Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 371
Már megint a Népszabi...

A fogadást attól függetlenül állom, hogy a Népszabi apróhirei mást sugallnak.

Előzmény: ic708 (369)
FOMA Creative Commons License 2002.09.26 0 0 370
Koper az teljesen ok., Rijekában viszont már annak is örülnének, ha néha egy-egy hajótörött kikötne. Ott mit akar a GySEV? Bár ez előbb- (inkább)utóbb talán változni fog pozitív irányban.
Előzmény: ic708 (369)
ic708 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 369
Népszabi:Új mozdonyokat vásárol a GYSEV - Januártól napi hat vonatpár szállítja az utasokat Bécsújhely és Szombathely között:
A személyforgalom mellett a teherforgalom növekedését is reméli a vasúttársaság a változásoktól. Véleményük szerint az Észak-Európából délre jelenleg Ausztrián keresztül lebonyolódó forgalom áthozható a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd–Graz vonalra, illetve ezúton elérhető lesz Koper és Rijeka is. Néhány éven belül akár milliótonnás forgalommal is számolnak a változások bevezetése után.

Pársoros rövid hírek: 2002-08-15 és mai nap között jelent meg a hír! Ausztria-Kőszeg és Szombathely vasútvonal visszaépítéséről, utalva a Zalalővő és Szlovénia közötti visszaépítésére!
Szombathely–Szentgotthárd Gysev átvételéről és villamosításról is szó volt (Az Online-változatban kerestem, de nincs benne!)

Előzmény: Váci (354)
FOMA Creative Commons License 2002.09.26 0 0 368
"Bátaszék és Baja között azért közlekedik MD szerelvény, mert a 154-est pécsi MD-k szolgálják ki (Pedig a Szegedi Ig-hez tartozik)"

Na erre egy kis kötözködés, miért Pécs szolgálja ki?
Nyílván "hagyományból", ami abból az időből maradt, amikor Kelet-Berlin még Pécshez tartozott, nem Nyúl Yorkhoz.

Előzmény: looksharp (366)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 367
"Körkérdés: miért éri meg a GYSEV-nek üzemeltetni azt a vonalat, ami a MÁV-nak nem?"

Azért, mert költséghatékonyabban tudja üzemeltetni. Kevesebb pénzből, igy több marad meg. A VKV-nak - épp ilyen okokból - még jobban megérné. Erről majd részletesebben is irok...

Előzmény: dyz (310)
looksharp Creative Commons License 2002.09.26 0 0 366
Bátaszék és Baja között azért közlekedik MD szerelvény, mert a 154-est pécsi MD-k szolgálják ki (Pedig a Szegedi Ig-hez tartozik), és Baja-Kkhalas között kell is a
4 kocsis (csak nyáron 3 kocsi!) szerelvény.
Ezeket a motorvonatokat Bátaszéken szerelik, sőt ezek forognak be a 46-os vonalra
is.

Ettől függetlenül tény, hogy Bátaszék és Baja között kevés az utas (két megyehatár-menti
város).

FOMA Creative Commons License 2002.09.26 0 0 365
OFF

Persze, tökmindegy, fizethetsz Te is.:-) Hozd el Vésztőre, mert el nem tudom képzelni, hogy milyen kép lehet... Nyugodtan hozhatod, pulettke nem jön, ha esetleg kompromittáló.:-)

ON

Előzmény: manhattani (356)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 364
"Egy dolgot tudnék elképzelni, ha a mellékvonalak üzemeltetésére egy(!) társaság jönne létre, amely lehetne egyszerre gazdaságilag független a nagy MÁV-tól, de mégis életképes."

Erről van szó!!!
Erről beszélünk több mint egy éve, és - kicsit nagyképűen - ezen dolgozunk Vaskalappal ugyanennyi ideje.
Igen, ez lenne a VKV, a VasKalap Vasút társaság.

Előzmény: dyz (305)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 363
"a '68-as koncepció megvalósítása kb. 1980-ig eltartott - úgy tudom, akkor szünt meg a Zalalövő-Bajánsenye vasútvonal"

A Középrigóc-Kaposvár vonal még később, 1981-ben szűnt meg.

Előzmény: DJ. Bakter (302)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 362
Mezőcsát...

Tavaly a Vasútmániásban sokat beszéltünk róla. Nem baj, mégegyszer.

Úgy merült fel a kérdés, hogy amennyiben megszüntetnék, nem kellene 2x2 sáv felüljárót épiteni az autópályának. Ezzel megspórólható lenne x-száz millió forint.

Véleményem nyilván senkit nem lep meg: ezt kellett volna tenni. Nem ezt tették...

Ami az érveket illeti:
- "napi 5-6 háromkocsis Bz-vel"
Ez nem érv!!! Ez félrevezetés! Valószinűleg Téged is félrevezetett, megtévesztett. Nem az a lényeg, hogy hányszor hány kocsi Bz közlekedik, hanem hogy hányan utaznak vele. Paks és Dunaföldvár között is 3 kocsis Bz-k járnak. Utaznak rajta páran! Baja és Bátaszék között 3 kocsis Md szerelvényt szoktam látni. Szinte mindig utas nélkül!
Az egy dolog, hogy a MÁV mennyi utasférőhelyet közlekedtet valahol (esetleg mennyi utast vall be az utasszámláláson), és egy másik dolog, hogy mennyi utas van. 5-6 három kocsis Bz! Szorozd csak ki! Él egyáltalán az egész környéken összesen ennyi ember?
- "Miskolcnak közvetlen kapcsolata lett volna a Tisza-tóval és a Hortobággyal"
Nagyszerű! Csak éppen minek??? Vasutat nem hogy épiteni, üzemeltetni is ott kell, ahol rendszeres és tömeges igény jelentkezik. Nos, én nem hinném, hogy Miskolcról a Hortobágyra rendszeresen és tömegesen utaznának az emberek, főleg vicinálison.

Előzmény: dyz (301)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 361
Szerintem az eredeti szerző a meghosszabbitásra ill. összekötésre gondolt.
Előzmény: Zolcsi67 (359)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 360
"Azzal szerintem egyedülállóak lennénk a fejlett világban, hogy egy megyeszékhelynek nincs vasútja"

Szerintem azzal is egyedülállóak vagyunk, hogy egy ekkora országnak ennyi megyeszékhelye van. Hogy akkora területeknek van külön megyeszékhelye, mint pl. Tolna megye, Heves, Nógrád... Ha 19 megye helyett 5-6-8 régió lesz, akkor megszűnik a vasútnélküli megyeszékhely probléma.

Az egy másik kérdés, hogy nem tudom, miért dől össze attól a világ, ha egy megyeszékhelyre nem vezet vasút, ha az olyan fekvésű vagy olyan közlekedési környezetű, mint pl. Szekszárd.

Emlékeztek arra a régi 100 folk celsius számra, amiben Drosztmér István - már a 70-es évek végén is - azt énekelte:

"Mikor Szekszárdra készültem még tudtam,
hogy melyik busszal indulok..."

Előzmény: DJ. Bakter (300)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 359
Szentgotthárd-Szombathely.
Ezt most nem értem :-(
A "visszaépíteni" a kétvágányúsítást és a teljes felújítást jelentené?
Előzmény: Váci (354)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 358
"...szeretek jó társaságban sörözni..."

Ezt örömmel olvasom. Lehet, hogy vannak, akik emiatt nem fogadnának velem?
Egyébként szombaton Nagybörzsönyben megtarthatjuk az első alkalmat. És végre egyszer nem is én fogok vezetni! És legalább lesz erőnk visszaemelni a gépet, összenyomni a sineket, stb. :-)

Előzmény: FOMA (355)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 357
"...azt hallottam egyszer, hogy a Dombóvár-Lepsény vonalon - amikor még volt - több volt a kocsirakományú árufeladás, mint a 40-es vonalon. Ez persze vagy igaz, vagy nem..."

Én is ezt hallottam, én el is tudom képzelni, és különösebb furcsaságot vagy ellentmondást nem is vélek felfedezni.

A 40-es elsősorban tranzit-forgalmat bonyolit le. De azt lebonyolitja! Ugyanezt hogyan tudná megtenni a régi 49-es?

Előzmény: DJ. Bakter (299)
manhattani Creative Commons License 2002.09.26 0 0 356
>Én tartom. Nem azért, mert bármi esélyem is van nyerni, hanem mert szeretek jó társaságban sörözni, tökmindegy, hogy ki fizet.:-))
Tökmindegy? Akkor mehetek én is?? :))) (Vagy akkor már nem lenne jó társaság? :)) )
(Egyébként is, FOMA, olyan fényképet vinnék rólad, hogy a többiek is lehidalnának, de sajnos egyelőre többet még nem mondhatok :))) )
Előzmény: FOMA (355)
FOMA Creative Commons License 2002.09.26 0 0 355
Én tartom. Nem azért, mert bármi esélyem is van nyerni, hanem mert szeretek jó társaságban sörözni, tökmindegy, hogy ki fizet.:-))
Előzmény: Váci (354)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 354
"Az osztrákok 3 vonalat szeretnének visszaépíteni.
Oberpullendorf-Kőszeg
Rechnitz-Szombathely
Szentgothád-Szombathely"

Kedves topictársak!

Ajánlok egy fogadást! Az elkövetkező 15 évben, évi egy alkalommal - mondjuk közös programokon (pl. Kaszó) - a fogadást tartónak annyi sört fizetek, ahány vasútvonalat (ebből a háromból) az osztrákok (vagy bárki) visszaépit és vonatok közlekednek rajta. A fogadást tartó pedig annyit fizet nekem (max. 3), ahányat nem épitettek vissza.
A fogadást tartó megadhat "türelmi időt" is, azaz úgy is áll a fogadás, hogy mondjuk 3 év múlvától "ketyegnek a sörök".

Ha többen is tartanák a fogadást, a söröket elosztjuk a programok között :-)

Előzmény: ic708 (293)
FOMA Creative Commons License 2002.09.26 0 0 353
Egyébként a GySEV is üzemeltet egy HÉV-vonalat, amely gazdaságilag részben önálló.(Fertővidéki Helyiérdekű Vasút)
Előzmény: Zolcsi67 (350)
manhattani Creative Commons License 2002.09.26 0 0 352
Szevasztok,
hallottam, aztán olvastam is, hogy megszólítottatok.
Végigolvastam a topicot, és azt találtam, amit vártam, néhányan érzelmi alapon véditek a mellékvonalak létét, és próbáltok mellettük szóló érveket találni. Tiszteletre méltó álláspont, és nagyon nehéz (lehetetlen) feladat. Sajnos mostanra a legtöbb mellékvonalra nincs szükség, a közút sokkal olcsóbban, gyorsabban szállít. Emellett meg lehet(ne) a mellékvonalakat tartani, ha van (lenne) rá pénz. Én úgy látom, hogy ma nincs. MO (még) szegény, (ezért ilyen irányú ténykedése nem hasonlítható össze Ausztriával), most az összes lehetséges forrást gazdaságot növelő célra kell fordítani. Meggyőződésem, hogy 15-20 év múlva már telik nekünk is olyan luxusra, hogy akár kis mellékvonalat is fenntartsunk, netán még vissza is építsünk (de persze mindet akkor sem).
Az sem érv a mellékvonalak mellett, hogy a fővonalak több pénzt visznek. Azokra nemzetgazdasági szinten szükség van, nem válthatók ki. (Az más kérdés, hogy a MÁV nagyon rossz politikát folytat velük szemben, Hegyes felé két nyúlfarknyi 160, ahelyett, hogy az állandó és tartós 120-at biztosítaná). Ezért tényleg sajnálom a vicinálisokat szeretőket, de szerintem ez van...
Annak viszont nagyon örülök, hogy az erről itt folyó vita sokkal kulturáltabb, mint amik egykoron a Vasútmániákusban előfordultak :)))

>Pl. a BKV-HÉV is egy regionális helyi érdekű vasút. Tényleg, az akkor miért nem MÁV? :-))
Egyes HÉV-ek voltak egykor MÁV-ok, szerintem politikai okból. De szerintem nem lenne jó, ha MÁV-ok lennének, az üzem jellege más, mint amihez a MÁV szokott. Sőt, szerintem jó lenne, ha a nagyvárosok bejáróforgalmát is leválasztanák a mai MÁV-ról, akkor jobban (ott) hasznosulna az, amit pl. a városok önkormányzata fizetne, hogy a városa érdekében fenntartsa/magasabb színvonalon működtesse a bejáró vonatközlekedést.

Bocs a hosszért.

Előzmény: DJ. Bakter (347)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 351
Sziasztok!

Látom, egészen beindult az élet, amig távol voltam. No, vegyük sorra!

Szombathely-Rum:
Csak érdekességként jegyzem meg, hogy a nyáron "lógtam" egy napot a Rába-túrán, és bejártam a vonal Rum-Vasszécsény szakaszát. Beszámoló augusztus közepe körüli hozzászólásban a Kisvasutakban, a Vasútmániásban és a Kéktúrásban is található.

Azért az a 14 kocsis szerelvény nem semmi lehetett! Nem lehet, hogy a fotó valami különleges, egyszeri alkalommal készült? Például búcsú, stb.

Előzmény: V43 1177 (292)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 350
Volt az MÁV, 1952-58 között. Eredetileg tele volt az ország helyiérdekű vasutakkal, de elMÁV-osodtak.
Előzmény: DJ. Bakter (347)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.25 0 0 349
Sorry, de mindkét napon reggel 6-tól 14-ig. De a jövő hétvégére megdumálhatjuk.
Előzmény: ic708 (348)
ic708 Creative Commons License 2002.09.25 0 0 348
Helló!

Szombat vagy Vasárnap?

Alternatív:
07:20
Bp-Őriszentpéter 11:32 (fakultatív: Szalafő). (20-25)

16:14
Őriszentpéter-Zalalövő-Körmend-Szombathely-Bp. (25-22-21-<20 vagy 20-16-8-1>)
Vasárnap:Ic-s 21:08
Szombat: Gyors 22:08

Előzmény: V43 1177 (346)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.25 0 0 347
Pl. a BKV-HÉV is egy regionális helyi érdekű vasút.

Tényleg, az akkor miért nem MÁV? :-)) Pedig régebben teherszállítás is folyt rajta, és ezáltal együtt tudott működni a többi vasútvonallal.

Egyébként senki sem mondta, hogy egy-egy vonalat üzemeltessenek a regionális vasutak. Különben is, mivel Magyarország kis ország, elképzelhető, hogy elég kevés régió alakul(t).

Előzmény: FOMA (344)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.25 0 0 346
Hello ic708!

Az elsőben bennelennék, de sajna délelött dolgoznom kell. :-(

Üdv
Krisztián

Előzmény: ic708 (345)
ic708 Creative Commons License 2002.09.25 0 0 345
Helló!

Hétvégi vonatozás?

07:25
Bp-Siófok-Kaposvár-Bp. (30a-30-35-41-40-40a)
16:18

Vagy:

06:05
Bp-Miskolc-Szerencs-Hidasnémeti-Tornanádaska-Miskolc-Bp. (80a-80-80c-98-90-94-94-80-80a)
20:57

FOMA Creative Commons License 2002.09.25 0 0 344
"Lehetnek persze regionális helyiérdekű vasutak (azt hiszem, a franciáknál valami hasonló van), de ezek ne egy-két vonalacskát üzemeltessenek, hanem egy nagyobb régió mellékvonalait együttvéve. "

Nálunk is van regionális helyiérdekű vasút, feltegyem találós kérdésnek a cég nevét?:-))

Előzmény: dyz (343)
dyz Creative Commons License 2002.09.25 0 0 343
Én is utaztam, igaz jópár éve a Körmend-Zalalövőn. Akkor igazi vicinálisnak tűnt (gondolom ma sem sokkal különb), Zalalövő pedig akkor a világ vége volt, vasúti szempontból.
Le merem fogadni, akkor egyetlen szakíró se merte volna leírni, hogy lesz szlovén vasútvonal. Annál inkább erősködött volna e vonal megszüntetése mellett. Mindegy, nem akarok vitatkozni, de ha ebből lehet fővonal, akkor akármiből. Lehet, hogy 5 év múlva, lehet hogy 50.
A vasút szerepét én nem abban látom, hogy Bp-ről kiinduló 7-8 vonalon próbál szállítási kínálatot biztosítani. Aztán Pécsről Szegedre több nap alatt jut el az áru, Bp-en keresztül (ez kitalált példa, ne tessék megkövezni érte, ha nem jó). Nem, hálózatot kell építeni, egymással összefüggő vonalak átgondolt rendszerét. Ezt csinálja a GYSEV.

És, ami fontos. Nekem is tökmindegy, mi a cég neve, hány szervezetből áll. A lényeg az, hogy a vasúthálózat összefüggő egészet képezzen. És azért gondolom, hogy ezt egy cégnek (nyilván nem a mai MÁV-nak) kell legalább összefognia, koordinálnia, mert különben oda jutunk, mint Angliában. Saját szememmel láttam, hogy a vasútállomásokon ki volt téve a vasúttársaságok toplistája, többek között az átlagos késések adatával. Pontosan érkező vonatot alig látni, 10-20-30 percet későt annál gyakrabban. Ha jól tudom, azóta vissza is csinálták a nagy darabolást. Szóval nem ez tűnik a jövő útjának.
Lehetnek persze regionális helyiérdekű vasutak (azt hiszem, a franciáknál valami hasonló van), de ezek ne egy-két vonalacskát üzemeltessenek, hanem egy nagyobb régió mellékvonalait együttvéve.
Előzmény: DJ. Bakter (341)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.25 0 0 342
Igen, ez így van. A felépítmény nincs valami jó állapotban, a MÁV csak a legszükségesebbekt végzi el rajta. A sínek avultak (nagy részük "i" típusú) korhadt talpfákon. Ugy tudom tán a 60-as években volt utoljára komolyabb javítás, felujítás a vonalon.

Ezért most csak Bz jár rajta. De gondold el, ha valaki "fővonalasítaná", akkor igen jó teherforgalom lehetne rajta Szombathely, Sopron, Győr irányába.

(Tavaly jártam utoljára arra, akkor tényleg egy igazi mellékvonal hangulatát adta. Vegyes kőzuzalék, talpfák, telefonpóznák, kis tengelyterhelésű sínek.)

Előzmény: DJ. Bakter (341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!