A békéscsabai mozdonyfelvigyázó nem tud róla, hogy M40 menne szombaton Szegedre. Viszont nagyon emlegette a Bcs-Gyula reggeli sebesvonatot, amelyet gyakran visz az M40 113!
Kár, pedig az útvonal baromi jó. És ha sikerülne inkább még többen lenni? Csak egy kicsi tornásznánk lejjebb az árat, talán nem lenne annyira riasztó. Szerezzek még embert?
A MÁV hivatalos árajánlata a szept. 2.-i különvonathoz. 208 000 Ft, + a jegy. Ez a tervezett 56 fő esetén 3715 Ft/fő + a 400 km-es jegy ára. A csoportos kedvezmény figyelembevételével ez kb 5000 Ft/fő, és ebben nincs benne az oda és visszautazás költsége.
Sajnálom hogy nem tudtam az árból lealkudni. Ha így is érdekel benneteket, jelentkezzetek Leónál. A megrendelés utolsó határideje 08.18.
Különvonatokban ajánlom segítségemet. Debrecen ig. területén elsősorban.
A miskolci teleablakos kocsit esetleg egy Füzesabony-Debrecen-Miskolc útra menetrendszerinti vonaton meg lehet szerezni.
Aug 19-én lehet, hogy lesz egy Pupi menet Szeged-B.csaba között (nem különvonat). Biztosat jövő kedden tudunk majd mondani. Reggeli budapesti indulással el lehet majd érni. A részletek ismertetésére majd V42 525-öt kérem meg, mert én jövő héten valszeg nem leszek Net közelben.
Sajnos teliablakos Bh csak Miskolcon van, kicsit sokba kerülne legálisan átvinni öket oda.
Ez a gözfütési kérdés érdekes. Mivel tavaly télen is fordult elö M40 a 81-es vonalon, feltételezem hogy máshol is gondolnak egy szükségböl eredö gözfütéses üzemre. Vagyis vannak gözfütési tömlök, egyes mozdonyok kazánját lepróbálják összel, stb. Pl. a hatvani M40 220 két hete még tudott gözt adni. Vajon mit szólnának egy ilyen "különleges" igényhez Békéscsabán?
"A csabaiak szerint nem igazan vannak gozfuteses kocsik naluk."
Akkor segítsünk nekik: a 10-27 Ap(v), 20-17 By, 20-27 Bhv, 19-80 A, 20-80 B, 39-80 AB kocsijaik bizony gözfütésesek. Ami elöfordulhat, hogy hiányoznak a tömlök vagy az egész gözfütési berendezés használhatatlan.
Én szeretném télen az M40 113-at fotózni menetrendszerinti személyvonattal....
A fűtés nem okozhat problémát, télen is sokszor jár Púpos úgy, hogy Btx-szel fűtenek.
Szerintem a villamosozást és a vonatozást külön kellene választani. Szombati napon 1 vonatpár van, ami nem MD, ez pedig az aradi vonatpár. Ezen kék kocsik vannak, általában By, Ap, Ao, Bo kombinációban, a vonat többnyire 5 kocsival szokott menni. Ez Bcsabáról indul 6.35-kor, Szegeden 8.30-ra van, vissza 11.05-kor indul, Csabára 13.02-re ér.
Ha MD szerelvényra rakatjuk a Púpost, több variáció lehetséges, sőt akár két oda-vissza út is megoldható. Pl: 7727/7720/7752 (Gyula)/7725/7716/7721
Akkor celozzuk meg a 19-et! Aug 5-7 korul irok tovabbi reszleteket.
A csabaiak szerint nem igazan vannak gozfuteses kocsik naluk. Akkor most hol itt a gazsag?
JF
"kinek jo a 19-20 (ekkor mecseki es tiszakecskei kisvasuti napok is vannak)"
A mecseki kisvasút miatt nem kell aggódni, mert semmi extra nem lesz 20-án, csak a szokásos 15 percenkénti indítás. Szeptemberben lesz majd egy nagyobb banzáj.
Egyébként természetesen ott leszünk, ha lesz púpos.