inda fotóra engedte ugyan ezen a néven szerepel... fájl méret gondok.
Nem tudom hol vannak az indafotón képek , néha nekem is szokta ajánlgatni a méret miatt , de én z se tudom mi az az indafotó így nem foglalkoztam vele , hanem átméreteztem . Másfél évtizede ugyanazt a képnézetőt használom ( IrfanView ) : azért ragaszkodom hozzá mert ismerem és megtanultam kezelni . Lehet vannak jobbak de ezt ismerem .
Néhány ismerősömnél tapasztaltam , hogy iszonyat nagy felbontással fotózik , ami miatt aztán nehézkes feltölteni , macerás küldeni és problémásabb tárolni is . Én mindig kisebb felbontással fotózok , erre a képernyős munkára bőven elég .
Jó 10 éve Bakaliba eljött ezmiez egy JDM-mel , azon volt valami szokatlan primer variátor , de nem volt alkalom alaposabban megnézni ( szétszedni ... hehe ) , azóta sem láttam olyat . Illetve szintén Bakaliba jött el Rascal a Lombis Casalinijéval azon Hansen Sit (francia ) gyártmányú variátorrrendszer volt . Az is ilyen három alkalommal ( először , utoljára és soha többé ) megtekntett dolog volt -- szerencsére azt szétszedte a gazdája és volt alkalmam lefotózni .
javít : lábon hozta haza élete első Aixamjét az a falu határában megcsuklott , annyira el volt rohadva az ökörszarv , hogy (egy)a temetőnél egyszerűen megrogyott ,
A járgányt eszem ágában nincs eladni , de használni se tudom mert eleve elég hosszú hibalistával jött és nem volt időm tételesen végigmenni rajta . Azonfelül néhány hiba ( izzítórelé , fékcsőtörés , váztörés ) azóta jött ki rajta .Most úgy tűnik a motornak van komolyabb baja : nem volt benne a túlmelegedést jelző szenzor , sőt a hozzávezető kis kábel jelentős része is hiányzik -- aztán a minap megforrt egy próbaút alkalmával . Nagyon megforrt , mert semmi ne jelezte a dolgot -- nagyon bosszantó , hogy a saját kocsimba nincs annyi idő , hogy egy hőmérőt berakjak : talán 1000 Ft és percek alatt beszerelhető .
A váztörésben az a poén , hogy te azért pateroltad el a háztól a Ligiereket mert váztörést tapasztaltál . Nálam olyan fokú váztörés mint nálad nem volt -- jelenleg 7 Ligierem van -- bár kisebb vázproblémák adódtak , főleg a motortartó lábaknál , meg a vázkeret rögzítő füleknél . Ezzel szemben a bátyám amikor lábon hozta haza élete első Aixamjét az a faló határában megcsuklott , annyira el volt rohadva az ökörszarv , hogy egy a temetőnél egyszerűen megrogyott , szabályosan kibillentette helyéről a fékolajtartályt . Aztán a tőled vett kocsi drótkefézés után így nézett ki. Nem foglalkoztam rögtön vele , halogattam a dolgot aztán egyszer becsuklott az is . Elsántikáltam vele a karosszériásomhoz , aki rálapolással megfoltozta . Van ilyen vázkeretem , elvileg cserélhető -- most kapóra jött , hogy ki kell szednem a motort , van alkalom vázcserére ...
A tengelyjavítás érdekes . Az ilyet az esztergályosunk perselyezéssel javította , de ebben az esetben már 3 csőtengely kerülne egymásba . Ha újraépítjük akkor meg macerás leszedni a legszélső tárcsát , mert azt ugye az eredeti 38-as tengelyről le lehetett tolni a difi felé . Most legfeljebb le kell esztergálni mögüle a vállat és kifelé letolni .
Variátorból sosem elég , nem szándékozom veszni hagyni .
Nekem adta magát , hogy ha van egy 40-es keménykrómozott rudam , és szükségem van egy 40-es kívül keménykrómozott csőtengelyre akkor abból csinálom meg . Az eredetinek is puha a belseje -- én legalábbis láttam olyat amelyik 1 mm-t biztos feltágult . Szerencsére annyira rossz ez az eredeti variátor , hogy akármit csinál vele az ember csak javítani tud rajta .
Két csövet egymásba dugni és rögzíteni nem egyszerű , ott is elmehet a központosság és homogén anyagstruktúra . Ehhez képest egynemű anyagból dolgozni kellemesebbnek ígérkezik .
Tiszteletem Sikerült képet föltenni a variátorról,de csak az inda fotóra engedte ugyan ezen a néven szerepel. jogos volt a kérés csak a megvalósítás nem sikerült egyből. :) fájl méret gondok. Remélem sikerül megnézni és talán ötlet,tanács is születik.segitseget előre is ködzönöm. Akár ismerőstől is ha tud valakit aki ismeri ezt a tipust.Nekem azt mondták hogy régi tipus és ezért nincs alkatrész.Talán valami helyettesítő alkatrész.?Nem szeretném lecserélni csak ha végképp nincs más megoldás.
Ahhoz képest a hangja nem is volt nagy, én a csapágy hibájára tippeltem...
Mi lett végül a sorsa a járgánynak? Tovább adtad egyben, vagy kivetted belőle a Z482-es motort a hosszú váltóval és a nagy varióval? Fénykorában az az 500.4-es 120-at simán ment óra szerint, de 60-as tempónál csak 2,7 litert fogyasztott országúton. Át kellett volna rakni a nagyobb fékeket és a kanyarstabilizátort is, csak akkoriban már nem igazán érdekelt a diesel motoros technika...
Ha a tengely kiverődött, akkor persze újat kell gyártani, a kérdés csak az, megéri-e...
A 40-es rúd anyag lehet bármilyen ötvözet, nem egyértelmű, hogy dugattyúrúdról van szó. :) Pláne egy gépésznek, mert az nem tervez ilyen anyagból tengelyt. Ettől még persze megfelelő lehet, de a dugattyúrudak a kemény króm kéreg alatt relatíve puha ötvözetek, nem szokás ilyen anyagból tengelyt gyártani...
Az is izgalmas kérdés, hogyan sikerült minden külső-belső átmérő és váll tökéletes egytengelyűségét megoldani, mert ugye a külső átmérőt nem lehet "leszabályozni", tehát fordítva kell dolgozni, mint ahogy normál esetben csinálnánk.
Ha tengelyt cserélünk, akkor felmerül a kiegyensúlyozás problémája is. Ezt csak speciális géppel lehet megcsinálni, nekem mázlim van, mert van tőlem 25 km-re egy cég, ami ezzel foglalkozik. Legutóbb egy villanymotor forgórészt egyensúlyoztattam, ami "csak" 5000-t forog, de még akkor is pepecseltek vele, amikor már csak 1 gramm!!! kiegyensúlyozatlanság volt benne...
Azonfelül nem mindig használható az eredeti csőtengely , több esetben futottunk bele feltágult furatúba . A tőled vett kocsi is ilyen , az a zörgés amit az eladásakor említettél abból eredt : a kilazult anya miatt több mm-es kotyogása volt . Erről küldtem is az előbb egy videót privátban . Én ide sajnos nem tudom betűzni , de ha neked van erre valami lehetőséged akkor esetleg megtehetnéd , borzadjanak a többiek is .
A kérdés felvetését sem értem egészen , és korábban írtam is :
Ha viszont eleve 40-es rúdból dolgozunk akkor pedig a fixtárcsa rögzítése lesz problémás . A gyári megoldásnál a csőtengelynek pereme van , a fixtárcsát a difi felől rakják föl , végigtolják a csőtengelyen és végül ütköztetik a peremnél .
Ha a rúdból indulunk ki akkor értelemszerűen a másik oldal felől tesszük föl a tárcsát , majd valamiképp rögzítjük . Egyik olvtársunk alátéttel támasztotta meg , majd körbehegesztette . Mi a csavaros rögzítés mellett döntöttünk -- ezzel elvileg szerelhető maradt , ad abszurdum a ki nem szerelt ( autóban maradt) szekunder variátoron is elvégezhetők bizonyos műveletek .
Szóval nemes egyszerűséggel a 40-es hidraulikarúdból dolgozott : belefúrta 19-es lyukat , belegyalulta a reteszhornyot stb.
A 40-es dugattyúrúdból kiesztergált 1 mm falvastagságú perselyt én találtam ki, az esztergályos nem örült neki, mert elég pepecs munka precízen megcsinálni. Nem okozna gondot a komplett tengely legyártása sem, van vésőgépünk, de szoktam huzalszikrával is reteszhornyot vágatni, ami sokkal pontosabb.
A tengely keménykrómozását viszont nem tudnám megoldani, márpedig azon fut a legszebben a teflon persely. Ráadásul a krómozott persely nem is rozsdásodik, egy normál szénacél tengelynek viszont a végét jelenti, ha egy hosszabb állás alatt megrozsdásodik az alsó részén lecsapódó pára miatt.
Nem tudom milyen anyagból gyártottátok a tengelyt, de hőkezelés nélkül én nem merném beépíteni. A cementálás és utána a köszörülés viszont drága mulatság, akkor már jobb venni egy új (utángyártott) variót...
Nem a szokványos 3 röpsúlyos hanem a 6 görgős műanyag fedeles.
Ha én valami olyasmit kérdeznék ami a többieknek is várhatóan nem a napi rutinból jön akkor biztosan tennék fel róla képet , hogy mások is jobban megértsék miről van szó . Hátha akkor nagyobb lesz a válaszolási és segítségnyújtási hajlandóság .
Bár ezt már nagyon sokszor leírtam de úgy látszik hiába .
Segítséget szeretnék kérni JDM Titane2 variátor görgőkkel kapcsolatban hogy tudna-e valaki adatokat súly,méretek?esetleg az hogy hol kapható? Nem a szokványos 3 röpsúlyos hanem a 6 görgős műanyag fedeles.Esetleg az ehez való variátor szíj gyári méretet? A segítséget előre is köszönöm.
a variátor ne üssön. Mivel nem volt rajta az anya, könnyen lehet, hogy el kezdett kiverődni a variátor agy része.
Alattomos hiba , újabban többször is találkoztam vele . Meglazul a csavar , de nem veszik észre mivel a járgány üzemképes marad . Kiverődik a variátor csőtengelyében a 19 mm-es furat , esetenként több mint 1 mm-t fel tud tágulni . Utána már -- ahogy írtad -- hiába húzzák meg az anyát nagy valószínűséggel ütni fog , ami ennél a magas fordulatnál hamar galibát okoz . Tapasztalatom szerint a tanglizó variátoron az anya mindenképpen meglazul . A hiba elhárítására szoktak különféle központosító illesztőalátéteket esztergáltatni , de a végleges megoldást a tengely újragyártatása jelenti .
Éppen ma kaptam meg egy ilyen gyártott tengelyt , ebből a fajtából lényegében az elsőt . Bár ebben az esetben nem a belső feltágulás volt probléma , de a mi esztergályosunk egyszerűbbnek találta ha nem teljesen a WooDoo-féle módszerrel dolgozik . Abban ugyanis megmarad az eredeti csőtengely belső része , a külsejéből leszednek valamennyit , a 40-es hidraulika-rúd belsejét kifaragják és azt ráhúzva az eredeti tengelyre érik el a 40-es átmérőt , amihez vásárolható Glycodur persely . WooDoo esztergályosa valószínűleg azért választotta azt a körülményes megoldást mertő nem tudott a belső 19-es furatba reteszhornyot gyalulni , így ragaszkodnia kellett az eredeti részhez . A mi esztergályosunk inkább új tengelyt gyártott .
Ha viszont eleve 40-es rúdból dolgozunk akkor pedig a fixtárcsa rögzítése lesz problémás . A gyári megoldásnál a csőtengelynek pereme van , a fixtárcsát a difi felől rakják föl , végigtolják a csőtengelyen és végül ütköztetik a peremnél .
Ha a rúdból indulunk ki akkor értelemszerűen a másik oldal felől tesszük föl a tárcsát , majd valamiképp rögzítjük . Egyik olvtársunk alátéttel támasztotta meg , majd körbehegesztette . Mi a csavaros rögzítés mellett döntöttünk -- ezzel elvileg szerelhető maradt , ad abszurdum a ki nem szerelt ( autóban maradt) szekunder variátoron is elvégezhetők bizonyos műveletek . Ha figyelembe vesszük , hogy egyes gyártmányokon mivel jár a szekunder variátor kiszerelése ez komoly előnynek tűnik . Ehhez persze hosszabbra kellett hagyni a csőtengelyt , de ez nem probléma , mert ebben az irányban bőven van hely .
Hát majd meglátjuk , ha valamit észlelünk akkor módosítunk . Bár lassan kezdjük elérni anyag+munkadíjjal a külföldről rendelhető variátorok árát ...
Mivel ipariak így márkajelzés: nincs rajtuk. Az egyik 940 mm hosszú, 34 mm széles, 10 mm vastag. A másik: 960 mm mm hosszú, 30 mm széles, 10 mm vastag. Én ilyeneket sokáig használtam, az autót (kettőt is) ilyennel adtam el. Nem volt panasz..
Azt írja a fórum főni, túl nagy a kép.. Én nem tudom átméretezni. Mailra szívesen elküldöm..