Nem-nem, sokkal tobb kell annal. Egy varosi busznak gyakorlatilag mindegy, hogy milyen uton megy, pusztan alkalmasnak kell lennie buszkozlekedesre.
A vasut eseteben ha mellekvonalat akarsz alternativ utvonalkent hasznalni, akkor azon magas palyasebesseget, jo bizbert, villamositast kell csinalnod. Es ha mindez meg is van, akkor is elojohet egy ujabb utvonal, ami meg jobb, es kenterbe vagja a szeretett mellekvonalat ugy, ahogy a 29-est leverne egy Hidegh sori buszjarat.
Még annyit - hidd el nem személyeskedésnek szánom -, de Carpy honlapján elnézve, nagyon-nagyon buszos beállítottságúnak tűnik, s ebből én bizonyos elfogultságot merek feltételezni.
Csak arra akartam felhívni a többiek figyelmét, hogy ne a konkurrenciától várjuk a vasútvonalak megmentését.
29-es busz: a hangsúly itt azon volt, hogy lehet "egy hátrányos helyzetű mellékvonalból fővonalat csinálni". És a 36-os "beáldozását" sem érzem problémának, hiszen az a belvárosok keresztül ment, sok más járattal párhuzamosan. Ez hasonlít a vasút fővonalaihoz. Szóval a lényeg, hogy a jó fekvésű mellékvonalakon igenis lehet a fővonalat tehermentesíteni, csak fantázia, ötlet, kisebb-nagyobb beruházás kell hozzá. Na meg szándék. Ami ezek szerint a leginkább hiányzik.
Szerintem egy topic akkor jó, akkor ha minél több vélemény megjelenik, és egymást kiegészíti. Nem pedig attól, hogy ha egyes kiváltságosok arra érdemesítik, hogy beleszóljanak.
Egyébként sajnálom, hogy read-only lettél, sokat tanultam tőled.
Vaci,
en megszolalok itt, de csak offolok :-)
Szerintem ezt a topicot nyugodtan meghagyhatjuk a mellekvonalak baratainak almodozohelyenek, ha mar az anyatopicban hosszu harcok utan sikerult elerni, hogy a realistabb nezetek eloretorhessenek. Olvasni en is fogok itt, mert - ha hiszitek, ha nem - en is szeretem a mellekvonalakat.
OFF
dyz,
OK, a 29-es busz majdnem jo pelda erre, (bar kicsit tulzo, amit a kovetesi idokrol irtal) de azert azt ne felejtsuk el, hogy kozben odaepult az Avas ujabb uteme, ami nem kapta meg a tervezett Hidegh sori osszekottetest, igy a deli tehermentesito ut csak a kisebbik rossz. Ha megis megepulne a rovidebb ut, a 29-es kiritkulna minimum 20-30 percre.
Tovabba azt se felejtsuk, hogy a 29-es suritesenek kemeny ara volt: elobb a 133-as, majd a 36-os buszok lettek bealdozva.
Most már én is megkérdezem: a "mérvadóbb szakírók" szerint miért gagyi? Mert nem a közutat támogatjuk? És ők egy bizonyos "szint" alatt nem koptatják a szájukat (ujjukat)? Nekem ez egy kicsit nagyképűnek tűnik ám.
Hát, hazaértem... Beszámolót (ha valakit érdekel) a Kisvasutak és a Kék-túra topicban olvashattok.
Ami az itteni dolgokat illeti: átolvastam a múlt heti termést. Mit mondjak? Nem sok minden változott, legfeljebb az, hogy nem vitatkoztok, és nem velem, hanem "egymás vállára borulva próbáltok egymásra licitálni, ki tud nagyobbat mondani." Nincs ezzel semmi baj, ha igy gondoljátok, ha igy látjátok jónak, tegyétek!
Azért két dolgot hadd mondjak:
1. Múlt héten beszéltem telefonon egyik vasutas barátommal, aki mellesleg a vasutmániás topic egyik mérvadó levelezője. Mondta, hogy kinyomtatta a vicinális topicot, majd elolvassa, egyelőre csak átfutotta, de "elég gagyinak" találja. Ezt még azelőtt mondta, hogy én bármit mondtam volna, vagy olvasta volna az én "dörgedelmemet".
2. Úgy látom, a mérvadóbb "szakirók" (traffic, Vaskalap kartárs, mdbz, manhattani, Carpy, és a többiek, akiket külön nem soroltam fel) változatlanul nem szólaltak meg. Talán nem véletlenül...
Én is úgy döntöttem - tiszteletben tartva a Ti kedvteléseteket -, hogy minden harag nélkül (egyelőre) visszavonulok a "read-only" társaságba.
Igen én is láttam ezt a táblát, a vasútvonal megnyitásának 100 éves jubileumára készült. Kár, hogy már akkor 18 éve nem járt vonat rajta. (Mármint Lovasberény-Bicske) Emlékezésképpen viszont dícséretes a dolog....
Mi volt vele a baja?
Még talán kuriózumnak is jól jött volna, ha egy vasút a városon halad át. Tán zavarta az elvtársi irodájában a mozdonysíp? Mivel közel volt, lehet, hogy zavarta.(
Nem azért zavarta:-) Van egy kis elméletem, bár az igazság már nem fog kiderülni. Pap János Fűzfőt szerette, mert az ugye munkástelepülés, ott épült meg az uszoda is. Uszoda a Balaton mellett, jó mi? Trolibuszt is akart oda járatni Veszprémből. Nyilvánvaló, ha a vonat Balatonalmádi-Füred felé megy, akkor az nem kedvez Füzfőnek. És az eszme győzött a józan ész felett...
Egy kicsit OFF is leszek, meg nem is…
Aki közületek a modellezői fórumból ismer engem, az tudja hogy vasútmodellezés a hobbim. Néhány éve eldöntöttem hogy megépítem H0 méretben az egykori pellérdi vasútállomást. Rajzok még csak-csak akadtak, de fényképet, egyetlen egyet sem (!) sikerült szerezni/látni. Ezért kérdezlek meg benneteket is, nincs -e valamelyikőtöknek fényképfelvétele az egykori Pécs – Harkányi vasútról, az ott közlekedő vonatokról, állomásokról… stb. Már csak a kíváncsiságból is szívesen nézegetnék ilyeneket. (Már ha lennének.)
Annakidején sikerült néhány „eredeti” dokumentumot beszereznem erről a vonalrészről. De ezek csak rajzok, leírások. Scannelni tudok, ha ez utóbbiak érdekelnek valakit, az szóljon.
Mi volt vele a baja?
Még talán kuriózumnak is jól jött volna, ha egy vasút a városon halad át. Tán zavarta az elvtársi irodájában a mozdonysíp? Mivel közel volt, lehet, hogy zavarta.(Nem kellett volna odaépíteni a pártházat.) A Balatonnál is teljesen természetes, hogy a nyaralók mögött ott robog a vonat. Így az arralakók is megszokhatták a zajt.
Másrészt jó indok lehetetett a megszüntetésre az, hogy kisforgalmúnak nyilvánították.
OFF
volt Miskolcon egy buszjárat, ami egy kis lakóterületre járt, csúcsidőben is max. óránként, mert nem volt több igény rá. Aztán egyszer jött az ötlet, hogy meghosszabbíthatnák a domb másik oldalán épült lakótelep felé, az út adott volt, csak szélesíteni kellett rajta. És lám, az addig vegetáló buszjáratból hirtelen két városrészt összekötő, nagyforgalmú vonal lett. Ezzel jól jártak a helyiek mert, mert most 10 percenkent jár a busz, és jól jártak a városiak is, mert új összeköttetés teremtődött két városrész között.
Akkor miért is volt gazdaságtalan a Veszprém-Almádi vonal ??? Állítólag Papp elvtársnak naygon nem tetszett a városon átmen? vonal. :(((
Egyébként Alsóörsre ment, csak érintette Almádit (Öreghegy).
nekem semmiféle csatlakozást sem sikerült felfedeznem...Gondolom régen (A '70-es, '80-as években.) még több volt.
Többé-kevésbé még van. Pl. a reggeli vonatokhoz. Meg esetleg vissazfelé a gy?ri vonalhoz.
Csakhogy a MÁV menetrend folyton változik, amit a Volán nem követ. :(
Pedig elég sok busz jár ahhoz Balmádi felé, ahhoz hogy kissé átszervezzék a fordákat. (Bár szerintem ezek a buszok nemcsak a vonatcsatlakozás miatt vannak, hanem a Balmádiból munkába- és iskolábajárók kedvéért is. - Jutasi úti megállás.)
Néhány éve, amikor még ment a Muntenia, ahhoz volt kifelé buszcsatlakozás. (Igaz, abban a menetrendi fekvésben már évtizedek óta közlekedett gyorsvonat.)
Ha lenne is csatlakozás, akkor is csak a töredékét nyújtaná vonatnak.
Újjáépítés: Vp elkerülésével f?leg távolsági utasokat (Gy?rb?l) nyernénk. HÉV-vel sok helyi utast nyernénk, de ha bevinnénk a városba, akkor nem mehetnének arra "nehéz vonatok".
Kompromisszum: Vp-Balmádi HÉV. ill. a 27-es vonalon át Fúzf?gyártelep felé vonat.
Igen, viszonylag jó állapotban van. A sínekkel nincs gond de a talpfákat már kikezdte az idő, annak ellenére hogy zsír, azaz bitumen újjak voltak 1987-ben. Szerintem egy kicsi ráfordítással minimum 60-de lehet hogy 80-as pályát lehetne csinálni belőle, akkor viszont gondolkozhatnának a volán vezetői. Bár az örök érvényű szabály, az szabály marad így is úgy is, ami még ma is a buszok mellet szól, főleg elkényelmesedett korunkban: " A vonathoz ki kell menni az állomásra."
Igen, amikor már rég nemjárt rajta kellő számú vonat a karbatartatlan pálya miatt, egyszercsak a szovjet elvtársak útmutatása alapján szovjet elvtársak bevonásával szovjet elvtársi típusú daruval (platov) kicserélték az alépítményt 1987-ben. Tudom azért hogy a szovjet elvtársak a tehervonataikat és rakétáikat ide-oda cibálhassák szerte az országban.
Akkor nem kérdezte meg senki a szovjet elvtársakat: Node elvtársak a pálya kicserélése igen igen gazdaságtalan csak emiatt az egyetlen cél miatt, nemkéne közúton megoldani a problemát elvtársak? Híre hamva sem volt az egész csinnadrattának, egyik nap elkezdték és kicserélték a pályát 48-as 1977-es sínekre.
Lefogadom, az egész csak egy rövid telefonüzenetbe került a szovjet elvtársaknak, akik a magyar elvtársakat kérték meg erre. :-))))
Bár valószínűleg ez mentette meg idáig a pusztulástól az Szfvár-Lovasberény szakaszt.
Igen, egy eszetlen, tervezés nélküli koncepciót nyomtak rá az országra, egy pillanatnyi gazdasági helyet alapján tönkretettek évszázados infrastruktúrát.
Az a baj, hogy az elhanyagolás+igénytenség - lepusztulás - megszűnés a folyamat.
elfelejtetted a "csökkenteni a vonalsebességet" és az "elrontani a csatlakozásokat" című praktikákat..
hihi, nem tudtam, hogy az Szfvár-Bicske a 6-os.
Amúgy ma is megvan az a szakasz ami miatt megszűnt. A siklás helye. kb 3 méter hosszon használhatatlan lett a pálya. Ez nagyon momoly érv...
Éppen tavaly novemberben beszéltem egy idős bácsival, aki az egykori Sárvár - Répcevis vonalnak volt az állomásfőnöke Mesterháza-Tompaládony vasútállomásnak. Most is az egykori állomásépületben lakik. Ő mondta el, hogy még a megszüntetés évében, 1974-ben is tucatszámra kellettek a teherjáratok sárvárra meg vissza mindenféle mezőgazdasági és erdészeti termék szállítására. Sőt személyforgalom is volt, de egyik napról a másikra bezárták a pályát. Másnap jött egy szolgálati vonat amely összeszedte a cuccokat az állomásépületekből, majd egy év csend után jött a felszedőbrigád és vitte a pályát mindenestől, így nem hagyva lehetőséget egy hibás döntés korrigálásáért.
Szerintem az egész 68-as dolog csak arra volt jó, illetve úgy történt, hogy ritkítsuk meg területileg az ország vasúti pályáit, függetlenül attól, hogy kell-e vagy nem és van e rajta IGEN JÓ forgalom vagy sem. Ez tutira igy történt!
Igazad van. Bár a konkrét vonalat nem ismerem, de ezt a módszert tényleg sok helyen alkalmazzák. Nagyon hatékony módszer, kár hogy elárultad. Nem kellene terjeszteni :)
Igazad lenne, de sajnos azért nincs, bár elfogadom az érvedet, mert az utolsó két vonatpár is csak a gazdaságtalanság kimutatására volt jó. Szóval a régi bevált trükköt alkalmazták, ami nemcsak itt jött be, de az élet sok területén. Ez pedig a következő:
1, végy egy megszüntetni kívánt vasútvonalat
2, igazold hogy gazdaságtalan (bármely indokkal és módon)
3, ha ez egy idő után nem jönne be, akkor ritkitsd a járatokat
4, az utasok majd leszoknak, ha ilyen ritkán jár vonat
5 no most hogy a kutya sem jár vonattal, megszüntetheted a vonalat
Hát kérem ez történt itt is, nem állítanám, ha nem ott nőttem volna fel és nem beszéltem volna olyan sok emberrel aki még járt az 50-es 60-as években ezen a vonalon tucatszám, teli kocsikkal
Hát ezért nem kellene felszedni rögtön a síneket (vagy veszni hagyni mindent), amint kiderül, hogy akkor éppen nem igazán éri meg fenntartani a forgalmat. A világ változik, talán még szükség lehet rá, mint itt. Ezért próbáltam érvelni a minimális szinten való megtartás mellett. De győzött a többség... Vegyen a MÁV buszokat, az jövő! :(