Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
Múltkor láttam a szlovák komáromi kikötőben a darut ilyen fejjel dolgozni, Eaos kocsikból rakta a szenet uszályba, brutális volt, pár harapás és üres lett a vagon.
A daru a szenelő része lesz.Egy kétoldali markoló lesz a kanál,csak ahoz kell H0-ás lánc (van) és négy szál cérna,mert a lánc emeli fel-le a kanalat, a négy "kötél" pedig nyitja - csukja a kanalat.Ha készen vagyok vele,azt is felrakom.
Rajzoltam két féle hurkot is, 1000mm-es sugarak mindenhol, de a befoglaló méretek és a sin szükséglet szinte ugyan az (210cm * 310cm). Az aszimmetrikuson, a hosszú Roco váltó van, a másikon nem terveztem konkrét váltót, mert az Y-váltó szögeinek függvénye, hogy hogyan jön ki pontosan. Anyag szükséglet kb. 7,3 méternyi flexi sín. Még meggondolandó a veszprémiek megoldása is, ahol egy külön elágazó Y modul van és utána kisebb egyenesekkel csatlakoznak a nagy körívhez. Aztán még meggondolandó, hogy a hurok íve 45 fokos, fűvel-fával díszített legyen, mert akkor azokat igény esetén lehet külön használni az egész nagy rendszer kanyarjainak létrehozására is. Ha viszont bevállaljuk a rejtett változatot, akkor nagyobb anyag költség árán, mehet a kisebb 600mm-es sugár és akkor 80cm-el kisebb az egész.
Főpróbának viszont remek lehetőség lenne, még ha csak működtetésre adnánk át, és mi magunk nem vennénk részt a játékban (annak ellenére, hogy a lábméretek nem a mostani terveink szerintiek), mivel szerintem a többségünk (vagy egyikünk sem) nem rendelkezik országosan egyedi pályaszámú mozdonyokkal és kocsikkal.
Mindenkinek mást jelent a vasútmodellzés. Nekem nem tetszik ez a szigorú menetrendhez, bárcához, stb-hez kötött üzemeltetés. Természetesen ha az egyesületünk úgy dönt, hogy igen, akkor elektronikailag a modulokat erre is alkalmassá tesszük, bár meg kell mondjam, Fremo-val még nem foglalkoztam, s így egy kicsit szorosnak érzem a határidőt a modulépítés jelenlegi tempója mellett.