Sokáig haszáltam az ötös verziót, kisebb volt a gépigénye, mint az LR-nek és szerintem sokkal jobban lehet a kép színvilágát állítani benne. Az élesítése is elég jó.
Viszont az LR zajszűrője sokkal jobb, így átálltam a 3.4-re, amikor elkezdtem nagyüzemben koncerteket fotózni.
Megkérdezhetem melyik Mac-et használod? Mac minit, iMac Qadot-ot vagy esetleg Mac Prot? Mert gondolkodtam Mac-ra váltok de ha ennyire problémás ekkora felárért akkor maradok a PC-nél
Sohasem használok aktuális csúcsszámítógépet, mivel az túlságosan drága. Eddig a régi (PC) gépemen az NX finoman szólva is csak döcögött, gyakorlatilag csak kötegelve volt használható. A barátom javított egy kicsit a gépemen, de nem került túl sokba. Ezután az NX és az NX2 is megy mint a golyó (12Mp RAW-Tiff16) konverzió. Az NX2 nek nagyon örülök, nem volt nagyon drága és kényelmes vele dolgozni. NX2, csúcsminőség nagy sebesség, elfogadható ár, (és nem az adobetől van :) ) ez jellemzi, szeretem. Utoljára mikor megmértem, nyolcvan perc alatt sikerült 100 képet egyedileg korrigálnom, és 16 bítes TIFF-be konvertálnom. Utána a Photoshopban még egyszer ellenőrzöm, hajszálnyit igazítok rajta és kész.
Korábban i5-öm volt 4GB-val 64 bites win7-tel, a rendszer stabilitása miatt váltottam MAC-re ami szintén i5, de már 8GB. Videó 512-es Ati, ez a winnél 1GB-os Ati volt.
Sajnos a rendszer stabilitásán felül több csalódás is ért, mert a kétszeres ár mellett jelentős lassulást tapasztaltam. Nem csak, hogy a PS lett lassabb, de a vacak kis pár Mb-os progikra
(mint egy képnézegető) is állandóan várni kell. Ettől meg néha kinyílik a bicska a zsebembe..
(Naivan pedig azthittem, hogy a 16Mpx-es képeknek majd ez lesz a megváltás..)
a nikon fényképezögépek jók voltak mindig, a videófunkciók viszont elmaradtak a canon-tól, ezért nem volt nyilvánvaló, hogy a D800 utoléri a vetélytársát. ezért fontos ez a teszt is pl. nekem.
nem te voltál, bocsánat, csak rosszra válaszoltam.
a cikket érte támadás, pedig szerintem jó, én pont így teszteltem volna.
lehet, hogy valami más objektívvel jobb lett volna, viszont ha éles képet tudok vetíteni mindkét szenzorra, akkor csak az számít,
hogy ugyanarra a helyzetre melyik váz hogy reagál.
az említett szaktekintély üzenetére reagálnék azért, hogy simán lehet hasonlítani a mov-okat, miért ne lehetne, csak ki kell térni arra, hogy milyen beállítással készült. annyiban egyetértek, hogy a nyerset nézve ha -4 kontraszttal vettük, akkor nem lehet a színeket tesztelni, de ez olyan, mint ha rükvercben mérnénk a végsebességet.
AB tesztben az azonos körülmények számítanak, minden üzemmód hasonlítható, ha megvan a párja a másik gépen. kitért az élesítésre is pl. a tesztben a tag, nem csak bután nyomogatta és szagolgatta a gépeket.
tudom, hogy a dícsérettel nem lehet magunknak tekintélyt kivívni, csak fikával, de én mégis úgy éreztem, hogy okosakat mondott a cikk.
Van egy ajánlatom! A téma visszazökken a D800 mezejére, vagy a nagy és sok fájl feldolgozására alkalmaz szgépekre, ha éppen nincs más aktuális az ontopik vázzal kapcsolatban, de elkanyarodtok az egymással foglalkozástól. Ebben az esetben rászólok a delgombomra, hogy nyughass.
Itt nagyjából majd mindenki informatikus, nem véletlen, hogy ilyen élvezettel csócsálgatjuk a gépek paramétereit. Jómagam is '88 óta vagyok a szakmában és szintén összeraktam már pár gépet a negyed évszázad alatt. Sok újdonságot nem tudnak nekem mondani, de ha y3k mond valamit, arra odafigyelek, mert általában nem véletlenül mondja. :-)
Jó tanácsot én is szívesen és örömmel várok tőle. Mint írtam, megkopott a tudásom, mióta Mac-re váltottam. De igazad van, beszéljünk a D800-ról, mert ez nagyon offtopic. :)