Az éjszakai felvétel egyrészt nagyon brutális, tehát egy tök sötét szobában színes felvételt készít (LCD-t ki kell hajtani, és elkezd fehéren világítani, lámpaként funkcionálva), igaz hátránya is van, ilyenkor lecsökken az fps kb. 15-re, tehát kicsit szaggat a felvétel. Nem értem, hogy ha nem bírja a procija, miért nem raktak bele nagyobbat.
Nem a procija nem bírja hanem a záridő megnövelése miatt nem lehet tartani az 50 Hz-es képfrissítést. Tehát tovább tartják nyitva a zárat, hogy több fényt tudjon begyűjteni a kamera a CCD-re.
Na és hogyan próbálkozol az áttöltéssel? Mi a baj vele?
Egyértelmű hogy digitálisan kell "áthúzni" (firewire), így ugyanaz lessz a gépen mint a kamerán... minősék változás nuku
Megrémültem. Gondoltam, hogy nekiállok fórumot olvasni, hogy milyen digitális miniDV kamerát vegyek, de itt annyi a hozzászólás, hogy képtelenség kibogarászni a sok szubjektív vélemény közül azokat, amik engem érdekelnek :)
Nekem kell kb ami kell, az a 8e pixel, digit/analóg be/ki, kézremegés komp, min 10x zoom, nagyon szép éles kép, man. fókusz, és nem ártana fehéregyensúly se, de az nem feltétel, és még pár apróság. A webkamera hülyeség, de ha van benne, az se rossz pont ;-) Fényképezéshez van rendes gépem, eszembe se jut ezeket arra használni :)
Ebből kifolyólag kinéztem magamnak:
Samsung Vp-D103i
Canon MV-750i
Samsung VP-D903i
JVC GR-DV500E
Sony DCR-HC30
Benn voltam 1-2 beváráslóközpontban, üzletben, és próbálgattam ott a márkákat. És elnyűve tapasztaltam, hogy a Sony-nak kimagaslóan szebb képe van a monitoron a többihez képest, így most a Sony oldalán vagyok, csak az ugyanakkora tudásban mint a többiek kb. 20e ft-al drágább. Bár számomra ennyit megér a minőség.
Még csak ismerkedem vele, de eddig nagyon meg vagyok elégedve. Most inkább a problémám, a számítógépre való minél jobb áttöltése.
Az éjszakai felvétel egyrészt nagyon brutális, tehát egy tök sötét szobában színes felvételt készít (LCD-t ki kell hajtani, és elkezd fehéren világítani, lámpaként funkcionálva), igaz hátránya is van, ilyenkor lecsökken az fps kb. 15-re, tehát kicsit szaggat a felvétel. Nem értem, hogy ha nem bírja a procija, miért nem raktak bele nagyobbat. De ha lassú mozgást veszel fel vele, arra szerintem ok.
A képek is elég tűrhető minőségűek, ahhoz képest, hogy kamera. Ha akarod add meg a mail címed és küldök 1 párat.
Szóval összességében hétfő óta fülig ér a szám. :-)
Szerintem távirányító mindkettőhöz kell hogy legyen . Szerintem ...Gumicsirke....Döntened neked kell , a nagyobb zoomtartomány mihez kell?Van neki gyakorlati haszna?Nyilván a másik más tudással kompenzálja ezt . Amúgy nekem NV-GS55 van az analógbemenet miatt választottam ezt . ( Előtte NV-DS 55 volt évekig és szuper volt..... )
A digitkártyádat nem ismerem de szívesen megosztok veled pár gondolatot az eladó Canopus ADVC-100 digizőm említése nélkül . Szóval , valaha nekem is volt a kezdetek kezdetén ( ma már igy hívják ) VIVO-s kártyám . Én is szenvedtem a frame-dobások miatt , míg nem találtam egy jó kodeket !!!!!!!! Ez a titka ! Egy jó vesteségmentes kodek csodákat fog tenni , valamint a beállítások is sokat számítanak valamint a géped " ereje " !!!!!!!Megne próbálj vele egyből ( rőptében ) bármilyen átalakítást végeztetni !!!! Semmilyen más program ne fusson , az op. rendszeredből a képernyővédőt is ki kell kapcsolni ! Figyelj oda még a felvétal közbeni képmegjelenítésre is !!!! Ez mind képdobáshoz vezet !!!!!!!!!!!
Régi VHS-C videofelvételeimet probáltam Pc-n Pin.pro analogbemenetü tv. kártáyával, a Pin.pro saját felvevő szoftjával és Pin 9-cel digitalizálni. Eredmény:rengeteg képkockaeldobás, kép-hang csúszás. Megoldást jelenthet-e egy analogbemenetű, dv-kimenetü kamera? Tanácsokat, segítséget elöre is köszi.
hi!
ez egy nagyon kényes téma
röviden:
a problémád az interlace, mivel a kamera ebben dolgozik, a számitógép pedig nem, ezétr van a broblem..
interlace az az hogy félképek alkotnak egy fram-et. a félkép sorokbol áll, méghozzá minden másodikból. ebből is két fajta van, amikro az első sor, és hozzáképest minde második, és mikor ugyanez a második sortol kezdődik..
a DV upper , de ez nemanyirea lényeg..
szóval ha ezt a csíkos felvételt tv-n néznéd akkor jó lenne, mert az is interlace.
a csíkozást az okozza, hogy ezek a félképek, field-ek et nem jól dolgozza fel a számítógép, most késő van hozzá hogy mértnem:D
szóval, a problem kiküszöbölésre vannak megoldások, amik tökéletesek, de ez van..
amit el kell végezni a videon, az a deinterlaced..
vannak ilyen filterek..
behózod firewire-n a DV-t, majd valamivel megvágod (premiere), és ezt úgy tömöríted le, vagy át, hgoy deinterlacing-olod... normális progikon van ilyen funkcio..
szóval ez valamelyik megoldással megcsinálja a feladatát, és akkor már progressziv videot fogsz kapni, ami kelll a pc-nek..
Erre még nem is gondoltam :o
Ez kimondottan jo ötlet:)
Holnap vagy holnapután körülnézek,ami fejböl megy ár,hc-14 99900,vpd101 es samo ugyanennyi(ami MM-ben 70K)csak itt megbolonditják egy ajándék akksival,plusz táskával,Pana-t is láttam szorolapon amit ajánlottál,109900 huf-ért,de nem volt belöle az üzletben.
Most léptem be a kamerázás világába, a héten vettem egy Pana gs-120-ast. Mindenképp számítógépre akarom a videót tölteni. Vettem egy FireWire kártyát (~4000 HUF körüli kategória)
A problémám az, hogy nagyon csíkozza a képet, ha FireWire-n keresztül csatlakoztatom, mi lehet ennek az oka? Van 1 ismerősöm, akinek u.e. a gondja, de eddig azt hitte, hogy a kamera hibája.
Találtam 1 másik megoldást, S-Video-val csatlakoztatom a TV kártyához, így nincs csíkozódás, de nem olyan éles a kép.
Mi lenne a legjobb megoldás? A FireWire tényleg csak ennyire képes?
Sokkal jobb az optikai képstabilizátor. Az egyik lencsetagot mozgatják az optikában úgy hogy kompenzálja a kisebb rázkódásokat. Az elektronikus stabilizátor esetén a kamerák a PAL DV felbontáshoz szükséges kb. 400e pixel helyett mondjuk 800e pixeles CCD-t tartalmaznak. A remegést úgy kompenzálják hogy a kamera szoftvere próbál mozgásvektorokat felfedezni a képen és az eredménytől függően mozgatja a 400e pixeles "ablakot" a CCD-n. Ebből fakadóan kevés fényben nem müködik.
A továbbiak spekulációk a részemről. A 800e/400e aránypárt figyelembe véve a kamera kb. 100-150 pixeles oldalsó ill. alsó-felső szegélyekből tud gazdálkodni. Ez 5-10x zoom mellett már igencsak kevés lehet, hiszen a téma kézremegés miatt "leszaladhat" a CCD-ről, a semmiből pedig a legjobb szoftver sem tud dolgozni. Az optikai stabilizátor viszont a remegés által okozott szögelfordulást csökkenti, így bár nagyításnál neki is csökken a hatékonysága, de nem dobja be a törölközőt.
Az elektronikus stabilizátor svenkelésnél is bezavarhat, hiszen a lassú elfordulást remegésnek véli a szoftver, majd hirtelen rángással fog megindulni a kép. Emiatt pl. állványon ki kell kapcsolni a funkciót.
Aztán még az a gyanúm hogy az elektronikai stabilizátor fényerőveszteséget is okoz, hisz az adott fényerejű optikával megvilágítjuk a teljes 800e pixeles CCD-t, viszont csak kb. 400e fog hasznosulni belőle...
Köszi.
Onlány vétel egyéb okokbol most kizárva.Depot ismerem egyébként:)Hétvégén körbejárom a lehetséges helyeket itt Szolnokon,megnézem van-e Pana vhol.
Visszaolvastam egyébként vagy 2 oldalt min.(500 hozzászolás van beállitva)Nagyon a Pana és Sony uralja a topicot.Samsungoknak ennyire gyenge lenne az optikájuk?
Nem volt még DV-m,egy Sony hi-8 asom volt,azzal semmi gondom nem volt.
Sziasztok!
Valaki ismeri a Samsung vpd-300-ast?Még a Samsung oldalán se találtam rola infot.
Itt láttam még csak:
http://www.cora.hu/pages/unnep/ajandekotletek/84o02.asp
Most kellene vennem egyet 1 héten belül.Gondoltam a Sonyra is,de kevésnek tartom a hc14-es 10x zoomját.
Több zs-m meg nincs sajna rá :s