Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

magyars Creative Commons License 2019.08.29 -1 2 47215

Köszi jó Misi! Neked is sok jót!

Nem kell mindent elhinni az orvosevicseknek,gyakorta tévednek,bizonyíték,hogy még mindíg itt hablatyolok.

Előzmény: APEDOKI (47206)
magyars Creative Commons License 2019.08.29 -1 0 47214

Továbbá két és háromnegyed Tasso Bingo

 

magyars Creative Commons License 2019.08.29 -1 0 47213

Semmi baj,maradt még  hét darab háromkerekű....

magyars Creative Commons License 2019.08.29 -1 0 47212

BMA  Amica elkelt.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 47211

Néztem hirdetést a Jófogáson , nem tudtam mire vélni -- aggasztó , ha valaki efféléktől megválik .

Lett eladva valami ?

Előzmény: magyars (47205)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 47210

inda fotóra engedte ugyan ezen a néven szerepel... fájl méret gondok.

Nem tudom hol vannak az indafotón képek , néha nekem is szokta ajánlgatni a méret miatt , de én z se tudom mi az az indafotó így nem foglalkoztam vele , hanem átméreteztem . Másfél évtizede ugyanazt a képnézetőt használom  ( IrfanView ) : azért ragaszkodom hozzá mert ismerem és megtanultam kezelni . Lehet vannak jobbak de ezt ismerem .

Néhány ismerősömnél tapasztaltam , hogy iszonyat nagy felbontással fotózik , ami miatt aztán nehézkes feltölteni , macerás küldeni és problémásabb tárolni is . Én mindig kisebb felbontással fotózok , erre a képernyős munkára bőven elég .

Jó 10 éve Bakaliba eljött ezmiez egy JDM-mel , azon volt valami szokatlan primer variátor , de nem volt alkalom alaposabban megnézni ( szétszedni ... hehe ) , azóta sem láttam olyat . Illetve szintén Bakaliba jött el Rascal a Lombis Casalinijéval azon Hansen Sit  (francia ) gyártmányú variátorrrendszer volt . Az is ilyen három alkalommal ( először , utoljára és soha többé ) megtekntett dolog volt -- szerencsére azt szétszedte a gazdája és volt alkalmam lefotózni .

Ez a francia gyártmányú :

 

Ez meg a JDM-ben volt :

Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 47209

javít : lábon hozta haza élete első Aixamjét az a falu határában megcsuklott , annyira el volt rohadva az ökörszarv , hogy (egy)a temetőnél egyszerűen megrogyott ,

Előzmény: Bakancs4 (47208)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.29 -3 0 47208

A járgányt eszem ágában nincs eladni , de használni se tudom mert eleve elég hosszú hibalistával jött és nem volt időm tételesen végigmenni rajta . Azonfelül néhány hiba ( izzítórelé , fékcsőtörés , váztörés ) azóta jött ki rajta .Most úgy tűnik a motornak van komolyabb baja : nem volt benne a túlmelegedést jelző szenzor , sőt a hozzávezető kis kábel jelentős része is hiányzik -- aztán a minap megforrt egy próbaút alkalmával . Nagyon megforrt , mert semmi ne jelezte a dolgot -- nagyon bosszantó , hogy a saját kocsimba nincs annyi idő , hogy egy hőmérőt berakjak : talán 1000 Ft és percek alatt beszerelhető .

A váztörésben az a poén , hogy te azért pateroltad el a háztól a Ligiereket mert váztörést tapasztaltál . Nálam olyan fokú váztörés mint nálad nem volt -- jelenleg 7 Ligierem van -- bár kisebb vázproblémák adódtak , főleg a motortartó lábaknál , meg a vázkeret rögzítő füleknél .  Ezzel szemben a bátyám amikor lábon hozta haza élete első Aixamjét az a faló határában megcsuklott , annyira el volt rohadva az ökörszarv , hogy egy a temetőnél egyszerűen megrogyott , szabályosan kibillentette  helyéről a fékolajtartályt . Aztán a tőled vett kocsi drótkefézés után így nézett ki. Nem foglalkoztam rögtön vele , halogattam a dolgot aztán egyszer becsuklott az is . Elsántikáltam vele a karosszériásomhoz , aki rálapolással megfoltozta . Van ilyen vázkeretem , elvileg cserélhető -- most kapóra jött , hogy ki kell szednem a motort , van alkalom vázcserére ...

 

 

 

A tengelyjavítás érdekes  . Az ilyet az esztergályosunk perselyezéssel javította , de ebben az esetben már 3 csőtengely kerülne egymásba . Ha újraépítjük akkor meg macerás leszedni a legszélső tárcsát , mert azt ugye az eredeti 38-as tengelyről le lehetett tolni a difi felé . Most legfeljebb le kell esztergálni mögüle a vállat és kifelé letolni .

Variátorból sosem elég , nem szándékozom veszni hagyni .

 

Előzmény: WooDoo (47203)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 47207

Nekem adta magát , hogy ha van egy 40-es keménykrómozott rudam , és szükségem van egy 40-es kívül  keménykrómozott csőtengelyre akkor abból csinálom meg . Az eredetinek is puha a belseje -- én legalábbis láttam olyat amelyik 1 mm-t biztos feltágult . Szerencsére annyira rossz ez az eredeti variátor , hogy akármit csinál vele az ember csak javítani tud rajta .

 

Két csövet egymásba dugni és rögzíteni nem egyszerű , ott is elmehet a központosság és homogén anyagstruktúra . Ehhez képest egynemű anyagból dolgozni kellemesebbnek ígérkezik .

Előzmény: WooDoo (47202)
APEDOKI Creative Commons License 2019.08.29 -3 2 47206

Kedves Sanyikám !  Örülök, hogy újra hallatsz magadról, remélem, jobban vagy! A legjobbakat kívánom Neked és családodnak!

Előzmény: magyars (47205)
magyars Creative Commons License 2019.08.29 -3 2 47205

Szervusztok!

Remélem mindenki jól van!

Kicsit meghosszabbították a szakszómat,veletek lennék picit még...

magyarsanyikapitány

Brumi 05 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 47204

Tiszteletem Sikerült képet föltenni a variátorról,de csak az inda fotóra engedte ugyan ezen a néven szerepel. jogos volt a kérés csak a megvalósítás nem sikerült egyből. :) fájl méret gondok. Remélem sikerül megnézni és talán ötlet,tanács is születik.segitseget előre is ködzönöm. Akár ismerőstől is ha tud valakit aki ismeri ezt a tipust.Nekem azt mondták hogy régi tipus és ezért nincs alkatrész.Talán valami helyettesítő alkatrész.?Nem szeretném lecserélni csak ha végképp nincs más megoldás.

Előzmény: Bakancs4 (47197)
WooDoo Creative Commons License 2019.08.26 0 0 47203

Ahhoz képest a hangja nem is volt nagy, én a csapágy hibájára tippeltem...

 

Mi lett végül a sorsa a járgánynak? Tovább adtad egyben, vagy kivetted belőle a Z482-es motort a hosszú váltóval és a nagy varióval? Fénykorában az az 500.4-es 120-at simán ment óra szerint, de 60-as tempónál csak 2,7 litert fogyasztott országúton. Át kellett volna rakni a nagyobb fékeket és a kanyarstabilizátort is, csak akkoriban már nem igazán érdekelt a diesel motoros technika...

 

Ha a tengely kiverődött, akkor persze újat kell gyártani, a kérdés csak az, megéri-e...

Előzmény: Bakancs4 (47200)
WooDoo Creative Commons License 2019.08.26 0 0 47202

A 40-es rúd anyag lehet bármilyen ötvözet, nem egyértelmű, hogy dugattyúrúdról van szó. :) Pláne egy gépésznek, mert az nem tervez ilyen anyagból tengelyt. Ettől még persze megfelelő lehet, de a dugattyúrudak a kemény króm kéreg alatt relatíve puha ötvözetek, nem szokás ilyen anyagból tengelyt gyártani...

 

Az is izgalmas kérdés, hogyan sikerült minden külső-belső átmérő és váll tökéletes egytengelyűségét megoldani, mert ugye a külső átmérőt nem lehet "leszabályozni", tehát fordítva kell dolgozni, mint ahogy normál esetben csinálnánk. 

 

Ha tengelyt cserélünk, akkor felmerül a kiegyensúlyozás problémája is. Ezt csak speciális géppel lehet megcsinálni, nekem mázlim van, mert van tőlem 25 km-re egy cég, ami ezzel foglalkozik. Legutóbb egy villanymotor forgórészt egyensúlyoztattam, ami "csak" 5000-t forog, de még akkor is pepecseltek vele, amikor már csak 1 gramm!!! kiegyensúlyozatlanság volt benne...

Előzmény: Bakancs4 (47199)
brömbi Creative Commons License 2019.08.26 0 1 47201

Ezek a felújítások, valóban profi szintűek.

Én a levegős kulccsal való meghúzást, nagyon fontosnak tartom.

Akkor biztosan nem fog fellazulni. Még ha, ki is van egy kicsit szopósodva...

Előzmény: Bakancs4 (47200)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.26 -1 1 47200

Azonfelül nem mindig használható az eredeti csőtengely , több esetben futottunk bele feltágult furatúba . A tőled vett kocsi is ilyen , az a zörgés amit az eladásakor említettél abból eredt : a kilazult anya miatt több mm-es kotyogása volt . Erről küldtem is az előbb egy videót privátban . Én ide sajnos nem tudom betűzni , de ha neked van erre valami lehetőséged akkor esetleg megtehetnéd , borzadjanak a többiek is .

Előzmény: WooDoo (47198)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.26 -1 1 47199

A kérdés felvetését sem értem egészen , és korábban írtam is :

 

Ha viszont eleve 40-es rúdból dolgozunk akkor pedig a fixtárcsa rögzítése lesz problémás . A gyári megoldásnál a csőtengelynek pereme van , a fixtárcsát a difi felől rakják föl , végigtolják a csőtengelyen és végül ütköztetik a peremnél .

Ha a rúdból indulunk ki akkor értelemszerűen a másik oldal felől tesszük föl a tárcsát , majd valamiképp rögzítjük . Egyik olvtársunk alátéttel támasztotta meg , majd körbehegesztette . Mi a csavaros rögzítés mellett döntöttünk -- ezzel elvileg szerelhető maradt , ad abszurdum a ki nem szerelt ( autóban maradt) szekunder variátoron is elvégezhetők bizonyos műveletek .

 

Szóval nemes egyszerűséggel a 40-es hidraulikarúdból dolgozott : belefúrta 19-es lyukat , belegyalulta a reteszhornyot stb.

 

 

Előzmény: WooDoo (47198)
WooDoo Creative Commons License 2019.08.25 -1 1 47198

A 40-es dugattyúrúdból kiesztergált 1 mm falvastagságú perselyt én találtam ki, az esztergályos nem örült neki, mert elég pepecs munka precízen megcsinálni. Nem okozna gondot a komplett tengely legyártása sem, van vésőgépünk, de szoktam huzalszikrával is reteszhornyot vágatni, ami sokkal pontosabb.

A tengely keménykrómozását viszont nem tudnám megoldani, márpedig azon fut a legszebben a teflon persely. Ráadásul a krómozott persely nem is rozsdásodik, egy normál szénacél tengelynek viszont a végét jelenti, ha egy hosszabb állás alatt megrozsdásodik az alsó részén lecsapódó pára miatt.

Nem tudom milyen anyagból gyártottátok a tengelyt, de hőkezelés nélkül  én nem merném beépíteni. A cementálás és utána a köszörülés viszont drága mulatság, akkor már jobb venni egy új (utángyártott) variót...

Előzmény: Bakancs4 (47195)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.25 -3 0 47197

Nem a szokványos 3 röpsúlyos hanem a 6 görgős műanyag fedeles.

 

 

Ha én valami olyasmit kérdeznék ami a többieknek is várhatóan nem a napi rutinból jön akkor  biztosan tennék fel róla képet , hogy mások is jobban megértsék miről van szó . Hátha akkor nagyobb lesz a válaszolási és segítségnyújtási hajlandóság .

Bár ezt már nagyon sokszor leírtam de úgy látszik hiába .

Brumi 05 Creative Commons License 2019.08.25 0 0 47196

Segítséget szeretnék kérni JDM Titane2 variátor görgőkkel kapcsolatban hogy tudna-e valaki adatokat súly,méretek?esetleg az hogy hol kapható? Nem a szokványos 3 röpsúlyos hanem a 6 görgős műanyag fedeles.Esetleg az ehez való variátor szíj gyári méretet? A segítséget előre is köszönöm.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.24 0 1 47195

a variátor ne üssön. Mivel nem volt rajta az anya, könnyen lehet, hogy el kezdett kiverődni a variátor agy része.

 

Alattomos hiba , újabban többször is találkoztam vele . Meglazul a csavar , de nem veszik észre mivel a járgány üzemképes marad . Kiverődik a variátor csőtengelyében a 19 mm-es furat , esetenként több mint 1 mm-t fel tud tágulni . Utána már -- ahogy írtad -- hiába húzzák meg az anyát nagy valószínűséggel ütni fog , ami ennél a magas fordulatnál hamar galibát okoz . Tapasztalatom szerint a tanglizó variátoron az anya mindenképpen meglazul . A hiba elhárítására szoktak különféle központosító illesztőalátéteket esztergáltatni , de a végleges megoldást a tengely újragyártatása jelenti .

Éppen ma kaptam meg egy ilyen gyártott tengelyt , ebből a fajtából lényegében az elsőt . Bár ebben az esetben nem a belső feltágulás volt probléma , de a mi esztergályosunk egyszerűbbnek találta ha nem teljesen a WooDoo-féle módszerrel dolgozik . Abban ugyanis megmarad az eredeti csőtengely belső része , a külsejéből leszednek valamennyit , a 40-es hidraulika-rúd belsejét kifaragják és azt ráhúzva az eredeti tengelyre érik el a 40-es átmérőt , amihez vásárolható Glycodur persely . WooDoo esztergályosa valószínűleg azért választotta azt a körülményes megoldást mertő  nem tudott a belső 19-es furatba reteszhornyot gyalulni , így ragaszkodnia kellett az eredeti részhez . A mi esztergályosunk inkább új tengelyt gyártott .

Ha viszont eleve 40-es rúdból dolgozunk akkor pedig a fixtárcsa rögzítése lesz problémás . A gyári megoldásnál a csőtengelynek pereme van , a fixtárcsát a difi felől rakják föl , végigtolják a csőtengelyen és végül ütköztetik a peremnél .

Ha a rúdból indulunk ki akkor értelemszerűen a másik oldal felől tesszük föl a tárcsát , majd valamiképp rögzítjük . Egyik olvtársunk alátéttel támasztotta meg , majd körbehegesztette . Mi a csavaros rögzítés mellett döntöttünk -- ezzel elvileg szerelhető maradt , ad abszurdum a ki nem szerelt ( autóban maradt) szekunder variátoron is elvégezhetők bizonyos műveletek . Ha figyelembe vesszük , hogy egyes gyártmányokon mivel jár a szekunder variátor kiszerelése ez komoly előnynek tűnik . Ehhez persze hosszabbra kellett hagyni a csőtengelyt , de ez nem probléma , mert ebben az irányban bőven van hely .

Hát majd meglátjuk , ha valamit észlelünk akkor módosítunk . Bár lassan kezdjük elérni anyag+munkadíjjal a külföldről rendelhető variátorok árát ...

 

Előzmény: oljeg12 (47173)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 47194

Az idei év utolsó találkozója jövő hétvégén lesz :

Doromlás ( Bogyiszló , gátőrház )  2019 augusztus 31 , bár az egész hétvégét átfogja , pénteken és szombaton éjjel is lesz ottalvás .

Az esetleges részvételi szándékot jelezzétek , mert aszerint veszem meg a kajához a nyersanyagot .

 

 

Fekete61 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 47193

Köszönöm válaszodat.

Előzmény: oljeg12 (47192)
oljeg12 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 47192

Természetesen a Váltóban lévő csapágyat, mivel a szekunder variátorba nincs csapágy, csak persely.

Előzmény: Fekete61 (47190)
sipi63 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 47191

Szia

A 960 mm hosszú érdekelne Ez új szíj? Képet a lacibacsi001@gmail címre küldhetsz,megköszönném.

Előzmény: vorikiraj (47189)
Fekete61 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 47190

oljeg12     Azt írtad hogy szétveri a csapágyat de melyik csapágyat a variátorba lévőt vagy a sebességváltoba.

Előzmény: oljeg12 (47173)
vorikiraj Creative Commons License 2019.08.23 -3 0 47189

Mivel ipariak így márkajelzés: nincs rajtuk. Az egyik 940 mm hosszú, 34 mm széles, 10 mm vastag. A másik: 960 mm mm hosszú, 30 mm széles, 10 mm vastag. Én ilyeneket sokáig használtam, az autót (kettőt is) ilyennel adtam el. Nem volt panasz..

 

    Azt írja a fórum főni, túl nagy a kép.. Én nem tudom átméretezni. Mailra szívesen elküldöm..

Előzmény: kiggyo (47184)
vorikiraj Creative Commons License 2019.08.23 0 0 47188

Bocs, nem voltam itthon..   Kb. Egy óra múlva hazaérek, és megmérem, ha tudok, teszek fel képeket is.

sipi63 Creative Commons License 2019.08.22 -1 0 47187

Nem neked szántam nem jó helyre írtam.

Előzmény: kiggyo (47186)
kiggyo Creative Commons License 2019.08.21 0 0 47186

nem én árulom a szíjakat, én csak vettem egyet a JDM-re.

 

EP COUR 028 a típusa, 85,90cm hosszú  X 3 cm széles 1,2 cm magas.

Előzmény: sipi63 (47185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!