Keresés

Részletes keresés

dyz Creative Commons License 2002.09.08 0 0 13
A tendencia az, ami elgondolkodtató. Az utóbbi években (tudomásom szerint) csak a pécsi ig. területén keletkeztek "ideiglenesen szünetelő forgalmú" vonalak. Ez olyan álszent dolog: mindenki tudja (az elbontott vonalak igazolják), hogy ez végleges. Akkor meg miért nem mondjuk ki, hogy "megszüntetett". Ja, merthogy akkor ajándékba adnánk a Volánnak. Azért szerintem az a néhány járat is hozhat jövedelmet a "MÁV buszok" üzemeltetőjének, már ha okosan csinálja.

Biztos, hogy a MÁV-nak is olcsóbb, mint ha pályát kellene felújítani, és üzemeltetni. Csak azt felejtjük el közben, hogy ezzel a MÁV saját végtagjait kezdi el levagdosni (l. korábbi hozzászólásomat).

Pécs-Bátaszék külön is fáj. Ebből is látszik, hogy arrafelé csak a Pécs-Bp IC-kben képzelik el a jövőt, a többit igyekeznek leépíteni, mert csak "viszi a pénzt". Ha így nézzük, az egész MÁV-ra is igaz ez... Ugye, ezt azért mégse?
Előzmény: Betontalpfa (12)
Betontalpfa Creative Commons License 2002.09.07 0 0 12
Hogy Pécs környékén erős lenne a buszos lobby? Képtelenség. Ugyebár csak Lepsény-Dombóvár, Tamási-Pincehely (ahol még a vasúti pálya is megvan), Sásd-Komló (1 pár busz, pedig vonat is van) vonalakon járnak MÁV-buszok, és persze a Bfenyvesi kisvasút (Jól tudom, hogy MÁV Pécsi Igazgatóság?) "szünetelő" szakaszait sem a helyi Volán pótolja... Méghogy buszos lobby?
Előzmény: dyz (10)
looksharp Creative Commons License 2002.09.07 0 0 11
Nem akarlak elkeseríteni, de a pályát Dombóvár és Mezőhídvég között gyakorlatilag
teljesen elbontották, néhány útátjáróban van csak meg a maradványa.

Váci:

Ha mailben dobsz egy címet, elküldöm a cikket fénymásolva.

Előzmény: V43 1177 (7)
dyz Creative Commons License 2002.09.06 0 0 10
Megtaláltam a linket a 49-es vonal képeivel: http://kep.tar.hu/mdbz/index.phtml?aid=27501084&beginnum=. Nézzétek csak meg, megdöbbentő látvány.

És a végén a poén: a vonal legnagyobb állomása, és az oda csatlakozó mellék-mellékvonal üzemel, de a személyforgalom onnan is száműzve van. Lehet, hogy Pécs környékén erős a buszos lobby?
dyz Creative Commons License 2002.09.06 0 0 9
Egyébként Bátaszék és Pécs között is utaztam jónéhány éve, csodálatos volt az út. Igaz lassú, de itt se volt már felújítás sok-sok évtizede. Látom, sikerült ezt is megspórolni. Most mivel jobb?
dyz Creative Commons License 2002.09.06 0 0 8
Nem pécsi vagy Te véletlenül :)
Egyébként Dombóvár és Lepsény között utaztam. Az meg igaz, hogy egy beruházást megspórolhattunk, amivel kb. 50 évre meg lett oldva egy ilyen minimális színvonalú pálya üzemeltetése. Felszabadult néhány Bz, meg néhány vasutas munkahelye (nem akarom megbecsülni, hogy mennyi, mert úgyis jobban tudod, de elenyésző a vonal hozzához képest, hiszen lassan minden mellékvonali állomás megállóhellyé lett visszaminősítve).

Ezt én nem megtakarított beruházás költségeinek nevezném, hanem a jelen (és a jövő) felélésének. A mellékvonalak nélküli vasúthálózatról pedig nekem a kéz és láb nélküli ember jut eszembe. A lényeg megmaradt, de...
Előzmény: Váci (3)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.06 0 0 7
Ráadásul a mellékvonalaknak megvan a maga "bája" is. Nem fektetnek bele annyi pénz mint egy fővonalba, más a vonalvezetése, lassabb, így tényleg türelmetlenebb az utazás rajta, de azthiszem sok embert éppen a nyugotsága tud megfogni, bár az igaz, evvel a hozzáállással nem lehet gazdaságosan müködtetni.

Csak nehogy évek mulva, mindent leaszfaltozzanak a gyors és gazdaságos közlekedés okán, majd akkor nyakig leszünk a bitumenben, meg a szmogban és akkor jön egy merőben új közlekedési eszköz és az egész aszfaltrengeteg itt marad a nyakunkon. Szerintem egy csöppnyi szemléletváltozással azért megoldható lenne a dolog. Most még mindíg azt a szemléletet éljük, hogy sokminden felesleges, szemétre való, megsemmisíteni. És majd eljön 15-20 év amikor már mindent kidobtunk, beolvasztottunk, felszámoltunk és akkor de jól jönne egy 601-es gőzös egy faros Ikarus, egy Rába teherautó vagy éppen akármi.

Legjellemzőbben: "A nagymama is öreg, mégsem dobjuk ki."

Én személy szerint a próbáljuk meg megmenteni azt a kevés mellékvonalat, ami maradt mellett voksolok.

Előzmény: V43 1177 (6)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.06 0 0 6
Az idén tavasszal utaztam legutoljára a 49-es vonal még "megmaradt" szakaszai mellett, sajnos nem vonattal, hanem kocsival. Ismertebb szakaszaira (Lepsény-Mezőhídvég) most nem térnék ki, de Nagykónyi térségében még sok helyen megvan a pálya, csakhogy csákánnyal kell már keresni. Az állomásépület magánkézben, körbekerítve, de úgy hogy a vágányok még ottvannak. A látvány, mondanom sem kell elborzasztó.

Ha a jövőben az összes mellékvonalat megszüntetik, a mindenki éltal ismert "gazdaságtalan" indokkal, csak a fővonalak maradnak meg. És lássa be mindenki ha csak fővonalunk marad, az ugyanolyan veszélybe kerül majd mint most a mellékvonalak. Akkor lavinaszerüen oda lyukadunk ki, hogy meg kell szüntessük az összes vasútvonalat.

Egyébként, nemhiszem, hogy nemlehetett volna találni értelmesebb megoldást annak idején annak a bizonyos közlekedéspolitikai koncepciónak a helyébe. Inkább a nemtörödömség volt a jellemző. Nem eröltetjük meg az agyunkat, hogy kitaláljunk jobb megoldást, inkább "le van sz@rva" úgy sem mi lakunk arra, nomeg "kit érdekel" hozzáállással közelítettek a dolgokhoz. Háááát, Hölgyeim és Uraim most isszuk a levét ennek.

Node semmi politika ebben a topicban, úgyhogy maradjunk csak a vicinálisoknál. Aki mostanában járt még meglévő vagy már csak maradványaiban fellelhető mellékvonalaknál, kérem ossza meg az élményeit velünk is. Természetesen szívesen olvasunk mindenféle élménybeszámolót, amely e témával foglalkozik. Eléggé sok mellékvonal működött és müködik ma is, ezért úgy gondolom van téma, amin csámcsoghatunk.

Bár ez nem egy 5 napos 12000 hozzászólásos NagyTestvér topic :-))))

Üdv
Krisztián

Előzmény: dyz (1)
Váci Creative Commons License 2002.09.06 0 0 5
"1985-ben jelent meg a Területi Statisztikában"

Sajnos, épp nincs kéznél...:-)

Ezért nem akarom látatlanban megitélni a cikket, de annyit azért megkisérlek, hogy nemcsak a közlekedésmérnök, de a közlekedésföldrajzos is lehet egy kicsit elfogult. (Baj is lenne, ha nem igy lenne...)
Hangsúlyozom, nem tudom, mit tartalmaz a cikk, majd alkalmasint megpróbálok utánanézni.

Előzmény: looksharp (4)
looksharp Creative Commons License 2002.09.06 0 0 4
A hatásokról csak annyit, hogy van erről egy cikk, dr. Erdősi Ferenc írta, 1985-ben
jelent meg a Területi Statisztikában 650-660. oldal.
A címe:

"A magyarországi normál nyomtávú vasúthálózat megritkításának következményei"

Érdekes cikk, értéke, hogy nem közelekedésmérnöki szemlélettel közelít, hanem
a társadalmi-gazdasági hatásokat vizsgálja. Hiába, no, közelekedésföldrajzos.
És anno ez a téma majdnem az állásába is került...

Előzmény: Váci (3)
Váci Creative Commons License 2002.09.06 0 0 3
"...mennyit lehet megtakarítani..."

Szerintem sokat, amennyiben már elodázhatatlan a felújitás. Tehát nem az üzemi költségek elmaradása okozza a megtakaritást, hanem a (soha meg nem térülő) beruházás költségei.

"...mekkora kárt okoz ez az adott területnek..."

Ha reálisak maradunk - és remélem, ez a topic az lesz - akkor nem sokat.

Előzmény: dyz (1)
Váci Creative Commons License 2002.09.06 0 0 2
Melyik vp-buszból láttad a Somogyi falvakat?
Előzmény: dyz (1)
dyz Creative Commons License 2002.09.06 0 0 1
Üdvözlöm az új topic-ot!
Tegnap véletlenül rábukkantam mdbz albumai között a megboldogult 49-es vonal képeire... Még mindig a hatása alatt vagyok, mint ahogy tavaly is megdöbbentő volt látni a vp.buszból azokat a "világvégi" somogyi falvakat.
Szerintetek mennyit lehet megtakarítani egy ilyen vonal sorsára hagyásával? És ehhez képest mekkora kárt okoz ez az adott területnek?
Előzmény: V43 1177 (-)
_DNS_ Creative Commons License 2002.09.06 0 0 0
0-ás vonat van? :)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.06 0 0 topiknyitó
Sziasztok!

A téma nem újdonság, főleg a vasútmániásoknak. Tudom, sok vasúttal foglalkozó topic van már, de kis hazánkban rengeteg egykorvolt vasút létezett, amelyek sorsát az 1968 as közlekedési koncepció pecsételt meg. Én is egy ilyen mellett nőttem fel, gondolom nem vagyok egyedül. Ma is befolyásolja sok megmaradt mellékvonal sorsát az egykori döntés, amely nem csak a mellékvonalakra, de a fővonalakra is hatással van. Ezért nyitottam meg ezt a topicot, amely a megmaradt mellékvonalakról szeretne szólni, nem feledve az egykori vicinálisokat sem. Tehát akit érdekel a téma, rajta..........

Üdv
Krisztián

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!