Aludni bírnék csak mások esküvőjének a megörökítésével bővítem a családi kasszát:-) pont hazaértem és fogmosás közben még neteztem 1et. Egyébként mikor a 90es jawát faragtam volt hogy felkeltem éjjel, lemásztam a mocihoz, és faragtam rajta amit megállmodtam oszt uzsgyi vissza aludni:-)
Látszik hogy hossziránt beépített motorban gondolkodtam (megint egy egyszerű megoldás nem jutott az eszembe) mert ugye az van otthol, pedig a Ratbikes megoldás teljesen kézenfekvő, csak keresztben beépített motor kell hozzá váltóstól difistől. Így csak 1 szöghajtás kéne a többi le van rendezve. Mnagy te egy kincs vagy, jól terelsz meg kell hagyni(ennek örülök)! Miből lehet a motor azt látom, hogy turbós?
Azóta, hogy kimondat "enduro villa", egyre jobban rábuktam erre a dologra. Érdekelne arról az enduro-s chopper-ről még jó néhány részlet. Ha van forrás, akkor ne rejtsd el. No meg az költségtakarékos-ötletek is jöhetnek. Bármilyen vad jó lesz, mert ha mást nem fantáziát mozgat. Kérdés: Az óvatos átalakításoknál is MINDENHEZ terv, engedély és vizsga kell? Szóval ha a villaszöget megdöntöm 5 fokkal, vagy más átmérőjű felnit teszek bele. Van olyan ami módosíthatok anélkül, hogy valami hivatalos papírt kezembe kellene fogni? Vagy van valami hallgatólagos szabály, hogy márkán, esetleg típuson belül cserlgethetek ezt azt, de ha megváltoztatom a menet, fék vagy szerkezeti-stabilitási tulajdonságait, akkor azt már csak műszaki engedélyekkel tehetem.
Hát igen. Az a bajom, hogy minden fejben leforgatott probléma úgy tűnik függ egy másiktól, és nincs olyan, hogy kiindulási alap. Vizsga. Persze szeretném ha vizsgázott motor lenne, de ez plusz keméyn 100e forintokat jelent. Abból kiindulva, hogy nem egy száguldozásra tervezett motor lenne, abban is reménykedhetem, hogy ritkábban állítanak meg a rendőrök. És ha mégis, akkor meg jöhet a magyarázkodás. A hivatalos vizsga előtt meg a visszaépítés. Ezért aztán szempont az is, hogy minél kevesebb legyen a megfordíthatatlan folyamat. Ha meg rávenném magam a műszaki rajzolásra (AutoCad), akkor biztos hogy végigcsinálnám és mindenki számára ingyen hozzáférhetővé tenném, legalább másnak ne kerüljön pénzébe. Be kell vallanom, hogy az endúró chopperré alakításán is gondolkodtam. 1 eleve láncosak 2 van egy kemény középső rugójuk, ami a féloldalas villánál nagyon jól jonne 3 hosszú a villája 4 majdnem mind egy henger és léghűtés 5 kicsivel olcsóbb mint a chopper Biztos, hogy amíg meg nem lesz a pénz, addig minden hetente jraalakul a fejemben.
Így viszont szívesen fogadnék bármilyen költségtakarékos megoldást, aminek végeredménye egy alacsonyépítésű léghűtéses chopper széles és féloldalas hátsóval.
MECSI például a Honda egyes típusain használ ilyen egyoldalas felfüggesztést excenteres láncfeszítéssel, de létezett a Pannonia motorokon olyan megoldás ahol a lengővilla tengejt tették excenterre.
tegibegi a vezérműlánc olajban fut, a mai motorláncok por ellen o gyűrűkkel vannak védve, és ez csak egy dolog ami miatt kötekedtem:) a bordás szíj első kereke elég nagy átmérőjü egy megfelelő hosszúságu csővel, amibe belefér a rögzítő anya egyszerüen ki lehet hozni. Első teló nyujtásra ajánlanám egy bontott endúró hosszabb telószárát össze dolgozni az LS aljával.
Ha érdekel lenne még egykét költség takarékos ötletem attól föggően, hogy vizsgáztatni akarod e, vagy sem.....
Látom te sem bírsz aludni. Nát igen, ilyenkor születnek a jobbnál jobb ötletek. :) Nos, kispénzűtúrista öreg motort vásárol. Szerintem még idén fogok találni 400e körül egy Suzuki LS 650-est. Fontos volt a léghűtés, és hogy ne legyen kardános, az egy henger miatt meg biztos szép hangja lesz. Ja, és ilyen széles-lapos-hosszú-barom az elképzelésen. Biztos sokan megmosolyognak, de én úgy fogok rajta parádézni, mint majom a cirkuszban. :-) Na ennek a villáját nyújtanám meg, és dönteném meg, ami a piskóta dolgok közé tartozik. A hátulja az izgalmasabb. A korábban leírt gumi és felni ajánlatom igazából már a fejemben lévő terv része. Illetve megvan papíron is olyan 20-25 változatban, csak nem volt kedvem beszkennelni. Szóval hátsó villa elhajít. Helyette 1cm-es "papírból" (még nem tudom miből) hajlítok egy S betű szerűséget (felülről nézve). Ez lesz az egyoldalas-villa alapja. Erre rágyógyítom valamelyik Fiat első futóművét tárcsafékestől. A kilógó féltengelynek még felragasztok egy csapágyházat, a végére meg pillanatragasztóval odateszem az eredeti fogastárcsát (mert hogy az LS 650-es szíjhajtású) Erre kerül fel a kiböngészett 10J szélességű (kb26cm) alufelni, majd a Qrv@ széles Avon gumi. Ezekből következik, hogy a motornál lévő meghajtást kijjebb kell hozni egy kicsinykét. Azt még nem tudom, hogy hogyan fog rugózni. Vagy vennem kell egy belső, ülés alá rejtett erős rugót sok pénzért, vagy egy oldalon, egymás mögött felhasználom a két eredetit. Aztán jöhetnek az apróságok. Tank, lámpák, tükrők, csicsa. Bár a végén nem krómozni,hanem festeni szeretném valama "sötét-oldal" hangulatúra. Egyelőre van hozzá 200e Ft-om. Ha sikerül megdupláznom (nem ruletten), akkor beáll a sufniba, és a leveleket már annak tövéből és kétszer annyit álmodozva fogom gépelgetni. Úgyis csak akkor tudom meg, hogy álmaim megvalósításához melyik részénél kell flexszel nekiesni, és melyiket kell újragondolni. Remélem hamarabb összeáll, mint hogy a lányom kinyújtaná a kezét, hogy elkérje a pénzt a jogsira. (Az ő álma ugyanis kék-fekete Honda CB-F Hornet sport motor)
üdv itt Tegibegi Nyomd nyugodtan az ötleteid mindeből lehet tanulni esetleg egy új irányvonalat ad stb. Ha meg nem nyert akkor pecch:-) Lánckatalógust még azóta sem láttam, de ha számolgatok akkor a hayabusa lánca el kéne bírja, legfeljebb 205-nél szélesebb gumit nem teszek fel. (majd örülhetek, hogy milyen királyul lehet gumit füstölni vele:-)) Egyébként volt 2 láncos elképzelésem úgy, hogy a kerék mindkét oldalán lett volna lánc... Mnagy hát igen láncfeszítés, ez eszembe sem jutott ( még jó, hogy figyelsz;-)), azthiszem egy excenteres lengőkarcsapágyazással megoldható lenne?!(na ilyet még motoron nem láttam) szvsz +/- 10mm megoldható lenne így, annak meg elégnek kéne lenni, nem? Tegi valamit mesélj mit szeretnél összerakni?
...vagy innen látszik mennyire távol áll tőlem a dolog, és csak álmodozom az egészről. Kérdés, hogy bevalljam-e, hogy még nem is láttam vezérműláncot. :-) ... Na de hogy hasznos infóval is foglaljam a helyet, és ismét megcsillogtassam tudatlanságomat, miközben megint a régmúlt idők emlékeiben kotorászom: Ültem egyszer egy Indian-on. Mintha annak lábkuplungja és kézi váltója lett volna. Bizonyára kényelmetlenebb, mint a ma elterjedt kuplung-és-váltó típúsok. Na de neked amúgy is valami körbeállós egzotikus csodára van vágyódásod. Szerintem csak megszokás kérdése. Legfeljebb kevesebben kérik kölcsön egy körre. :-)
Most, hogy így már legalább 20 órája olvasója vagyok a listának, jutnak eszembe dolgok. Nem hiába, örexem. :-) Szóval 20-25 évvel ezelőtt láttam egy motort, és meg is bámultam 30 cm-es távolságból. Dupla lánc volt rajta. Illetve szerintem az valami iker-lánc lehetett. Elég régen volt. Ebből az ötletből kiindulva lehetne párhuzamosan két lánc egymás mellett, ha még mindig a túl erős nyomatéktól tartotok. ... Újabb ötlet: Lada vezérmű lánc? és a fogaskerekek is ott vannak hozzá. Annak azért kell akkora súlyt mozgatnia, mint amekkora a audi-motorod lesz.
Nnnnnnaa. Végigolvastam az egészet. Kábé egy éve álmodozom saját építésű motorról. Még a pénz gyűjtés fázisában vagyok, és az aktív álmodozási szakaszban. Viszont 2-3 hónapja keresgélek valami hasznos nyomot a neten és végre belétek botlottam.
Széles gumit itt (chopper 330/30R17): www.gumibolt.hu/motor/avon/avon.htm A hozzá tartozó széles felniket meg itt találtam (bár ez egyoldalasnak való): www.gumiabroncs.info/wheelsearch.php?b=0&w=10&h=18 ... Az ilyen szélességű autógumi jóval drágább, a 10J szélességű motorfelni meg gyakorlatilag megfizethetetlen. Acél meg nincs csak könnyűfém.
Ma épp azon agyaltam hogy ha a kocsi első gólyalábát ha áttszabom egy kicsit pont jó lenne hátsó 1 oldalas lengőkarnak. Lefektetném,a kerék meg a fék maradhatna ahogy van eredetileg. A lánckerék meg lehetne kívül ahol a féltengely csuklója van eredetileg. Kb. egy széthullott féltengelyt átt lehetne faragni hogy megfeleljen a célnak. Talán nem is lenne szükség további csapágyazásra. Ebben az esetben lehetne rugózott hátsó villám. :-)
viper moci, lehet ogy oioio zoli meg tudná mondani a drag topicról milyen nehéz a motor mert neki van. Saccra csak a moci lehet olyan 350-400Kg + egyéb. Simán tuning nélkül is elég sokáig húzhatja a csíkot induláskor. ha valaki ki merné próbállni a végét az tuti 400Kmh felett lenne. Gyorsulás széria gumikkal tuti nem a legjobb(ugyebár mihez képest:-)).
Köszi ez a viper motoros szörnyeteg amiről azt hittem hogy kétkerekű pedig 4 kereke van. Honnét vannak a képek? szívesen megnézném hogy kanyarodik. Olyan brutálisan tömör. Teccik!
Meggyógyulok oszt széttnézek, (vazze nyáron megfázni, ilyen nincs) tetszene ez a megoldás, edig igazából csak képen láttam, és mindig komplikált alakú aluöntvényből vagy egyéb profilból, de ez olyan egyszerűnek látszott, szinte csak zártszelvényekből készült.
ez a felfüggesztés létezett 1000 - es motoronn is, úgy működik mint az autó eleje a kormánymű egy rudazaton keresztül mozgatja a nyeles tengelyt, ami egy függő csapszegen forog.
A projekt II. majd valami hasonló lesz. Ez a Projekt I. a tanulás mezeje :-) Majd jól megcsinálomszerelem oszt mikor kész kiértékelem, hogy mit kellett volna másként:-)