Rob elintézi a folyó ügyeit, vagy mondhatnám úgy is, rendezi a folyószámláját. >:) Nem, de tényleg, ő legalább nem a közönségét "öntözte" meg, mint ahogyan az egyik régi rockbanda énekese az első sort!
és amióta létezik a szintetizátor, azóta van konzervzene is :-) embere válogatja ki szereti én pl nagyon, nemcsak nyúvév de szinth pop rajongó is vagyok :-)
Külön örülök, hogy nem értek a hangtechnikai dolgokhoz, így legalább csak arra tudok figyelni, hogy milyen érzelmeket vált ki belőlem az adott zene. ;)
Én spec tökre élvezettel olvasom! Bár szvsz vannak olyan részek ezekben a hozzászólásokban amit csak hárman, négyen értünk...(és már lassacskán kimeríti a kukorékolás fogalmát:)
hogy akarsz te híres lenni ezzel a mentalitással wazze? :-) 'ne terjeszd'....meglehet még 10 év múlva is én leszek az egyetlen grou ... izé... ... rajongód ;-)
de azért ne terjeszd. mindjárt átküldöm az aaa című dalrészletet, amit múltkor elfelejtettem. 5-6 dal van fent, meg a koncertvideók, ezeket nem mutattam?..
guszustalanul offolunk :) úgyhogy ezúton mindenkit értesítek, hogy tatabányán szombaton a depeche mode klub keretében Pornography - Cure Tribute koncert lészen, mintegy másfélkét órában huszonegy óra ötvennyolc perces kezdettel.
Csak "rutinos" fórumozó vagyok, és tudom, hogy minél jobban magyarázod, annál több a félreértés, függetlenül attól, hogy nem akarsz rosszat - ez a fórumos mimikahiány legnagyobb hátulütője.
És ilyenkor a legoptimálisabb esetben is másfél oldalas érvelések jönnek, amiket a többi ember nem szeret, meg többnyire nem vezetnek sehova, mivel ezek elsősorban ízlésbeli kérdések, ráadásul egymás zenei produktumának ismerete nélkül.
Ráadásul legeslegrosszabb esetben meg a végén átmegy személyeskedésbe ("szerintem te itt azt értetted, hogy..." mely későbbiekben "szerintem azt értetted, hogy menj a picsába"-ra módosul :))) A fórumot ilyen fejtegetésekkel és ízlésbeli/szakmai vitákkal nem akarom rombolni, privátban meg minek dobáljunk evidenciákat? Elvégre újdonságot - egymás számára legalábbis - egyikünk sem ír. :)
nemtom, számomra a Wild Mood Swings korszak összes dalából hiányzik az a fajta önmarcangoló "goth" mélység, ami majdnem az összes többi korszakában megtalálható a Cure-nak. Ezért szerintem bárhogy állítanánk össze egy albumot a korszak dalaiból, mindig fikázás lenne a vége.
Egyébként a hangzást gyakran azzal basszák el, hogy nagyon meg akarnak felelni a 'szóljon minél hangosabban a lemez' elvárásának. Ez azt jelenti, hogy dinamikát mindenféle kompresszorokkal úgy bekorlátozzák, hogy csak na!Nem csak gitároknál, dobnál, hanem az ének sávnál is. Észrevettétek, hogy lényegében amikor suttog az énekes meg amikor torkaszakadtából óbégat, az is ugyanolyan hangosan szól? Szükséges némi-nemű utólagos dinamikakorrekció, hogy a rendkivűl sok hangszersáv közül egyik se vesszen bele a másikba, illetve az éneket is halljad. Ha meghallgatnál pédául egy élő dobszerkót meg egy lemezen kikevert dobhangzást, azt mondanád: hú vazze! Ott mivel sok mikrofonnal veszik fel a dobokat, a mikrofonok közötti áthallás miatt zajzárakat kell használni. Minden zajzárnak van ún. éledési ideje is (beállítástól is függ), amely egy csómó hasznos tranzienst képes kiszedni a hangból. Innen a sok dobsound is, ami a lemezen jónak tünhet, de a valódi hangszerhanghoz már nem sok köze van. Ily módon manipulálnak meg utólag szinte mindent. A modern stúdiótechnikának az a valódi hátulütője, hogy a zenészek elkényelmesednek, vagy mégrosszabb: nem is kell tudni zenélniük, hiszen mindent be tudnak programozni, egy gitárriffet is elég egyszer feljátszani, azt utánna meg tudják sokszorozni.
A másik vetülete a stúdiótechnikának, hogy a zenészek nagyon elszálnak a lehetőségek kelléktárában és egy rendkívül bonyolult -koncerten szinte előadhatatlan hangzású anyagot hoznak létre.
Lehet, hogy elbeszélünk akkor egymás mellett? Van bennem egy kis borocska, álmos is vagyok úgyhogy az agyam már tényleg nem fog olyan jól. Előbb a számítógépemet is majdnem szétcsaptam mérgemben. Írt nekem egy srác, elküldte a listáját csatolt fájlba. Amióta elmentettem és feljöttem a fórumra, egész végig alul villog nekem egy rohadt freestartos nyavaja, amit nem tudok onnan eltüntetni. Csak nem egy vírust szoptam be?
De visszatérve: mit értelmeztem félre ennyire (bár ha olvastad a Daryl -es égésemet, akkor láthatod, hogy a félreértelmezésnek nagy mestere vagyok...he-he!)
Bár most azt hiszem, szépen elolvasom mégegyszer amit írtál.
Félek, hogy nem tudom mihez hasonlítani és nem azért, mert annyira elődök nélküli.
Ezt a 'régi magyar alternatív' jelzőt nem én aggattam rá. Jó, van egy instrumentális 'outro' is, az enyhén Cure -os talán...de tényleg jobb lesz, ha elküldöm valamilyen formában. A Nero -val azt hiszem nem tudom átalakítani az audiót MP3 -ra (csak fordítva), de megoldom a dolgot. Régebben foglalkoztatott a lehetősége az internetre való feltöltésnek.
No, de azt hiszem az én hitvány zeném nem méltó erre az érdeklődésre!!!
őőő. Inkább nem reagálok, flame lenne a vége, vagy hogy mondják a tudósok ;-) gyakorlatilag teljesen másról beszélünk, de következetesen. Amiben meg nagyjából találkozik a tárgy, abban meg nem értünk egyet. :)
Te, itt a srácok feltehetően tudják milyen a szintid (lovecatnak hála most már tudom, hogy néz ki - szép tetszik a színe) meg a gitárod, de úgy nem tudnág elmagyázni, hogy olyan zene, mint az xy együttes z száma, csak teljesen más...hümmm? ;) na jó iccakát
A stúdiómunkának van némi-nemű értelme. Mégiscsak az egy kiforrott, véglegesnek szánt produktum. Szép is lenne, ha mondjuk hetenként átvariálnának szívük szerint egy-egy felvételt a zenészek. Belegondoltál abba, hogy mondjuk Beethoven szinfóniáit ilyen időközönként átírta volna?
Az, hogy utána élőben hány-féle képpen játszanak egy számot a koncertközönségnek érdekes illetve a bootleg vagy hivatalos koncert CD gyűjtőknek.
A Dead Can Dance például 2005 -ben jól 'kibaszott' a közönségével abból a szempontból, hogy nem adott ki stúdiólemezt az újraegyesülés apropójából sem, csupán a koncertek anyagát adták ki hivatalosan (500-500 példányban). Volt az európai szakasz, ott nagyon tetszett a 'Crescent' című szám, amit az USA turnéra úgy hangszereltek át, hogy azzal kellőképpen eltoszták. Egyébként a turnéjukon nagyjából állandó setlist -tel dolgoztak, nemúgy mint régen, amikor koncertenként játszottak új számot, s azt is lehet, hogy csak egyszer-kétszer.
Jó pár Cure szám is másképpen szólal meg koncerten, s ez turnénként is változhat. Például nekem a Bloodflowers turnén nagyon tetszettek a sequenceres részek, igaz manapság minden jobb zenekar koncertjén hallhatsz olyan kiegészítő hangszeres sávokat, amelyeket nem élőbe játszanak, és nem mondod rájuk ezért persze, hogy playback gyökerek.
Egy jó koncertalbumot megcsinálni szintén nehéz. Biztos tudod, hogy azokat is általában soksávos felvevőkkel rögzítik (24 -36 -64 vagy akár 72 -128 sávon) az útólagos keverés miatt. Nem ritka, hogy utólag másképp effektezik, újrafeljátszanak részeket, úgyhogy ez legalább akkora hókusz-pokusz, mint az általad említett 'steril stúdió' problémája.
Meglehetősen elektronikus, de ne a mostani 'tunci-tunci' zenékre gondolj. Mivel ha egy igazi dobszerkót hoznék be a lakásba, többen is kilátásba helyeznék a likvidálásomat...ezért is tünt jó választásnak részemről egy KORG Triton Le61 szintetizátor (korrekt hangszínek, csomó szűrőt tudsz rajta állítani illetve van rajta sequencer is, amihez külön egyetemet kell kijárnod, olyan komplikált.)
Gitárt kiegészítésként használok. Két olyan számot vettem fel, ahol akusztikus basszus gitárként használtam egy bekrepált elektronikájú gitárt. Vettem fel hozzá egy doromb loop -ot is majd torzított gitárt is használtam. Talán ez a legkeményebb dalom ('Akár boldog is lehetnék' a címe).
További számcímek ízelítőül:
Még egy dal a szerelemről / Budapest anyádé! <Náksi-Brunner fikázás, de kegyetlenül, ugyanis Brunner Zsoltika az osztálytársam volt szakközépben, amig meg nem húzták>, Nikotin, Mókuskerék, ...
Ezekből szerintem persze semmit nem lehetett leszűrni, de zenéről úgy beszélni, hogy előtte nem hallottad...? Mindenesetre én nem tartom magam zenei lúmennek, ez is amolyan 'csináld magad' egyszemélyes dolog. Szöveget, zenét én írtam, a keverést is én csináltam. A családomból többen basztattak azért, hogy lényegében csak a saját szórakozásomra csinálom ezt. Páran azért már hallották.