Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
A Barkas egy keletnémet kisbusz- illetve kisebb szállítójárműgyártó vállalat volt a mai Chemnitzben (akkor Karl-Marx-Stadt). A vállalat az 1961-ben államosított Framo teherautógyár utódaként alakult Karl-Marx-Stadtban. A gyártás 1961-től 1991-ig tartott, a rendszerváltás után, számos kelet-európai autógyárhoz hasonlóan, nem tudta felvenni a versenyt a nyugati cégekkel, és felvásárló híján csődbe ment.
1957-ben az üzemet átkeresztelték „Robur-Werke Zittau” névre, mivel a Hillertõl örökölt nevet az új tulajdonos nem akarta átengedni a gyárnak. A Robur név a kocsányos tölgy latin nevébõl (Quercus robur) származik, a Robur szó közvetlen fordításban: markos, erõs. A Robur név írásmódja kurblikarok alapján készült, minden betűt kurbliformával rajzoltak meg. Az átkereszteléssel egy idõben változtatásokat hajtottak végre a Granit alakján, alvázán és a típusnevet Garant-ra módosították, amiből 1961-ig 50.000 db. készült. A Garant-ból gyártottak platós, dobozos, mentőautó, utazó busz és egyéb speciális felépítményű járműveket is. Az üzemhez további gyáregységeket csatoltak. Ilyen volt a bautzeni karosszériagyár, a kamenzi motorgyár, a zittaui Winter-karosszériaüzem és a görlitzi tűzoltókészülék-gyár. A nagyon sikeres Garant-ot a Robur LO 2500 típus követte, mely elõször az 1961-es lipcsei autókiállításon került bemutatásra. Ez a konstrukció megfelelt minden aktuális, nemzetközi fejlesztési trendnek. A modern, elsõkerékkormányzású teherautót 2,5 tonna hasznos teherbírással és az elõd 51,5 KW-ra felfejlesztett, vízhűtéses benzinmotorjával látták el. Megszületett a négykerék-hajtású változat is 1,8 tonna hasznos teherbírással, ez volt a Robur LO 1800 A típus.
Hát cseréljünk véleményt! De én hozzá tenném, hogy vezetem mind két említett típust, mert ez a foglakozásom! Volt a klasszikus csőrös Garant, majd jött(1965) a Robur őse az új Garant mely a Robural azonos küllemel rendelkezett.Most ilyenbe nem mennék bele, hogy fektetett tojás alakú hűtőrács, szoknyás felépítésű kocsiszekrény hátsó ajtók helyet roló stb. Mind két említtet típusnak voltak azonos funkció járművei, zárt, nyitott, műhely! Posta, kenyeresek,patyolat használta mind két változatot! A hatvanas években az új Garatból lett a Robur!
Ne haragudj,de szerintem a Garant nem a Robur elődje,már funkcionálisan sem. A GAZ 69-es és GAZ 51-esben sem egyezik a véleményünk.Ha van kedved,szívesen véleményt cserélnék veled.
Előfordul, néha én is tévedek! Mellesleg az IFA framo, a Barkas elödje, mig a Garant a Roburé. De könnyen lehet, hogy az egyik adta az ihletet a másiknak, csak más kategóriában! A KGST idején trend volt az ilyesmi, pl.(raj)GAZ69, és a GAZ51 ugyan az a profil csak más a méret! Sok sikert a terepasztalhoz!
Bántja a fene :) Csak hosszú percekig a síneken méregettek hárman a GPS-es cuccukkal, de egy se nézet semerre, ott ugye ív van minden irányban, be se lehet látni a pályát, meg azt hiszem 120 az engedélyezett. A nagy szerencséjük az volt, hogy későn adták meg a bejáratot és az előjelző még megálljt mutathatott a szerelvénynek ezért jól be lassított, és gurulás közben jött fel a zöld neki a bejáraton.
Igen ÖBB-t gyűjtőm, de modern teher kocsiból minden országét, mert azok aztán mennek keresztül -kasul át európán. Személy kocsik ha majd lesznek akkor azok ÖBB-ek lesznek, persze ha lenne pénz, akkor jöhetne az olasz-német-magyar meg ami bejár oda. Én is inkább a teher kocsikat szeretem, mint István.
Bocs, hogy reagálok! de a pontosság kedviért! az általad írt fremo, az valójában "IFA Framo! A Galant meg valójában Garant! És nincs tipus kapcsolat a kettő között, olyan mint ha azt állítanánk,hogy a Barkas alaptípusa lenne a Robur!