A hangzásra visszatérve csak annyi, hogy manapság már azért olyan digitális kütyük és technikák vannak, amivel a megszólalásig tudják modellezni szinte bármely erőlködő, láda, gitár, mikrofon stb..hangját. Gondolok itt elsősorban a Line 6 termékekre, hihetetlen miket tudnak, és Robert is használ ezek közül ezt-azt. A lényeg, hogy szinte képtelenség megmondani hogy eredeti vagy modellezett hangot hallunk. De igazából ez is csak részletkérdés, jó dalt kell írni, és akkor mindegy hogy Top 20-on tolják és Regent-en, vagy milliós cuccokon:) A Lost akkor is überkirály azon a lemezen!!!!!
89-ben a lullaby miatt még a multimédia be merte vállalni, az szvsz kb nullszaldó volt (azóta is életem legjobb, megismételhetetlen koncertje)
Sajnos tartják az áraikat, itthon pedig nem lehet sajnos megfizetni lassan a belépőket. Mivel a lemezeladás fekszik a letöltések miatt, egyik-másik előadó fő bevételi forrása az élő koncert maradt (és most gyorsan leszögezem, ha Robi elmenne most nyugdíjba, az összes egyenesági-oldalági-testvér -rokon stb. unokai fokon tud még a tejbe aprítani valót meríteni a munkásságából:), ami ugye ezeket az árakat generálja.
Ha igaz, akkor megértem a koncert szervezőket...........enyiért indokolatlanul nagy kockázatot vállalnának és valszeg ennyi embert nem érdekel a Cure Magyarországon.................szóval marad az esetleges fesztivál fellépés.
"...valamilyen szempont szerint mégis lehagyták arról..." - üzletpolitika, mind a kiadó, producer, és bizony Robi bácsi is benne van a bizniszben (de ezzel semi bajom, másképpen nem lehet fenntmaradni ennyi éven át, gondoljunk csak bele 25 év alatt hányszor formálódott át a zeneipar, és hová tart ma is? Hol van mostanában az ilyen zenékre nagy igény? /sajnos kicsi a tábor/ A Cure csodálatos, hogy közben maradhatott nagyrészt a stílusánál, miközben soha nem a nagyközönségnek szólt, leszámítva pár slágerré emelt dalt. Ezért, és ilyen minőségben bizony keményen, és ugyesen, átgondoltan küzdenie kell, a hasonló negyed évszázados zenekaroknak).
Gondolom ha az lenne a tendencia, hogy a Cure rossz B-Sideokat tesz fel a kislemezekre, akkor a rajongók nem lennének ennyire elszántak. Jó példa erre a TC album 11-14 szám a 20-ból a CD kiadásokon. Lehet neked sem lenne ekkora gyűjteményed akkor, legalábbis nem hallgatnád olyan gyakran a maxikat. :D
Márpedig a kislemezek, ha sikeresek, akkor elég szép bevételt hoznak, mivel majdnem mind elkel, és mindezentúl a slágerszám mellett tartalmaznak egyéb toborzó számot is, mi folytán aki eddig nem ismerte, talán érdeklődő, és később talán rajongó lesz, a rajongó meg tisztában van vele miért veszi meg, és akkor már veszi a nagylemezt is. Brilliáns taktika.
Az 'Untitled White' albumról: túl spontán lemez, de nem a 80-82-es taktikával a hangzás terén, jobb lett volna picit csiszolgatni, mert így elég bifsteak. Nem csak egy producer csere kellett volna, hanem másik stúdió, a Geffen hangzása qvára nem egyezik a Cure hangzásvilágával. Értem, és érzem én mit akartak elérni, de ha már ilyet akarnak, akkor miért nem b...ták ki a stúdióból a digitális jelen helyzetben('fos') techikát, ilyen 'együttjátszásos' esetekre csöves cuccok kellenek, kellettek volna!
Szerintem a Cure 85 és 92 közti B oldalasaiból bármelyik együttes karriert tudott volna csinálni. Az általad is említett Babble talán még valamifajta "dark himnusz" is lehetett volna... csakhogy éppen egy másik dark himnusznak a B oldalára került csak fel (mondjuk a lemezre nem is illett volna).
1985 előtt nekem nagyon hullámzó a színvonal, itt számomra nem alkotnak egységet az adott korszak B oldalasai a korszak többi dalával (talán a Splintered In Her Head a kivétel), 1996-tól pedig elég unalmasnak, fárasztónak találom a B Side-okat (itt pedig a Signal To Noise a kivétel).
Én pl. a Wild Mood Swingsről egyetlen dalt se vennék le a B oldalasai kedvéért, a Wishről viszont annál inkább.
Valóban, mégha a Japanese whispers- t alkotó kislemezek nem is szerepeltek olyan fényesen sem a rádiós listákon sem pedig a megzavarodott orthodox gruftiek körében (akik a Faith -en és Pornography -n szocializálódtak.)
Újúj! Újabb gumicsont: gruftiek. (Biztos ez is unalomig lett beszélve, úgyhogy ugorjunk!)
A Cure -nál a kislemez B-oldalak valahogy tényleg rendezettebnem tűnnek mint mondjuk a Banshees -nál. Náluk néha az az érzésem, hogy basszus itt a sláger ( A-side), kellene valami a B -oldalra. Gyerünk Budgie, püfölj valamit, van rá 8 stúdió-óránk. Ha a Cure B -sideokat hallgatom időrendbe, valamilyen kapcsolatot vélek felfedezni, ha mást nem: látom a fejlődést illetve a zt a szándékot, hogy azok a dalok is az albumra íródtak de valamilyen szempont szerint mégis lehagyták arról.
A Wild mood -nál kifejezetten jók a B -oldalak.
A Head on the door esetében az 'Exploding boy' pöpec szám, mégha popos is.
Kiss me esetében 'Breathe', 'A chain of flowers' illetve a kedvenc 'Snow in summer'.
Disintegration -nál 'Babble' zseniális.
Wish -nél: 'This twilight garden' , 'Play', 'The big hand', nyugodtan az albumra tehették volna.
A 2004 -es THE CURE esetében a 'This morning' nagyon jó (az albumról egyébként az 'Anniversary' a kedvencem), a 'Why can't I be me' illetve a 'Your god is fear' kicsit gyengusnak tűnik ebben a formájában (az együttjátszás miatt kerülték az utólagos soksávozást, így nem cicomázták túl a dalokat, pedig ezekre ráfért volna).
A legutolsó sorlemez (Cure) is biztos ki lett már vesézve általatok. Nekem némelyik szám túl puritánul szólal meg (gitárok balra illetve jobbra panorámázva kicsit zavaró, nem tűnik túl dinamikusnak az egész)Aztán van egy-két olyan szám, ami így is jól hangzik ('Labyrinth' illetve 'Us or them'). Mindenesetre meghallgatnám ugyanezeket a számokat egy másik producerrel is.
NE HARAGUDJATOK! MOST TÉNYLEG ELMEGYEK SZUNDIKÁLNI, 6.25 -kor kelek.
hehe, igaz, kezdjük előlről kicsomózni ezt a két savanya sápadt arcú angyalokkal dalólő, és Roli Zoli-val, és társaival tarkított kettészelt albumot (egyik fele a jó, és másik a mégjobb B-Sideok, melynek fele az albumon van, a többi a maxikon) albumot. Valaki fogja a végét, hogy amit kibogoztunk, az ne gubancolódjon mégjobban be, mert akkor megint nem látjuk a hosszát ;)
András: nem olyan rossz így, de akkor mi lett volna a B-sidejaiból erős Cure-al, és így a kislemezekkel ;D Ezen évekre tehető a maxi CD lemezek nagy sikere is, nemde?
Jó album ez abból is látszik, hogy mennyit foglalkozunk vele. Tény, hogy az albumon nem szereplő számaival együtt adja a teljesebb, igaz képet, ez össze hegeszti a bohócot is, ugyanakkor még vadabbul kezd himbálódzni. Szép korszak ez is kérem szépen!
Itt azt hiszem kiakadt a winchester. Ez az a lemez, aminél nehéz tökéletesebb tracklistet találni. Azért bónuszként még szerepelhetne rajta a 'Walk' Art of Resurrection mixe is (vagy mi a csoda).
Egyébként nem fikázom a Japanese whispers-t, a megfelelő helyén kezelem. Tudom, hogy miért készült. Egyébként is, tényleg van rajta egy-két jó szám (nekem a 'Just one kiss' tetszik, a 'Lament' is, a kislemez B-oldal 'Mr. Pink Eyes meg frenetikus). Az ekkortájt rögzített 'A hand inside my mouth' pedig a 'Speak my language' -féle jazzes vonalat követi. A 'Lovecats' viszont ZSENIÁLIS!!!
Na! Mivel úgy látom, hogy kezd lankadni az érdeklődés, bedobok egy jó unalmas témát. Szóval írtam már, hogy a Wild mood swings albumban sokan csalódtak.
Az én véleményem az erről a dologról, hogy Roberték csupán az albumon szereplő számok kiválasztásánál tévedtek picit. Ha jól tudom, barátok véleményét is kikérték. Eruc, Téged is kérdeztek? Fogadjunk az 'A pink dream'- met a Te tanácsodra nem rakták fel a lemezre.
No félretéve a gyenge poénkodást, engem is meglepett először az album. 4 év után kicsit másra számítottam. Amikor az albumot megelőző maxit (The 13th) hallottam, azt gondoltam rohadt jó lemez lesz ('It used to be me' az egyik legjobb Cure szám, 'Adonais').Az albumot hallgatva persze kicsit csalódtam. (Volt már ilyen: például 2001 -ben DM Exciter kapcsán azt hittem, hogy demó CD -t hallgatok.)
Szoktam saját részre CD összeállításokat kreálni, így megcsináltam a Wild mood swings kicsit javított változatát SAD MOOD SWINGS címmel. Tracklist az alábbi (próbáljátok ki):
01. WANT
02. IT USED TO BE ME
03. OCEAN
04. WAITING
05. THIS IS A LIE
06. TRAP
07. HOME
08. NUMB
09. ADONAIS
10. JUPITER CRASH
11. TREASURE
12. BARE
(Nekem így nagyon bejön!)
Most látom, mennyi az idő. Holnap is melózom, aztán két nap pihenő.
Ha ma már nem írok vissza az azt jelenti, hogy lefeküdtem.
Üdvözlöm az MBH szakembereit, természetesen csak vicceltem. Valójában szeretem a TH -t és különben is nem kézigránátot akartam írni, hanem aknavetőt.
Kicsit más: ha itt vagy Martin Vazquez, légyszíves nézz majd fel az általad létrehozott Siouxsie/Creatures topicra. Már csak azért is, hogy ne hagyd teljesen behalni azt. Hamarosan új Creatures lemez jön ha jól sejtem, úgyhogy talán lesz miről trécselni.
Ha a Nocturne DVD -t nem csak Robert miatt vetted meg, hanem mert érdekel a Siouxsie And The Banshees, javaslom a Dreamshow DVD -t se hagyd ki!!! Tuti jó!
Én a Nocturne -t a Metro-nóm -ban vettem nem sokkal drágábban. Az extrák között szereplő 'kisfilm' jópofa.
Bandi visszatért! Egy rendkívűl hosszú, melóval töltött nap után. Éjszaka egy szemernyit sem aludtam (pörgött az agyam a 'Daryl Bamonte' -s ügyön, hogy mekkorát égtem.)Felkeltem hát hajnali egykor megnézni a fórumon, hányan küldtetek el a fenébe. Aztán felnéztem az eil.com -ra, ott megtaláltam az új KORN CD -t. A TOKIO HOTEL -lel kapcsolatban találtam nagyon jó fikázós képeket, ha van rá érdeklődés, benyomom az oldalra.
Itt nem is azon múlik a dolog, hogy az együttes mennyit tud kaszálni a fellépésen s hogy az mennyire éri meg nekik. Félő, hogy a koncertek javarésze nem a zenekarok kapzsiságán bukott el , inkább a koncertszervezők nem látnak fantáziát egy kisebb érdeklődésre számottartó koncertben.
A t.h. borzalmasan hányadék, el kéne zavarni őket a sötétbe, az internacionális zeneipar bődületes szégyenvallása és csődje a beksztrítbojsz mellett. Tisztára gáz alakok, egy rakás elkényeztetett újgazdag köcsög, akiknek marha nagy szerencséjük volt, hogy felfedezték őket. Melesleg az a barom idióta állat is kösse föl magát, aki befutatta őket. A CURE A KIRÁLY, AZ ÖRÖK LEGESLEGELSŐSZÁMÚ FAVORIT! :)
Jaahhhh és ne felejtsük el, hogy a kockázat mindig a szervezőé az együttes szerződésben fix összegre megy.......ha ezt követően a szervező nem tudja produkálni a nézőszámot az neki szívás, de nagyon. Többek között ezért bánnak óvatosan a rétegzenével...............úgyhogy menjetek Tokyo Hotel -re vagy hogy a francba hívják őket..........az biztos lesz Magyarországon. :)
Hát nem felső kategóriás én kb. 50.000 EURO -ra tippelnék és ehhez biztosan kell egy 8000 - 10000 -es nézőszám............de vannak it bennfentesek, ők majd megmondják :)
Bár a Gyárban eddig még csak egyszer voltam kb másfél éve, egy Rammstein esten, de valami mocsoxarul szólt a cucc, csak remélni merem hogy fejlődött azóta a hely technikailag...