Keresés

Részletes keresés

dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 241
Gondolom a félórás követési időköz elég vonzerő. És feltételezem a busz több helyen áll meg, mint a vonat.
Egyébként a sikvidéki, szétszórt tanyavilág esetén szerintem se esélyes a vasút.
De hozzá kell tennem, fogalmam sincs, mert vezet ez a vonal Debrecenből. Majd otthon megnézem térképen.
Előzmény: Váci (240)
Váci Creative Commons License 2002.09.18 0 0 240
"...inkább konkrét vonalakról beszéljünk, úgy könnyebb konkrét véleményeket, ötleteket megfogalmazni"

OK. Maros urat inkább válaszra sem méltatom, miután nekiállt gyalázkodni, aztán a végén álszent módon közölte, hogy térjünk vissza a vicinálisokhoz. Térjünk!

Szóval: Debrecen-Vámospércs. Múlt héten jártam arra. Gyakorlatilag párhuzamosan vezet az országúttal, kb. 500 méterre attól. Több kilométer széles tanyavilágot szel át, az egyik tanyához az országút, a másikhoz a vasút esik közelebb. Vonatból jár 5-6 pár (kihasználtságát legfeljebb sejtem), a busz pedig félóránként, csúcsidőben sűrűbben, mivel itt mennek el a Vámospércsi, Nyirmártonfalvai, Nyiracsádi buszok. Általában tele. Miért?
Az elsődleges válasz nem a menetrendben, hanem a térképen keresendő. (Ajánlom Debrecen és környéke túristatérképet, amely a Debrecen várostérkép hátoldalán található)

Tippeket várok a miért-re!!!

Előzmény: dyz (193)
Maros Zsolt Creative Commons License 2002.09.18 0 0 239
A végén az volt:

Vissza a vicinálisokhoz!

Előzmény: dyz (238)
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 238
Hagyjuk már a politikát... A cikket attól még el lehet olvasni, legfeljebb mindenki más oldalról értelmezi :)
Előzmény: Maros Zsolt (237)
Maros Zsolt Creative Commons License 2002.09.18 0 0 237
Halló!

Mi a baj a Népszabival?
Csak olvasni tudó emberek szokták megvenni. Az illetékes nyilatkozott a lapnak.
A Nemzet keresi a szavazóit, ezért nem ért rá. Hallgattam a Pannon lapszemléjét: Nemet cikkei és a végén becsúszott egy Népszabis cikk. Nem véletlenül, mert Kormányoldal valami bajt tett. Kiegyensúlyozott média mi?

Politika:
Törvénysértő Nemzetet még meg sem büntették.
A szentendrei Skanzen területén Nemzetes olvasókkal volt tele. A kollegám felajánlotta a Népszabiját, de a lincselést nem kockáztattam.
A baliben is emberek vannak, nem olyan Kerényiek!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vissza a vicinálisokhoz

Előzmény: Váci (234)
Váci Creative Commons License 2002.09.18 0 0 236
A másik topicban nemcsak szakirok, de népszabadságosok is vannak, méghozzá szép számban...
Előzmény: dyz (235)
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 235
Én a másik vasutas topic-ot olvasom, hogy tanuljak a "szakíróktól" :-)
Ott találtam, gondoltam, ha ott érdekes, talán itt is.
Előzmény: Váci (234)
Váci Creative Commons License 2002.09.18 0 0 234
OFF

dyz!
Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz...

Előzmény: dyz (232)
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 233
Elnézést, ezt nem így akartam, de a link működik :)
Előzmény: dyz (232)
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 232
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 231
Ok, ha ez megépül, Te nyertél.
Mélyebben azért nem akarok belemenni, mert nincsenek konkrét ismereteim a vonalról. Csak a jelenségre akartam utalni, hogy látszólag szükségtelen vonalakra is szükség lehet a jövőben.
Természetesen nem a jelenlegi állapotukban. De ha előbb megszüntetünk, akkor sokkal nehezebb később építkezni. Tudom, ez így nem indok a megtartásra (l. Váci kacatjait), de azért ne feledjük, hogy ma is nehezen számszerűsíthető egy mellékvonal valós költsége, és valós haszna a környék számára. És a megszüntetés is általában csak akkor kerül szóba, amikor komolyabb felújítás válik szükségessé. Addig azért elvegetálnak napi 4-5 pár Bz-vel, és nem nagyon fáj senkinek.
A MÁV nyilván nem akar rá költeni (pl. felújítás) hiszen neki nyilván sosem térül meg. Ezért jó, ha állami döntés és finanszírozás lesz a pályahálózat, mert az állam más szempontokat is mérlegelve dönheti el, hogy kell-e, vagy nem.
Előzmény: Carpy (230)
Carpy Creative Commons License 2002.09.18 0 0 230
1. Zeg-Zalalovo kozott 3 evvel ezelott feltuningoltak a palyat, hogy a kulso szakaszokra szallitott epitoanyagokat es az ezeket huzo gepeket elbirja.
2. A legfrissebb tervek szerint most ehelyett a feltuningolt palya helyett uj nyomvonal epul, enyhebb ivekkel, a falvaktol tavolabb.

Ez igy mar valoszinuleg tobbe kerul, mintha teljesen uj vonalat epitettek volna.

Előzmény: dyz (228)
Maros Zsolt Creative Commons License 2002.09.18 0 0 229
Nullácska!

Rosszul vagy?

Előzmény: Nullácska (222)
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 228
Bocs, de ha jól tudom, Zalalövőig a meglévő mellékvonalakon megy a forgalom. Csak a megszüntetett vasút helyén épült új.
Előzmény: Carpy (226)
Carpy Creative Commons License 2002.09.18 0 0 227
Micsoda butaság! Vasutat építeni a 21.században.

Vasutat epiteni nem butasag. Mellekvonalat epiteni az. Ne keverjuk a kettot. A vasutnak igenis van szerepe es jovoje, csak nem ott, es nem abban a formaban, ahogy ma.

Előzmény: dyz (225)
Carpy Creative Commons License 2002.09.18 0 0 226
Ne keverjuk a szezont a fazonnal. A szloven vasut koszonoviszonyban sincs az egykori bajansenyei mellekvonallal. Egeszen masok a parameterei. Ha a kornyeken felszedtek volna minden vasutat, (amirol szo sem volt soha), akkor bekotottek volna Szombathelyrol, Kormendrol. A szloven vasut azert kellett, mert arra rajzoltak meg az Europai folyosot. Kondoroson, Veszpremvarsanyban, Tamasin, ilyen sosem lesz. De ha lesz, akkor se segitene, ha ott lenne egy mellekvonal, mert azt feltuningolni nem feltetlenul olcsobb, mint ujat epiteni, lasd Zeg-Zalalovo.
Előzmény: dyz (225)
dyz Creative Commons License 2002.09.18 0 0 225
Szerintem ő sem gondolta komolyat e két vonal dolgát. Talán csak utalni akart arra, hogy ami most kihasználatlan, feleslegesnek látszik, az 50 év múlva teljesen máshogy is nézhet ki.
Konkrétum: szlovén határátmenet. Ha a környéken lévő kisforgalmú vonalakat mind felszedték volna 20 éve, szerinted lett volna esély a visszaépítésre? Ugye nem. Így is nagy áldozatokat kíván. Szerencsére csak rövid szakasz kellett újraépíteni, a többit csak feljavítani, deltákat építeni stb.

Micsoda butaság! Vasutat építeni a 21.században. Ehhez mit szóltok?
Előzmény: Carpy (224)
Carpy Creative Commons License 2002.09.18 0 0 224
a forgalom nagysága változik. Ilyen alapon 50 éve fel kellett volna szedni a Győr-Hegyeshalom vonalat, most pedig ujjáépíteni, a Nyíregyháza-Záhonyt pedig fordítva. A forgalom nagyságának a felújításokban lehet szerepe.

Na ne viccelj. Ezeknek a vonalaknak a megszuntetese sosem merult fol. Az, hogy a forgalmuk egyik evtizedrol a masikra mondjuk 20%-kal csokken vagy no, az mindegy, mert meg igy is sokszorosa egy atlagos mellekvonalnak.

Előzmény: seTTebello (220)
talpfaszámláló Creative Commons License 2002.09.17 0 0 223
Szia Uhi!
Mail ment!
Üdv.:G.I.
Előzmény: uhi (170)
dyz Creative Commons License 2002.09.17 0 0 221
Szabadbattyán-Börgönd:
A 80-as években erre jártak a nyáron Miskolcról és Nyíregyházáról a Balatonra tartó közvetlen vonatok, akkoriban utaztam én is rajta.
Azt nem tudom pontosan, miért járt arra, talán akkor villamosították a 30a-t. Volt amikor Bp-től, volt amikor Pusztaszabolcstól vitte dízel (M62).
Előzmény: Maros Zsolt (219)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.17 0 0 220
Mert? Nem inkab az alapjan kene eldonteni, hogy melyiket tartjuk meg, hogy mekkora rajtuk a forgalom?

Nem, mert a forgalom nagysága változik. Ilyen alapon 50 éve fel kellett volna szedni a Győr-Hegyeshalom vonalat, most pedig ujjáépíteni, a Nyíregyháza-Záhonyt pedig fordítva. A forgalom nagyságának a felújításokban lehet szerepe.

Előzmény: Carpy (201)
Maros Zsolt Creative Commons License 2002.09.17 0 0 219
Halló!

Ex 6-os vonalhoz:
Bicskéről indulva a Vértes turistatérképe alapján:
Felcsút vá: település déli végén (Alcsútdoboz 3 buszmegállóra, az az 2 km-re).
Vértesacsa: településen állhatott meg a vonat.
Lovasberény vá: innentől kezdve nincs a térképen!
Pátka vm: szerintem, ha a 811 számú úttól min. 2 km-re található.
Szfv vá: még lehet, hogy egy helyen még megállt Szfv szélén?

(Volán-menetrend)
8011 Szfv-Lovasberény-Alcsútdoboz-Bicske
1-2 óránként közlekedik, 48 km, 28 megálló.
8010 Lovasberény-Pátka-Szfv
5 perctől -2 óránként közlekedik, 26 km, 21 megálló.

Kevés település és értelmetlen visszaépíteni a vasúti pályát.

Más.
Szabadbattyán-Börgönd szakasz:
44-es vonal befordították Szfv-ra (vasúti csomóponthoz).
A vonal mentén található tanyák kisforgalma miatt történhetett, ha egyátalán létezett megálló.
Dunaújváros-Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán útvonalon a menetidő csökkentés lehetne a Szfv kihagyásával a Balatonra.

(Volán-menetrend)
8033 Szfv-Seregélyes-Perkáta-Dunaújváros
10 perctől -1 óránként közlekedik, 53 km, átszállás nélkül. Vasút több mint 1,5 órát megy, és át kell szállni.

Gyakorlatilag vasúton nem lesz változtatás.

Más.
Veszprém-Balatonalmádi volt vasútvonal:
Köztes település: Szentkirályszabadja.
Kerülés vasúton Csajág 50 km és több mint egy óra.

(Volán-menetrend)
7335 Káptalanfüred-Balmádi-Veszprém
1-2 óránként közlekedik Veszprém vasútállomásig. Balatonalmádi és Veszprém aut áll között. 10 - 40 percenként.

Kizárt hogy helyre állítsák.

dyz Creative Commons License 2002.09.17 0 0 218
Érdekes hasonlóság :)
Csak annyiban más a mellékvonal, hogy azok száma az idővel nem szaporodik.
De folytatva a hasonlatot, néha milyen jó érzés az, amikor szükséged lenne egy régi könyvre, és megtalálod? És milyen rossz, ha nem?
Előzmény: Váci (216)
Váci Creative Commons License 2002.09.17 0 0 217
Sőt, a tudatalattim még meg is személyesitette őket, azért irtam a "Tőlük"-et nagy T-vel. :-)
Előzmény: Váci (216)
Váci Creative Commons License 2002.09.17 0 0 216
OFF OFF OFF

Azért kérdeztem a korodat, mert sokszor irtad azt, hogy miért kell kidobni, jó lehet az még valamikor valamire...

Nos, én ahogy távolodok a 30-tól (jelenleg 6-ra), egyre többször szembesülök fölösleges kacatokkal, amelyek csak gyűlnek, gyűlnek, mondván, hátha jó lesz még valamire.

Pl. olvasókönyvtől az egyetemi jegyzetekig irdatlan mennyiségű könyv, utazások emlékei (prospektusok, értéktelen gagyi-térképek, stb.), amióta önálló "háziúr" vagyok: szögek, csavarok, fadarabok, drótok, stb., egyszerűen nem lehet lassan lélegezni Tőlük.

Persze, egy mellékvonal egész más.

Előzmény: dyz (213)
Váci Creative Commons License 2002.09.17 0 0 215
Jaj ne! Ne fáradj vele! Annyira nem érdekes.

Bár, ha Te annyira szereted a menetrendeket, mint én a térképeket... Én se hagynék ki egy "jó ürügyet" a böngészésre :-)

Előzmény: FOMA (214)
FOMA Creative Commons License 2002.09.17 0 0 214
Két vagy három éve. Otthon megnézem a menetrendet, este beírom a vonatszámot.
Előzmény: Váci (212)
dyz Creative Commons License 2002.09.17 0 0 213
Én 68-hoz viszonyítottam. Szóval 70 :)

A sellyei gyorsra pedig én is emlékszem, igaz csak a menetrendből. Feltűnő jelenség ott a függőleges vonal :)
Néhány éve lehetett, szerintem amikortól Szentlőrincen megáll az IC, ahhoz biztosított (volna) csatlakozást. Lehet, hogy ez volt az InterPici őse?
Előzmény: Váci (211)
Váci Creative Commons License 2002.09.17 0 0 212
Sose hallottam róla... Mikor volt ez?
Előzmény: FOMA (209)
Váci Creative Commons License 2002.09.17 0 0 211
Szóval valamikor '70 és '80 között...

Ez sajnos eltakarja pont a lényeget: 20 vagy 30?

Előzmény: dyz (208)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!