Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Érdekes ez a hőfok-dolog. Ezek szerint másnál is jelentkezik. Nálam a kilépő ágon mindig kb 10-15 fokkal többet mutat a hőmérő, mint amennyi a kazánhőmérőn van. Tehát nálam is alig megy 80 fok fölé a kazán hőmérője, a kilépő víz meg ekkor 90-95 fokos. Azon kívül a kilépő csőtermosztát (Siemens) kb 15-20 fokkal kisebb értéknél kattan, mint amennyi a kilépő ág hőmérséklete (csőre rugóval rögzített hőmérővel mérem). Jó nagy a pontatlanság minden téren, de szerencsére az eltérés lineáris. Így kísérletezgetéssel egy idő után be lehet lőni a rendszert.
Eddig azért nem vettem lejjebb, mert a katalógus szerint 80- 90 közt kell lennie a kazánvíznek, és már így is becsúszik bőven 80 alá (a kazán hőmérője szerint),de akkor ez nem olyan nagy gond?
Figyi az nem lehet, hogy a csőtermosztát ennyire lassú. Szerintem a helyzete nem jó, vagyis, amikor begyújtasz addig a környezete hideg, és nem reagál eléggé jól, de amikor felforr, akkor már átfűti a környezetét is maga a kazán, és úgy tűnik, mintha jól működne?
Mindenképp vedd lejjebb, és keríteni kell valahonnan egy tapintó hőmérőt, és figyelni a kazánt, hogy hogyan viselkedik.
A lényeg az, hogy 2 paramétert figyelünk. Az első, hogy be indítottuk-e a kazánt, vagyis a füstgáz termosztát zárt állapotú-e. Amennyiben igen, akkor ad tápot a szivattyú csőtermosztátjának, vagy TER-9 közös érintkezőjének. Onnantól kezdve a szivattyú indítását, már átveszi az előbbi két eszköz valamelyike. A leálláskor van szerepe a füstgáz termosztátnak, vagyis amikor vissza hűl a rendszer, mert leégett benne a fa, de a kazán saját hőmérséklete még nem esett vissza, akkor kikapcsolja a keringetést, mert már hasztalan lenne forgatni a folyadékot.
Mai tapasztalat: vettünk 700 Kg brikettet szerintem puhafa brikett 25Kg-os kiszerelésekben elég vadul ég. Amikor bekapcsol a venti hallani ,hogy serceg egy kicsit a kazánban a víz. Ma csak 1 adagot tettem rá (25Kg) ennyi elég is lessz belőle egy napra.
Ez a felforrás dolog elég érdekes. A primer levegő állítód mennyire van kihúzva? Illetve mekkora csővel van kötve a rendszered a pufferhoz? Milyen tüzelőanyaggal fűtesz? Az ATMOS könyvebe bekerűlt egy fordítási hiba ami azt javasolja, hogy rakj barnakőszenet a kazánba befűtéskor. Azt lehet 100%-ban hanyagolni. Nem okosítok, csak próbálok diagnosztikázni.
Az esbe tv60 az biztosítja a kazánba visszatérő víz hőmrésékletét kb 60C-nál nyít és van a laddomat 21 (szerintem jobb választás) annak is ugyanez a szerepe csak az 32kw alatti kazánnál 78C-nál nyít 32kw felett kazánnál viszont 72C-nál nyít ez úgy lehetséges ,hogy két patront adnak a benne lévő termosztáthoz amit ki lehet cserélni.
A másik esbe amire te gondolsz az szerintem 3 járatú keverő szelep lehet amivel azt szabályozod ,hogy milyen hőmérsékletű víz menjen a házba. Arról nem tudok adatokat ,mert nekem honeywell keverőszlepem van.
Valóban elkezd felcsúszni a hőmérő amikor indít a keringtető, de 90°C fölé nem megy, és biztos nem forr, mert már engedtem 95-96- ig, és majd szét durrant.
De mondom, ez a jelenség csak az első begyújtáskor tapasztalható. Olyan, mint ha elsőre jobban felmelegedne a másodiktól nincs ilyen gond
Ilyet még nem tapasztaltam ,hogy a hűtőcsőben felforrna a víz honnan gondolod ,hogy ott forr fel? Nekem amikor nem megy a keringető akkor a kazán hőmérője nem pontos keveset mutat ,amikor elndul a keringető akkor kezd a hőmérő is mozogni.
A csőtermosztát valóban lassan reagál, de épp ezért 75°C- ra van beállítva a leírásnak megfelelően és a kazánból kilépő víz valamivel 90°C alatti, tehát ez jól műkszik, csak a hűtő csőben, ami kivezet a kazánházból ennek ellenére hallom, hogy fortyog a víz és persze indítaná a hűtést.
Szerintem felejtsd el a csőtermosztátot mert olyan lassan reagál ,hogy mire be kéne kapcsolnia addigara felforr a víz átemeneti megoldásként tekerd lejjebb a hőmérsékletet. Nem tudom ,hogy neked milyen vezérlésed van laddomat vagy esbe ha laddomatod van akkor a helyedbe bekötném a füstgáz termosztáthoz.(ahogy az elöbbiekben írtam) Ha esbe van mint nekem akkor javasolnám az elko ter-9 digitális termosztátot nekem is úgy ajánlották és bevált.
Én is a hűtővízről kérdeznék. Minden az előírásoknak megfelelőenm van bekötve (atmos18+ puffer), és rendben is működik, de begyújtás után az első felmelegedéskor a kazánvíz felfortyan a hűtőcsőben és indítja a vészhűtést (indítaná, de lekapcsoltam). Természetesen az összes nem forr, különben feldurranna, rendesen kb.85 fokosan távozik. Másodjára ez a jelenség már nem tapasztalható, már nyitva lehetne a hűtővíz csapja, csak hát fárasztó mindíg ki- be kapcsolni.
Szia! A füsgáz termosztát hogyan szabályozza a szivattyút? Gondolom a füstgáz hőmérsékletét figyeli, de normál működés alatt nem kapcsolja le a ventillátor, így a szivattyú is megy folyamatosan? Hány foknál kapcsolja ki és be?
A füstgáz termosztát folyamatosan be van kapcsolva, és amikor üzem közben leáll, azt a kazán termosztátja szakítja meg. Tehát, ha a termosztátra csatlakoztatod közvetlen, akkor lesz kapcsolásod. Ha magára a venti vezetékére csatlakoznánk, akkor lenne az, amit írtál.
Én egy tűzhelytermosztáttal oldottam meg. Talán 2000 Ft lehetett 2 db (ennyi volt a dobozban). A kapilláris érzékelőjét a füstcsőre drótoztam, és összekötöttem a kazánköri szivattyút vezérlő termosztáttal. Tökéletesen működik. Gondolkodtam én is azon, hogy a csatlakozóba kötöm a kazán hátulján, de amikor felfűt a kazán, és lekapcsolja a ventilátor motorját (nálad 86 foknál), akkor leállna a kazánköri szivattyú is. Pedig akkor pont nagy szükség van arra, hogy működjön.
Azt akartam volt még írni, hogy most megint van vagy 4 TER-9 nálam végre beszerelek egyet magamnak is, de akkor is bele akarom kötni a füstgáz termosztátba, mert ne induljon hideg kazánnál a szivattyú, és a már hűlő kazánnál se.
Rosszúl emlékeszm nincs kivágás a csavar körűl az előbb néztem meg ,de mindenképp ott kell előszőr megemelni én a tetőnek az oldalát szoktam megfogni kétoldalról és úgy emelem lehet ,hogy elsőre kicsit nehéz lessz.
Most jutott eszembe miután kivetted a csavart ez legyen az első ,hogy a csavar helyénél megemeled a tetőt (ha jól tudom a csavar körűl van egy kis kivágás ahova befér a laposcsavarhúzó azzal meg lehet emelni) ,mert különben nem tudod előrehúzni és még érdemes kihúzni a csappantyút is.
Nekem amíg nem volt elko addig a füstgáztermosztát kapcsolt a kazánköri szivattyút. Amikor kijöttek a szakszeresek ezt jóvá is hagyták szerintem nyugodtan rákötheted. Csak egy csavart kell kivenni a tetején (gondolom már te is nézegetted) majd szembeállsz a kazánnal kinyítod az ajtót ,hogy könnyen meg tudd fogni a tetejét ( a vezérlő részt)és magad felé húzod utánna viszont ahol kivetted a csavart ott megemeled és előre lehet billenteni. Ha ez sikreűlt akkor lessz benne egy csoki (nem étcsokoládé :D) és a szivattyú bekötésének a helye is benne van tehát nem kell semmit sem elvágni kötözgetni.