Panasonic GS11-es kamerám van. Amig csak a TV-re kötve néztem, addig nagyon jónak találtam a képét. De most vettem egy firewire kártyát, hogy gépre tölthessem a felvett anyagot. Ekkor jött a rémület: időnként a kép bal oldalán a felső vagy az alsó sarokban fekete vagy fekete-homályos a kép sarka, mintha vmi néha a lencse elé lógott volna, pedig nem volt ott semmi. TV-n megnézve nem látszik, és ezért nem is vettem észre eddig, mert ott kicsivel kisebb kép látható és a képnek ezen széle már nem jelenik meg a képernyőn. Viszont számítógépen nézve eléggé szembeötlő. Ez szerintetek kamera hiba??? Vagy vmi más?
Más: többen kérdezték korábban: én USB-vel csak állóképet tudtam áttölteni vele, illetve web kameraként tudtam használni. Filmet csak firewire-el sikerült letöltenem róla.
Köszönöm az útbaigazítást, körülnézek.... Egyébként a gépben keresem a beállítási lehetőséget, mi lenne baj a driverrel? Attól is lehet, vagy a kábel rossz ? Én má nem tudom, de remélem egyszer fény derül ... Addig is várom a tanácsokat és köszönöm.
Közelebbi fórumot hirtelen nem találtam, ha valaki tud segítsen: videokártyát összekötöttem a tv- vel. Minden rendben ott is megy a film, csak fekete fehérben- az asztal is. Videokártyám ASUS ATI radeon 8500 . Hol lehet állítani valamit, már mindent megpróbáltam... jaj jaaj. Állítolag a s- videot kell átállítani valahol compositra, de én ilyet sehol nem találtam.
Köszönöm az okfejtést. A dolog nem eldöntött, pont ezért kellene minél több tipus. Egy biztos, minél nagyobb felbontású fénykép ÉS viszonylag jó videó. Szerintem egy fine mpeg4 is viszonylag jó videó, nem studiofilmek lesznek rögzítve, de a 320x240 motion-jpeg viszont kevés. A készülék viszont MINDENKÉPPEN és CSAK és KIZÁRÓLAG kártyára dolgozzon. Ez a legfontosabb szempont. Ja és természetesen nem órákan át szeretnénk felvenni a videóra. Köszönöm a segítségedet.
Sziasztok, a segítségeteket kérném!
Elég hosszan visszaolvastam a fórumon, de arra nem kaptam/találtam választ, hogy USB-n keresztül tudok-e Pana GS-22-vel (USB2.0-ája van) filmet felvenni...
A kamerához mellékelt szoftverben nem találtam ilyen opciót (DV Studio 3.1), sőt még utalást se, hogyan lehetne megvalósítani ezt a kis dolgot.
Szóval a kérdés: az usb-s nem működik vagy csak az átviteli sávszélesség szűk keresztmetszete miatt használjátok a firewire-es megoldást?
Előre is köszönet a válaszért.
Én nem tudom, hogy a 7.0 és az 1.5 között van-e (és mi) a különbség, nekem egyik sincs meg, csak ez az Elements. Nem tudom, van-e értelme bújnom a netet a Pro-ért, vagy ugorjak fejest ebbe. Most ezen tűnödöm..
Nem a 7.0 után kezdték annak hívni , hanem az már az volt . Előtte a 6.5 premiere volt az utolsó , ahhoz még a Canopus is adott ki Raptor-RT drivert , a Pro-hoz már nem . És a Pro ( vagy 7.0 ) és az 1.5 premiere pro között van különbség ????? Én az 1.5-öt leszedtem valahonnan és ugynazok a file-ok voltak mint a pro telepítőjében...
Nekem nem annyira nyilvánvaló miért kerül valami sokkal többe itthon, mint Ausztriában, vagy Németországban. Amúgy én csak egy lehetőséget vázoltam, ami sokkal kedvezőbb a pofátlan magyar kereskedőknél.
1 év hivatalos garancia él rájuk, amit a két nagy cég elfogad itthon. Magyar nyelvű kézikönyvet pedig könnyen be lehet szerezni, volt erről már szó itt is.
Lehet, hogy rosszul értelmeztem a válaszod, de az Adobe Premier Pro és az 1.5 valóban ugyanaz, amennyire én tudom, a Premiere 7.0 után kezdték "Pro" néven forgalmazni a cuccost, ez most az 1.5-ös verziónál tart. Az Adobe Premiere Elements (1.0) viszont egy új fejlesztés; amennyire én vettem ki, ez egy, az amatőr nagyközönség számára fejlesztett dv kamera "buzeráló" :-) program. Kezelése jóval egyszerűbb, mint a Pro, és az ára is kb a tizede. :-)) Tegnap "érkezett" meg a netről, de kipróbálni most nincs időm, kb egy hétig még mással leszek elfoglalva.
Igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy többek között a tömörítő kodekjei és általában az alapjai megegyeznek-e a két programnak.
A ttdown-on már nincs fenn a pro, akarom mondani, broken a link :-), a másik oldalt most nézem.
I. Naomi !
A Premiere Pro és 1.5 az nagyjából ugyanaz . Ajánlom a www.katz.ws vagy www.ttdown.com oldalait . Ha nem találod írj és én belinkelem Neked....
Ocsibaba, látom, Te nagy mágus vagy a kódolásban. Adobe Premiere Pro-t kerestem a neten, hogy a Studiot lecseréljem, de "csak" Adobe Premiere Elements-et találtam. Erről mi a véleményed?
Én az NV-DS 55-öt törtem fel vele , soros bemenetenkeresztül egy parányi szoftver segítségével , amit talán cseh kollégák bütyköltek......Működött.......
Én egyébként is a Matsushita termékeit preferálom.
Más:
Ki tudna nekem segíteni, a Pana NV-DS12-met szeretném DV bemenetesíteni. Ennek a generációnak a nagyobb testvéreiben volt DV in, állítólag egyszerű szoftveres letiltás miatt nincs csak a 12-esben. Annak idején félhivatalosan a Panások csináltak ilyet 30 ezer forintért (!), annyiért nem kellett, gondolom egy max 5 perces műtéttel megoldható a dolog.
De csak kockázatmentes érdekel (egyelőre nem akarok másik kamerát venni :) )
Valaki egyszer állítólag megkérdezte a sony mo-i egyik górét , hogy milyen kamerát vegyen .Ő azt mondta neki pana van , annak a legjobb a mechanikája.....Énnekem bejött . Első kamerám , a második és a mostani is pana .
A szalagról tv-re mindíg is jó lesz . A ferde cakkok talán az interlace eredménye , ne törődj vele , a végén a tv-n jó lesz és csak az a fontos . ( A TV interlaces üzemmódot használ , ugyebár ez az a bizonyos váltott sor , amikor először a páros majd a páratlan sorokat villantja fel a tv , a teljes képet az agyad rakja össze... ) .