Az a hengerfejes történet azé nem olyan egyszerű szerintem. Ráteszed a hengerfejet, lehet a szívosor is más (bár külsöre egyezik) aztán ugye több a szelep, jön a komplett felső vezérlés. Változnak az ékszíjhosszak, és össze kell hozni a vezérlést is. Elektronika tattara, tattara.... szóval talán a csupasz blokkból indulva+hajtókar+dugó lehetne valamit kezdeni.
Akkor meg már egyszerűbb átműteni egy sima 16v-t, aztán azt kicsit megcsiklandozni. Vagy ugye egy 2.2 turbot :) (csak mert olcsóbb)
Kerestelek kedden, szeretnék venni egy jobb első futómű merevítő vasat, vagy mi a frászt. (az alváz elejére kell csavarozni, és oda köt a trapézkar... na az kéne
Üdv.
Találós kérdés: (a mazdánál mesélték)
Amikor a Fiesta és a 121 egymás melletti gyártósoron készült, miért dolgoztak a mazdánál 200-al többen?
Az üzemanyag és kipufogórendszerrel nem lehet nagy gáz de a váltó és elektronika már más tészta!
Ráadásul van egy csomo vákumcső (de tényleg sok!) és azokhoz csak a nagyon beavatottak értenek!
Egy gt moci simábban belemenne (szerintem) ha találni olyat még!
De az igazság az,hogy ezek az átalakítások olyan sok pénzt emészthetnek fel,hogy már a konkrét tipust meg lehet venni belőle és azt mégiscsak a gyárban rakták össze! (ha szerencsénk van!:) )
Én azon gondolkodtam,hogy a 2000es 16szelepes hengerfejét teszem a2.2re!
A hengerátmérő megegyezik csak a lökethossz más.
A sima 2000re +50lovat dob ez a hengerfej ha a2.2esre is sikerülne ráműteni
akkor 160 ló körüli lenne!:)
Ezekután már csak egy lépés egy kis chiptunnuing,sportkipuff,ez+az és máris van egy 200lovas ménesünk ami bőven elég ezekre az utakra!
Van egy 4×4esem azon lehet,hogy elkövetem ezeket ha bejön a számításom Angliában!
Azért mert kb ugyanakkorák a teljesítmény paraméterek még nem igaz, hogy nem új motor! Szigorúbb környezetvédelmi normákat hozhat az autó, változhat a vezérlés stb. Ha pl változik a katalizátor valamiért és nagyobb ellenállást fejt ki (mert pl valamelyik összetevőnek a szintjét még lejjebb viszik), akkor a motoron is "húzni" kell, hogy ugyanazt az értéket hozza. Attól, hogy ugyanaz az öntvény, attól még egész új fejlesztés is lehet. Nem szabad ilyen egyszerűen felfogni, elég ha megnézel egy faceliftet. Kivülről szinte semmi változás, de a műszaki alap azért változik.
Én voltam a NEM KITARTÓ. A fejtámla tehát eltávolítható. Hmm. Mindenesetre anno a GCben ez nem sikerült, pedig arról az a hír járta, hogy előretolt + hátradöntött üléssel "ágy" lesz, mert behajlik a hátsó ülés elé. Nem tette, volt 6-8 centi átfedés, sajna. Pedig hosszabb utakon jól jött volna.
Eső ellen meg most a Nagy Magyar Buhera Rt. által kínált megoldást válaszotttam: széles cellux-szal "maszkoltam" a tetőablak széleit :-) Remélem a festésnek nem árt, ha pár napig rajta van, erős nap már úgysem süt, talán szépen le is jön a ragacs majd. Csak most esős az évszak..
Látod mi mazdások sem vagyunk tisztában teljesen hogy melyik motor Mazda vagy Ford/PSA fejlesztés, melyik váltó Getrag-Ford, vitatkozunk rajta.. akkor miért várjuk el hogy "kivül állók" pontosan tudják. Valamit hallott valahol, hogy ford fejlesztések a mazdában, oszt ennyi marad meg emberben.
"Azé azt gondoltuk, hogy a Mazda a saját modelljeibe ugyanazt teszi "
igen, logikus :)) de mégis a marketing másról szólt, hogy új motor meg japán motor. Igaz, hogy 2 éve már volt a Mazda6-ban 3 éve meg a Mondeóban, de ez ne zavarjon senkit :) Szóval jó lenne tisztán látni, mi a helyzet. Mondjuk olyan nagyon nem érdekel. Lehet, ez volt a céljuk, hogy a vásárlókat, érdeklődőket összezavarják. Viszont nem tetszik a Mazda hozzáállása, amiért maszatolnak ebben az ügyben. Az is lehet, hogy nem a Mazda maszatol, hanem az anyacége a Ford, de a Mazda asszisztál hozzá. Romlott banda! Pfuj pfuj! :)) A Mazda lefeküdt a csúnya Fordnak, nem is értem, hogy miért. A Ford van szar anyagi helyzetben, nem a Mazda. Igaz, ez régi szálakra vezet vissza, akkor talán még jobban ment a Fordnak és Mazdának rosszabbul. Mostanában a legújabb szerzeményüket a Volvót teszik tönkre meg az Aston Martint :DDD
Nem tudom, már én is elbizonytalanodtam :) Van ami az egyiket támasztja alá, van ami a másikat.
A Mazda3-as 2000-es benzinmotorjának műszaki paramétereiről van valami infó (teljesítmény, nyomaték, furat, löket, kompresszió...)? Állítólag az önálló Mazda fejlesztés, emlékeim szerint erősebb is (150 LE) a Mazda6-osénál.. Ha az látványosan eltér a Mazda6 motorjától, akkor gyanítható, hogy a Mazda6 motorja (önálló) Ford fejlesztés, mert miért lenne 2fajta 2000-es benzinmotorja ugyannak a gyártónak.
A dízeleknél más a helyzet, mivel japánban nincs dízel autó :) Az 1.6-os PSA fejlesztés, de a 2.0 valami más fejlesztés (azt korábban is hozták ki még a mondeoval, ráadásul az új részecskeszűrős megoldás sem jellemző a PSA-ra).
A képeket nem én tettem be, viszont a képeken valóban nagyon hasonló motorokat láttunk. (Mondeo new edge design vs Mazda6) Ez viszont nem biztosan jelenti azt, hogy a mazdában ford motor van :) Fordítva nem lehet? :)
Ha rozsdás lenne, akkor az megmutatkozna a benzinszűrőn is. Én kb 2 évig csak félig töltöttem a tankot 20-30 litereket tankoltam, tartottam is tőle, hogy esetleg valami baj adódhat a tanknál, de nem tapasztaltam ilyet, egy ideje már teletankolom.
Gondoltam, hogy berakok a GC-be egy 2,2-es motort majd rá egy alacsonynyomású kompresszort, lendkerékkönnyítéssel :) Persze önmagában a 2,2-es motor is frankó lenne. Azt nem tudom, hogy mivel ez már befecskendezős, meg katalizátoros meg több benne az elektronika, hogyan lehet összehozni a mostani motor+üzemanyagellátó+váltó+kipuf rendszerrel?
A dízelekről én annyit hallottam, hogy bár PSA fejlesztések eredetileg, de a Mazda továbbfejlesztgette. Meg hogy mennyi alapja van, nem tudom, de azt is mondta valaki, hogy a 6hengeresek készülnek a Fordnál újabban, és a 4hengeresek a Mazdánál. Régen még a 6hengeres is Mazda volt, szerencsére :)
Amúgy már csak napok kérdése, és járathatom be a drágát :) Új német dugattyúkkal és gyűrűkkel, francia kuplunggal és belga kipufogódobokkal :D Talán nem dobja ki az immunrendszere.
sőt, a 2.5 V6 blokk, ami neked most épp felújul, a lelke a 2.5 V6 Mondeonak is!!!
amúgy pedig a vezess.hu-n most van fent egy cikk a Mazda3 1.6 dízelről, annak a motorja pl ugyanaz, mint az 1.6 tdci focusé, ami pedig asszem valami PSA fejlesztés (a cikkben le van írva)
talán olyasmi megállapodás van, hogy a benzines motort a mazda fejleszti, a dízelt meg fordék? És ezt talán pont tőled hallottam.
tény, hogy nagyon sok gyártó konszernekbe tömörül, de gondolom ez itt senkinek nem új. PSA család közös műszerfal-motor-váltó-futómű-egyéb dolgai, volvo-ford, opel-saab, vw konszern és még sorolhatnám.
haverom Mitsubishi galantjában (1.9 TDI) pl renault váltó, futómű van. Olyan is :(( az már nem japán mitsu. hullik szét, pedig csak 5 éves :(((
sajna ma már nemigen van 'tiszta' márka, költséghatékonyság a kulcsszó ugyebár. Talán a mazda még egész jól tartja magát... de vannak itt is összefonódások sztem.
Másra már nem tudok gondolni, figyelembe véve azt a tényt, hogy előző tulajnál amolyan "mindenki autója" volt a családban és nem hiszem, hogy túl sokszor tele lett volna tankolva... :)
És amúgy ford motor van a Mazdában, vagy mazda motor van a Fordban? Mert nem mindegy :) Már a '80-as években is voltak Mazda-motorok a Ford Probe-okban pl., az MX-6 (nálunk 1st gen., USA-ban 2nd gen), a GE 626 és a Ford Probe 2.5V6 motorja és alváza, futóműve (meg ki tudja még mi) pl. ugyanaz volt. De Mazda motor, csak Fordba is belekerült. Ford motorról Mazdában eddig csak a Mazda2-t hallottam, meg a 3.0V6-os Mazda6-ot. Ja, meg a legutolsó 121 ugye egy-az-egyben Ford Fiesta volt, az elég vicces. De azt kijelenteni, hogy a "Mazda6-ok már Ford alkatrészekből vannak"... :) Ehh.
Márpedig ugyanaz a motor van a Fordban mint a Mazdában, így talán a Volvóban is. De nem kezdem újra csatározást. Győződj meg róla saját szemeddel, SzaboZE tett be róla képet amikor ezen ment a vita.
626 GE-ben hogy kell kiszedni a vezetőülés fejtámláját teljesen? (Anno a GC-ből sem tudtam)
Van az a kis pöcök, amivel a magasságát állítom, de max-ra engedi csak kihúzni, és aztán van valami ütköző, amitől nem jön, pedig valahogy be is tették..
Megint úgy néz ki, hogy a napfénytető esőelvezetőjétől beázott a verda. Csak most érdekességképpen a másik oldalon (csak a vezetőülés alatt, a hátsó lábtérben vizes a szőnyeg.). Kellett nekem kicserélni a nem működő (de bosszankodást sem okozó) szerkezetet egy működőre :-S Pedig alig használom..
Holnap rácuppanok a témára megint, tetőbontással (remélem, csak minimális), mert ha elhúzom, talán be tudok nézni, hogy a gumicső lejött-e. ha igen, akkor a rázkódástól és a torziótól.. talán. De ez csak magyarázkodás. Akkor majd jól rákábelkötegelem.. Csak ne esne egyfolytában, ebben az országban..
Én nemtom kik terjesztik, hogy a Mazda6 már Ford, de hallottam már egy haveromtól is, és meg akarta magyarázni, hogy ugyanaz a motor van benne, mint valamelyik Volvoban. Én meg mondtam, hogy de nem :)) Japán, higgye el.
Nem a kis átlátszó műanyagra gondolok, hanem a gyári fémházasra.
Szombat reggel ugyanis alig tudtam hazamenni, mert állandóan lefulladt.
Egyszer, még a nyáron írtam, hogy nyaralásból hazafelé menet megadta magát az ótó és negyed órán keresztül nem volt hajlandó még csak beindulni se. Akkor annyit csináltam, hogy kivettem a gyertyákat, meg a levegőszűrőt, stb..., aztán mostanáig megint jó volt, de szombaton ismét elkezdte ugyanazt művelni, amit a nyáron.
Most viszont egyértelműnek látszott, hogy nem kap elég benyát, mert amikor alapjárat mellett kicsit megnyomtam a szűrő utáni benzincsövet, azonnal kisimult a motor járása.
Mennyi időközönként szoktatok szűrőt cserélni, mert a mostani nincs benne túl régóta, vagy van-e tapasztalat a szűrőmárkák minőségéről?
Per pillanat 3-mat találtam: NIPPARTS 3e valamennyiért, BOSCH 6080-ért, meg asszem SOFIMA 12e valamennyiért.