legalább ennyi, és ha még bármilyen csecsebecse kell, az még egy kalap pénz. Az EU-ba eladott kamerákról még a DV és analóg bemenet is le van tiltva (előbbi nem mindíg), hogy vegyél asztali gépet is, ha digitálisan akarsz rögzíteni.
Vagy pedig van engedélyezett DV/AV bemenetű gép is, de ezért a szoftvermódosított változatért rendesebben zsebbe kell nyúlni.
Ügyes.... mondaná Kohn bácsi....
Ehelyett az okos magyar szépen feltöri a szoftvert, vagy elmegy a Corg-hoz... :))
Simán két pólus megy a kamerába. Az egyik pólus a csatlakozó papucs-szerű külső fémköpenye, a másik pedig a csatin is jelölt plusz érintkezőcske.
A másik kisérintkezőhöz sem a kamerán, sem az általam vett töltősin aljzatán nem megy érinkező (utóbbit a kedvedért szét is szedtem). Ha megfigyeled, csak a plusz oldali érintkező van megkopva a lengődugón, mellette a szomszédja nem.
Ha belenézel a kamera aljzatába, akkor pedig látod, hogy csak a papucs felől egy minusz, és szeből a duplaérintkezős oldalon csak féloldalt EGYETLEN keskeny érintkező jön a plusz sínre.
Szóval nyugodtan építhetsz tápot, nem nagy ügy, ha kapsz stab-IC-t. Az egész befér egy szivargyujtó dugóba, ám ezt mégse tenném, mert a stab-IC el fog disszipálni vagy 10W-ot, amit hűtőbordára kell tenni. Egy kifulladt processzorhűtő borda több mint elég:))
Gyorsan ramertem. Latszolag 2 kanoc megy a 3 erintkezohoz, a negativnak jelolt ket erintkezo kozott 0 az ellenallas igy azok valoszinuleg kozositettek. A dobozra irva dc 8.4v van, merve 8.3v (termeszetesen a doboz nem szetszedheto).
Elvben ilyet nem nagy varazslas epiteni, 1.5A-t kell tudnia. Csatlakozot a garanciaveszteses elvagos modszerrel lehetne replikalni...
Fingom nincs... ha tudnam pontosan mi gyun ki az erintkezoin meg tudnek olyan csatlakozot szerezni akkor csinalnak magamnak... De a sonyt ismerve biztos van benne valami szemetseg amit hazilag nehez osszehozni (igy viszont nem szivesen kiserletezem rajta, annyira azert nem volt olcso).
Olyan választ kaptam, amelyik csak vélemény volt, nem pedig kipróbált tapasztalat, de ettől függetlenül megköszönöm.
Mint azt már írtam, a digifotó gépemre vettem már kijelzővédőt, jó minőségűt, szerencsére egyáltalán nem észrevehető, bevált, ezért érdekelt, hogy nem befolyásolhatja az érintő kijelzőjét a HC-xx típusú kamerának.
Valahogy azt nem tudom megérteni, hogy ha egy kamera 130 ezer Ft, és tartalmaz precíz, komplett optikát, tartalmaz LCD kijelzőt, tartalmaz mechanikát, tartalmaz infra lámpát, tartalmaz CCD-t, tartalmaz elektronikát, ami a CCD-által felfogott képet tömöeíti, és azt a DV szalagra tárolja, meg tartalmaz egy 230 voltos töltőadapter is egyben, .... hagytam ki valamit? Szóval tartalmaz ennyi mindent 130 ezer forintért. AKKOR MI A #&ß$¤×÷$Łł KERÜL 50 EZER FORINTBA EGY EGYSZERŰ ADAPTEREN, AMI A ROHADT 12 VOLTOT, (VAGY MENNYIT) A SZIVARGYÚJTÓRÓL ÁTALAKÍTJA AZ AKKSI SZÁMÁRA MEGFELELŐ FESZÜLTSÉGRE/ÁRAMERŐSSÉGRE?!?!?!?!
Ha egyszer nekem erre valami elfogadható választ ad...
Megint hasonló a helyzet ahhoz, mint amit az állványokról írtam. Egy ilyen adapter előállítás költsége nem haladja meg a 3000 Ft-ot. De mivel neked szükséged van rá, ezért 50 ezer forint.
VChris
aki most (is) nagyon fel van háborodva bizonyos árpolitikai kérdéseken
Volt mar valasz. Szabadni szabad, a mukodeset nem befolyasolja, olyan mint egy pda. Kerdes hogy mitol lenne baja. Ezt ujjal nyomogatod meg korommel. Ettol szerintem nem karcosodik, viszont a fenyero es kontraszt biztos hogy valamelyest csokken es az erintokepernyo maga is ront rajta (ha veszel akkor valami jo fajta csokkentett tukrozodesut vegyel).
Hogy dogolne meg ez az index forummotor hogy mindent 3xor kell megirnom...
Szoval en a DCC-L50B Car Battery Adaptor-ra gondolok. Ez olyan $70, de ez nem tolto csak egy adapter. Van ket akksim, az napkozben eleg, este meg feltoltenem oket.
Ja, a töltősínen van egy csati a gyári sony adapternek, tehát normál esetben abban tudsz második aksit tölteni, míg a kamerával dolgozol. Erre a töltősínre csináltam mégegy csatit a szvargyujtós változtatható adapternek.
Nekem anno nagyon sokat mondott a Murányi. (50-ezer körül, d eaz 220-ról és 12V-ról is ment)
Ahelyett vettem a Ferenc Krt.-on a SONY boltban egy utángyártott beépített automatikájú töltősínt, meg egy változtatható autós tápegységet egy autósboltban. Így volt az egész valami 11-12 rugó:))
Nem tudjatok veletlen hogy egy sony car adapter kitt mibe faj idehaza? Masfel het mulva megint megyek nemetbe, es addigra be kene szereznem (a nomatcia mennyi ido alatt szallit? probalta mar valaki?).
Megjottem nemethonbol. Sajnos nem nagyon volt modomban boltban jarkalni. Voltam 1 mm-ben. Eleg kis fos mm-volt, kb. 1/4 az itthoniaknak. Kamerabol volt minden, sony-t neztem ott a hc14 tol a hc85-ig az osszes volt, de voltak panak es canonok. Arban konkretan a hc40-re emlexem, olyan 190e-korul volt (itthon 240e). Viszont tartozek szinte semmi, es arban ugyanannyi mint itthon (vettem egy akkut de q..va draga volt, kb. mint itthon, de szukseg volt ra). Minden mast csak rendelni lehetett...
Probalkoztam meg az osztrakoknal is de defektet kaptunk, es mar zarva volt mire odaertunk...:(
De én is tartom egy bizonyos szinten az általam leírtakhoz. Na, mégegyszer utoljára az autós hasonlatom: az Audi is gyárt A3-ast, a "kisebb" pénztárcájúaknak. De az még mindig egy-másfél millióval drágább, mint az én Stilom, és mind műszaki, mind kényelmi, mind pedig technológiai tartalomban semmivel sem több, ezt tudom, mert már volt alkalmam kipróbálni egy ilyet. (ányócat még sajnos nem). De akkor is ott van az az egy-másfél milla, amit azért a négy karikáért fizetsz ott az autó elején.
Mégegyszer mondom, igazad van abban amit írsz, de hidd el, hogy az én logikám is belejátszik a dologba. Nade: Maradjunk abban, hogy az igazság valahol a teáltalad és az általam leírtak között van, és akkor rendben is vagyunk, OK? :-)
"nem kimagasló, de feljebb pozicionált skálájú új Vinten"
Természetesen nem a komplett Vinten termékskálára értettem a nem kimagasló poziciót, hanem az alant lévő linkeken láttható Vinten-ProTouch széria párszáz dolláros skálájára.
Mint látható az első linken, a Vinten teljes skálája is rendesen felfelé nyúlik:))) (VISION 250)
Nem látjuk teljesen egyformán a dolgot. A Manfrotto Gruppo cégcsoport gyárt profi kategóriás kameraállványokat, stúdió-felfüggesztőrendszereket, színpadi világítás állványzatokat és egyebeket. Az ebben szerzett tapasztalatok és a kifinomultabb gyártástechnológia adja az alapját a kommersz, olcsó Manfrotto állványok megbízhatóságának. A megközelítés tehát az, hogy egy teljes piacot felőlelő, de professzionális szntre is dolgozó cég nem fog kiadni a kezéből még olcsón sem kakit. Emiatt egy bizonyos szintnél lejjebb nem mennek. Ez a szint itt minálunk megállt úgy 40.000 tájékán. Ez egyáltalán nem presztizsár.
A Hama ezzel szemben a drága, profibb cégek termékskálája alatti olcsó piacot célozza meg eleve. Emiatt nem is fér bele nekik, hogy valaha is egy igazán komoly állványt piacra dobjanak, hisz nem is céljuk ez. A céljuk pont a kisebb pénzű hobbysták kiszolgálása, és ezt a Hama nagyon ügyesen csinálja.
A prémiummárka kifejezést viszont nem feltétlenül használnám automatikusan a Manfrotto-ra, épp azért, mert a termékskálája széles és leér a kommerszig bőségesen.
Ehhez képest egy abszolút nem kimagasló, de feljebb pozicionált skálájú új Vinten már belépő szinten is 500-600$ és ennek is minőségi okai vannak.
Ezek a mi pénztárcánknak randa árak, de igazán komoly (technikailag is prémiumkategóriás) dolgokról itt lehet beszélni, ez már persze belelóg a broadcast piacba is.
A Médamarktos eladók valószínűleg erre gondoltak, mikor azt mondták, hogy az olcsóbb kategóriák tulajdonképp játékszerek. Minden viszonyítási alap kérdése, de ha a teljes piacot nézed, akkor bizony nekünk tényleg az olcsó szegmensben terem csak babér. Hogy ezen belül 15, vagy 40 ezer egy állvány, az nem presztízskérdés, hanem jelen esetben tényleg egy kellemes minőségi lépcső. Csak hát vannak még lépcsők bőven 100-200.000 felett is.
Ettől még nem fikázta senki a Hamát. Amire készült, arra jó a maga kategóriájában és ez a lényeg.
Ha csak símán leszedni akarod, és DVD-re írni, és nem akarod szerkeszteni, vágni, effektezni, akkor én mindenképpen az Ulead DVD Workshop-ot ajánlom, mert: hatékonyan olvas be FireWire-n keresztül, borzasztóan egyszerű, átlátható, mégis hatékony, nem lebutított kezelőfelület. Nagyon egyszerűen tudsz DVD menüt szerkeszteni, akár sajátot, akár sablonból. A kész anyagot előnézetben megnézheted, és a végén Workshop meg is írja a DVD-t. A kész terméket nagyon sokrétűen paraméterezheted. Szóval én kb. 5-6 ilyen jellegű progi kipróbálása után véglegesen emellett döntöttem, és ezt is használom, még nem okozott csalódást. A Nero alapból nem tudja, de van hozzá a Nero Vision modul, de az nagyon buta, nehezen kezelhető, szóval nem ajánlom, én próbáltam.
Még 1 kérdés. Tegnap raktam a gépbe fireware kártyát. Milyen könnyen elérhető programmal tudnám az anyagot leszedni, majd jó minőségű DVD formátumba átrakni?
Sima *.avi -t a Néro CD iró át tud alakítani DVD videoba?
Egy nyaralás után már több tapasztalatom van a Sony HC30-as digikamerával.
Minőségben semmivel se jobb mint a régi Sony TRV 76e HI8 as kamerám. Sőt csak 10xes az optikai zoom.
Zavaró a HC30-asban, hogy visszanézve egyes képblokkok nem mozognak szinkronban a többi képen látható tárgyal. Pl: Sötét templomtornyon a megvilágított harang(Kb a jelenet 5%-a) Ez igencsak a tömörítésben lévő mozgásvektorok miatt lehet igy. Annyira nem vészes, de észrevehető. (jó minőségű kazikra vettem fel SP-ben, és nem blokkosodás lép fel)
Szoval nem biztos, hogy jó csere volt.
A régi kamcsit kedden adom el 50e Huf-ért. Ez reális ár?
Ezekre az új HCxx sorozatú gépekre lehet valamilyen előtétet felrakni? plusz 2x optikait, nagylátoszöget? Milyen árban vannak ezek a kiegészitők?
Azt mondod, hogy az árakat a piac alakítja. Ez igaz, viszont premium márkás dolgoknál az árban sokkal nagyobb arányban fizeted a márka presztizsét, mint a minőséget. EGy Mercinél, BMW-nél, Audinál (hogy még mindig az autóknál maradjunk :-)) a tíz-húsz milliós árban nem a minőség kerül annyiba. Ha tisztán a minőséget, szolgáltatásokat arányosan fizetnéd, akkor mondjuk egy 3 milliós Opelhez viszonyítva egy A8, S Merci kerülne kb. 7 millába, ezzel szemben aki ilyen autót vesz, az fizet 15-20 milliót. És nem a gyártási költséget, meg a minőséget fizeti meg ennyivel, hanem azt a négy karikát, azt a kis kört benne a háromágú csillaggal, azt fizeted meg. Mint ahogyan egy igen márkás sportcipő meg egy kínai boltban megvett sportcipő között is néha 10-15 szörös árkülönbség van, minőségben pedig kevesebb a különbség. Ott meg a három csíkot, az ugró pumát meg a kis pipát fizeted meg. A presztizsért fizetsz.
Visszakanyarodva a topic témájához: szóval én nem vitatom, hogy a premium állványok, amiben fluid van, meg speckó fej, az sokkal jobb, de nem annyival, mint amennyivel többet fizetsz érte. És én ezt az irreálisan többet sajnálom kifizetni.
Más: valóban megfigyelhető az, hogy ha svenkelek, és hirtelen állítom meg és rögtön el is engedem, akkor egy igen picit visszafordul. De ha finoman állítom meg, és még egy fél másodpercig nem engedem el, akkor nem fordul vissza a kép. Tényleg igaz, hogy ez a jelenség 5-szörös zoom felett sokkal jobban feltűnik, de általában svenkelni tele állásban szoktam. Ha svenekelés közben is alkalmazok zoom-ot, mert azért azzal szép hatást lehet elérni, akkor viszont sokkal visszafogottabban szoktam alkalmazni, azaz tele állásból max. 2-3 szoros zoomig megyek el miközben svenkelek, és ott még nem vehető észre ez a kis csavarodás, ha a végén nem engedem el rögtön. Meg általában az a gyakoribb, hogy rázoomolok kb. 3-szoros zoomig, és onnan indítom el a svenkelést miközben közeledek a tele állás felé. Ezzel szép hatást lehet elérni.
Szóval továbbra is állítom, hogy a fluidos fej biztosan jobb, mert ott nem kell figyelni erre a megállításnál el nem engedésre, de ahogy korábban is írtam, én is tisztában vagyok azzal, hogy ezzel a statívval kompromisszumot kötöttem. De ez a kompromisszum olyan, hogy kis odafigyeléssel több mint kielégítő eredményt lehet elérni, és ez a lényeg. Az ára pedig olyan volt ennek a statívnak, amit még hajlandó voltam kifizetni. Az viszont tény, hogy egy 7000 Ft-os állvány már nem kompromisszum, mert azzal akárhogy erőlködik az ember, tényleg nem lehet megoldani a szép kameramozgásokat, az valóban csak statikus felvételre alkalmas. A Gamma pedig kompromisszumokkal ugyan, de hobbicélra teljesen alkalmas dinamikus felvételek készítésére is.
TOPMAN:
Biztosan nem gond az érintőképernyőnél ha leragasztod a képernyőt, mert nyomásérzékelővel működik a dolog legjobb tudomásom szerint, és azt nem zavarja ha van rajta védőréteg.
Tudna valaki tanácsot adni abban, hogy a Sony HC-18-as kamerához érdemes, illetve szabad-e kijelzővédő fóliát felrakni? Én a digifotó gépemre raktam és nagyon hasznosnak tűnik, de a HC-18-as érintőkijelzős ugye. Nem tudom, hogy emiatt lehetséges ez egyáltalán?
A lényeg, hogy elégedett legyél. És ezt most komolyan gondolom, mert ez a szempont.
A megfigyeléseid korrektek, sőt amit mondtak, nagyjából az is, de az ár teljesítmény arányokat a piac azért eléggé kialakította már.
Az állványodban speciális zsiradék van, ami ugyan lágyítja a mozgást, de a megindításkor (hacsak a fékek nincsenek tökig kiengedve) a könnyű kis állvány megcsavarodik, és végig csavarva is marad, amíg svenkelsz. Mikor megállítod a kamerát és elenegdnéd, akkor 1-2°-ot visszafiordul az egész fej, vagyis visszarúg maga az állvány. Ez nyitott látószögnél nem olyan zavaró, de varióval már bizony az.
Leginkább ez a fluid és nem fluid közti különbség. Statikus használatra működni fog egyébként sokáig.
Nos: ma vettem statívot. Közel egy óráig próblgattam a MM összes állványát, és hosszas töprengés és vívódás után végül a Hama Gamma 72 mellett döntöttem, br. 13e HUF-ért.
Nem akarok senkit megbántani, de amikor kérdezgettem, hogy a nem Manfrotto, nem 40 ezres állványok között mi a különbség, mindenki azt mondta, hogy az olcsóbb mind sz*r. Hát azért ez közel de nem így van! És én pont olyasféle választ vártam volna, amit én most megadok magamnak, hátha mást is érdekel:
A Hama Star sorozat 6 és 10 ezer Ft között mozog, és valóban nagyon semmire nem jó. Azzal tényleg nem lehet szépen megindítani a vízszintes svenkelést, a függőleges mozgatása meg tragédia. Az meg egyenesen lehetetlen, hogy egyszerre vízszintesen és függőlegesen is mozgassa az ember, mert az teljesen darabos. Ezt tényleg senkinek nem ajánlanám. A Gamma sorozatnál viszont ha nem is fluid, de valami trutyi biztos, hogy van benne, mert a vízszintes svenkelést szépen meg lehet indítani, és még annál is szebben áll meg, szinte magától. A függőleges mozgatása már nem ennyire tökéletes, de a Star sorozathoz képest ég és föld. Ezzel már nagyon jól lehet változtatni a függőleges mozgás feszességét, és kis gyakorlással (amire már az MM-ben szert tettem) egész szépen lehet vele összetett mozgásokat is lekövetni.
Már itthon az udvarban is kipróbáltam, készítettem mindenféle kameramozgatással felvételeket, azt visszanéztem TV-n, és semmi döccenés nincs megindításnál, és megállásnál. A vízszintes svenk nagyon egyenletes. Szóval nem igaz az, hogy ezeknek az olcsóbb állványoknak nincs csillapításuk. Függőleges mozgásnál már kicsit nehezebb az egyenletes mozgást csinálni, de kis kézügyességgel már az is megy.
Szóval én teljesen elégedett vagyok, és amire nekem kell, arra ez maaaximálisan meg fog felelni.
De azért kipróbáltam a Manfrotto állványt is, kettő volt kiállítva, az egyik 28, a másik 36 ezer volt. Kétségtelenül jobb, ezt én egyetlen percig nem tagadom, bár megmondom őszintén, nem a szőlő savanyú, de az kétségtelen, hogy a Gamma 72 és a Manfrotto között nincs akkora különbség, mint a Gamma és a Star között. És pont ez a lényeg, mert a Star és a Gamma között 6-8 ezer Ft különbség van, minőségben pedig legalább 10-szer jobb, míg a Gamma és a Manfrotto között árban ott van 15-25 ezer Ft különbség, viszont minőségben nincs akkora különbség.
Pont erre gondoltam én akkor, amikor korábban arra utaltam, hogy nem hiszem el, hogy ami 40 ezer, az mind semmire nem jó, és azt írtam, hogy bizonyára vannak árnyalatbeli különbségek. Hát vannak, és nem csak árnyalatbeliek.
Mielőtt bárki félreértené, én elismerem, hogy a Manfrotto állványok profik, csak azt hangsúlyozom, hogy azért van használható, és jó állvány ócsóbbé is.
Kicsit OFF, de szemléltetésként megint hadd idézzek egy autós példát: korábban FIAT Punto-m volt, nagyon szerettem, teljesen meg voltam vele elégedve, kényelmes volt, stb... Aztán vettem egy Stilo-t. Már másfél éves, és fantasztikusan jó autó. És pár hónapja egy rövid időre visszaültem az Ex-Puntomba. Hát úgy éreztem, mintha egy Trabantban ülnék. Pedig nem rossz autó, csak megszoktam a nagyobbat, a kényelmesebbet, a biztonságosabbat, a masszívabbat. És ha annyi pénzem lenne, hogy két évig egy ányócast vezethetnék, akkor utána a Siloba visszaülve is valószínűleg az az érzésem lenne, hogy nem valami jó autóba ülök. Szóval minden nagyon relatív, nem hiába mondta ezt Einstein is :-)))
Bocs, ha hosszú voltam, megbántani tényleg senkit nem szerettem volna, csak azért írtam le a tapasztalataimat, mert visszaolvastam még a hét elején, és ilyen részletességgel senki nem osztotta meg a tapasztalatait, és ha valaki a jövőben kérdez, akkor tudunk hivatkozni erre a hozzászólásra, természetesen nem mint szent és sérthetetlen vélemény, hanem csak egy felhasználó véleménye.
Ja, és vettem egy gallércsiptetős mikrofont is, Genius, nem egy nagy durranás, 1600 Ft, de megintcsak nekem abszolút hobbi célra kell, és az árához képest teljesen megfelelő a hangja. Nagyon enyhe kis zaj van, nem egy HIFI cucc, házi célra ócsóé tökéletes.
Visszaolvastam. 1610-es körül találtam ezzel a témával foglalkozó hozzászólást (emailt emlegetve...). Próba verzióm van, csak félek, hogy nincs benne Raptor kártya támogatás.
Bocs, ezek szerint félreérthető voltam (az Adobe honlapját én is megtalálom). Mondtam én, hogy legálisan? Persze én sem töltenék le illegális verziót, csak kíváncsi vagyok van-e olyan.