Gondolom a félórás követési időköz elég vonzerő. És feltételezem a busz több helyen áll meg, mint a vonat.
Egyébként a sikvidéki, szétszórt tanyavilág esetén szerintem se esélyes a vasút.
De hozzá kell tennem, fogalmam sincs, mert vezet ez a vonal Debrecenből. Majd otthon megnézem térképen.
"...inkább konkrét vonalakról beszéljünk, úgy könnyebb konkrét véleményeket, ötleteket megfogalmazni"
OK. Maros urat inkább válaszra sem méltatom, miután nekiállt gyalázkodni, aztán a végén álszent módon közölte, hogy térjünk vissza a vicinálisokhoz. Térjünk!
Szóval: Debrecen-Vámospércs. Múlt héten jártam arra. Gyakorlatilag párhuzamosan vezet az országúttal, kb. 500 méterre attól. Több kilométer széles tanyavilágot szel át, az egyik tanyához az országút, a másikhoz a vasút esik közelebb. Vonatból jár 5-6 pár (kihasználtságát legfeljebb sejtem), a busz pedig félóránként, csúcsidőben sűrűbben, mivel itt mennek el a Vámospércsi, Nyirmártonfalvai, Nyiracsádi buszok. Általában tele. Miért?
Az elsődleges válasz nem a menetrendben, hanem a térképen keresendő. (Ajánlom Debrecen és környéke túristatérképet, amely a Debrecen várostérkép hátoldalán található)
Mi a baj a Népszabival?
Csak olvasni tudó emberek szokták megvenni. Az illetékes nyilatkozott a lapnak.
A Nemzet keresi a szavazóit, ezért nem ért rá. Hallgattam a Pannon lapszemléjét: Nemet cikkei és a végén becsúszott egy Népszabis cikk. Nem véletlenül, mert Kormányoldal valami bajt tett. Kiegyensúlyozott média mi?
Politika:
Törvénysértő Nemzetet még meg sem büntették.
A szentendrei Skanzen területén Nemzetes olvasókkal volt tele. A kollegám felajánlotta a Népszabiját, de a lincselést nem kockáztattam.
A baliben is emberek vannak, nem olyan Kerényiek!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ok, ha ez megépül, Te nyertél.
Mélyebben azért nem akarok belemenni, mert nincsenek konkrét ismereteim a vonalról. Csak a jelenségre akartam utalni, hogy látszólag szükségtelen vonalakra is szükség lehet a jövőben.
Természetesen nem a jelenlegi állapotukban. De ha előbb megszüntetünk, akkor sokkal nehezebb később építkezni. Tudom, ez így nem indok a megtartásra (l. Váci kacatjait), de azért ne feledjük, hogy ma is nehezen számszerűsíthető egy mellékvonal valós költsége, és valós haszna a környék számára. És a megszüntetés is általában csak akkor kerül szóba, amikor komolyabb felújítás válik szükségessé. Addig azért elvegetálnak napi 4-5 pár Bz-vel, és nem nagyon fáj senkinek.
A MÁV nyilván nem akar rá költeni (pl. felújítás) hiszen neki nyilván sosem térül meg. Ezért jó, ha állami döntés és finanszírozás lesz a pályahálózat, mert az állam más szempontokat is mérlegelve dönheti el, hogy kell-e, vagy nem.
1. Zeg-Zalalovo kozott 3 evvel ezelott feltuningoltak a palyat, hogy a kulso szakaszokra szallitott epitoanyagokat es az ezeket huzo gepeket elbirja.
2. A legfrissebb tervek szerint most ehelyett a feltuningolt palya helyett uj nyomvonal epul, enyhebb ivekkel, a falvaktol tavolabb.
Ez igy mar valoszinuleg tobbe kerul, mintha teljesen uj vonalat epitettek volna.
Vasutat epiteni nem butasag. Mellekvonalat epiteni az. Ne keverjuk a kettot. A vasutnak igenis van szerepe es jovoje, csak nem ott, es nem abban a formaban, ahogy ma.
Ne keverjuk a szezont a fazonnal. A szloven vasut koszonoviszonyban sincs az egykori bajansenyei mellekvonallal. Egeszen masok a parameterei. Ha a kornyeken felszedtek volna minden vasutat, (amirol szo sem volt soha), akkor bekotottek volna Szombathelyrol, Kormendrol. A szloven vasut azert kellett, mert arra rajzoltak meg az Europai folyosot. Kondoroson, Veszpremvarsanyban, Tamasin, ilyen sosem lesz. De ha lesz, akkor se segitene, ha ott lenne egy mellekvonal, mert azt feltuningolni nem feltetlenul olcsobb, mint ujat epiteni, lasd Zeg-Zalalovo.
Szerintem ő sem gondolta komolyat e két vonal dolgát. Talán csak utalni akart arra, hogy ami most kihasználatlan, feleslegesnek látszik, az 50 év múlva teljesen máshogy is nézhet ki. Konkrétum: szlovén határátmenet. Ha a környéken lévő kisforgalmú vonalakat mind felszedték volna 20 éve, szerinted lett volna esély a visszaépítésre? Ugye nem. Így is nagy áldozatokat kíván. Szerencsére csak rövid szakasz kellett újraépíteni, a többit csak feljavítani, deltákat építeni stb.
Micsoda butaság! Vasutat építeni a 21.században. Ehhez mit szóltok?
a forgalom nagysága változik. Ilyen alapon 50 éve fel kellett volna szedni a Győr-Hegyeshalom vonalat, most pedig ujjáépíteni, a Nyíregyháza-Záhonyt pedig fordítva. A forgalom nagyságának a felújításokban lehet szerepe.
Na ne viccelj. Ezeknek a vonalaknak a megszuntetese sosem merult fol. Az, hogy a forgalmuk egyik evtizedrol a masikra mondjuk 20%-kal csokken vagy no, az mindegy, mert meg igy is sokszorosa egy atlagos mellekvonalnak.
Szabadbattyán-Börgönd:
A 80-as években erre jártak a nyáron Miskolcról és Nyíregyházáról a Balatonra tartó közvetlen vonatok, akkoriban utaztam én is rajta.
Azt nem tudom pontosan, miért járt arra, talán akkor villamosították a 30a-t. Volt amikor Bp-től, volt amikor Pusztaszabolcstól vitte dízel (M62).
Mert? Nem inkab az alapjan kene eldonteni, hogy melyiket tartjuk meg, hogy mekkora rajtuk a forgalom?
Nem, mert a forgalom nagysága változik. Ilyen alapon 50 éve fel kellett volna szedni a Győr-Hegyeshalom vonalat, most pedig ujjáépíteni, a Nyíregyháza-Záhonyt pedig fordítva. A forgalom nagyságának a felújításokban lehet szerepe.
Ex 6-os vonalhoz:
Bicskéről indulva a Vértes turistatérképe alapján:
Felcsút vá: település déli végén (Alcsútdoboz 3 buszmegállóra, az az 2 km-re).
Vértesacsa: településen állhatott meg a vonat.
Lovasberény vá: innentől kezdve nincs a térképen!
Pátka vm: szerintem, ha a 811 számú úttól min. 2 km-re található.
Szfv vá: még lehet, hogy egy helyen még megállt Szfv szélén?
Kevés település és értelmetlen visszaépíteni a vasúti pályát.
Más.
Szabadbattyán-Börgönd szakasz:
44-es vonal befordították Szfv-ra (vasúti csomóponthoz).
A vonal mentén található tanyák kisforgalma miatt történhetett, ha egyátalán létezett megálló.
Dunaújváros-Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán útvonalon a menetidő csökkentés lehetne a Szfv kihagyásával a Balatonra.
(Volán-menetrend)
8033 Szfv-Seregélyes-Perkáta-Dunaújváros
10 perctől -1 óránként közlekedik, 53 km, átszállás nélkül. Vasút több mint 1,5 órát megy, és át kell szállni.
Gyakorlatilag vasúton nem lesz változtatás.
Más.
Veszprém-Balatonalmádi volt vasútvonal:
Köztes település: Szentkirályszabadja.
Kerülés vasúton Csajág 50 km és több mint egy óra.
(Volán-menetrend)
7335 Káptalanfüred-Balmádi-Veszprém
1-2 óránként közlekedik Veszprém vasútállomásig. Balatonalmádi és Veszprém aut áll között. 10 - 40 percenként.
Érdekes hasonlóság :)
Csak annyiban más a mellékvonal, hogy azok száma az idővel nem szaporodik.
De folytatva a hasonlatot, néha milyen jó érzés az, amikor szükséged lenne egy régi könyvre, és megtalálod? És milyen rossz, ha nem?
Azért kérdeztem a korodat, mert sokszor irtad azt, hogy miért kell kidobni, jó lehet az még valamikor valamire...
Nos, én ahogy távolodok a 30-tól (jelenleg 6-ra), egyre többször szembesülök fölösleges kacatokkal, amelyek csak gyűlnek, gyűlnek, mondván, hátha jó lesz még valamire.
Pl. olvasókönyvtől az egyetemi jegyzetekig irdatlan mennyiségű könyv, utazások emlékei (prospektusok, értéktelen gagyi-térképek, stb.), amióta önálló "háziúr" vagyok: szögek, csavarok, fadarabok, drótok, stb., egyszerűen nem lehet lassan lélegezni Tőlük.
A sellyei gyorsra pedig én is emlékszem, igaz csak a menetrendből. Feltűnő jelenség ott a függőleges vonal :)
Néhány éve lehetett, szerintem amikortól Szentlőrincen megáll az IC, ahhoz biztosított (volna) csatlakozást. Lehet, hogy ez volt az InterPici őse?