Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Az én rendszeremnél, mint azt írtam korábban a tartály felső részén mindig át is megy az előremenő meleg víz az épület felé. A tartály töltését csak abban az esetben kezdi el, ha a kazán hőmérséklete eléri a 82 fok C-t, és akkor indítom a tartály alsó részén lévő szivattyút. Mivel a fűtés előremenőjén egy 40-60 ESBE van, így amikor a tartály töltése elindul, akkor már a tartály felső részében 80 fok C víz van, és mondhatjuk (tapasztalat), hogy a ház nem kér meleget, és az ESBE meleg oldala zárva van, vagyis a keringetés zavartalan a pufferben lefelé.
Ezt egy román honlapon találtam:
A Laddomat 21 lehetővé teszi, hogy a kazán gyorsan elérje a megfelelő üzemi hõfokot. A Laddomat 21 a tartályt lassú vízárammal tölti fel. Ennélfogva az alapvető fontosságú elhatároló réteg a tartályban optimális lesz. A felfűtés utolsó fázisában a Laddomat 21 teljesen feltölti a tartályt annak a különleges termosztatikus szelepnek köszönhetően, amely a tüzelőanyagáteresztő nyílást teljes mértékben elzárja. Amint a tűz kialudt, a Laddomat 21 a kazánban megmaradt hőt és parazsat a forró víznek a kazán felső részérõl a tárolótartályba való saját keringése révén hasznosítja. Áramkimaradás esetén a Laddomat 21 azonnal önműködően elkezdi a tartály saját keringés (öncirkuláció) révén való feltöltését. Ugyanez zajlik le, amennyiben a szivattyú nem működik.
Ha nekem akartad címezni, akkor részben rossz nyomon jársz. Ha érdekel, inkább privátban, mert sok lenne a reklám. Ha megsem nekem, akkor bocsi hogy megszólaltam.
közben tájékozodtam én is. Eddig ott tartok, hogy Szlovákia.
1000 L puffer: 634 euro +szig.: 306 euro.
Laddomat: 331 euro,
Wilo 25/40: 80 euro, 25/60: 90 euro,
ESBE 25/60: 65 euro, 40/60: 116 euro
visszacsapó szelep: 12 euro
hütőhurokhoz nyitó/folytószelep: 65 euro
Honeywell V135 1B: 107 euro
Honeywell T 100 RAB: 69 euro
Itthon kaptam volna puffert 1000L szigetelés nélkül: 175000+ÁFA (árfolyamtól függöen 650-800 euro), és még mindig megéri kiautoznom Szlovákiába (210 km).
Esetleg valakinél ha vannak ilyen tartozékok, bármi okbol felesleges, megmaradt, megveszem.
Az ESBE mellé gondolom egy szivattyú kell, mivel Laddomatnál van saját.
Ami elszomorit, hogy a 2000 lityis pufi nem fér be az ajtón, marad az 1000L, az is nehezen de betuszkoljuk.
tudod kiválasztani. Minden bennevan, de magyar oldalak is vannak, csak kevésbé átfogóak. A szivattyú melletti visszacsapó szelepről ne feledkezz el! Nem mindegy, hogy építed be!
Meg tudod oldani ESBE szeleppel, sajnos én típust nem tudok, mert nekem Laddomatom van. Sokak szerint az ESBE jobb megoldás, mint a Laddomat, ezt nem tudom elbírálni, de mindenképp olcsóbb megoldás (szerintem hatékony is, ha a többi ESBE szelepemet nézem).
Sziasztok. A következőt szeretném megtudakolni: A Faelgáz. kazánba visszatérő viz minimális hőmérsékletét (60 fok, nálam) meg tudom oldani egy ESBE szeleppel, vagy mindenképp kell ide a laddomat? És ha jó az ESBE akkor milyen fajtát kérjek a boltban? Ugyanis arra gondoltam, hogy megtervezem a saját rendszerem, átnézetem hozzáértőkkel és megveszem magam ami kell. Köszi mindenkinek előre is.
A tartály felső harmadán mindig átfolyik az előremenő. Innen kap betápot is. Ha leáll a kazán, mert leégett benne a fa, akkor már áll a puffer töltő is, és csak a legfelső csövön távozik a fűtés felé a meleg víz. A Laddomaton mindig keresztül megy a visszatérő, mert amúgy honnan kapna hűltebb folyadékot a kazán, amit felfűtene?
Szerintem át fogom rajzolni az egészet, mert látom hibákat vétettem benne...
A fűtési és HMV vissza nem megy a kazán felé...mert nem tud.
A HMV a faelgáz előre, és a fűtés vissza körbe van kötve, nem értem hogyan menne át a Laddomaton....mert ha a HMV felöl melegebb víz jut a fűtési körbe, akkor a fűtési ESBE nem fog kinyitni...
Most így ennyi, de mondom át fogom rajzolni ha lesz erőm...
Úgy értem, és ehhez kéne ,hogy 4 eres kábeled legyen:(vegyünk egy villanyboylert,amiben benne van a fűtőpatron és annak a termosztátja),ebbe a termosztátba bekötöd a 220 V-ot,amit 60 C-ra beállítasz majd ez továbbítanád 1 szálon (mivel csak a fázist szakítod meg) a kazánház felé., ahol egy csőtermosztátot tennél 75C-ra állítva a puffer előremenőjére.Ha megfelő a hőmérséklet a csőtermosztát bekapcsol és visszaadja a jelet a 4-dik szálon a szivattyúnak.
1-4 ig próbáltam jelölni az elektromos vezetékeket,remélem nagyjábólérthető.
De mindez csak akkor müködik,ha a lakásban keverteted le a vizet és a HMV csatlakozásig eljön a 75C os víz.
Szerintem így megoldható lenne.
Ez csak az én ötletem,biztos vannak nálam okosabb emberek is ,meg így fejből azért nem is olyan 1szerű.
Ezt hogyan gondolod pontosan? A gázkazán és a tervben lévő HMV bojler és a szobatermosztát között egyetlen fal van. Ebbe a kazánházba jön a két cső a hátsó épületből (előre-vissza), ahol az Atmos meg a puffer van. Én azt szeretném elérni, hogy a HMV töltsön, ha a fás kazánban van fűtés, és a szobatermosztát szerint a lakás nem kérné. Ez viszonylag könnyű lenne, ha az Atmos kilépő hőmérsékletét át tudnám vinni az első, gázkazános helyiségbe.
Kár hogy csak 3 eres,ha 4 lenne és a HMV boylertől oda lehetne vinni a termosztátjától 2 szálat a szobatermosztát vezetékéhez ,akkor szerintem lehetne vezérelni,bár még akkor is ott
van az a kérdés,hogy hogyan juttatsz be a tartálytól min. 70 C -os vizet???
Nem tudom hogy van a rendszered,de ahogy értelmeztem csak 2 cső megy a földben (előre és visszatérő). Hol kevered le a lakásba bemenő vizet?
A faelgázosító kazán melleti szivattyú rossz helyen van, mivel a keringetőnek a termosztatikus háromjáratú szelep és a kazán között kell lennie, mivel ha nem ott van hanem mint a rajzon akkor nem alakul ki keverés. Ha a kazán kimenő hőmérséklete eléri azt az értéket amikor a termosztatikus szelep lezárja a kazán előremenő felöli ágát és már csak a rendszer felé engedné a fűtővizet akkor a szivattyú a lezárt ágban nem tudna keringetni. A fényképeid alapján Ladomat-od van annál is a kazán és term. szelep között van a szivattyú.
2.,
A leírásod szerint 80 foknál indul a puffer töltő szivattyú, ami ebben az esetben rádolgozik a Ladomat szivattyújára ??????? Hidralikailag nem biztos, hogy jó! Sőt ! Ha meg a töltő szivattyú indításával egyidejűleg leállítod a Ladomat szivattyúját akkor keresztül nyomja a puffer töltő a Ladomat-on ?
3.,
A rajz szerint a fűtési és HMV visszatérőt átvezeted a faelg. kazánon, így a puffert hogy fodog kisütni, (azaz a melegvizet kiforgatni a rendszerbe) ?
A pufferből hogy fog a víz kikerülni a fűtési rendszerbe, ha nincs visszatérő ág a pufferbe a rendszer felöl ? Sőt az egyetlen csatlakozási pontban még visszacsapó szelep is van ami csak egy irányt enged, de amúgy is nem lehet egy csövön egyszerre két irányban áramoltatni a fűtési vizet!
Ennek a puffernek részben egy hidraulikus váltó szerepét is be kellene töltenie.
A fűtési rendszer és a HMV szivattyú is rádolgozik a Ladomat-ra?
Amikor a fűtési kev. szelep a puffer felöl van 100%-ban nyitva és a faelg. Ladomat-ja csak visszakeringés állásban van (felfűtés) akkor a fűtési vissza hová, milyen irányban fog keringeni?
Mi indítja fűtési előre szivattyút ?
4.,
A HMV töltő visszatérő víz keveredik a fűtési visszatérővel a fűtési rendszer termosztatikus háromjáratú szelepe elött, így ha HMV készítés van akkor a fűtési rendszer felé melegebb vizet is kitud engedni a szelep akkor ha a fűtési visszatérőnél melegebb a HMV visszatérő, ez pedig általában így van.
A lerajzolt kapcsolás mind működés szempontjából, mind hidralikailag szerintem nem jó!
HMV-bojlerem még nincs, csak tervezgetem. Most gázzal (Termomax) csinálom. A szobatermosztáthoz egy egyszerű, asszem 3 eres vezeték (de lehet, hogy csak 2 eres) megy.