Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Nem atmosom van. Prüller. nem tudom kombi-e? csak német nyelvü papirjaim vannak hozzá. onnan bogoztam ki hogy többek közt szenet is lehet bele szorni. igaz hogy 60-rol 80-ra elég volt neki 15-20 perc. atmost hogy öli a szén. lehet ebbe se kéne. csak maradt a totyától kb. 2 mázsányi. hova tegyem??? köszi
Szerintem badarság, egy meghibásodásból ítélni, mert hol tartana az autóipar? Itt is vannak elégedett Vigas kazánt használók, vannak akik Buderus-t vagy Atmost használnak. Ha most elkezdenék fröcsögni az Atmosról, attól még nem kellene legyalulni...
De ha egyszer egy vastag pénztárcás emberke venne egy Herz kazánt, na az Ő véleményére kíváncsi lennék.
Most épülő 130 m2 hasznos alapterületű könnyűszerkezetes családi házam fűtését (http://www.a-keszhaz.hu/blog.php?site=show&id=14) szeretném megoldani valami hatékony, és energiatakarékos rendszerrel. Tekintettel arra, hogy nagy gáz van, vagyis, hogy nincs gáz olyan megoldást keresek, ahol a gázt hosszú távon más energiaforrással helyettesíteném. Faelgázosító kazánban gondolkodom. Milyen gyártmányt, típust javasoltok? A fűtést padlófűtéssel szeretném megoldani + a fürdőbe törölközőszárítós csőradiátort is tervezek. A rendszert későb szeretném majd kiegészíteni napkollektorokkal is. Olyan rendszerre van szükségem, ami télen-nyáron biztosítja a HMV-t és fűtést egyaránt. Mi kell még a rendszerhez a faelgázosító kazánon felül?
Hasonló fórumokon olvasgattam és ott írta valaki a VIGAs-ról, hogy pont mikor kelett volna akkor szart be neki, részletekre már nem emlékszem a csak a neve(VIGAS) meg a srác negatív tapasztalatai maradtak meg bennem, bár lehet csak egyedi példa volt, nem biztos hogy ez általános lenne.
Puffer tartály utólagos beépítésével kapcsolatban szeretnélek titeket megkérdezni. Fűtésrendszerem jelenleg egy 25 kW névleges teljesítményű Buderus faelgázosító kazánból és a radiátorokból áll -párhuzamosan vannak bekötve és termoszeleppel vezéreltek. Őszi és tavaszi időszakban van csak felesleges teljesítményem, akkor viszont gazdaságosabban tüzelhetnék, ha lenne pufferem. A fórumot olvasva elég nagy térfogatú tartályokat említetek. A Buderus márkabolt szerint kb. 500 literes tartály elég ehhez a kazánhoz, viszont őszintén szólva drágállom amit ott adnának. Vannak viszont használaton kívüli villanybojlereim, ezeket szeretném a fűtőkörbe kötni. A rendszernyomást bőven elbírják, ezzel kb. 400 literes kapacitásom lenne, és vész esetén a fűtőszálakkal is melegen tudnám tartani a vizet. Van már valakinek hasonló beépítése? Olvastam, hogy több embernek van gyári puffere. Miben különbözik egy villanybojler egy puffertartálytól? Érdemes meggondolnom a bojlerek beépítését vagy maradjak a gyári puffernél?
Lac1-nek csak annyit a kazán árának megtérüléséről, hogy ha van még időd a rendszer kiépítésére, érdemes a jövő évi energiatakarékossági programban pályázni. Minden éven meghirdeti a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. A megújuló energiaforrások részében idén 30% visszatérítést adtak a teljes rendszer árából. Én most cseréltem a komplett fűtésemet, és a kazán 400 ezres vételi árát már most visszakapom, szóval így biztosan megéri.
Az tuti, hogy az Atmos egy igazi hulladék vezérlés szinten, ezt osztom nekem is az van. De ezt könnyen ki lehet küszöbölni, meg kb 1-2 hét működtetés, és meg is lesznek az épület igényeihez és a kialakított rendszerhez szükséges beállítások.
Amennyiben a Vigas-t tényleg csak hetente egyszer kell begyújtani...akkor az más alapokon működik, tehát objektív különbség már kapásból van. (sajna nem ismerem a Vigas kazánokat, gondolom lehet azt is pufferrel működtetni, mert miért ne lehetne), vagy legalábbis lehetséges megoldani. Az Atmos leírásában is benne van a folyamatos működés lehetősége...de valahogy nem állt össze a kép, hogy ez hogyan is vagyon.
A Vigas kazán nagy előnye, hogy nem szükséges puffer tároló beépítése. Viszont a Te esetedben ahol felületfűtés van elengethetetlen a tároló beépítése.
Szerintem az Atmosnak a belső kialakítása valamivel jobb gondolok itt a gázosító és az égőkamrára. A Vigas kazánok autómatikája és szabályozása messze veri az Atmost. Nekem Vigas 25-ös kazánom van puffer nélkül és 1 héten elég egyszer begyujtani amikor kihamuzok. A folyamatos üzemelést fenn tudom tartani. Puffernél ennek így nincs olyan nagy jelentősége mert nagymennyiségű energiát el tudsz tárolni a tartályban és a felület fűtésedet sokáig eltudja látni melegvízzel. Intenzív tüzeléssel gyorsan felfűtheted a tárolót, de naponta be kell gyujtanod. Ennél a megoldásnál szerintem az Atmos megfelelő, igaz üzemeltetési tapasztalataim nincsenek.
Nekem a Vigassal eddig nem volt problámám igaz nem régen használom.
Atmosod van? A használati leírásban olvastad a szenet? Ha igen és nem kombi kazánod van akkor nagyon gyorsan felejtsd el a szenet mielött megöli a kazánod!
Szevasztok faelgázosítók. Egy kis szén keverve a fa mellé és fél óra mulva le kell fogni a kazánt nehogy elszálljon. Leirás szerint mehet bele szén is. Nem tudom de megijesztett a hangja. Vélemény???
Akkor én mondok Neked egyet: Atmos DC22S, 1000L puffer, Laddomat, ESBE, kiépítéssel 1.2 miller. Ebben nincs se napkollektor, se HMV, mert azt magam akarom megcsinálni, ha már ezzel foglalkozom :-)
Tamás
De mailban jobb lenne komunikálni, mert szerintem azért nem igazán a forum az a hely ahol reklámozni kellene.
Komplett rendszerre lesz szükségem, meg összebarkácsolni sem én szeretném, csak padló és falfűtés fog róla üzemelni, így gondolom puffer tartályra és még sok más dolog is kelleni fog. Későbbiekben majd tervezzük hogy rásegítésként napkollektorral kiegészítenénk .(ezért radiátort semmikép sem szeretnénk) Előzőleg már olvastam véleményeket és ott a VIGAS tulajok nem voltak túlságosan elájulva, elég sok gonddal bajjal küszködtek, az ATMOS-ról ilyeneket eddig még nem halottam. Hozzávetőlegesen egy megközelítő bekerülési ktget tudna mondani vki aki hasonlót épített mostanában?(135nm, napkollektor nélkül)
Szerintem ritka egy háztartásban mindkét kazán :-), objektív összehasonlítást nehéz összeállítani, habár én már szorgalmaztam egy ilyet.
Ha Atmos mellett döntesz, akkor Szlovákia, amennyiben csak a kazánt akarod megvenni. Ha rendszer kell, akkor érdemesebb itthon szétnézni, nem 10 perc egy ilyet a helyére rakni, és összecsövezgetni (nálam egy kisebb csőerdő keletkezett).
Én igazából az ATMOS és a VIGAS kazánokat nézegettem, a kettő közül van vkinek tapasztalata melyiket érdemesebb, gondolok itt főleg a megbízhatóságukra, és hogy hol érdemesebb beszerezni? Itthon vagy esetleg szlovákiában lenne értelme keresgetni?
nekem "csak" 16-17 éves, valszleg nekem sem diffúzió mentes, ám én a félelem (olvadás) miatt én így is-úgy is hőcserélővel csináltatnám meg, illetve a "puffer"-tartályt is radiátorokkal oldatnám meg, hacsak... nem szól ellene valami súlyos érv. Amúgy én a "gázhiány" miatti riadalom miatt gondolkodom ezen, mert szerencsére jól sikerült a szigetelés, és a gázszámlám olyan kevés, hogy 3-400 ezerbe kerülő kazán (és még hol a többi költség) soha (15 év) nem térülne meg, akkor meg megint vehetek egy új kazánt... Vagyis örökké veszteséges lennék. Ezért kéne kiszámolnom, hogy bármennyire is gazdaságos egy faelgázostós megoldás, lehet, hogy egy teljesen snassz vegyestüzelésű kazán is megfelelne.
Nekem is padlófűtésem van erről viszont van egy nagyon fontos információm tudni kell , hogy a padlófűtés csöve oxigén diffúzió mentes-e ha nem akkor hőcserélőt kell beépíteni és külön kell választani a kazánt a padlófűtés körétől. (nálam is így van) Nekem sajna nem oxigén diffúzió mentes mivel a ház 22 éves és akkor jött igazán ez a padlófűtés dolog és sokan nem voltak tisztában azzal ,hogy milyen csövet használank.(lehet hogy nem is volt diffúzió mentes cső elérhető) Mint írtam a nem oxigén diffűzió mentes is jó csak hőcserélőt kell alkalmazni! Álltalában azok a csövek telejesen diffúzió mentesek amelyek többrétegűek és a legbelső réteg aluminium.
Csalós tud lenni a fa nekem is volt száraz akácom amire csak azt mondták ,hogy száraz és ránézésre tényleg száraznak tűnt valójában egyáltalán nem volt száraz mert megmértem nedvességmérővel.
A primer levgőről annyit ,hogy amíg nem volt száraz fám én is ráállítottam igaz , hogy akkor több fa kell neki de jobban ég az optimális beállítás 6-10mm az első vonaltól mérve ha jól tudom.
Természetesen alkalmas és nem kell radiátorozni. A lényeg, hogy puffer kell a rendszerbe, amivel a fölös pillanatnyi meleget el lehet nyeletni, és később visszatáplálni. A padlófűtés felé pedig 3 utas szeleppel lehet megoldani (ESBE). Nekem radiátoros fűtésem van (sajnos), és nekem is van ESBE a rendszerben, hogy ne tápláljon be 60 fok C-nél magasabb hőmérsékletet.
De ezt egy kivitelező tökéletesen el tudja mondani, és a rendszer igényeket is ki lehet alakítani (mert helyigényes a tartály).
abban kérnék tanácsot/segítséget, hogy faelgázosító kazánt meglévő padlófűtéses rendszerbe utólag be lehet üzemelni? A kérdés a vízhőfok és a nyomás. Nem zárkózom el a vegyes megoldás elől sem (bár nem is erőltetem) amikor pót radiátorokkal kell megoldani a felesleges hőmennyiség elhasználását. Köszi előre is az ötleteket.
Szerintem egyre szélesebb a választék a piacon, érdemes szétnézni. Nekem pl nagyon szimpatikus volt a Hertz faelgázosítója, de csak a kazán került annyiba, mint egy Atmos DC22S kompletten 1000L tartállyal, Laddomattal mindennel együtt.
Sajna még fűtéstechnikai boltban nem láttam ilyen kazánt, csak vegyes tüzelésűt (lehet, hogy Szolnokon nincs normális bolt?), de csak óvatosan mert nagyon szélsőséges árakat találtam ugyanarra a termékre.
Tegnap akácot hoztam, de most máshonnan, és nem akar égni....kb egy óra alatt értem el vele a 60 fok C-t, és nézegettem nem nedvesebb, mint amit előtte használtam.
Egy általános kérdés: Atmos DC22S: a primer és szekunder levegő beállítását egy kis karral lehet beállítani...kinek mennyire áll ki ez a csavarral rögzített csap a hüvelyéből? Arra gondoltam, hogy lehetséges-e, hogy nem elegendő? Ha kinyitom az ajtót, akkor csak a fekete füst gomolyog a kazánban, de egy pillanat múlva lángra lobban és rendesen ég a fa. A kazán 3 napja volt kitakarítva. Mindig ki van hamuzva hátul is nem csak elöl...
Sziasztok Tanácsokat tapasztalatokat szeretnék gyűjteni, a ház most épül faelgázósító kazánnal szeretném megoldania fűtést, milyen márkával és típussal érdemes foglalkozni? 135nm fűtéséhez kellene. üdv Csaba
ezt a fajta puffogást és is tapasztaltam a napokban, és én sem tudtam hova tenni.
De ahogy jött, úgy meg is szűnt. Mint megtudtam ez olyankor fordul elő, amikor a kazán túl akarja magát fűteni, és még nem kapcsol be a hűtőfunkció.
Elvileg nincs semmi károsító hatása, csak idegesítő.
Átfutottam a csőtermosztátos témát is, és én is hasonlót tapasztaltam.
Nálam ez első alkalommal nem akar időben a csőtermosztát miatt a szivattyú kinyitni, és ilyenkor a kazán hőmérője már 100-105 fokot mutat, és kézzel kell a csőtit kicsit visszatekernem, hogy nyisson a szivattyú.
A második "eresztéstől" amikor a kazán másodszor adja a vizet minden helyreáll a visszaállított beállítással.
A kémény huzata rendben van? Nálam ha csak a lakást fűtöm akkor szinte be sem kapcsol a venti ,mert van annyi huzat ,hogy ha egy kicsit nyít a huzatszbályzó már gázosít magától.
Az enyém akkor buffog, ha sikerül jó anyaggal megrakni, aminek nagy az égéshője. Nálam ez még csak brikettel történt meg, bár sikerült egyszer akáccal is elérni az ütemes buffogást. Amennyire tudom az történik, hogy a keletkező széngáz az alsó égéstérben "utánég", ezért van az a hang. Azt nem tudom, hogy károsítja-e a kazánt, én eleddig háromszor értem el ezt az állapotot. Amikor kikapcsolt a venti, akkor is emelkedett a hőmérséklet egészen 96 fok C-ig....szerencsére a vészhűtés nem indult be.
Sziasztok, Boldog uj evet mindenkinek! Egy kis segitsegre lenne szuksegem, idonkent nem tudom mi okbol buffog a kazanom, mar mar azt hiszem, hogy szetmegy. Nekem egy viessmann faelgazosito kazanom van. Tudna valaki segiteni, hogy mi lehet az oka?
A kérdés csak az, hogy nem lesz-e túlságosan alacsony a füstgáz hőmérséklet, ami azt eredményezi, hogy a huzat nagyban csökken? Megmértem az enyémet, normál üzemben 260 fok C volt, szerintem annyinak lennie kell. Hagyományos kazánoknál ez kb 400 fok C körül van, na ott van létjogosultsága ennek...szerintem konzultálni kellene egy kéményseprűssel, aki meg tudná mondani. Ha lehet akkor is szabályozottan kell megoldani, és több méréspont eredménye alapján mozgatni a folyadékot a rendszerben. Elméletileg ez nem nagy feladat, ha nem jár rombolással...
Nemtudom kinek mennyire melegszik a füstcsöve, de az enyém a teljes felfűttésig elég meleg tud lenni. Spanommal arra gondoltunk, hogy valamilyen módon hasznosítani kellene ezt az energiát is. Az alap elgondolos, hogy a füstcső köré félkemény rézcsövet tekernénk, majd ezt egy újabb "füstcsővel" rögzítenénk. a fűtés visszatérő ágába kötnénk ( nem kazánköri, hanem radiátoros kör) be a kinyert energiát. A hatásfok növelésének érdekében a rézcsövet elözőleg némiképpen laposítanánk a jobb hőátadást elősegítve. Egy újabb elképzelés szerint a falazott kéményt is becsöveznénk.