Hát nekem csak GC-vel van tapasztalatom, de a módszer végülis ugyanaz.
Nem kevés meló, de nem is vészes, csak az a feltétele, hogy egy csavar se legyen berohadva a futóműnél, mert akkor kicsit hosszabbra nyúlik.
Szóval: aknára áll, eleje felbakol, kerék levesz, váltóból olaj leereszt, féltengelyek váltóból óvatosan kihúz, váltó alatti alsó hosszanti merevítő (vagy hogyhíjják... :)) leszerel, kipufogó kilazít (lehetőleg félretesz), váltóról minden egyéb leszerel, motor felakaszt, megfelelő motortartó kilazít, váltó megtámaszt, váltó rögzítő csavarok kicsavar, váltó főtengelyről óvatosan lehúz, váltó kivesz. És már ott is vagy a kupplungnál. Összeszerelésnél az egész visszafelé :))) remélem nem hagytam ki semmit. Egyébként nagyon jól adja magát, hogy mit kell kivenni és mit csak kilazítani, vagy elmozdítani, nekünk elsőre minden sikerült, annyi különbséggel, hogy mi emelő alatt csináltuk és nem aknán.
sziasztok! egy kis segítség kéne...azt hiszem, kezd csúszni a kuplungom. ha van akna, mennyire nehéz házilag kicserélni a tárcsát egy GE 626ban? van valakinek tapasztalata?
Mennyit áhítoztam egy ilyen cikkről, mikor még megvolt a GC-m... Majdnem írtam is nekik, hogy mi a rák az érdekes egy 18 éves ford sierrában, amit a felvonulási téren pörgetünk... de a Winklert egy ilyen úgysem érdekelné - gondoltam én..
Azok a fránya típushibák.. Nekem nem tetszik az a narancs műszerfal, én a füleskapcsolóshoz szoktam, sajna már csak 1 szép emlék marad, de milyen szééééép! A GT sem hoz lázba, mondjuk sosem ültem olyanban. De ennek a plüss ülése sem szép, na mindegy. A borzcsíkos klasszabb volt :-) És hogy szűk az utastér... Én nem így láttam!
Na ezt az oldalt lementem az örökkévalóságnak.. Az írót meg hívjuk meg ide, lehet, neki is jó lenne!
Nagyon tuti lenne, ha összejönne a biznic, de most tényleg nincs rá lóvé mert baromi drága az építőanyag. Viszont mire legközelebb hazajössz, addigra pont aktuálíssá válik a dolog és ha akkor írsz egy mélt, összejöhetünk egy mustrára.
Kellene egy olajatnemfolyatós kormányszervó vagy kormánymű (még nem tudom, hogy hol folyat pontosan), egy hibátlan hátfal, csomagtértető, hibátlan hátsó lökhárító a merevítőkkel együtt... :)))) Hirtelen ennyi jut eszembe.
Annyi baj van csak, hogy jelenleg a szerelőaknát és a garázst építjük és
mindezekre majd csak tavasszal tudok áldozni, úgyhogy ha addig elviszi valaki, nyugodtan add oda, ha még meglesznek, akkor majd úgyis felteszem a kérdést itt a fórumon, hogy kinek mije van.
Amikor én nézegettem őket, csak 2 db GT coupe volt eladó és az egyik már az enyém!!! :)))))
Németeknél kb fél évvel ezelőtt hirdettek egyet, igaz 4000 ájróért (és most lehet, hogy ellent mondok az előző hozzászólásaimnak), de abban tényleg csak 30e km volt, gyönyörűen optikázva, profin tuningolva és állítólag életében nem látott havat, sarat vagy nagyobb esőt. Kiállítási darabnak készült, vagy mifene...
Egyébként én is szinte minden nap figyelem a hirdetéseket, hogy mikor bukkan elő egy-egy példány, de mostanában nincs egy darab se. Igyekszem megnyugtatni magam, hogy jó bizniszt csináltam, mégha sokba is fog kerülni a felújítása.
Lehet még ilyen coupe-kat kapni valahol? Haverom, akitől vettem a coupe-t annak idején, mostanában visszasírja, kéne neki egy hobbyautónak, szerelgetni. De nem nagyon láttunk hirdetni. Németeknél is csak elszórva. 140 lovasat persze :)
Ezt nekem nem kell bemutatni, nekem egy 86-os GC kupém volt, benne 265000 km-rel és kifogástalan volt.
Egyszer tévedésből lett csak meggyűrűzve, mert a szerelőnek rossz volt a kompressziomérője és 7-8 bar-okat mutatott.
A mostani kupémat meg elvileg 180000-rel vásároltam, de tuti, hogy a duplája van benne és csak 15 éves, de reális áron, 270-ért vettem. Nem ám 550-ért!!! :D
Annyi pénzért már lehet kapni pár évvel fiatalabb, újabb szériás 626-okat is, valóban kevesebb kilométerrel.
Nem akarok kukacoskodni, de egy 90-es gyártású FE vagy F2 jelű motor futásteljesítménye úgy alakul, hogy úgy 500 000 km-ig általában csak szíjakat és feszítőgörgőket kell rajtuk cserélni, ha normálisan karban vannak tartva (olaj stb...), így a 200 000 km effektíve kicsinek is számít.
Én sem adnám óccsón, pedíg lassan a 280 is megvan, de 16 éve még nem 4-5 évre gyártották az autókat, ez jobb ha tudatosul, mert most mire lejár a törlesztőrészlet, addígra már elemi részecskékre porladnak ezek a műanyag szarok amiket mostanság autónak neveznek. (TISZT. A KIV.)
Sajnos akkor rossz infót kaptál :(( Nem tudod visszavinni? (végülis nem tudod használni és az állapota is változatlan megvétel óta). Esetleg hirdesd meg a mazdaklub o
Én tudtam, hogy 323F-ről lett levéve. + bíztam a Mazda által adott információban, hogy a két modelnek azonos a tetőcsomagtartója. Így hát megvettem. Lehet, hogy több Mazda kereskedét is meg kellett volna kérdeznem??? De talán lesz rá megoldás és fel tudom tenni. Ha kész akkor majd megosztom itt is.
Nekem a '84-es 626-omban egy jóképességű szerelő 3 foggal rakta arrébb a vezérlést egyszer, elég fura is volt utána :) Pl. volt, hogy önindítózáskor pukkant egy nagyot néha, és megállt a motor :)) Amúgy csak annyit vettem észre, hogy gyengébb volt.