Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Igen, valahogy úgy képzeltem el én is, hogy lógatom, és bár pillanatnyilag bőven elég a 20mm is, éppen ez indokolhatná a collos méretet, mert gyűrűvel olyan vas is kerülhet még a gépre:D. Lehet, hogy nem annyira korrekt a lógatás, de nem is annyira macerás, és biztosan vannak hasznos trükkök is - nem néztem még utána igazából, friss az igény. Majd rájövök valahogy, megéri...
Esztergályos ismerős? Ne is mondd. Volt szegény, de én még szeretnék inkább várni egy kicsit a viszontlátással:( Kell keressek valaki mást.
teszem azt 10 ft/nm áron megkapsz 5 hektárt. egy piacossal jó esetben 20 nap levágni, egy normális géppel meg 10 nap. ez 500e ft :) damil nem tétel, de mondjuk 100 méter*60 ft, benzin meg 30-40e ft.
a piacos gép esetén több benzin fogy és 10 napra még fizetsz bért...
na most marad 10 nap után tisztán 450e ft, amiből kifizetsz 10*15e ft bért. 300e ft-ból csak-csak gazdálkodni lehet egy szöghajtásra, karbira :D
Van esztergáló ismerős? Nem kell az összes átmérő csak a 20-as meg a collos. Minél kisebb a kúp magassága annál érzékenyebb. Én nem tüskére teszem, hanem a közepén lévő 0,5 -ös lyukba damilt fűztem.
Ha óra lenne, csekélyke kétségem sem lenne a kérdésedet illetően. De ez még csak nem is vekker, és finommechanikának is csak délkelet-ázsiai fogalomrendszerben szabad tekinteni. Szinte 100%, hogy a zsírnéküliség ugyanúgy halála lenne, mint ahogy a túl sok zsír a túlsúlyosoknak:D Ennyi pénzért egyszerűen nem is érné meg annyi figyelmet, időt, anyagminőséget ráfordítani.
Elvileg, de tényleg csak elvileg az én négyüteműm japan works gyártmány... jelentsen ez bármit is, mert ez csak az igen "hihető" leírásban szerepel. A motort nem bontottam szét garanciavesztés elkerülése végett. Na de többet majd a leírásban, ha ki is próbáltam.
Más. Komolyan kérdezem, nem hülyeségből:
A szöghajtásban minden esetben zsírnak kell lennie?
Indoklás: Vannak olyan forgó, csúszó berendezések, amik szárazon (maga az anyag "ken"), vagy valamiféle olajpermettel vannak csak kenve. Egyszer nagy lelkesen be is zsíroztam egy ilyen kütyüt és a szerelő fogta a fejét, hogy az pont tönkreteszi. Ha nincs bezsírozva valami gyárilag, nem lehet, hogy azért, mert annak úgy kell működnie?
Igen szuper leírások találhatók a neten, meg az értékeléseket is olvastam. Így izgalmasabb, mint egy tuti eszköz. Abban nincs különösebb kihívás, de így...:D
Mivel nincs összehasonlítási alapom, nem lesz komoly az értékelésem sem. Már akkor is lelkes leszek, ha vitézül lekaszabolunk egy pitypangot.:D
Egyébként terveztem objektív értékelést írni a kereskedő értékelő rovatába. Nem mindenki szeret úttörő lenni.
Ugyanúgy hamisítják a Championt, mint az NGK-t. Meg mindent is:D
Jók az ilyen beszámolók, sztem nagyon kellenek. Mindig csak az indokolt, de többnyire nem jogos gyalázkodást látjuk (utóvégre sejthette, mit kap kézbe...), meg a másik végét, amikor kiderül, hogy mindenki más hülye, ha nem ilyet vesz. Tudom, hogy bizonyos fokú részrehajlás -vagy önigazolás- természetes, de akkor is...
Én egy hete vettem egy Hecht 152 BTS-t. Mondjuk négyütemű kínait nemigen mertem volna bevállalni. A gyakorlatilag szinte ugyanolyan piacos kínaiaktól jobb minőségűnek tűnik. Legalábbis a műanyagjai, meg semmilyen csavart nem kellett utánhúzni, karburátort nem néztem milyen,de a gyertya legalább NGK. Tudom, hogy azt is hamisítják, ezért áll beugrásra készen egy Champion. Korrekten összerakták, a szétszedhető szártól ódzkodom némileg,de nemigen fogom bolygatni. Szintén jó pont, hogy 1:40-es keveréket prognosztizál a kezelési könyv (ráadásul magyarul tudó írta, vagy fordította). 100-as benzin Spurival és Stihl Superrel 1:40-re keverve és három rántás után indult is. Szép pattogós a hangja. Tecccett. Sebtiben levertem vele két olyan nagyobb szobányi területet. Majd a hétvégén jön el az igazság pillanata, amikor nekimegyek vele a két kertnek szépen, óvatosan. A damilfejből nem sok jót nézek ki, de vettem rá Makita/Dolmar fejet. Ha nem bírja a kiképzést a saját, akkor felrakom rá azt.
Kapott azért egy fekete pontot is. A szöghajtás simán benyelt egy fél tubus zsírt. Valszeg elkerülhette a gyártó figyelmét.
"...nagy teljesítménye van a súlyához képest. Egy másik előnye ennek a fűnyírónak a kezdete, ami egyszerű az időjárás és a hőmérséklet szempontjából. Maximális hatékonysággal, nagy nyomatékkal és gyors gyorsítással is rendelkezik. A motorkerékpárnak ergonómikus hámjai vannak a terhelés elosztására, a felhasználók kényelmére és teljesítményére."
Na meg: "Tápfeszültség: Benzin". A jellemzők között mindjárt a második (az első azért a teljesítmény): "Szín: Narancs".
Amúgy képen teljesen olyannak néz ki, mint a kategóriatársai, kézbe véve nyilván hamarabb látszanának a "finom" különbségek, ha vannak. A szétszedhetőségről majd kiderül, hasznos-e neked, vagy csak bajnak van... Ha a kormány nem jönne be, sztem azt is simán, olcsón le tudod cserélni, akár egy tologatható egybecsövesre is. A damilfej... Nagyon emlékeztet a parittyázós piacos darabokra, sztem már most szerezz egy olyat, amiről tudod, hogy de. 11 után még egyben szokott lenni:( Egy T35-szerűség vsz elég (ha jó rá), persze attól függően, mire használnád, de valószínű, hogy nem a damil és a nagy fű lesz a gép kedvence. Állítólag a négyüteműek inkább "nyomatékosabbak", mint pörgősek, jelentsen ez bármi is:D. A heveder kuka, akármelyik piacos utánozmánya a jobbaknak -pár ezer forintért- messze kényelmesebb lenne. Hirtelen ennyi jutott róla eszembe, te meg vsz nem is szándékoznál többet költeni rá:)
Aki eddig megvette, a kaszára magára nem panaszkodott; egyedül az Amazonon nyafiztak, hogy a keverőedény és a szemüveg nem érkezett meg - gondolom, ez aligha túlélhető:D Sajnos, olyan véleményt nem találni, amiben hosszabb idő élményeit fogják össze (ez ugye amúgy is ritka). Kiindulási alapnak így marad az ára, de a lepényhal megy elöl... Várjuk a tapasztalataidat!
A kaszálás és az autóversenyzés nem azonos kategória, de igaz, az F1 pilóták nem forma1 gépeken tanulnak vezetni. Egy-két kategóriával lejjebb kezdik, hasonlóan megfizethetetlen, különlegesen kifinomult technikán, nem Zaporozsecen, és 650- lengyel Fiaton. mosoly
Házilag kiegyensúlyozni??? Macerás. Úgy tudom csak elképzelni, hogy valami kúpos dologra ülteted a középső körkivágást és azt felfüggeszted. Aztán nézed merre lejt és onnét reszelgetsz belőle. Most jobb ötletem nincs.
(Mielőtt megokosítanátok: tudom, hogy 6-700 petákért van kiegyensúlyozó kúp. Ha megrendelem, ha elutazom érte - egyformán rácseszés. Majd ha lesz hozzá hangulatom, rácseszek, addig inkább csinálok egyet magamnak:D)
Melyik ez a román gép? Lehet, hogy már írtad, de nem rémlik, bocs.
Amúgy meg lakva ismerszik majd, az alaphibák -ha vannak- többsége elég hamar ki szokott bukni. Csak ne legyen közöttük katasztrofális, akkor ha barátja még nem is lennél, de már haragosa sem. Mondom, várjuk ki a végét, nem lehet tudni, túlzott elvárásaid ezexerint aligha vannak...
Az árukapcsolásos szirsz@rok nyilván itt is csak a marketinges parasztvakítás tartozékai, nem a kaszáé; sajnos ez nem újdonság még föntebb sem. Minek adott nekem a Stihl pl. egy húszforintos csavarhúzót, amivel állítanom elvileg semmit nem is lehet vagy szabadna, amihez meg kellhetne, ahhoz gyerekfos... Persze van haszna, azzal kotrom ki a résekből a dzsuvát a nap végén, amíg el nem hagyom valahol:D
A szemüvegük viszont nem volt rossz, amíg rá nem ültem (messze jobb, mint a 3M-es, szintén túlárazott változatok!). Annyira nem, hogy egy nagyon olyant vettem harmadáron máshol, de arra már jobban ügyelek:D Fogyóeszköz, de akkor sem fogok spájzolni belőle többet, még megborítaná a költségvetést:).
A 95-ös még tavalyi, ez volt a legvége, és a franc se tudhatja, mennyi lehetett benne az etilén (már az sem rémlik, hogy téli vagy nyári volt, valamikor márciusban vehettem). Ebben a százasban semennyi alkohol nincs, max. 5% ETBE, aminek az energiatartalma ugye... Amit írsz, el kell fogadjam, de az érzet akkor is túl meggyőző volt - harapott a kis dög, és szerintem jobban, mint előtte.
Csak a vas lett sokkal csorbább; valamit majd kell tennem, hogy ne boruljon a kiegyensúlyozás az egyengetés után. A Stihléknek (is) van ugyan rá eszközük, de nem vállalják, fene a gusztusukat (nem az ő termékük, még ilyet...), . Ötletem már van a házilagos megoldáshoz, csak a belövéshez kell majd egy még érintetlen háromágú, amit elfogadhatok etalonnak. Konyhaasztal sarkán nem túl egyszerű kitökölni valaminek a geometriai középpontját tizedmilliméterre:(
Úgy szép az élet, ha minden kategóriára van mókus.:) Fő a változatosság!
Gondolom Schumacher sem egyből forma1-es géppel tanult vezetni.:)
Azok a vállalkozók, akik maguk is aktívan használják a gépeiket, fogják tudni mi jó nekik. Szerintem ott kezdődik a baj, ha a vállalkozó csak az alkalmazottait látja el gépekkel, mert akkor könnyen abba a hibába eshet, hogy csak a számokat látja.
Amit vettem magamnak román csodát, első ránézésre egy katasztrófa. A kiegészítői használhatatlan játékszerek. A heveder egy kb. általános iskolai vállra akasztós táskáról kerülhetett át, azzal a különbséggel, hogy ez már alapból szétcsúszik, még csak mozogni sem kell hozzá. A védőszemüveg szára a leghosszabb szárbeállítás esetén sem éri el a fülem végét, pedig nem vagyok nagyfejű. Ezeket egyből lehet a kukába tenni. Előrelátóak voltak a románok. Tudták, hogy ezekre a vackokra nem kell sokat költeni, mert úgyis le lesznek cserélve a felhasználó ízlésének megfelelőekre.:) A gép, a korongok, különböző vágófejek, damil jónak tűnik.
Na, csak kiderül, hogy mégis ugyanabban a világban élünk, és ugyanabból az irányból látjuk! Pedig én -mint ahogy nem is tagadtam- fotelkaszás vok, legalábbis abban az értelemben, hogy nem napi rendszerességgel és nem megélhetési okokból művelem (egyik sem való már nekem...). Lehet, hogy a kezem sem olajos olyan sűrűn:D
Amit leírtál a látott esetekről, hát... És még én sajnálkoztam, amikor egy nem is kis brigádot -voltak vagy nyolcan, két kocsival!- csupa FS 120-szal láttam veretni. Hát milyen lelkülete van annak, aki a vasúti töltésoldalba azzal zavarja az emberét? Pedig...
Ha nem is egy erőgép, egészen tisztességes az a kasza, főleg ha vassal használják, bár én még úgy sem érzem odavalónak. A műszerek még nem voltak leharcolva (a szárakon a címkézés hótt tiszta volt:D), sztem egészen friss garnitúra lehetett; talán most válthattak, és "csak" erre futotta volna? Mondjuk a hevedereket elég vegyesnek láttam, sajátok vagy régebbiek keveredtek a kaszához járó gagyi átvetős egyvállassal. Amúgy rendesen és ésszel is dolgoztak (a rézsű valóban sokakat lebuktat...), nem mocskolták be a fél vidéket meg egymást, meg nem is csináltak úgy a gazzal, mint régen a kubikosok a gödörben, hogy itt-ott meghagytak mutatóba egy mintát:D - ezekből is azt gondolnám, hogy nem most kezdtek. Csak a főnökük (vagyis az, aki kiabált velük:D), egy duci csaj, na az volt kissé hülye... Ugye számolhatott volna úgy is a vállakozó, hogy egyetlen ilyen árából nagyjából 5-6db "nagy" piacos gépet vehetne, 5Le-s mind:D, az ugye kb. 15x nagyobb teljesítmény - így meg legalább egy milla brummogott a maga szerény hangján, összesen vagy 16Le-vel...
Nem tette, tehát vsz csak helyén lehet az esze (és talán a szíve is, végtére embereket lehet dolgoztatni, meg lehet kínozni is...). De le merem fogadni, hogy egy csomó más "hivatásos" helyből lebarmolná emiatt...
Persze az is elképzelhető, hogy krőzus módjára kifejezetten rézsűn végzett munkákhoz szerzett be könnyű gépeket a tulaj, mert ugye mindent azzal, ami ahhoz való. Mondom: elképzelhető, fantázia kérdése:D
Azért mindig az van a dolgok végén, hogy milyen sok -szinte minden- múlik magán az emberen. Akkor is, ha kaszálásról van szó...
Ez az, amire én is gondolok. Fotelkaszás vagyok elismerten, de profi géppel, és sajna sokszor nehéz feladatokkal.
1. Egyáltalán nem mindegy, hogy hányszor romlik el a dög, mert a meló-kiesés is veszteség. Tehát egy jobb gép, ha kevesebbszer hibásodik meg, többet keresel/dolgozol vele.
2. A munka-komfort nagyon sokat jelent. Ha 2-3 nap után nem tudod a kezedbe venni, mert éjjel-nappal bizseregsz, b@xhatod az olcsóságot.
3. Többször tapasztaltam, hogy azonos mennyiségű benzinnel többet tudok dolgozni, mint az olcsóbb kollégák.
4. Előző ponthoz kapcsolódóan ez erőben és így a munka minőségében is megnyilvánul.
Mielőtt letolnátok, hogy könnyen pofázok, hitelre vettem a 343-at, nem volt választásom, mert az erdészeti felügyelet hátulról megkínált volna. Csóró voltam, de nem bántam meg! Pedig nem volt rá anyagi kapacitásom, de kiszenvedtem. Ja, és 13 éve megy panasz és jajszó nélkül!
Az a baj, hogy hiába veszek olcsó gépet, nem csak az a szempont, hogy azonos időtartam alatt az 5 kínai olcsóbb-e, mint az egy német/svéd/japán/olasz. A gond az, hogy újonnan sem hozza azt a minőséget, és erőt, mint a prémiumok. Próbáltam, botrányos. Én tudom, hogy nem mindenki milliomos. Én sem vagyok az. A permetezőm pl kínai. Leggyakrabban azt gondolom, hogy fel kellene gyújtani. Hiába működik jól, de attól még egy rakás sz@r. Kész, ennyi. Bocs, hogy épp pont neked írtam le, de ebben a hosszú eszmefuttatásban pont téged láttalak a végén.;)
Ha én tankolnám a kaszádat, és 20-ból legalább 15-ször eltalálnád a gép viselkedése alapján, hogy mit kapott, akkor is lennének kétségeim, hogy ezt így meg lehet érezni. A 100-as benzin 0-10%-al jobb termikusan. A kopogástűrésnek ezeknél a gépeknél nincs jelentősége.
Hát azért, ez nem pont így számoljuk. Durván leegyszerűsítve, a napi bevételből levonod, a béreket és a költségeket és ami marad, abból lehet ilyenekre költeni. Vagy ha van tartalék. De ez nem egy és nem két nap alatt jön össze. A vállalkozás sikerességétől függően, akár hónapokba is beletelhet, egy ilyen alkatrész árát összeszedni. (pl. 500 forintonként) Nem csak jól menő vállalkozások vannak ám.
És a kínai géppel is tud egy vállalkozó dolgozni, pl. kényszerhelyzetben, alkalmanként. Viszont, egy hozzáértő vállalkozó pontosan tudja, hogy ez nem feltétlenül neki, vagy erre a célra készült. Aztán egy tapasztalt vállalkozó, azt is tudja, hogy milyen egyéb (pl. teljesítménybeli, kényelmi) kompromisszumokat kell kötnie ezekkel a gépekkel. Ezektől függetlenül, lehet egy vállalkozónak ilyen gépe IS. Mert miért is ne lehetne? Némelyik egészen jól beválik. Láttunk már rá példát, itt is!
kicsit szívtam is a fogam, mert részben állt egy-egy munka, vagy vontatottan haladt. az anyagi oldala szinte lényegtelen, mert a fentiek megoldása után tudom, hogy rendben vannak a gépek, és ezt az összeget lazán kitermelik...