Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BiharyG Creative Commons License 2018.10.01 0 0 63984
Előzmény: dstr (63982)
Nyakas Jakab Creative Commons License 2018.10.01 0 0 63983

Szia! 

 

Lakókocsipark, Érd. Szerintem nekik van bontott. 

Előzmény: dstr (63982)
dstr Creative Commons License 2018.10.01 0 0 63982

Sziasztok!

 

Darabokban van a lakónk fűtésrendszere. A flexi csövek hiányosak, így nem kielégítő a fűtés. Elszaladtam Érdre, de ott nem tudtak adni csövet. Azt mondták ők is boltban veszik, de hogy hol, milyen boltban, azt nem tudták megmondani. Kb. 60-65mm átmérőjű csőre lenne szükségem, úgy 3m-re A helyi építkező boltokban küldenek engem autós boltokba, mert náluk 80-as cső a legkisebb. Az autós boltban meg egy kb. 60cm-es darab kerül 5.000 Ft-ba. Ha valaki tud valami beszerzési lehetőséget - lehetőleg nem millió Ft/m árban - az legyen szíves segítsen!

 

Köszönöm előre is!

tec1 Creative Commons License 2018.09.30 0 0 63981

Bocsi, erről lemaradtam!

 

Előzmény: Törölt nick (63980)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.30 0 0 63980
Előzmény: tec1 (63979)
tec1 Creative Commons License 2018.09.30 0 0 63979
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.28 -1 0 63978

Hàt tudod..........

1978-ban autószerelőkènt vègeztem. 2 èvet dolgoztm a szakmàban ès èrtettem, szerettem. Sajnos a kezem nem bírta a piszkos, olajos dolgokat, ezèrt azóta sokminden màst csinàltam. Az akkori tudàs ma arra elèg, hogy sajàt autón fèket javítok ès kèsz. :((

Mondjuk így jobban jàrtam de azèrt sajnàlom..

Előzmény: m.árpika (63977)
m.árpika Creative Commons License 2018.09.28 0 0 63977

Sziasztok. Nem tudom,hogy ismeritek-e Gajdán tanár urat. A youtubon ha beírjátok a nevét iszonyú jó kis videók vannak autók motorjairól,váltóiról kettős tömegű lendkerékről olajokról ,stb. Én simán ott szoktam ragadni előtte,mert sokat lehet tanulni tőle. Otthon vagyok autóba,motorba,de változnak a technológiák,és egy csomó dolognem úgy " működik" mint mondjuk 10-15 évvel ezelőtt. Régen simán nekiálltam vitázni ezekről a dolgokról,ma már fentartással kezelem még a saját " tudásomat" is

Ruben2017 Creative Commons License 2018.09.28 0 0 63976

Igazad van , én emlékeztem rosszul.Bocsánat.

Előzmény: Törölt nick (63974)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.28 0 0 63975

A Peugeot motorjàval sem volt baj. Ugyanúgy bírta mint a Mondeó csak a vàltó melegedett.

Előzmény: Törölt nick (63974)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.28 0 0 63974

Ezt most nem èrtem Pipa. 

A 607-test azèrt adtam el mert az autómata vàltó nem bírta a vontatàst. Most pedig Mondeóról, E-5 ès E-6  motorok erejèről írtam.

Hol van itt az ellentmondàs?

Előzmény: Ruben2017 (63973)
Ruben2017 Creative Commons License 2018.09.28 -1 0 63973

Biztos öregszel és kezdesz feledékeny lenni! Én még emlékezek arra mikor pót hűtön gondolkodtál . Sőt a Peugeot 607 t ezért adtad el .s vettél Fordot. Ejnye - bejnye.

Előzmény: Törölt nick (63970)
alexxvelorex Creative Commons License 2018.09.28 0 0 63972

Pontosan ezért nincs nekem a szgk-n vonóhorog. Inkább bevállalom, hogy kicsit "teherautós" a feeling, amiért szoktam kapni hideget-meleget is jó magyar szokás szerint. Ezért viszont cserébe nincsenek olyan nyűgjeim, hogy pót tükör, a szembejövő kamion, busz lég lökése, bírja.e 6-dikban /akár 60-al is kényelmesen/, nyomvályú miatti csóválások, merjek előzni kamiont, vagy ne, stb. Ezeket azért tapasztalatból írom, mert én is sokat húztam személykocsival, 1500-ös Polski-val kezdtem Bastei-al és utoljára Audi 100-al kb. 20 éve Eiffelanddal. De hangsúlyozom, hogy nem ezért tartok furgont, ez csak a helyzet adta lehetőség.  Sajnos van hátránya is, itthon D2+U az autópályán, ez csak egy pénzlehúzás, külföldön változó Ausztria, Szlovénia szgk. tarifa, de Horvátország, Szerbia, Macadónia III-as kategória. Egy görög útra én pontosan kétszer annyit fizettem, mint a barátaink szgk-lakó szerelvénnyel. A fogyasztás sem rosszabb, mint egy szgk-nak, pl. a görög úton nem ette meg a 11 litert.

Előzmény: Lábasmáz (63971)
Lábasmáz Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63971

Más lehet a váltó-diffi áttételezése. Nekem a 2.2 TDCi 155 pacival nem húzta el hatosban a lakót 90-95 körül, 105-110-re meg nem akartam felvinni a tempót, hogy elérjen a motor a 2000 fordulat környékére, ahol már rendesen tol a turbo. :-)

 

LM

Előzmény: Törölt nick (63965)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63970

Nem sokat nèzegettem a fordulatszàmot mert fūlre vezetek de, ha jól emlèkszem 90-100 között 1800-2000 fordulaton volt. 4 èvig tökèletesen működött, soha, semmi baja nem volt pedig elèg sokat vontattam.

Előzmény: dokeee (63968)
dokeee Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63969

Kia Ceed. A benzinesem meg egy s40-es Volvo, mind a kettő 136 lóerős, és sokkal jobban szeretem a lakókocsit a benzinessel húzkodni.

Előzmény: alexxvelorex (63967)
dokeee Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63968

Az én autóm 90-nél 1500-at forog 6-osban, hülyeség ott vontatásban terhelni.

Előzmény: Törölt nick (63965)
alexxvelorex Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63967

Azért kíváncsi lennék milyen típus ez, mert amit leírtál, pont a benzinesre jellemző!

Előzmény: dokeee (63964)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63965

Nekem hatosban simàn vitte a Mondeó, 2.0 D, 140 LE. Mint Tikky írta, ötösben hegyen-völgyön. Nekem csak nagyon durva emelkedőkőn kellett visszatennem nègyesbe. Az èrdin simàn felvitt hatosban  Euró 5-ös motor volt benne ès 330Nm.

Jövő hèten kiderūl, gyengèbb-e az ùj Mondeó.

Èrdekesège, hogy lóerőben tizzel több, nyùtonban tízzel kevesebb az E 6-os motor.

Èpp ma beszèlgettūnk erről egy Mondeós kollègàval. Azt boncolgatta, hogy az emissziós ùj trendek miatt egyre jobban visszafojtjàk a motorokat. Lehet benne valami...

 

 

Előzmény: dokeee (63964)
dokeee Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63964

Szerintem ez bonyolultabb ennél, gondolom jóval nagyobb kerekek, ahogy az ma divat, meg eleve hosszabbra áttételezik az autókat, hogy minél alacsonyabb fordulaton használják, aztán lakókocsizás közben elfogy a boost a megengedett tempónál. Én is ezért nem szeretem a dízelt, állandóan kapcsolgatni kell lakókocsizásnál  4-5 között, a 6. meg nem is használható.

Előzmény: Tikky XTS (63963)
Tikky XTS Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63963

Sajnos lomhábbak a mai autók.

Fél éves 2017 es Ford S -max 2.0 150 Le Euro 6 motor

Vs Ford S-max 2006 2.0 143 Le Euro 4 vagy 5( ezt nem tudom pontosan) motor DPF -el szerelve.

Most cseréltem autót és a vontatásnál már a Gödöllöi-dombság lankáinál is vissza kell kapcsolnom 4. fokozatba.

A korábbi autó szinte 5. ben árkon bokron átment. 

Ja! És az új autó többet fogyaszt!

 

 

Előzmény: dokeee (63962)
dokeee Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63962

Legalábbis úgy érzed, mert sokkal kulturáltabbak a mai autók, hangszigetelés, rezgéscsillapítás.

Előzmény: Boarhunter (63961)
Boarhunter Creative Commons License 2018.09.27 0 0 63961

Aztán ha pontosan megmérnéd, akkor kijönne, hogy azok a pónik sokkal fürgébbek, mint az öreg pacik.

Nono...

A katalizátor, kis méret+turbó és társai miatt a mai motorok sokkal kevésbé "őszinték" mint a régiek. Hiába a szépen mutató számok a forgalmi engedély "teljesítmény" rovatában, mégsem adják azt a gyorsulást mint egy azonos teljesítményű régi benzines.

Előzmény: dokeee (63954)
alexxvelorex Creative Commons License 2018.09.26 0 0 63960

A méretéből adódik az a hátránya, hogy a 65 lovas motornak, már sík úton is megerőltető a 95 km/h sebesség, nem még emelkedőn. Nem teljesen jó az összehasonlítás, de elég közel van a dologhoz, nekem volt Mercedes 207 D dobozosom, 60 cm-el volt magasabb a doboz a fülkénél, 70 km/h elég volt neki, ha szembe szél volt, meghalt, vissza kellett kapcsolni eggyel. Ugyan ez a doboz a MB 312 D-nek meg se kottyant, de ez ugye már 120 LE turbós.

Előzmény: Törölt nick (63958)
alexxvelorex Creative Commons License 2018.09.26 -2 0 63959

Azért van szgk. is a családban és az is diesel. csak titokban mondom, nem 150-el brummogok az Audival a sztrádán.

Előzmény: dokeee (63957)
dokeee Creative Commons License 2018.09.26 0 0 63957

Azt nem szeretem a dízelben, hogy nincs semmi átfogása. 1500-3000 fordulatszámtartományban használható, egy benzines meg 1000-5500 között. Autópályán brummogni 150-el, arra tökéletes. Mondjuk a teherautózás kicsit más történet, téged öeg az érint.

Előzmény: alexxvelorex (63955)
dokeee Creative Commons License 2018.09.26 0 0 63956

Dehogynem, az én autóimban van egy nyomatékváltó, vagy másképpen sebességváltó.

Előzmény: alexxvelorex (63955)
alexxvelorex Creative Commons License 2018.09.26 0 0 63955

El kell, hogy szomorítsalak, ez nem így van! Egy 48 kW teljesítményű villanymotor, otto-motor, diesel-motor, gőzgép, csak ami hirtelen eszembe jut, egészen más nyomatékkal rendelkezik és ezen sokat nem lehet változtatni. Maradjunk az autónál, egy dízellel simán el lehet normál körülmények között egyesben, alapjáraton, gázadás nélkül indulni! Próbáld meg ezt egy benzinessel, nem fog menni, esetleg egy V8, 5000-es amerikai benzin temetővel. Egyébként honnan van ez a nagy dízel ellenesség, rossz vélemény? Tapasztalat, vagy csak ......!

Előzmény: dokeee (63954)
dokeee Creative Commons License 2018.09.26 0 0 63954

Aztán ha pontosan megmérnéd, akkor kijönne, hogy azok a pónik sokkal fürgébbek, mint az öreg pacik. Az, hogy meddig élnek, egy másik kérdés. :) Ez a nyomaték kérdés engem kevéssé érdekel, azt annyit lehet csinálni, amennyit szeretne az ember, teljesítmény az meg ha 48 kw, akkor 48 kw.

Előzmény: Lábasmáz (63953)
Lábasmáz Creative Commons License 2018.09.26 0 0 63953

Nem ugyanaz az érzés. A legnagyobb teljesítmény igazából semmit nem mond a motorról.

 

Anno a Lada motorja volt olyan, hogy 3000-es fordulat körül volt benne egy nyomatékcsúcs. Ha ott autóztál vele, elég jól ment, amúgy meg kuka. Azután nézz meg egy mai, modern turbodízelt. 1800-as fordulattól ott van a nyomaték 90%-a egészen 3000-3500-ig. Akármilyen fordulaton tartod, van ereje a motornak.

 

Nekem volt anno 2,5 literes, sorhatos, szívó benzines autóm, ami "csak" 115 LE volt a 2t körüli kasztnihoz. De akármilyen fordulatról gázadásra úgy indult el, mint amit zsinóron húznak, és 180 fölött volt a vége. Már évtizeddel ezelőtt is simán csináltak 110 pacis, 1,6-os szívó benzinest, manapság meg az 1 literes Ford Ecoboost turbós tud 125 LE-t (igazából sajnos csak pónikat...).

 

LM

Előzmény: dokeee (63952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!