Keresés

Részletes keresés

ARC187V Creative Commons License 2016.02.05 0 0 9031
Ha a 4 .es út föld alá vitelére gondolsz a nagyállomásnál akkor abbol nem lesz semmi mert nem hiném hogy a unió anyira hülye lenne hogy ilyenekre adná a polgárai pénzét szerintem.am a 43 asra gondoltam mert a dobozi ltp.nek ot a auchan 1 a kishatár utcára meg a 4.es troli a belvárosba.
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 9030

Egy pletyka szerint már nem is fog többé közlekedni 

Előzmény: Joe0401 (9027)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 9029

Nem a 42-esre gondoltál véletlen ;)

 

De na aggódj, majd ott is fog menni busz. Csak aztán győzzük anyázni, mert amit mostanában terveznek oda tenni...

Előzmény: ARC187V (9028)
ARC187V Creative Commons License 2016.02.05 0 0 9028
A 43 as busz miért nem az új úton megy a kishatár utcára.?
Joe0401 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 9027

Valaki tudja, hogy miért nem jár Szeptember elseje óta a #404 -es piros trolibusz??

Caf 518 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 9026

Tökéletes, igen kellenének sűrű járatok az egyetem körül, pl. fénykorában a 26-os is ilyen volt, szerintem tökéletes volt mikor a 12, 24, 26 közlekedett az egyetem körül, mióta nincs 26 meg 14 az egyetem sgt. kiszolgálása pocsék lett. 
A böszörményi úttal még azt lehetne csinálni, hogy pályázna a város trolivonal építésre és a 4-est meghosszabbítanák a Doberdóig.... 

Előzmény: Törölt nick (9025)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.04 0 0 9025

Szerintem a 15-ös útvonala így teljesen tökéletes. Egy rossz dolog van csak benne, hogy nem jár sűrűbben.

De akkor vizsgáljuk meg az ellentétes irány ötletét. Nos, a sima 15-ösből óránként csak 1-3 indul. Ha lenne egy ellentétes irányba járó, az nem oldaná meg a hurok ezen (szerintem minimális) hátrányát, mert a plázában lévő utas nem várna plusz egy órát, hogy akkor majd olyan 15-ös fog jönni, ami az ő úti céljának a legmegfelelőbben jár. Pl. tegyük fel a vizsgált emberünk 13 órakor akar buszra szállni. A  követési idő fél óra. Jön is egy 15-ös amivel ő kerülni kényszerül. Mit csinál? Vár fél órát a következő buszra, vagy kerül 10 percet? 


Hát ezért is értelmetlenség lenne. A másik pedig az, hogy most mindenki tudja, hogy melyik megállóban kell várni a buszt. De ha különböző irányú hurkok vannak, melyek ugyan oda vezetnek, akkor állandó probléma lenne, hogy most hol is várja a busz.

 

 

Másik:

A villamossal párhuzamos járatokat sajnos valóban kikapálják :(  De igazából nem teljesen közvetlenül van is buszjárat. Ott van a 23, ami a közeléből indul, csak hogy az óránkéit követésével abszolút nem megbízható. Az egyetem nem egy gyár, ahol a munkások mindig ugyanakkor végeznek. Oda olyan járat kell, aminek nem számít a menetrendje. Kimegyek a megállóba, és 10 perc múlva jön is a járat. Na, ilyen alig van.

(És ez szerintem nagyban hozzájárul a nagy utasvesztéshez. Sűrűbb közlekedés  több embernek jó →  többen használják → kihasználtak lesznek a pluszba betett járatok. [hosszútávon])

 

 

Előzmény: ron89 (9024)
ron89 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 9024

Nem írtam azt, hogy rossz dolog lenne a körjárat, csak a hátrányaira próbáltam rávilágítani.

"Ki akarna pl. A Pajtás utcáról a Pohl Ferenc utcáig utazni?...."

Itt félreértettél. Arra akartam példát írni, hogy pl. aki a Plázától utazik a Pajtás utcához a 15-össel, az 10 perces kerülővel teheti csak meg, hiszen a Széna tér felé kerülnie kell. Neki a fordított hurok lenne a jó ebben az irányban. A visszafele úton viszont pont a mostani hurok jó neki. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy szüntessük meg a 15-öst, mielőtt arra gondolnál, sőt, szerintem a DKV kevés jó módosításának egyike.

 

"Az atomkutatótól pedig szintén nem lehet csak É - D irányba közlekedni."

Ez gondolom azért van, mert ha van villamos, akkor amellett nem szabad buszt is járatni. Gondolj arra, milyen változások történtek a 2-es villamos indulásakor. Csoda, hogy a 12-es maradhatott a Dózsa Gy. utcán.

Előzmény: Törölt nick (9023)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.02 0 0 9023

Igen, kétségtelenül az egyenletlen menetrend nagyban hozzájárul a torlódásokhoz. De tegyük fel, hogy van egy egyenletes menetrend. Akkor is torlódás és csúszás lesz az egyenletlen menetidő miatt. Vagy csinálhatjuk, hogy a busz megvárakoztatjuk a végállomáson, csak az meg nem kifizetődő.

 

A Hurokban fordulás alapvetően jó dolog. Ki akarna pl. A Pajtás utcáról a Pohl Ferenc utcáig utazni? Ott csak kertes házak vannak egymásban. Ha meg valakinek véletlen pont ott lakik a rokona, igazán nem nehéz átsétálni. Sokkal fontosabb a belvárosi busz jobb elérhetősége.  Max. azt tartom elképzelhetőnek, hogy a 48-asra történő átszállás, esetleg a templom miatt a Cseresznye utca lehet olyan megálló, amit nem csak az arra lakók használnak.  De arra meg ott van a 18-as.

Azzal már viszont egyet értek, hogy az 1-es vili hurokja már nem jó. Jó lenne, ha lehetne Egyetem - Klinika - útvonalon is utazni. Ha a 2-eske építésénél egy kicsit gondolkodtak volna ott is lehetett volna egy átkötéssel Nagyálló - Piac - Kálvin - Péterfia - Simonyi - Nagyerdei krt. - Egyetem - Klinika - Teva - Auguszta - Doberdó - Böszörményi - Thomas Mann - Dózsa György - Hunyadi - Kálvin - Piac - Nagyállomás, és ellentétes irányú járatot csinálni. És itt megint csak vissza jutottunk a körjáratokhoz. Hatalmas hátrány, hogy Józsáról nagyon nehézkes az Egyetem és a  fürdő megközelítése, az Auguszta és a TEVA kapcsolata alapból borzalmas, Az atomkutatótól pedig szintén nem lehet csak É - D irányba közlekedni. A körvillamos ezt is megoldotta volna. Mert most kb. visszavillamosozol a Kálvinig, átszállsz a kettesre és nyertél 20 perccel hosszabb menetidőt. 

 

Na vissza a buszokhoz: 

A világ látott már jó sok hosszú buszjáratot. Itt meg "jajj, mi van ha véletlenül késik 5 percet". Egy egyenletes kihasználtság és leginkább a nagyobb lefedettség miatt sokkal jobb a körjárat. A jelenlegi 22/24 is nagyon jó, mert kereszt irányú összeköttetést csinál a Kassai és Böszörményi között, aminek azért van értelme az egyetem miatt. Ha csak simán csinálnának egy Köztemető - Doberdó járatot az garantáltan üres lenne. Visszamenni a Nagyállóra meg agyon hosszú. De a körjáratokkal már meg lett oldva a probléma.

Előzmény: ron89 (9021)
A5tech Creative Commons License 2016.02.02 0 0 9022

Már olyan régóta szó van ezekről a változásokról, lesznek egyáltalán?

ron89 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 9021

http://menetrend.derke.hu/?getlines=25,2;125,2;25Y,2;125Y,2;41,2;41Y,2;45,2

A Derke oldalán van összevont menetrend (androidos telefonon a Debreceni menetrend appban is lehet ilyeneket nézegetni).

Ezeknek a vonalaknak a tökéletes összehangolása igazából csak a buszállomás és a Komáromi CS. GY. tér között utazóknak számítana. Falógertől a Dorottya utcához utazónak tök mindegy, hogy a 45-ös után pont egyenletesen jön  a 41-es, nem fog rá felszállni.

 

A hangolatlanság meg amiatt van, mert eltérő követési idővel jár a 25/25Y, a 41/41Y meg a 45-ös, nem azért  mert van 41Y-os busz is a 41-es mellett, hiszen azok egymáshoz viszonyítva tökéletesen hangolva járnak. Gyakorlatilag egy viszonylatnak is lehetne tekinteni hangolás szempontjából.

Nézzük meg a 25/25Y-t. a hurok részt nem egyforma idő alatt teszik meg, így visszafelé "elrontják" a saját 10 perces ütemüket. Pl:  délután Falóger megállóba óra: 05, 14, 25, 34, 45, 54-kor érkezik busz. Ezt korrigálná, ha a 25Y egy percet állna pluszban  a "végállomásán",  a Veres Péter utca megállóban. (érk. idő  lenne 05, 15...stb)

 

És itt is van a huroknak/körnek a hátránya, vagyis az igazi végállomás hiánya. A késést nem lehet csökkenteni.

Gondolj bele, pl.:25-ös 8 perc késéssel érkezik a Veres P. utcához, innen indul "vissza" a Vincellér u. felé, de viszi magával tovább a 8perc késését. Ha mindig várna mondjuk  5 percet a megállóban, akkor javulna a helyzet. de pontos érkezésnél meg szívás lenne az ilyen hosszú várakozás, pl. annak aki pont a következő megállóban szállna le.

Most nézzük a 45-öst. Tegyük fel, hogy menetrend szerint érkezik a Vámospércsi útra 45-kor, és visszaindul 55-kor, azaz 10 perc tartaléka van. Itt nincsenek a buszon utasok, a várakozás nem okoz gondot, 8 perc késés le is nullázódik  visszafele.

Persze itt meg mondhatjuk, hogy már alig van utas az utolsó egy-két megállóban, de ez szerintem természetes jelenség, és nem baj, hiszen nem tízemeletes lakótelep van a Vámospércsi út végén.

Az sem baj, ha van a huroknak ellen irányú párja. 15-ösnél, kb 10 perc plusz utazást nyer az, aki a a Pajtás utcán szállna le, vagy a Pohl F. utcán szállna fel. Ha amarra menne, meg pont megfordulna ez. Összességében nem csak pozitív oldala van a huroknak, szerintem.

Előzmény: Törölt nick (9020)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.30 0 0 9020

Na, akkor sorjában :)

 

Y-ozás:

Ezzel két bajom is van. Az egyik az eltérő menetidő. Tegyük fel (tudom, elég merész), hogy a DKV csinál a jelenlegi 25, 41, 45 és azok módosulataival egy olyan egyenletes menetrendet, ahol  a Vincellérről úgy indítják a buszokat, hogy a Széchenyin keleti irányba mennjenek. És akkor ezzel számolgassunk. Vegyük példának a Falógér megállót.  a 25 és 25Y megtéve a körüket 18 perc múlva érnek újra a Falógérhez.  A 125 - 25, valamint 25Y - 125Y  24 perc múlva.  A 41-es és 41Y-os 16 perc elteltével. Na, akkor őket hogy is hangoljuk? Akárhogyan csináljuk, úgyis az egyik utoléri a másikat. Aztán a hátrább lévő busz utascseréje a kevesebb utas miatt felgyorsul, ami miatt még gyorsabban fogja közelíteni az előtte lévőt. A Csokonai Színháznál már garantáltan 4-esével fognak járni.   Ezt mind amiatt van, hogy a sok Y-ozás miatt mindnek más a menetideje.

 

A másik problémám pedig a megjegyezhetőség. A (1)25(Y) anniyra összetett, hogy azt sima utas szemel nehéz megjegyezni. Mikor melyik merre... Aztán az sem jó, ha az utas elveszíti magát a hálózatban

 

 

Hosszú járatok:

 

Az, mint tudjuk az átszállás elég rossz tud lenni. Főleg a ritkán járó járatoknál, mivel elég sok idő el tud telni a várakozással. Természetesen nincs olyan hülye, aki végig utazna a 11-esslel, de nem lenne jó kettévágni sehol sem. Én is ismerem a 11 - 14 tervet. Még tiszta szerencse, hogy nem lett két Dósa Nádor teres végállomású busz... Oké, hogy elég hosszú járat, de az aki csak pl. Budai Nagy Antal - Kenézy megállók között utazik jól jár a közvetlen 11-essel. Ha kettévágják már lőttek az egésznek. És ez mindenhol így van. A kettévágással biztos, hogy sokan buknak. 

Igazából a 15-ös is egy jó hosszú járat, mivel a Széna téren csak pár percet áll. Így a tényleges menetideje majdnem másfél óra. Na és? Létrehoz közvetlen kapcsolatokat, és nem is annyira zavarérzékeny. A Széna tér meg egy menetidő kiegyenlítő pontként működik, ahol ha minden jól meg áll pár percet, ha meg nem, akkor tovább hajt ahogy szokott. Na, csináljanak még pár ilyet, és meg van oldva a dolog. Csúcsidőben a 10 percenként járó buszoknál, pedig tök mindegy, hogy van-e késés, mert úgy is gyakran jár.

Ha már hoztam példának ezt a 10-es körjáratot, akkor példálózzunk azzal: Örök probléma, hogy a Szabó Lőrincről csak átszállással lehet eljutni a Nagyerdőre (Pl: Egyetem, Klinika). Csinálhatjuk, hogy összehangoljuk a 10-et és a 11-et. Akkor a Vezér utcán  párosával fognak járni, fölöslegesen. Ennek nincs értelme.  Csinálhatjuk, hogy járjanak egyenletesen, de akkor meg nincs átszállási kapcsolat. A körjárat erre pont jó megoldás. 

Miért is?

- A Vezér utca csak az egyik ok. A másik az egyenletes kihasználtság. A 10-es és a 11-es is a végén mindig kiürül. Ha kombináljuk körjárattá egyenletes lesz a kihasználtság (lásd: 22, 24)

- Az Egyetem sugárút is jól járna egy közvetlen Kenézi kapcsolattal, továbbá létrejönne egy K - Ny irányú kapcsolat is észak- Debrecenben.

- Össze lenne Kötve a Klinika a Kenézyvel.

- Nincs átszállási kényszer

Hurokban fordulás:

 

A külvárosok ideális megoldása. Ott van pl. a 15-ös. Nincs senki olyan, aki a Wolafka utcáról a Wolafka utcához utazna, de mégis egyenletes kihasználtsággal teszi meg a hurkot,nagy lefedettséggel. Egy sima buszjárat (pl 41Y) ugyan azon az úton megy oda, mint vissza. DE nem hiszem, hogy bárki az Irányi Dániel megállótól a Fiákereshez akarna utazni. A cél a nem pazarló belvárosi kapcsolat. És jelenleg is a busz a Diószegi felé szépen kiürül, majd vissza felé lassan megtelik és ez nagy pazarlás! Egy hurokban fordulóval el lehet érni, hogy mindenki eljusson a belvárosba, a 15-ös mintájára egyenletes kihasználtsággal.

Előzmény: ron89 (9018)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.30 0 0 9019

Régen az Egyetem sugárút volt teljesen ilyen. Talán most is, csak a 26-os hiánya miatt annyira nem tűnik fel.

Néhány esetben tényleg jobb lenne egy ellenirányú Y-os, mint egy leágazó viszonylat, lásd 41-41Y. Ha lenne összekötőút a Kinizsi Nyomda és a Diószegi út között, nem kellene ilyen gyatra menetrenddel közlekednie a 41Y-nek, és a 15Y-vel sem kellene bohóckodni.

Előzmény: ron89 (9018)
ron89 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 9018

Miért olyan nagy baj az Y-ozás? A te 10-es buszodnak is lenne egy Y-os párja a másik irányba. :)

Kiszámoltam, 52 perc egy ilyen kör, plusz betérés a TEVA-hoz és az ITS-hez, az még plusz 5 perc. Itt is bőven meglenne a zavarérzékenység, ahogy marky is írta.

A Faraktár utcán nem az Y-os járatok miatt van egyenetlenség, hanem mert nem egyforma ütemmel mennek ezek a buszok. 10-15-20 perces ütemeket nem lehet tökéletesen összehangolni. Papíron nem olyan vészes szerintem, a késésekkel meg mit tudsz csinálni?

Előzmény: Törölt nick (9016)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.29 0 0 9017

Jó elképzelés a 10-es körjárat. Én a 11-est több részre osztanám; szerintem minimális azoknak a száma, akik egyik végétől a másikig utaznak. Korábban a 14-est akarták a Szabó Lőrinc utcára tenni, az ITS és a Segner (vagy Nagyállomás?) között. Szerintem egy olyan viszonylatnak több értelme lenne. Sűrűbben közlekedhetne, kevésbé lenne zavarérzékeny, nem járna üresen. Kimaradó terület se lenne.

 

Ami egyre inkább fáj, az a néhány kritikus csomópont a 11-es útvonalán. A Szabó Lőrinc - Csigekert - Balmazújvárosi út csomópont is megér egy misét, de az igazi katasztrófa a Bartók Béla - Pesti utca kereszteződés. Autóval inkább kerülök a Bölcs utca felé. Egyszerűen kibírhatatlan. 90+ másodperc piros, majd jó esetben 3 autó ha át tud menni. Ahogy megfigyeltem, többen kanyarodnak jobbra, mint ahányan egyenesen haladnak tovább. A legkevesebb a balra kanyarodóból van. A belső sávot kellene kijelölni az egyenesen hajtók számára is, a külső pedig csak jobbra térő lenne (esetleg buszsáv). Hiába van zöld egyenesen, ha a jobbra térők miatt nem lehet átmenni, mivel át kell engedjék a gyalogosokat.

 

Ennél már csak a Péterfia utca - Hunyadi utcai jobb kanyar (Pláza előtt) szörnyűbb, de az maximum a villamospótlók közlekedésébe rondít bele.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9016)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.29 0 0 9016

Én komplett átszervezésekben gondolkodom. Ugye ezt tudjuk, hogy Debrecen városszerkezetéhez a körjárat illik a legjobban, mert  az nagyobb lefedettséget eredményez és sokkal jobbak lesznek a menetidők, mint az agyon Y-ozott járatoknak.

A 25/25Y/125/125Y-os buszokkal is az a bajom a megjegyezhetetlenség mellett, hogy a menetidők eltérőek. Ehhez még hozzáadjuk a 41/41Y-t és azt kapjuk, hogy még akkor sem tudnánk egyenletes közlekedést tenni a Faraktár utcára, ha akarnánk. Elmegy komolyban három busz, aztán sokáig  nagy semmi...

 

Ezek ellen a körjárat a legjobb. Ha már egy hozzászólással lejjebb a túl hosszú és egyenletlen kihasználású 11-esről beszélgettünk: Pl: és a 11-est nem vinném el a Szabó Lőrincen, mert a 10-est nagyszerűen át lehetne alakítani körjárattá. Pl: Nagyálló - Piac - Széchenyi - Segner - Hatvan - Egyetem sugárút - Klinikák - (TEVA) Auguszta - Doberdó - Vezér - (ITS) -  Szabó Lőrinc - Kenézy - Segner - Szécheni - Piac - Nagyálló. Így megszabadulunk attól a problémátol is, hogy a Vezér utcán párosával járnak a buszok.

Ha valaki azt gondolja, hogy a Szabó Lőrincen nem kell normális buszközlekedés, akkor téved. Az a baj, hogy az óránként járó busz a tervezhetetlenség miatt olyan, mint ha nem is lenne, így a használhatatlan buszjárat eredménye képen nem akar (tud) csak pár ember buszozni, ami miatt nem tesznek oda rendes buszközlekedést. És ez egy szép paradoxon folyamat. 

Ez által a maratoni 11-es rövidebbé válna, kiszámíthatóbbá és nem lenne ilyen egyenletlen a kihasználtság. (A lentebb említett Vágóhíd - Nagyállomás ötletemet ez által most is tartom)

 

 Na, vissza kelet Debrecenhez! A 23-at és 23Y-t ki lehet deletelni,  a 45, 25 + módosulatai és 41-es keletre eső végével együtt. Teljesen új járatokat kell szervezni, vagy esetleg a meglévőket nagyban átalakítani. Pl. elképzelhetőnek tartanék egy olyan járatot is, ami a Tócóskerből indul majd Hunyadi -  Csapó - Kassai - Sámsoni - Veres Péter - Vámospércsi -  Faraktár - Burgundia - Hunyadi és vissza a Tócóskertbe.  Természetesen ellen irányú járattal együtt. Ennek lenne értelme. A 23Y-t simogatni, tovább Y-ozni és néhány megállóján vitatkozni  nincs!

 

 

Összegezve ha egy területnek rendesen meg akarjuk csinálni a közlekedését, akkor miatta át kell szervezni az egész városét. (pl. lást: az előző hozzászólásban a 11-es déli részéről beszélgettünk, aminek a változtatása magával vonzaná az északon közlekedő 10-es módosítását is.) És ez nagyon sok munka lenne. De hát elvileg erre vannak a DKV "szakemberei".  Ja, hogy ők meg csak simi-simit tudnak játszani a jelenlegi totálisan rossz hálózattal...

Előzmény: marky-511 (9015)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 9015

Ezzel egyetértek, de én a 11-est is ide sorolom. A 11-23-23Y jelenlegi formában elfogadhatatlan.

A legkevesebb gond a 23-assal van, az valóban megy valahonnan valahová, és érint fontos megállókat. Talán még jobb lenne, ha a Klinikák előtt is megállna.

 

A 23Y már más téma. A Nagyerdei körút déli részén is csak "mutatóban" közlekedik, utasmozgást egyedül a Campus körül látok rajta. A Vámospércsi úthoz vinni egyenesen kár volt. Ha már mindenképpen a Veres Péter utcán kell közlekedjen, onnan a Nagyállomás vagy a Széna tér fele kellene mennie.

 

A 11-essel az a nagy problémám, hogy hosszú, és kétlem, hogy végig ki van használva. Ok, az IT-nél megtelik, de maximum a Csapón már kiürül. A Veres Péternél tovább nem hiszem, hogy sokan használnák. Ha az állomásig közlekedne, csak még hosszabb, és zavarérzékenyebb lenne. Levághatná az utat a Budai Nagy Antal utcán, a Veres Péteren pedig maradna a 23Y.

Előzmény: Törölt nick (9014)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.28 0 0 9014

Szerintem meg a kelet debreceni közlekedést (is) totál újra kéne szervezni. A 23-at és 23Y-t el is lehet felejteni, mert az egy hülyeség, hogy a külvárost a külvárossal kötjük össze, és közben minden valószínű úti cél kimarad. Gondolok itt a városközpontra, boltokra és olyan helyekre, ahol sok és reális átszállási kapcsolat van. [A Doberdó nem ilyen]

 

A 23-as max. azért jó mert érinti a Malomparkot, de azt is hülyeség elvinni a Doberdóig. Tudom, a buszvezetők kirinyálták, de akkor már inkább menjen a Segnerhez a Hatvan utcán át. A 23Y meg egy totális hülyeség! Főleg a jelenlegi járatsűrűséggel, ami miatt nem is lehet velük tervezni.

A 11-est pedig hosszabbítsák meg a Nagyállomásig, és akkor legalább van értelmes célállomás és a Vágóhíd utca is kap kicsit több buszt.

 

De én igazából totál újra csinálnám az egészet. Körjáratokat lehetne csinálni, erre nekem is van pár ötletem. És leginkább abbahagynám ezt a simogatjuk a sz@t gondolkodást, amit a (1)25(Y) és 23/23Y buszokkal csinálnak már évek óta.

Előzmény: marky-511 (9002)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 9013

Max úgy tudom elképzelni a 12 évnél tovább való futást, hogy motort cserélnek benne. Úgy tudom, a jelenlegi motorok a szólókba is gyengék, nem hogy csuklósba.

Előzmény: trizs77 (9012)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 9012

De elég meggondolatlanul hosszabbították meg 8-ról 12 évre a szerződést.

 

---------------------

 

Szerintem meg nem.

 

Azoknál a buszoknál kb. 12 év a :

 - vagy selejtezem és újat veszek,

 - vagy komolyan felújíttatom

határidő.

 

Kb. annyit bírnak.

Nyilván a 10. 11. és 12. évben már igen göthösek lesznek.

 

A 12. év letelte előtt egy évvel pedig Debrecen városa írhat/irathat ki új pályázatot, melyben ismét új, akkor korszerű autóbuszokra pályáztatja a jelentkezőket.

 

 

Előzmény: marky-511 (9007)
hajdubus Creative Commons License 2016.01.27 0 0 9011

Még mindig parkolópálya. :)

Előzmény: vonakodó (9010)
vonakodó Creative Commons License 2016.01.26 0 0 9010

És mi van az 500-assal?

Azt már legalább egy éve "javítják"...

Valami biztatót, ha lehetne:)

Előzmény: hajdubus (8994)
LoLkA Creative Commons License 2016.01.21 0 0 9009

Nem volt az meggondolatlan. Szerintem mind a két fél jobban járt vele. 

Előzmény: marky-511 (9007)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 9008

A menetidőbe beleférne a Kéknyelű utca, kérdés, hogy van-e rá igény. Én úgy látom, a 11-esnek se sok értelme van a Veres Péter utcától a Borzán Gáspár utca felé, bár minden járatot természetesen nem tudok megfigyelni.

Előzmény: Caf 518 (9003)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.21 0 0 9007

Logikus, nekem se volt reális, hogy idő előtt lecserélnék őket. De elég meggondolatlanul hosszabbították meg 8-ról 12 évre a szerződést.

Tegnap a '137 mögött autókáztam; nagyon olyan hangja volt, mint ami meg akar kotlani. Hat és fél évesen.

Előzmény: LoLkA (9004)
LoLkA Creative Commons License 2016.01.21 0 0 9006

Hát, ez azért nem ilyen egyszerű. :)

Előzmény: Caf 518 (9005)
Caf 518 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 9005

Szinte biztos, hogy ők maradnak szerintem mert ha a város vezetés akarta volna már rég visszaállíthatta volna a volánt vagy most már közlekedési központot 

Előzmény: LoLkA (9004)
LoLkA Creative Commons License 2016.01.20 0 0 9004

Igen, a konzorciummal. De ki lesz az a hülye, aki hoz ide x db új buszt pár évre. Mert ha esetleg nem nyernek újabb tendert, akkor mi lesz?

 

Majd ha nyernek, akkor hoznak új buszokat.

 

Véleményem szerint akkor sem hoznának új buszokat, ha rossz lenne a kiadás. Ezesetben, max pár azonos korú 7700-as szerválnának valahonnan.

Előzmény: marky-511 (9000)
Caf 518 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 9003

Mondjuk a 23Y szerintem nem fog megszűnni, mert főleg reggel meg este a 40-es hiánya miatt elég népszerű a Csokonaisok meg az egyetemisták körébe. Szerintem vannak olyan idióták hogy azt meghagyják a Kondorosi csárdáig. A 11Y felélesztése szerintem úgy lenne jó, hogy Széna tér - Kaskötő - Cseresznye - Monostorpályi - Borzán Gáspár - Hétvezér - (a lámpa miatt Ruyter -  vissza Faraktár) Mák - Kincseshegy - Mátyás király - Sámsoni - Kassai - Csapó - Burgundia - Klaipeda - Szent Anna - Miklós - Antall József - Tisza István - Hatvan - Kishegyesi - István - Vincellér. 

 

Illetve ha kialakítanának egy buszfordulót akár valamilyen midi beszerzésével lehetne a Vincellér és Szikigyakor között egy viszonylat kb azonos úton mint a 19-es a Szoboszlai után viszont Miklós - Piac - Kossuth - Faraktár - Vámospércsi - Mák - Kincseshegy - Kurucz - Budai Nagy Antal - Sámsoni. 

Előzmény: marky-511 (9002)
marky-511 Creative Commons License 2016.01.20 0 0 9002

Én se siratnám meg a 125(Y)-t, még hátvégén is képesek késést összehozni. Egy stabil menetrendű 45-ösre van szükség. Másik kérdéses viszonylat a 23Y. Marad-e a helyén, megszűnik, vagy megy - szintén - a Kéknyelűre?

 

A Mák utca nekem is az eszembe volt még az áruház átadása előtt. Én a 23Y-re gondoltam korábban, de úgy a másik áruház maradna ki a Sámsoni úton.

Előzmény: Caf 518 (9001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!