Hi. Megnéztem a Westendes MM-ot is, odafele beugrottam a Panasonic szaküzletbe, épp volt kirakva egy GS120as, rögtön ki is próbáltam. Nagyon pöpec szinei voltak, sajna csak a pici LCD-n tudtam megnézni, se TV, se monitor nem volt kirakva hozzá, így a kép zajosságáról fingom sincs, a kézremegést se tudtam kipróbálni, mert ki volt kötözve a cucc, 10cm-t tudtam csak mozgatni. Nagyon felkeltette az érdeklődésemet, a camcorderinfo-n is jókat írtak róla, egyedül a kézremegés-kompenzáció miatt aggódok. A MM megint érdekességeket tartogatott. SONY HC14, CANON MV750i, Pana GS11 ezeket hasonlítgattam össze, ebből az összehasonlításból a SONY képe volt a legzajosabb, és talán a CANON képe volt a legtisztább. Megint újra esélyes mindhárom kamera, ismét nem tudok dönteni...
A nagy előnye (persze a hátrányok mellett) egy DVD-re rögzítő kamerának, hogy a felvétel bármely része törölhető és a hely - amennyiben RAM-mal működő kameráról van szó, szabadon felhasználható. Pl. nem kell félni, hogy az elrontott 2 perces blokk törlése után felülíródik az utána következő hasznos anyag.
Emellett a lemezt be lehet tenni egy asztali készülékbe, ahol egy átlagos felhasználó a szükséges szerkesztgetések nagyrészét is meg tudja csinálni.
Amit én találtam: 8cm RAM lemez 3.670, -R 1880 Ft.
Ugyanitt két modell: Panasonic VDR-M50 és VDR-M70.
Én is nézelődtem, és nekem is ugyanaz jött le tapasztalatként, mint neked. A Panasonic szuper gép de nekem az tűnt fel, hogy a SONY gyorsabban fókuszál. A SONY volt nálam is a nyerő, a többi nem nagyon jött be. A JVC tetszett még de annak a színhűségét sokan kritizálták a neten, megnézni pedig nem tudtam. Szóval SONY, abszolút SONY, én a DCR-PC-109 -est néztem ki, mert tetszenek a vertikális gépek. :-)
Ja, azok dvd-re rogzitenek. Abbol is a 8cm-esre (asszem 30perc). De egy ilyen 8cm-es dvd+rw igencsak draga raadasul alig lehet venni (meg mintha annak gyengebb lenne a kepminosege mint a mindv kazinak). Persze a dvd nagy elonye hogy a kereses ezerszer gyorsabb nem ugy mint a szallagtekergetes.
Az inkább DVD-re fog rögzíteni, CD-re a fényképezőgépek szoktak maximum.
Egyébként én sem értek nagyon a témához, de nekem valahogy a MiniDV kazetta formátum szimpatikusabb.
De kinek a pap, kinek a paplan.
A lényeg, hogy a digitális kamera minőségét nem az adathordozó (DV kazetta vagy CD) határozza meg.
De szerintem elég húzós ára lehet - az azonos paraméterű miniDV-vel összehasonlítva - egy DVD-re író kamerának. Gondolom a 8 cm-es irható/újraírható DVD lemez sem lehet két fillér. Összehasonlításképpen egy normál miniDV kazetta, amire SP módban 60, LP módban 90 perc fér 700-900 Ft között mozog (pl. Panasonic, Maxell, Fuji), és szerintem egy miniDV kazetta nem olyan sérülékeny, mint egy DVD.
NTSC - PAL témához lenne annyi hozzáfűzni valóm, hogy nem kell teljesen egyértelműen elvetni az olcsóbb megoldást. Nekem egy PV-DV100 típusú NTSC rendszerű Panám van, amit kb 4 éve vettem az USA-ban. Ha előreláthatólag csak saját célra akarod használni a kamerát, és nem akarsz megrendelésre pl. esküvőt filmezni semmi hátrányod nem származik belőle. Gond akkor van, ha adott egy "megrendelő" akiről nem tudod, hogy elég új TV-je van-e az NTSC kompatibilitáshoz. Szándékosan írtam azt, hogy új, és nem azt, hogy profi, mert tapasztalataim szerint a gyártók 95%-ban már 3-4 éve a "leggagyibb" tévéket is multinormásra készítik költségtakarékosságból. Anagawa írta, hogy a mezei tévék csak emulálják az NTSC-t. Ezzel vitatkoznék. Gondoljatok bele, hogy mekkora költség egy TV készülék megtervezése, a gyártósór összeállítása stb. Taiwan, Kórea és a többiek üzleti alapon fejlesztenek! Nem fognak azért két gyárat létrehozni, hogy külön Európába és megint külön a világ másik részeibe termeljenek, amikor a kettőt gond nélkül összevonhatják. Ha megnézed egy új TV specifikációját, nem azt látod, hogy PAL/SECAM és "valami NTSC szerű", hanem PAL/SECAM/NTSC. A rendszert támogató TV-n a kép tökéletes (szebb, mint DVD-vel ->ez tapasztalat). Erről ennyit.
Hátrányt jelent még, hogy ha esetleg itthon el akarnád adni később,...na azt felejtsd el! Én csak kíváncsiságból bevittem egyszer egy bizibe, de nem hogy kevésért, de be sem vették volna!
Az ár mellett amúgy további előny az NTSC mellett - a Pana 400-astól elvonatkoztatva - hogy a tengerentúlon ismeretlen jelenség a DV in kispórolása (vagy inkább letiltása), így a legolcsóbb belépő szintű készülékeken is van DV in/out
Az enyém is "digital palmcorder". Ez csak marketing, jópofa szójáték, semmi jelentősége.
Üdv ismét. Ma bementem a MMba, és végignyomkodtam az összes kamerájukat, (1óra után odajött a pultossrác, aszongya: segíthetek =) majdnem visszaküldtem a pult mögé, mert kizárt, hogy újat mondjon ), arra jutottam, hogy ha megbízhatóan jó cucc kell, akkor SONY-t kell venni. Képe is jó, nem zajos, éles, fókuszt ügyesen megtalálja, zoom is jó (attól függetlenül, hogy csak 10x optikai van rajta). A többi gyártó kézremegés-kompenzációja semmi a SONY-hoz képest, több márkánál is előfordult, hogy ki-be kapcsolgatom, és nincs különbség. Nagyot csalódtam ezügyben. A panasonicnak volt talán szebb képe mint a SONYé, azon még annyi zaj sem volt. A Samsung valahogy nem talált fókuszt sehova se, se közelre se távolra, valamilyen szinten mindig mozgott a fókusz, mintha keresne (ez lehet a kiállított gép hibája is persze, holnap megyek a másik MMbe végignyomkodni =) ). A JVC tényleg picike, mint azt valamely tesztoldalon írták, nekem is oda-oda kandikált az ujjam az optika elé, szóval nagyobbacska kézzel szerelt kollégáknak nem ajánlom, a kis kerek mindentállító gombkupac is hülye helyen van, az embernek begörcsöl a hüvelykujja, ha olyan mélyre kell nyúlkálni érte (http://www.camcorderinfo.com/images/articles/jvc-gr-dx97-camcorder-review-5.jpg). A SONY érintőképernyője rögtön a szívembe lopta magát, jobban tettszett, mint mondjuk a CANON, vagy Pana LCD helyére nyúlkálós megoldása, tuti azt is meg lehet szokni, nekem mindig oda kellett nézni, hogy most mit is kéne megnyomni.
Halihó!
Én is kameravétel előtt állok, végigolvasgattam a topic utóbbi részét, arra jutottam, hogy a legtöbb embernek SONY-ja van, a legtöbben ezt dicsérik, nekem is tettszik. Sony HC40. DE itt van még a pana GS120, 3CCD 1.5Mpixel, nagy átmérőjű objektív, JVC GR-DX97 12x/700x zoom, F1.2 (sztem pofásabban is néz ki), Canon MVX200i 1.33 Mpixel, 14x/280x zoom, nagy objektív, ezekkel mi a helyzet? Tök ugyanaz az árkategória. Ha valakinek van tapasztalata a fent felsorolt kütyükkel kapcsolatban, örülnék, ha megosztaná velem (HC40et már kívülről fújjuk ;) ). Mennyire fontos az optikai zoom, fel lehet áldozni miatta más pozitívumokat, vagy annyira nem gáz a HC40 10x opt.+ digit zoomja (vs pl.: canon MV750i 22x optikai zoom)?
Természetesen a Panasonic 400-as már valós 16:9-es felvételeket készít, én a korábbi típuokról beszéltem, azokról, melyeknek ára 250 alatt van. Nekem az a kategória játszik, ezért tűnik úgy, hogy a SONY lesz nekem a nyerő. Miért? Mert a JVC színhűségéről sok rosszat hallottam, a Canon korai modelljei pedig egyenesen csúf képet adtak, láttam a saját szememmel. Talán a maiak jobbak már Canon-ból? Végülis nincs még eldöntve semmi. Max 250-et szánok rá, kellene bele a 16:9-es felvételi lehetőség, lehessen webkameraként használni és legyen lehetőleg minél apróbb a mérete. (Nekem ezek miatt jön be a SONY DCR-PC-109; és a SONY HC-40; ekeről rosszat még nem nagyon hallottam, kivéve, hogy pár embernél a HC-40 "hangos" volt).
De segíthetnétek, hogy okosan vásároljak! Örülnék neki!
Hát szerintem azért nem árt, ha előtte kipróbálod a fényképezőgép funkciót benne.
SZVSZ egy kamera videózni jó, egy fényképezőgép pedig fényképezni. A megapixelszám csak egy dolog (részben marketingfogás). A 2 MP-es NS-GS200-em fotóit például nem szívesen hasonlítanám össze azzal a szinte noname 2 MP-es fényképezőgéppel készítettekkel, amiket szintén nem lehet összehasonlítani egy márkás 3 MP-s gépemmel lőttekkel... Valahol Ég-Föld-Pince.
Szóval szerintem az, hogy állóképeket is csinál, az inkább csak szükségmegoldás.
Köszönöm a Pana NV-GS400-as körül felmerült kérdéseimre adott válaszaitokat, talán már tisztábban látom a kérdést. Tehát ha jól értettem, a lényeg az, hogy nem szabad az USA-ból behozni még féláron sem az NTSC rendszerű kamerát. A hazai PAL ára egyébként napról-napra csökken és remélem, hogy rövidesen eléri a 300 eFt-ot. Ekkor talán már mérlegelni lehet, hogy egy kiváló tudású középkategóriás kamkorder és egy 12*-es optikai zummal szerelt, közel 4 MP-es fénylépezőgép (egyben) megér-e ennyit. A GS-400-as választása mellett szól az a tény is, hogy nem kell egyszerre egy kamkordert és fényképezőgépet cipelni, ill. kezelni. (Persze ez csak akkor valóságos előny, ha elég a 4 MP). Amennyiben igen, akkor lehet FIGYELNI az árcsökkenést !
A Pana 400-asnál sem tudsz váltani NTSC/PAL között. Ehhez külön gép kell. Itt Japánban is sokkal olcsóbb az NTSC, a PAL rendszerüek általában 50%-al többe kerülnek.
A különbségről már volt szó korábban, én is érdeklődtem vásárlás előtt. Röviden:
a kommersz TV-k (azaz nem studiógépek), konvertálják az egyik formátumot a másikba, és ez minőségromlást eredményez.
Legutóbb egy Sony NTSC gépet vittem haza ajándékba, annak elsőre nem volt rossz a képe, de nem tudtam hasonlítani, és nincs is "szemem" hozzá, azaz kezdő vagyok. Majd figyelem, hátha javulok...
Fényképezésre van külön gépem, szerintem annál gyengébb képeket produkál, még a Pana 400-as is. Őszintén szólva, én még memória kártyát sem vettem bele, azaz még kíváncsiságból sem tudom kipróbálni...
A Canon - amit említettetek - jobb, mint a SONY dcr-pc 109-ese? Fontos, hogy nekem a pixelszám annyira nem fontos, mert van digitális fényképezőm és a felvett filmeket nem PC monitoron, hanem DVD lemezre kiírva, TV-n (16:9) nézném majd. Tehát? Mit ajánlotok? A SONY DCR-PC-109-esről van valakinek tapasztalata?
SONY PC-109-ese milyen szerintetek? Nekem azért kellene SONY, mert a TV-m 16:9-es, és a Panasonic (az a másik kedvencem) csak emulálni tudja a szélesvásznú rögzítést.
TUdtok valami jót/rosszat a fent említett SONY 109-esről?
van egy panasonic didgtális videókamerám és szeretném számítógépre feltenni a kazettára felvetteket! Firewire kapcsolatom van, fel is ismeri a gép, látom is intézőben a kamerával lejátszottakat, de a kamera saját progija (DV studio3) nem találja a kapcsolatot...
ha nem ezzel a programmal, akkor mivel tudnám még rögzíteni?!?
En a HC-14-nel egyel nagyobbat vennek. A hc-14 eleg bumszli, meg az tudja a legkevesebbet.
A MiniDV egy onnalo formatum, adapter ehhez nincs (plane nem a vhs-hez). Viszont a kamera igen kicsi en azt szoktam vinni, vagy at kell jatszani vhs-re. Asztali minidv-lejatszot meg nem lattam (biztos nem ocso darab, ha letezik egyaltalan...)
Azért vagyok ezzel az NTSC/PAl problémával zavarban, mert van egy 1998-as Sony gépem és azt be lehet állitani a menüjében a következő felvételi módokra:
1.NTSC PB ->on PAL TV vagy 2. NTSC PB-> NTSC 4.3.
Kipróbáltam mindkettővel a felvételt, de visszanézve a TV-n én semmi észrevehető különbséget nem észlelltem. Egyáltalán van még ennek a rendszerek közötti különbségnek technikai jelentősége, amikor a fogadó berendezések (TV, PC) már tudják mindkét rendszert kezelni? Talán az is lehet, hogy a PV-GS400-as menüjében is beállitható a PAL mód? Az USA-ban ezt a gépet "Palmcorder"-ként jelölik. Különbözik ez a Camcorder-től? Korábban még nem találkoztam ezzel a megnevezéssel. Talán a nagyobb felbontású (4 MP) fotókészitési lehetőséget jelöli?
Még egy kamera jött szóba nálunk. Sony DCR-HC14 Carl Zeiss objektív, 800.000 pixel,... Ezt már javasoljátok? :-)) 110.000 Ft most akciósan.
Nem nagyon értünk hozzá. Segítsetek légyszi! Ez mini Dv "kazettára" vesz fel? Olyan mint a régi nagy kazettás megoldás (nekünk még az van a HI8-as előtti). Mi nem nagyon akarjuk sz.gépen tárolni, szerkeszgetni a családi felvételeket. Akkor is ezt javasoljátok? Kapható ehhez is adapter, hogy hordozható legyen nagyszülőkhöz is a felvétel?
Remélem, hogy jól átnéztem az előző hozzászólásokat és nem ismétlek valakit. Szóval a kérdésemaz, hogy mi az alapvető különbség az USA-ban kapható Pana PV-GS400-as, ill. az Európában forgalmazott NV-GS400-as DV kamerák között mert ha ugyanarról lenne szó, akkor az USA 850-900 USD-s ára igen barátságosnak mondható a hazaihoz viszonyitva. Persze a hazai garancia hiánya még ront valamit ezen a résen.