azt hiszem ezt kihagyom, mert az egészet csinállni kéne ami nem lenne low cost megoldás, és félek hogy nehezebb-nagyobb lenne mint egy hagyományos váltó.
Azt hiszem jelen esetben a legtöbb fektetőhatást a lendkerék okozza lévén az egyik legnagyobb tömegű és áttmérőjű alkatrész, ennek kéne szembeforgatni valami hasonlót. hogy üssék egymást(persze közel kéne legyenek mert külömben megpróbállnák elfordítani-téríteni oldalirányba a gépet(asszem).
kb. befigyel egy lendkerékkönnyítés, oszt meglátjuk.
A kért oldaltól függetlenül arról is szó volt köztünk, hogy a menetirányban álló főtengely és a kardántengely tehetetlenségi nyomatékát össze lehet úgy hangolni, hogy gázadáskor ne rántson félre a motor. Az egyetlen gond csak az, hogy az összehangolás a szembe forgó alkatrészek fordulatszámarányától is függ, ezért azt csak a fordulatszámarány megtartásával lehet megőrizni. Minderre azt válaszoltad, hogy a sebességváltóról nem akarsz lemondani.
Erre a problémára szerintem megoldás lehetne egy kellően erős agyváltó. A kérdés csak az, hogy az agyváltó erősségének van-e műszaki korlátja.
Elkezdtem a kínlódást autocadben. egyelőre ez egy hosszmotoros séma. a piros a motor, zöld a váltó+difi+harang. a difi kihajtása alul az a keresztben elhelyezett henger. A motort is egyelőre megdöntve hagytam.
10cm-t meg kellett a motort és a váltót emelnem, mert ha a kerekek tengelyvonala és a motor váltó tengelyvonala egy magasságban lettek volna kb. leérne a kuplungharang. az a gond hogy nincsenek egyelőre valódi méreteim, csak azok amiket a múltkor gyorsan leméregettem.
Nemzetközi Trike és motoros találkozó Rédén augusztus 5-7 között. Itt előfordul rendszerint a Mo.-i épített trikeosok többsége is. Remélhetőleg jó lesz az idő :))
Hát túl bonyolítod szerintem:) elég a szorítás is, a hondánál azok a recék azért vannak, hogy a körmös kulcsal lehessen fordítani mert ugye azt is kellene...........
Valami ilyesmire gondoltam: alul a fixálócsavarnak lenne több lyuk fúrva, esetleg párhuzamosan 2 sorban lehetnének a lyukak, hogy kisebb legyen az osztás vagy erőssebb legyen (2 csavar együtt). Most megint túlbonyolítottam?
Elég lenne csak egy szorító az excenter fixálására (kb. 60mm es áttmérőnél) a rajz szerinti módszerrel? Szintén a rajzról látszik hogy az excenternek van egy fogazott pereme. arra gondoltam hogy ha a lengővilla elejénél lenne az excenter akkor lehetne gumiba ágyazni az egészet (teherautó belsőgumiból levágva), de akkor tutira elfordulna a rezgésektől.
<a href="http://totalcar.index.hu/totalbike/esztergany/anima/index.php3?page=3" target="_blank">ez úgy megtetszett</a> mert elegáns, diszkrét és a belsejét csak találgattam. többféle megoldás eszsembe jutott, de megint megérte kérdezni mert egyszerűbbet mutattál mint amin agyaltam. Igaz ugyan hogy ha a gólyalábat egyben akarom felhasznállni akkor muszály lesz a lengőkar tengelyét excenterezni a betett rajzodon zseniálisan egyszerű a fixálás, és ez jó :-) megint csak köszi, lesz rá sör!
Egy egyszerü excenteres dolog a bordás szíj feszítő eggyas autó típusokon, vagy gondolj egy egyszerü bilincsre (jawwa trafótartó)ráhegesztve a lengővilla hátuljára amiben lehet forgatni egy excenteresre esztergált csapágy házat:))) persze ez az elmélet ezt az elméleti dolgot megerősítve kicsit átdolgozva müködhetne is.
mnagy meg mindenki, tudnátok ajánlani lenkeket esetleg képeket rajzokat ahonnét megoldásokat leshetnék el. Azért lenne jó hogy ne kelljen mindent nekem kitalállni.
Mire gondolok? pl. Excenteres láncfeszítés:
Legyen könnyen kezelhető, tartós, szép, egyszerű, olcsó! Namost elkezdtem rajta gondolkodni, és valahogy minden feltételnek nem nagyon akart megfelelni :-) úgyhogy inkább felfüggesztettem az agyalást és mással foglalkoztam.
Azzal tisztában vagyok hogy nem lesz meg holnapra a vas ezért jó lenne minél több kész részletmegoldást lekoppintani, agyi kapacitás és idő és pénzmegtakarítás végett.
Elvileg még átalakítás előtt engedélyt kell kérni:(( dokumentációval. A szolid átalakítás nem nagyon érdekes ha nem egyedül mászkálsz, én magányos farkas vagyok igy még arra is oda kell figyelnem hogy az égőkészletben meglegyen minden.
Lehet venni olyan endurókat amit az évjárata miatt nem lehet levizsgáztatni, 200-220 ezer ért ezeket használják erdőn mezőn motorozni ja és ezek jó állapotu motorok amiken minden megvan ami az átépítéshez kellhet, és akkor ott a lehetőség hogy egy törött és olcsóbb LS- t beszerezve induljon az átépítés, de ez tovább is gondolható és újabb ötleteket vethet fel, mint már nálam is.........
Aludni bírnék csak mások esküvőjének a megörökítésével bővítem a családi kasszát:-) pont hazaértem és fogmosás közben még neteztem 1et. Egyébként mikor a 90es jawát faragtam volt hogy felkeltem éjjel, lemásztam a mocihoz, és faragtam rajta amit megállmodtam oszt uzsgyi vissza aludni:-)
Látszik hogy hossziránt beépített motorban gondolkodtam (megint egy egyszerű megoldás nem jutott az eszembe) mert ugye az van otthol, pedig a Ratbikes megoldás teljesen kézenfekvő, csak keresztben beépített motor kell hozzá váltóstól difistől. Így csak 1 szöghajtás kéne a többi le van rendezve. Mnagy te egy kincs vagy, jól terelsz meg kell hagyni(ennek örülök)! Miből lehet a motor azt látom, hogy turbós?
Azóta, hogy kimondat "enduro villa", egyre jobban rábuktam erre a dologra. Érdekelne arról az enduro-s chopper-ről még jó néhány részlet. Ha van forrás, akkor ne rejtsd el. No meg az költségtakarékos-ötletek is jöhetnek. Bármilyen vad jó lesz, mert ha mást nem fantáziát mozgat. Kérdés: Az óvatos átalakításoknál is MINDENHEZ terv, engedély és vizsga kell? Szóval ha a villaszöget megdöntöm 5 fokkal, vagy más átmérőjű felnit teszek bele. Van olyan ami módosíthatok anélkül, hogy valami hivatalos papírt kezembe kellene fogni? Vagy van valami hallgatólagos szabály, hogy márkán, esetleg típuson belül cserlgethetek ezt azt, de ha megváltoztatom a menet, fék vagy szerkezeti-stabilitási tulajdonságait, akkor azt már csak műszaki engedélyekkel tehetem.