Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
A tisztító kifejezetten arra való amire HUCSA használja, és a leírásban is ez szerepel, hogy a ráégett szennyeződéseket távolítsa el. Amúgy sima lemez, mivel lenne bevonva?
Hucsa ! Nem biztos, hogy szerencsés az égésteret belülről kaparászni mert állítólag valami különleges festékkel vagy anyaggal van bevonva amit nem lenne szerencsés lekaparni szerintem.
Még valami: a múlt hét óta valamiért extrém könnyedséggel éri el a kazán a 86 fok C-t amin a ventilátor le is áll...azelőtt ez valamiért nem így volt.
Lehet, hogy porosabb lett a puffer vezérlésére szolgáló csőtermosztát és késve kapcsol?
Amikor a ventilátor leáll, akkor meg szoktam fogni a szivattyút, hogy megy-e, és megy.. (akkor itt jegyezném meg, hogy kb december eleje óta készítettem két kontrol lámpát a kazánköri és a puffer szivattyúnak, de annál tovább nem jutottam, hogy elkészítettem őket, kb 5 perc lenne bekötni... :-) )
Elméletileg semmi, mert valamilyen módon a belső hőmérséklet szabályozva van (akár termosztáttal, akár termofejes radiátor szeleppel), és amennyiben a kazán hőmérséklete túl lépi a 80 fok C plusz 5 fok C-t (ennyi hiszterézis szerintem kell a megfelelő idősűrűségű kapcsoláshoz), akkor indulhat a pufferelés.
Ha emelkedik a hőmérséklet a kazánban: szobatermosztát esetén, mert leállt a keringetés. Radiátor termoszelep esetében pedig a visszatérő oldali hőmérséklet elérte a 80 fok C-t.
Tehát elméletileg egy beállítás eredményesebb is lehet akár, de Jenki rendszere is lehet más.
Nálam is vékony, száraz hártya van a tűztér falán. És lepereg, vagy könnyen levakarható a kazánhoz adott piszkavassal. Mostanában (1-2 hete) alig éri el a kazánom a 70 fokot. Lehet, hogy a szivattyú sebességével kellene játszani? Nálad milyen fokozaton mennek a szivattyúk (kazánköri, puffer, fűtésköri)?
Megkérhetlek arra, hogy egy képet készíts légy olyan kedves a kátrányosodásról. Nálam egy vékony hártya keletkezik ami nem vastagodik meg egyáltalán, sőt magától lepereg, vagy merre keressem a kátrányt? Érdekelne ez a kérdés, mert én ilyen alvázvédős anyagot nem találok sehol. Annak a tapintása is olyan, mint az alvázvédő.
Nálam gyakorlatilag van, elméletileg pedig ugye csak bizonyos helyzetekben. Azért sikerült ennyire egyértelműen fogalmaznom, mert értem már el ideális füstgáz hőmérsékletet, amikor a hazán 40 fok C állt, de volt olyan is, hogy még 70 fok C-nél sem volt meg. Ennek több összetevője van, de általában amikor a kazánban begyullad a fa rendesen, akkor onnantól kezdve gyakorlatilag az a termosztát meghúzott állapotban marad addig, amíg le nem ég a fa. Az Atmosnál a kazán leállítását hivatott meghatározni ez a tényező.
Ha képet akarsz beszúrni, akkor Tallózás gomb, majd jobbra mellette a feltölt gomb. Ott várj addig amíg meg nem jelenik a kép a szövegmező alatt, és akkor balra tőle apró betűvel megjelenik, hogy beszúrás. Ha arra kattintasz akkor megjelenik a szövegmezőben egy felirat (Image1), ami szimbolizálja a képet, még meg nem nyomod a mehet gombot.
Ha javasolhatom használj szivattyú csapot, ami egy hollandi és egyben golyós csap is. Olcsó és jó.
A meglévő szivattyúval kapcsolatban: nézd meg, hogy van-e benne lerakódás, korrózió. Általában a tengelyvéghez hozzá lehet férni, és van rajta egy metszés, hogy csavarhúzóval meg lehessen mozgatni, na ott nézd meg, hogy kotyog-e, amennyiben ez rendben van, akkor szerintem nyugodt szívvel rakd bele a rendszerbe.
Nálam a VIGAS kazánbam a gázosító kamrában a kátrány jelenléte, mintha ecsettel le volna kenve vastagon alvázvédővel. Mivel én naponta kétszer pakolom meg a kazánt (reggel és este) a fa általában leég és így a magas hőtöl magától leég a kátrány.
Az égőtérben 3,5 hónap használat után jele sincs a kátránynak csak szürke hamu.
Ami fontos !!! Száraz fa és viszonylag emelt kazánvízhőmérséklet.
Van fenyveserdőm és nemrég a kidőlt száraznak vélt fákból hoztam haza. Ami száraz az ég mint a barom, de amelyik egy kicsit vizes az már az égés minőségét nagymértékben rontja és a kátrány képződés is erősödött. Úgy hogy a fenyő a nyáron víztartalom csökkentési eljárás alá fog kerülni, marad a a száraz akác.
Vigas automatikáján a vízhőmérsékletet 65-85 fok tartományban lehet beállítani. Ha az alsó értékre állítjuk és tételezzük fel az ESBE szelep 60 fok után enged melegvizet a rendszer felé akkor a fűtési rendszer felé kis tömegáram fog keringeni, lassan füti fel a lakást, puffert. Szerintem így sokat megy a kazán visszafolytva. Lehet ez is a kátrányképződés oka.
Ha viszont az ESBE pontatlan és már 55 foknál nyit akkor a rendszer felé már áramlik megfelelő térfogatáram, viszont a kazán visszatérője a szükségesnél hidegebb.
Én merülőhüvelyes 3 járatú termosztatikus szelepet építettem be és a min. visszatérő 64 fok. A kazán 75 fokra van állítva. A fűtési rendszert leválasztottam egy hiraulikus váltóval és a fűtési oldalra is beépítettem egy termoszttatikus állítható szelepet amivel tudom állítani ( szekunder oldal) a fűtési rendszer vízhofokát. Átmeneti időben 60 fok, kicsit hideg 65 fok, zima 70-72 fok.
Akkora gondom van, hogy ihaj! Főleg Atmososok figyelmét kérném!
Nálatok az égető kerámia milyen állapotban van? Nálam fél év után, egy helyen megrepedt! De ez hagyján! Korülötte a zsinór szétporladt! Teszek fel majd róla képeket is, de ilyemkor mi a pék van?
Most voltam megnézni egy Vigas kazánt üzem közben mellé kötve egy 500 literes pufferrel. ( Nem tudom miért csak 500 literes a puffer erre nem tértünk ki) de most fogja leköttetni mert szerinte üzemel puffer nélkül is. Elmondása szerint reggel 7-kor rak először a kazánra majd délben és este lefekvés előtt. Hamuzni két hetente szokott. Ami nem tetszett az az hogy az ajtón és a tűztérben centi vastagon állt a kátrány amit a tulaj elmondása szerint elég sűrűn le kell kaparni illetve ő gázpörkölővel szokta leégetni. Amin nagyon csodálkoztam az az, hogy az automatát úgy állították, hogy a kazánban lévő vizet minimumra tették, ami elmondása szerint 65 Celsius fok. Lehet, hogy ez okozta a tüztérben a kátrányosodást? Egyáltalán ilyen beállításnál üzemel az elgázosítás? Ja és megkérdeztem van a visszatérő kőrben EBSE szelep. Na hozzáértők a kátrányosodásra mondjatok megoldást.
Elkezdtem kisérletezni a küllönbözö beállítási lehetőségekel, értem ide a végálláskapcsolókat. És lenne egy költői kérdésem. A kazán vízhőmérséklete nincs összefüggésben a füstgázhőmérséklettel? Csak azért mert nálam csak egy jelzőlámpa van az ideális füstgázhőmérséklet mutatására. A használati utasítás szerint fell kell füteni a kazánt 75-80 fokra, és addig tekerni az állítócsavarját amig a jelzőlámpa nem világit. Felküldtem a gépezetet (kikapcsolt keringetővel) 80 fokra és ugy csináltam ahogy irva volt. Ezután inditottam a keringetőt, ahogy esett a vizhőmérséklet ugy kialudt a lámpa is. Ezután hagytam füteni a cuccot, de még nem érte el a 70 fokot se mikor megint kigyulladt a lámpa. Ezért kérdezem hogy van-e összefüggés a kettö közt. De most rászánok egy két napot vagy hetet és odaköltözök a kazán mellé és figyelni fogom a különbözö beállításoknál a reakciókat.
Én nem azért akarok többet költeni, mert gazdag vagyok vagy ilyesmi, hanem azért, mert napközben egyáltalán nem vagyok otthon, s tudom, hogy meg kell fizetnem ha gázkazán nyújtotta kényelmet akarok.
ha igazat szólnak itt a faelgázosító tulajok, akkor nem kell majd óránként raknunk a kazánra, s már ez naggggyon jó :-)
Tekergetés: én is csinálgattam, de rá kell jönni valamire: ha azért tekerget az ember, mert spórolni akar, akkor már nagy baj van. Akkora házat kell építeni, amennyit belak az ember. Én sem nagy házat építettem, ellenben otthonos. Ha tekergettem, akkor megjelentek itt-ott páralecsapódások, állandóan zárni kellett az ajtókat, amitől meg rabbá válik az ember. Annyit csináltam meg, hogy az emelet teljesen lezárható, ha megöregszem és nem lesznek itthon a gyerekek.
Nálam egységesen 22 fok van, egyedül a hálóban van 20, illetve éjszakára 20,5.
Hát igen, különböző emberek , és különböző élethelyzetek vannak. Meg vágyak is.
Én pl sokat vagyok itthon, és szeretem tekergetni a csapokat, így automatizálási igényem minimális, az is inkább a biztonsági kérdésekre korlátozódik.
Az új kazántól csak azt várom, hogy ne kelljen óránként menni a picébe, és kevesebb tüzelő fogyjon. Reggeli meleg? Nekem az is elég, ha nem lesz reggel akkora hideg, mint eddig, remélve kicsit segít ebben a puffer. Csak kicsit, mert 1 m3 nem sokra elég.
Amúgy lehetne még ragozni, én mindenesetre értelek, és egyet is értek veled.
Kicsit meglep, hogy a 25-50 -es nem biztos hogy elég, többen állították, hogy jó lesz, az egyik közülük fagázosító kereskedő. Egyébként a szivattyú kiválasztási nomogram szerint:
én a 25-50 éa a 25-60 között alig látok különbséget, bár a harmadik fokozatban már számottevő, tény.
De köszi a megjegyzésedet, ami egy igazi faelgázosító kazántulajdonos gyakorlati tapasztalata. Jobban oda fogok figyelni a dologra. Lementem a pincébe, és megnéztem milyen az én régi szivattyúm, mint kiderült egy Salmson MXL 50-32. Ez megfelel a Grundfos 32 -60 nak. Lehet, hogy ezt fogom a kazánkörre tenni. Ezzel csak egy a baj, kb 15 éves, igaz hibátlanul működött.
Jobban megnézem majd a szivattyúhollandi belső átmérőjét is, lehet, hogy inkább kicsit nagyobb gömbcspot rakok.
Amikor építkeztem én is sok dolgot olcsón csináltam meg. OFF Például a tetőm cakli-pakli 250 e Ft volt, és csak a cserepet kellett felhordanom a megállapodás szerint. ON
Tehát lehet spórolni, DE én ezen nem merek és nem tudok. Sajnos nincs műszaki érzékem sem tapasztalatom e téren. Kis gyerek voltam amikor anyámék szénnel fűtöttek, de szenvedtek és jégverem volt reggelre, s összevetve, gázzal olcsóbb, mint szénnel, mert bizony 100-120 mázsa elhuppant.
A lényeg: nincs keringetőm, ingyen sem kaptam. Szerintem is kicsi a 22/50
Ajándékba se kapok semmit, próbáltam a legjobb minőségű cuccokat választani, amire több év garit vállalnak. /Vettem kínai csaptelepet 2 hónapra, 3000 Ft, most 15000 Ft-os van, évek óta/
Én, mint írtam automata rendszert szeretnék. Ha lusta vagyok és nem rakok a tűzre, akkor is meleg legyen, és ne kelljen semmit kapcsolgatni. A rézcső elég drága az igaz, de sajnos le kell nyelnem. Elég messze lesz az ATMOS a mostani gázkazántól, ami alatt található a radiátorok elosztója.
Jól írod: érdekelt a szerelő hogy jól csinálja. Én nem érek rá javítgatni a rendszerem, meg bevallom laikus is vagyok. Tehát fizetek kicsit többet, de cserébe azt kérem, amit elvárok. Azért vagyok ezen a fórumon, hogy megfelelő szakit találjak, a Ti ajánlásotok alapján, illetve tanulhassak, hogy egy adott szaki ne vágjon át.
Tényleg örülnék, ha 700-ból kihoznád, mert akkor csinálhatnád az enyémet is, persze jó pénzért :-))