Fűzfőnél már felszedték a sínt, de az állomástábla megvan. Ha jól tudom Fűzfőgyártelep-27 vonal összekötés még él. Amúgy a kerülőhöz az átkötés is kellene...
De ez nem pótolja a megszűnt vonalat..
Amúgy azért olcsó, mert gyakorlatilag a töltés végig megvan,
De szintben metszi a 8-as út Veszprémet elkerülő szakaszát, tehát egy aluljáró, meg a rámpák plusszban. Aztán a következő megállóig ( de még Szentkirályszabadja elött, mi volt ott, téglagyár? volt kisvasút is!) 2 éve valamilyen vezetéket fektettek a pálya vonalán a földbe. A káptalanfüredi részt most értékesítik, de néhány házat le kellene bontani az egykori híd túloldalán is.
Egyébként talán meglehetett volna oldani egy Veszprém-Hajmáskér-Vilonya-Királyszentistván-Balatonfűzfő útvonalon, persze elöbb ezt is pályafelújítással, de úgy tudom pár éve ezt is tönkreba"ss"ták.
Eccer kiszámoltam, kisvasúttal (nem erdei zötyögő, hanem 60km/h) kb 2-4 milliárdba kerülne járművekkel együtt. de ez saját számítás, hibás is lehet.
Amúgy azért olcsó, mert gyakorlatilag a töltés végig megvan, Veszprém kivételével, de itt is majdnem a belvárosig be tudna meni (járműszín a körgyűrűn kívül, bent csak egy kétvágányos végállomás).
Most, hogy mindenki kibeszélte gondját-baját a 64-es vonalról, nincs más mondanivalója senkinek esetleg más vonalakról?
Szívesen hallanék valamit a Börgönd-Szabadbattyán összekötővonalról, Bodakajtor magasságában, mintha lett volna valamikor állomás vagy szolgálati hely ott?
Két hónapja néztem meg az egykori Oszkói vasútállomást, az épület még mindíg vasúti jellegzetességeket mutat, még a felirat is rajta van.
1. el kellett kezdeni valahol a koncepció végrehajtását
2. mert három évvel a megszüntetés előtt lett felújítva, 60-as pályára...
3. fel lehetett bontani Platov-szerevénnyel, így be lehetett építeni gyorsan a vissznyereményt
A hegyközi kisvasút megszüntéstéséről számos "legenda" kering. Az tény, hogy az utolsó pillanatig bizonytalan volt a jövője, a "Másfél millió lépés Magyarországon" sorozat első epizódjában (amit a hetvenes évek legvégén forgattak) Sinkó László úgy említi, hogy "Most úgy tűnik, megmarad". Nem maradt meg...
Javaslom, hasonlítsd össze a buszok menetidejét a vonatok egykori menetidejével. Nincs különbség.
Hogy mennyire zavarná a közlekedést Saújhelyen... Az a napi 10-12 vonat nem sok vizet zavarna, végül is a Nyírségben is megoldják, igaz, 15-tel mehet ott a vonat...
Szerintem keveset utazol mellékvonalon, vagy vonaton. Ha egy egyszerű táblás megállóhelyen vonatonként 10-12 utas összeverődik, és nem elővárosi forgalomról van szó, akkor az - sajnos - MÁV-szinten jó eredmény. Szóló Bz-s vontatásnál pedig 25%-os kihasználtság (most mondja azt, hogy az egri IC kihasználtsága is ennyi - péntek és vasárnap kivételével). Az adott vonalon a többi megállóhelyen vonatonként 2-3 utas van, vagy ennyi se.
A jelentős forgalom lehet kedvenced, de akkor légy szíves, írj egy levelet a MÁV Vezérigazdógatóság illetékeseinek is, amikor azt nyilatkozzák, hogy "Egyre jelentősebb az IC-forgalom".
Konkrétan:
Mád: zeolit-feldolgozó üzem, a produktum (tonnára) nem ismert előttem
Tállya: zúzottkő (andezit), napi két szerelvény, M62-es vonatással (ami a gazdaságosságot "javítja", a pályát "gyógyítja")
Abaújszántó: heti 2- három tehervonat, 4-5 Eas-kocsival.
A tonna-adatokat nem ismerem, de ha ismerném, akkor sem tehetném közkinccsé, csak
pár év múlva, amikor elévül...
Annyiban igaza volt Vácinak, hogy kezdett "süketek párbeszédére" hasonlítani a dolog. Mi bizonygattuk a magunk vasutat támogató elképzelését, mások pedig kifejtették, hogy ők akkor se mennének vonattal, ha az minden szempontból jobb volna. Ennek így tényleg nincs értelme. Miért kellene Vácit vonatozásra szoktatni, amikor ő autózni szeret? Ne tegyük. Amíg tényleg elege nem lesz egyszer a dugókból, benzinárakból, benzinfüstből, kamionok kerülgetéséből stb., és fel nem ismeri, hogy enélkül is lehet utazni, addig csak járjon nyugodtan autóval. Senkit ne akarjunk kényszeríteni semmire. Én abban bízok, hogy az emberek többsége előbb-utóbb többre fog értékelni egy tiszta, színvonalas vasúti kocsiban való utazást, mint az előbb említettek elviselését. Merthogy az utak valóban egyre zsúfoltabbá fognak válni, a vasút pedig reméljük, egyszer talán nálunk is tud majd színvonalas szolgáltatást nyújtani. Nem csak IC-ken, hanem helyi jellegű vonatokon is.
Ha pedig nem nekem lesz igazam, hanem Vácinak, akkor gratulálok majd neki, ha összeakadunk egy autópálya pihenőjében. Vagy ő nekünk majd egy csatlakozó állomáson :)))
A közelmúlt és a jelen tendenciái őt igazolják, ez tény. De nem lehet vég nélkül utakat építeni. Azokban a nyugati országokban, ahol igazán fejlettnek mondható az úthálózat, egy-egy ünnepnap miatti "népvándorlás" az üdülőhelyekre már ma is országos dugókat tud okozni. Ők már tudják, hogy a vasútra szükség van és lesz is.
Részemről ugyan álmodozás a vasúthoz való hozzászólásom, hiszen biztos nem tartozom a szakértők közé. Amit én írok, biztosan kritizálható, de csak vélemény-nyilvánítás, esetleg helyzetkép.
Kedves Többiek!
A topic ügyéről: vegyük komolyan! Ez arra való, hogy mindenki elolvassa az új híreket, a régiekhez hozzátegyen valamit .- a magáéból. Ne egymást kritizáljuk, azzal inkább menjünk a Parlamentbe!
Lehet, hogy jövőre Zalaegerszeg felé is kerül majd egyet, hátha ott is felszáll valaki... Na ez vicc volt. Legalábbis remélem :) Régebben a ZEG-Bp gyorsok balatonfüred felé mentek.
Veszprém:
1. Ez azon vonalak egyike, aminek felszámolását megbánta a MÁV.
2. Állítólag a vasút egyikmellenlábasa a pártbizottság egyik embere volt. (Vagy tanácselnök?) Egy biztos, hogy jó nagy kommunista volt.
Azt tudni kell, hogy az expártszékháztól 100-200m-re megy el a vonat. Az valamikor a '60-as években épült. Nem tudom, hogy el?bb-e, mint a vonat megszüntetése.
3. Vissza kellene állítani egy light verziót!
Light Rail szer? járm?vek (Hannoveri) menne végig a Jutasi úton, és a belvárosnál rátérne a régi nyomvonalra. A buszok s?r?ségét elnézve lenne rajt forgalom. Olyan szerelvénxek kellenének, amelyek a nagyvasútra ráhajtva akár balatonfüredig is mennének. (Legfeljebb azon a szakaszon olyan áramrendszert használnának. A többi szakaszon úgysincsen madzag.)
5. Mintha 3 állomás lett volna Veszprémben. Ugyanis van egy gyanús épület kijjebb is. (Bakter söröz?nek hívják, és egy ?rháznál nagyon állomásszer? kinézete van, ráadásul a nyomvonal mellett fekszik.)
Igen, a 20-as vonal Veszprém Északi részén Jutas-nál éri el a várost. Jutas állomásról indult ki egy elég nagy fordulóval kelet felé az Almádiba tartó vonal, majd nem egészen 180 fokot fordulva tért vissza a város centrumába. Onnét kanyarodott le délre. A régi állomásépület ma is megtalálható az Aral benzinkút mellett a Budapest felé tartó út mellett. Feltűnő, hiszen nem alakították át és még a legutolsó (bordó vakolat/züld ablakok) vasúti felújítás színeit viseli mind a mai napig. A nyomvonalat, viszont tényleg teljesen beépítették.
Pedig végtelenül egyszerű: azakkori városvezetésnek kőkemény volános érdekeltségei voltak... AMÚGY A VONALNAK VOLT TEHERFORALMA IS, aközhiedelemmel ellentétben, csak épp ezt szüntették meg először... (kőbánya)
Ja: és Veszprém belvvárosának a szélén van vasútállomás. Csak vasút nincs. Veszprém állomás épülete a buszállomás mellett található, 1 percre gyalog. a Budapesti út mellett. A megszűnt vonal része volt.
Amúgy a nyomvonalat csak Veszprémben építették be, de ott nagyon. Almádiban ma utca. Töltés utca. Könnyű megtalálni.
Azt én se értem, hogy a Veszprém-Balaton összeköttetést miért kellett megszüntetni. Az igaz, hogy Veszprémből nem sokan utaznak vonattal a vasútállomás eszméletlen fekvése miatt, de Győr és Szombathely felől ideális lett volna. Szombathelyről ma is van sebes Balatonfüredre, Tapolcán át. Lehet, hogy jövőre Zalaegerszeg felé is kerül majd egyet, hátha ott is felszáll valaki... Na ez vicc volt. Legalábbis remélem :)
Azon kivül a sok hozzászólásban feltett kérdések közül nagyon érdekelne, hogy Te milyen megoldást találtál volna megfelelőnek 68-ban, és arra is kiváncsi lennék, hogy milyen "levét isszuk" most 68-nak. Komolyan. Én is hozzászólnék.
1968 szerzett pl. Veszprém környékén néhány rendkívűl jól tejelő buszvonalat a Volánnak.
Ajka-Veszprém, Szlékesfehérvár-Veszprém, Balatonalmádi-Veszprém, Balatonfüred-Veszprém, Győr-Veszprém, Győr-Balatonfüred/Balatonalmádi, Veszprém-Budapest...
Valamelyik vonalon jobban, valamelyik vonalon kisebb mértékben, de mindenhol nyert a Volán.
Ha csak ezen vonalakat üzemeltetnék, akkor hatalmas profitra tehetnének szert.
A tragikus az, hogy az eredeti nyomvonalat már beépítették. :(((
Egy májusi vasárnap mentem le Vp-ből Almádiba busszal :(. NEM VOLT ÜLŐHELY!!!
Miért???
-Ki megy fürödni májusban?
-Senki. (Na, ifj. Sirilla György-esetleg.)
-Miért nincs több busz.
-Mert Volán és nem MÁV.* :((( Vasárnap délelőtt szerintem tele van a Volán telep. (Délután is inkább csak távolsági járatokra van szükség.)
*Majd kapok érte Carpytól a fejemre. :)
81: Ezen utaztam Kisterenyétől-Salgótarjánig. elég elkeserítő volt a döcögés.
Azt hittem, hogy fővonal. Vagy tévedtem?
Gondolom a pályafeluítás mellett a villamosítás is növelné a sebességet a domborzati viszonyok miatt. (Nem ismerem a lejtviszonyokat a pályán, de a térkép alapján nem sík terepen megy.)
Na, szerintem ezért is kell mellékvonal, mely alternatív összeköttetést is jelent. Erre akartam utalni lentebb a 64-es vonal kapcsán is, mert mi lesz Pécs közlekedésével ha majd a 40-es komolyabb felújításra szorul? Jönnek az IC-pótló buszok, mint anno Zalaegerszegre? Erre lett volna jó a Dombóvár-Tamási. (Annakidején tervek is születtek rá.)