Akkor miért is volt gazdaságtalan a Veszprém-Almádi vonal ??? Állítólag Papp elvtársnak naygon nem tetszett a városon átmen? vonal. :(((
Egyébként Alsóörsre ment, csak érintette Almádit (Öreghegy).
nekem semmiféle csatlakozást sem sikerült felfedeznem...Gondolom régen (A '70-es, '80-as években.) még több volt.
Többé-kevésbé még van. Pl. a reggeli vonatokhoz. Meg esetleg vissazfelé a gy?ri vonalhoz.
Csakhogy a MÁV menetrend folyton változik, amit a Volán nem követ. :(
Pedig elég sok busz jár ahhoz Balmádi felé, ahhoz hogy kissé átszervezzék a fordákat. (Bár szerintem ezek a buszok nemcsak a vonatcsatlakozás miatt vannak, hanem a Balmádiból munkába- és iskolábajárók kedvéért is. - Jutasi úti megállás.)
Néhány éve, amikor még ment a Muntenia, ahhoz volt kifelé buszcsatlakozás. (Igaz, abban a menetrendi fekvésben már évtizedek óta közlekedett gyorsvonat.)
Ha lenne is csatlakozás, akkor is csak a töredékét nyújtaná vonatnak.
Újjáépítés: Vp elkerülésével f?leg távolsági utasokat (Gy?rb?l) nyernénk. HÉV-vel sok helyi utast nyernénk, de ha bevinnénk a városba, akkor nem mehetnének arra "nehéz vonatok".
Kompromisszum: Vp-Balmádi HÉV. ill. a 27-es vonalon át Fúzf?gyártelep felé vonat.
Igen, viszonylag jó állapotban van. A sínekkel nincs gond de a talpfákat már kikezdte az idő, annak ellenére hogy zsír, azaz bitumen újjak voltak 1987-ben. Szerintem egy kicsi ráfordítással minimum 60-de lehet hogy 80-as pályát lehetne csinálni belőle, akkor viszont gondolkozhatnának a volán vezetői. Bár az örök érvényű szabály, az szabály marad így is úgy is, ami még ma is a buszok mellet szól, főleg elkényelmesedett korunkban: " A vonathoz ki kell menni az állomásra."
Igen, amikor már rég nemjárt rajta kellő számú vonat a karbatartatlan pálya miatt, egyszercsak a szovjet elvtársak útmutatása alapján szovjet elvtársak bevonásával szovjet elvtársi típusú daruval (platov) kicserélték az alépítményt 1987-ben. Tudom azért hogy a szovjet elvtársak a tehervonataikat és rakétáikat ide-oda cibálhassák szerte az országban.
Akkor nem kérdezte meg senki a szovjet elvtársakat: Node elvtársak a pálya kicserélése igen igen gazdaságtalan csak emiatt az egyetlen cél miatt, nemkéne közúton megoldani a problemát elvtársak? Híre hamva sem volt az egész csinnadrattának, egyik nap elkezdték és kicserélték a pályát 48-as 1977-es sínekre.
Lefogadom, az egész csak egy rövid telefonüzenetbe került a szovjet elvtársaknak, akik a magyar elvtársakat kérték meg erre. :-))))
Bár valószínűleg ez mentette meg idáig a pusztulástól az Szfvár-Lovasberény szakaszt.
Igen, egy eszetlen, tervezés nélküli koncepciót nyomtak rá az országra, egy pillanatnyi gazdasági helyet alapján tönkretettek évszázados infrastruktúrát.
Az a baj, hogy az elhanyagolás+igénytenség - lepusztulás - megszűnés a folyamat.
elfelejtetted a "csökkenteni a vonalsebességet" és az "elrontani a csatlakozásokat" című praktikákat..
hihi, nem tudtam, hogy az Szfvár-Bicske a 6-os.
Amúgy ma is megvan az a szakasz ami miatt megszűnt. A siklás helye. kb 3 méter hosszon használhatatlan lett a pálya. Ez nagyon momoly érv...
Éppen tavaly novemberben beszéltem egy idős bácsival, aki az egykori Sárvár - Répcevis vonalnak volt az állomásfőnöke Mesterháza-Tompaládony vasútállomásnak. Most is az egykori állomásépületben lakik. Ő mondta el, hogy még a megszüntetés évében, 1974-ben is tucatszámra kellettek a teherjáratok sárvárra meg vissza mindenféle mezőgazdasági és erdészeti termék szállítására. Sőt személyforgalom is volt, de egyik napról a másikra bezárták a pályát. Másnap jött egy szolgálati vonat amely összeszedte a cuccokat az állomásépületekből, majd egy év csend után jött a felszedőbrigád és vitte a pályát mindenestől, így nem hagyva lehetőséget egy hibás döntés korrigálásáért.
Szerintem az egész 68-as dolog csak arra volt jó, illetve úgy történt, hogy ritkítsuk meg területileg az ország vasúti pályáit, függetlenül attól, hogy kell-e vagy nem és van e rajta IGEN JÓ forgalom vagy sem. Ez tutira igy történt!
Igazad van. Bár a konkrét vonalat nem ismerem, de ezt a módszert tényleg sok helyen alkalmazzák. Nagyon hatékony módszer, kár hogy elárultad. Nem kellene terjeszteni :)
Igazad lenne, de sajnos azért nincs, bár elfogadom az érvedet, mert az utolsó két vonatpár is csak a gazdaságtalanság kimutatására volt jó. Szóval a régi bevált trükköt alkalmazták, ami nemcsak itt jött be, de az élet sok területén. Ez pedig a következő:
1, végy egy megszüntetni kívánt vasútvonalat
2, igazold hogy gazdaságtalan (bármely indokkal és módon)
3, ha ez egy idő után nem jönne be, akkor ritkitsd a járatokat
4, az utasok majd leszoknak, ha ilyen ritkán jár vonat
5 no most hogy a kutya sem jár vonattal, megszüntetheted a vonalat
Hát kérem ez történt itt is, nem állítanám, ha nem ott nőttem volna fel és nem beszéltem volna olyan sok emberrel aki még járt az 50-es 60-as években ezen a vonalon tucatszám, teli kocsikkal
Hát ezért nem kellene felszedni rögtön a síneket (vagy veszni hagyni mindent), amint kiderül, hogy akkor éppen nem igazán éri meg fenntartani a forgalmat. A világ változik, talán még szükség lehet rá, mint itt. Ezért próbáltam érvelni a minimális szinten való megtartás mellett. De győzött a többség... Vegyen a MÁV buszokat, az jövő! :(
Évekkel ezelött talán labdába sem rughattak volna a Volán járatokkal szemben, nagyjából fél óránként ellehetett csípni egy lovasberényi vagy bicskei buszt. De azóta a volán is takarékoskodik, összevontak egy csomó járatot a környékbeli falvak járataival, ezért igencsak meghosszabodott a menetidő busszal is. Szóval szerintem a vasút most újra kihívhatná a buszokat egy versenyre ebből a szempontból, főleg ha a pálya is jobb lenne, sőt akkor biztos befutó lenne a vasút.
A 6-os vonalban azért nem vagyok biztos, mert a megszüntetése előtti menetrendben is csak napi két vonat volt. Ez nem utal valami komoly forgalomra. Még szerintem sem :)
Átmenő szerepe pedig nem nagyon volna, még ha Bicskét elérné, akkor se.
Igen, szerintem is szükség lenne. Ha még meglenne. De mivel nincs, hála a 68-as elvtársaknak, így max. elmélkedhetünk róla. Győrből, Szhely felől meg kerülnek, már aki olyan bolond, hogy vonattal megy a Balatonra.
Kinek jó ez? A Volánnak, meg az államnak (benzinadó). Meg a MÁV-nak, mert nem kell karbantartani egy 10-20 km-es vonalat. Ugye ez utóbbit nem vettétek komolyan?
Ugyanez a téma a 6-os vonallal is. Nincs rajta szemályforgalom 1980-óta. Viszont a környékbelieknek hiányzik és visszasírják, mint az Őrségben a nemrég megépült újjat. Vértesacsán komolyan vigyáznak rá, no nem őrséggel, de azért nem bontatja fel az önkormányzat, mert így még legalább úgy látszik mintha meglenne. Komoly szándék van a Székesfehérvár - Lovasberény viszonylat ujraindítására, csakhogy itt is kellene legalább 100 millió forint. Hogy mire? Azt nem tudom, mert a pálya igaz 40-es, de azért az nem rossz, Bz meg van bőven Fehérváron, úgyhogy szerintem inkább börokratikus okai lehetnek a dolognak.
Erről beszéltem én is, de majd holnap jön Váci, aztán helyretesz minket :)
Ha a helyieknek nem kell a vasút, és az összeköttetés az Alföld felé, hát ne erőltessük rájuk! :)
Olvasván ezt és az elöző ezzel a témával kapcsolatos hozzászólásokat, igenis szükség lenne egy Veszprémet a Balatonnal összekötő vasútvonalra. Főleg a személyforgalom indokolná ezt. Tudom, hogy milliókba, illetve milliárdokba kerülne, de ha mindent így fejeznénk ki még mindíg erdei kitaposott ösvényeken járhatnánk mindenfelé. A vasútépítés hőskorában is vagyonokba került egy vasútépítés, az akkori árakhoz viszonyítva, ehhez képest nagyvonalú és könnyelmű döntés volt minden, a gazdaságtalanságra fogott vasútvonal felhagyása.
Ez a Veszprém Vasútállomás-Balaton buszösszeköttetés ma is megvan. (Más kérdés, hogy a gyakori MÁV menetendváltozások miatt nem minden esetben passzol a csatlakozás.)
nekem semmiféle csatlakozást sem sikerült felfedeznem...
Sokáig nem értettem, hogy a 64-esen miért éppen a Bátaszék-Palotabozsok szakaszt hagyták életben, hiszen az se lehet valami jó állapotban a 18 km-re jutó 50 perces menetidővel. Annak idején 30 perc volt, mikor én arra jártam, pedig már akkor is "döcögős" volt.
Aztán megnéztem a térképet, és rájöttem, hogy közúton csak jókora kerülővel lehet megtenni ezt a távot. Ezek szerint mégis kell a vasút néhány helyen. Ja, ezt a szakaszt meg gondolom azért felesleges karbantartani, mert nincs versenytárs. Majd ha 2 óra lesz a menetidő, akkor talán hozzányúlnak. Vagy akkor már meg lehet szüntetni azt is, mert kerülővel is gyorsabb a busz. Nagyon pesszimista lettem az utóbbi időben...
Kissé OFF:
Pap János a megyei pártbizottság első titkára. Igen, ?rá gondoltam. Amúgy közutálatnak örvendett Veszprém megyében, de nemcsak emiatt.
Valószín?leg neki is köszönhet? az aluljáró Veszprémben. Ha már mindenáron építeni akartak, akkor jobb helye lett volna a kórháznál lév? csomópontban, mint a pártszékház el?tt.
ON:
Amúgy egy '70-es évekbeli útikönyv sajnálja a vasút megszüntetését. Nem a személyszállítás miatt, hanem azért, mert jelent?sen n?tt a teherforgalom a Balaton felé vezet? úton. (Írja, hogy a buszok s?r?n járnak, s?t részben a vasútállomásig.)
Ez a Veszprém Vasútállomás-Balaton buszösszeköttetés ma is megvan. (Más kérdés, hogy a gyakori MÁV menetendváltozások miatt nem minden esetben passzol a csatlakozás.)
Akkor miért is volt gazdaságtalan a Veszprém-Almádi vonal ??? Gondolom már abban az időben is jártak emberek a Balatonra, meg vissza, sőt még annyi autó sem volt mint most...
Akkor hogy bizonyították be, hogy ez gazdaságtalan?