Keresés

Részletes keresés

V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 405
D.J Bakter írta:
"Ez persze csak egy kívánság, ha a topicnyitó is úgy akarja, átmehettek politikai vizekre (Szerintem mindenkinek lenne pár keresetlen szava)."

TISZTELT LÁTOGATÓK! POLITIKAI MEGNYILVÁNULÁSAIKAT SZÍVESKEDJENEK MÁS TOPICOKBAN KÖZZÉTENNI VAGY OTTHONHAGYNI. EZ VONATKOZIK MINDKÉT FÉLRE, MIND POLGÁRI, MIND SZOCIALISTA GONDOLKODÁSÚ ÜGYFELEINKRE. ÜDV A TOPICNYITÓ!

Ez V43 1177 első törvénye. :-)))

Előzmény: DJ. Bakter (375)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 404
Váci írta:
"Másodszor is kibújt a szög a zsákból. Eddig két olyan megnyilvánulást lehetett olvasni a topicban, amit páran "anyázásnak" minősitettek"

Most rám gondolsz? Annak idején mi a személyeskedésben egyeztünk meg ha jól tudom, nem pedig az anyázásban. :-))))

Előzmény: Váci (377)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 403
Ic708 írja:
"Népszabi:Új mozdonyokat vásárol a GYSEV - Januártól napi hat vonatpár szállítja az utasokat Bécsújhely és Szombathely között"

Egy kérdés erre:
Milyen mozdonyokat szeretne még a GySEV? Tud erröl valaki valamit? Gondolom nem a MÁV-tól vesz át mozdonyokat, hiszen azok nem újjak... (hacsaknem a uj bikákat :-))

Előzmény: ic708 (369)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 402
manhattani ítra:
"hallottam, aztán olvastam is, hogy megszólítottatok"

Végre egy szakíró is bemerészkedett ide. :-)
piros pont neki :-)

Váci írta:
"Ajánlok egy fogadást!"
oszt FOMA rákontrázott:
"Én állom"

Nos a fogadás rendben van, szerintem 3 év türelmi idő múlva megépítik a pályát, de 5 éven belül majdnem biztos. Utána iszunk 3 sört Váci egészségére. FOMA pedig jöjjön csak, ugyis lógok neki legalább eggyel. :-)

Előzmény: manhattani (352)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 401
Váci írta:
"Azért az a 14 kocsis szerelvény nem semmi lehetett! Nem lehet, hogy a fotó valami különleges, egyszeri alkalommal készült? Például búcsú, stb."

A kép megvan nekem is, tényleg egy 375 húz 14 régi kéttengelyes kocsit Rum állomásról kifelé, éppen az elöjelzőt hagyja el. Mindezt csak ezért irtam, mert szó volt arról, hogy nagyobb forgalma volt e pályának, mint Szombathely-Köszegnek, s mégis ezt zárták be. Egyébként nem tudom a valóságot a búcsú vagy ünnepséggel kapcsolatban, de mint fénykép igen szép és érdekes. :-)

Előzmény: Váci (351)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.28 0 0 400
Sziasztok!

Gyorsan végigolvastam az utóbbi két nap hozzászólásait, majd szólni kívánok én is a dolgokhoz (kivéve a politikát, volt jó sok belőle) de elötte megosztanám veletek a tegnap látottakat.

Barátnőmmel sétáltunk egyet Bodajkon. Mondottam neki, ha már itt vagyunk nézzük meg a Bodajk-Balinka iparvágányt, mely egykoron személyforgalmat is lebonyolított mellékvonali üzemben, tehát úgy érzem ide tartozik.

A sínek 1955-ös és 1963-as 48.3kg/fm rendszerűek, melyeket diósgyőrben készítettek az említett időpontokban. A felépítmény "elég szar" állapotban van, bocsánat, hogy csúnyán beszélek, de ez a legjobb szó rá. Szóval rendkívül használt sínek, a legtöbb helyen elrepedt, törött betonaljak (1960-as évekből) sok helyen betonalj csere próbálkozások 1989es és 1998as új aljak. A rögzítési mód szabálytalan és vegyes, GEO és főképp síncsavaros. Nagyon sok helyen vízzsák jelenlétére utaló nyomok. Egyszóval a pálya 5km/h sebességű, toldozva-foltozva, rendkívül rossz állapotban a felépítmény és az alépítmény is. Így nem is sétáltunk végig rajta (10km) hanem 3km megtétele után visszatértünk Bodajkra. Felsétáltunk a bodajki "hegyre" és ekkor hallottam a meglepetést. Csörgő hangjára lettem figyelmes, pörgött, pörgött a gép, messziről hallatszott. Elsőnek azt hittem az 5-ös vonalról jön a hang, biztosan Komárom felöl érkezik valami, de rögtön megcáfoltam magam, mivel csak este fél hét körül ér ide a Győr-Pécs sebes. De akkor mi lehet ez? Barátnőm adta meg a választ a dologra, mert ő látta elöször a Csörgőt, amint Balinkáról ereszkedik le, hosszú tehervonattal Bodajkra. Nos körülbelül 20 precel korábban jártunk a vágányokon, de ha tudtam volna még maradok :-) Én eddig úgy tudtam a Csörgök nemigen alkalmasak tehervonati szolgálatra a hidraulikus meghajtásuk miatt. Ezt mozdonyvezetők mondták. Szegény Csöresz a teljesség igénye nélkül nagyjából a következő kocsikat húzta. M41 2xxx elöl + 8 Es + 3 ismeretlen pörekocsi + 7 Es + 3 Eas + mégtöbb Es. Bocs a pontatlan számolásért, de kb egy kilóméterröl láttuk a dolgot a Bodajk feletti dombokról.

Bocsi a hosszúságért, de kikivánkozott belölem :-)
Üdv.

v_peti Creative Commons License 2002.09.28 0 0 399
Veszprém környéki vonalak:
Nézd meg mekkora a forgalom egy Ajka-Vp helyi személyvonaton? És egy buszon?
Veszprém jól el lett cseszve.
Az állomásra való kibuszozással elvesztem a rövidebb menetid? miatti nyereséget.
Nézzük, mi lenne, ha a belvárosból indulna a vonat.
Veszprém: Buszállomás városközpont, vasútállomás onnan egy köpésre. (Max. 150 m.)
Bakony M?vek: Na innen tényleg busszal célszer? utazni.
Márkó: A vasút a település egyik végén van, a buszmegálló majdnem a másik szélén. Tehát jó helyen van.
Herend: Állomás a település szélén, buszállomás majdnem a másik szélén. Igaz, jobban a központban, de nem olyan vészes a helyzet.
Viszont a település nagy, így a "buszállomás"-tól is sokszor gyalogolni kell. (Ne tudom, hány megálló van, és oda milyen s?r?n járnak a buszok.)
Szentgál: Állomás messze, busz elég sok van, bár nem az Ajka-Vp f?vonal.
Városl?d: Állomás a faluban. Gyorsjáratú buszok kint állnak meg a 8-ason. A helyköziek bemennek, de a menetid? mindenképpen versenyképes lenne. (Lassújáratok: Betérés a Bakony-M?vekhez, betérés Hererendre, betérés a Majolika-gyárhoz (Ez a leghosszabb.) Bár nem minden járat tér be mindenhová.
Városl?d-Kisl?d A vasúton túli településrésznek egyértelm? az el?nye. A többi részr?l (Kisl?d) passz. Úgy t?nik onnan csak Ajkára van közvetlen busz.
Ajka: Vasútállomás közel a belvároshoz, autóbuszállomás gyakorlatilag a belvárosban. Mivel jelent?s a helyi járatos forgalom, ezért majdnem mindegy lenne, hogy hol száll le vagy föl róla az ember. (A hálózat els? ránézésre a vonattal utazóknak egy kicsikét kedvez?bbnek t?nik. Bár lehet, hogy sok úticélt a helyközi járatok is érintenek.)
Szfehérvár felé egy picikét hasonló a helyzet, de ott némileg árnyaltabb a kép. Helyi vonatból is több megy.
Volán társaságok: Szerintem a bérlet a legjobb üzlet nekik.* Tuti nyereség!!! Ráadásul el?re fizetsz. Remélem ebben Carpy is meger?sít. (Jó, amiatt fájhat a fejük, hogy egymás között hogyan osztoznak el a lóvén. Pl: Megveszed az X volán bérletét, aztán f?leg az Y volán járatával közlekedsz.)
De az összbevétel a következ?képpen alakul.
Egy bérlet teljes ára, amit a Volán megkap, 44 utazást tartalmaz.
Egy hónapban maximum 23 munkanap lehet. Ez 46 utazást jelentene. Februárban 20 munkanap, 40 utazással. De vannnak ünnepnapok, vannak szabadnapok, elmehetsz szabadságra.
Van amikor autóval mész be, mert utána bemész a TESCO-ba bevásárolni.
Igaz, néha hétvégén is bejöhetsz, valamint este is. Valamint lehet túlóra is. De ilyenkor gyakran az autót választja az ember.
Szabadság esetén vehetnél félhavi bérletet is, de ha ez 10-20 tart, akkor ez nem célszer?.
Ha valaki pl. négyestúrban jár 12-24 óra, akkor kész ráfizetés lenne a bérlet. Még jó, hogy a munkáltató (elvileg) kifzeti.
Ki havijegyes a topicban? (vasút/busz tökmindegy)
Számolja csak össze, hogy egy hónapban mennyit utazik! Nem hiszem, hogy túlságosan túlhaladná a 44 utazást.
Túlhaladja 10-15%-al?
1. Ennyi "kedvezmény" igazán belefér annak, aki teljesáron utazik.
2. Más meg ennyivel kevesebbet utazik, így kb. legrosszabb esetben is nullszaldó.
Régen, amikor még kevésbé volt elterjedve az autó, akkor talán jobban ki volt használva, esetleg túlutazva a 44 út.
*Az általam említettek különösen igazak lehetnek Bp környékén, ahol egy társaság szolgáltat, így nem kell osztozni, ráadásul a bevétel egy része is a sof?rök zsebében köt ki.
Előzmény: DJ. Bakter (299)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 398
Most már a leggyengébb sín a c, de sok mellékvonalon 48-as van.
Előzmény: FOMA (388)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 397
Melyik gyár volt ez? Csak nem az ALFA?

Szóval ebbe a láncba a vasút már végképp nem fért volna bele...

Ebben az esetben tényleg nem.

Előzmény: Váci (387)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 396
A közvélemény most is elfogadná. Elfogadta a bányászok/kohászok elbocsájtását is, pedig a bányászat a nagyon nehéz és veszélyes munka jelképe volt.

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, most már egy egészen más Magyarországon élünk.

Ez a mondatod a legtöbb mellékvonal halálos itélete... (hogy szükség van-e rá).

Tudod mit? Nézzük meg. Én a következő szempontokat javaslom:
-határátmenet ne szűnjön meg
-minden 50000 lakosú, vagy nagyobb település rendelkezzen vasúttal (vagy 40000 is lehet)
-ipari területeken maradjon meg a vasút
-turizmus
-egyéb indokok

Ezek alapján el lehetne készíteni néhány térképet.

Csak a gyártelepítők inkább azt kérdik: autópálya van?

Nem vagyok ebben olyan biztos. Debrecen, Nyíregyháza, Mátészalka, Esztergom közelében nincs autópálya, mégis fejlődnek ezek a városok.
Oroszlány mellett ott az M1 mégse fejlődik igazán.

Szudán még szegényebb.
Magyarországon van szegénység, de ez azért nem egy kategória. Még ha Svájchoz hasonlítjuk akkor sem.

Előzmény: manhattani (389)
névtelen Creative Commons License 2002.09.27 0 0 395
naná:-)))
Előzmény: FOMA (394)
FOMA Creative Commons License 2002.09.27 0 0 394
OFF
Kár, hogy nem tudsz jönni, jobbulást kívánok!

(Az útra szánt söröket majd névtelen biztosan segít meginni.:-))

Előzmény: Váci (358)
ic708 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 393
Helló Váci! Helló Topic-olvasók! Nyugodtan lehet írogatni!

Tisztázunk valamit, mert az én emlékezőtehetségem jó! Miért is kezdtem el politizálni? Olvassa el mindenki! Összegyűjtöttem néhány beírást:

Váci válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 11:11:07 (236) A másik topicban nemcsak szakirok, de népszabadságosok is vannak, méghozzá szép számban... [előzmény : (235) dyz, 2002.09.18 11:00]
----------------------------------------------
Váci válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 10:57:39 (234) OFF
dyz!
Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz...
VÁLASZ ERRE:
dyz válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 14:09:21 (238) Hagyjuk már a politikát... A cikket attól még el lehet olvasni, legfeljebb mindenki más oldalról értelmezi :) [előzmény : (237) Maros Zsolt, 2002.09.18 11:53]
-----------------------------------------------
V43 1177 válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 21:43:20 (246) OFF
Váci írta:
"Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz..."
Bár a kérdés nem nekem szólt, én sem a Népszabit olvasom, hanem valami teljesen mást, ha Váci érti mire gondolok. Ennek ellenére Váci hozzászólásai kisértetiesen hasonlítanak a Népszabadság gyalázkodó irásaihoz. :-)
Üdv
ON
----------------------------------------------

Váci válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-20 09:53:44 (268) Kedves Krisztián!
Először is: nagyon sajnálom, hogy a leirtakat, főleg a "gagyit", személyes sértésnek vetted. Komolyan sajnálom. Nem én használtam ezt a kifejezést, én csak tolmácsoltam. Kár volt...
----------------------------------------------

FOMA válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-20 12:21:54 (275)
"Ami pedig a "Népszabadságot" illeti: szerinted a következő fogalmak közül melyek illenek párba:
- polgári gondolkodás
- szocialista gondolkodás
- alap és indok nélküli kinyilatkoztatások
- párbeszéd, egymás meghallgatása, kérdések-válaszok "
A munkámhoz hozzátartozik reggelenként a napi sajtó szemlézése. Azt ugyan nem tudom, hogy kinek mit jelent a polgári vagy szocialista gondolkodás, - nyílván mindenkinek mást - azonban az biztos, hogy mind az alap és indok nélküli kinyilatkoztatások, mind a párbeszéd, egymás meghallgatása, kérdések-válaszok egyaránt megtalálhatóak az általam olvasott lapokban (Magyar Hírlap, Magyar Nemzet, Népszabadság, Új Dunántúli Napló) Teljesen elfogulatlan és objektív lapot még nem sikerült találnom köztük, egyetlen példány erejéig sem. A bulvárlapokról most e tekintetben felesleges szót ejteni, más műfaj.
ON

Méghozzád Váci:
A sört nem szeretem, másba meg nem fogadhatunk? De a te stilusodba: veled semmibe, mert addig míg, vissza nem vonod, a másnak is tett beírást "veked nem vitatkozom". Hogy lehet írni? Had ne keresem meg!
A fogadáshoz:
Az osztrákok a pl. mellékvonalat még villamosítják, ha kicsi is a forgalom - olvashattuk a Vasútmániásba. Ezek után majd pénzelik a magyar részt.
ic708 válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-23 17:32:04 (293) Helló!
Az osztrákok 3 vonalat szeretnének visszaépíteni.
Oberpullendorf-Kőszeg, Rechnitz-Szombathely vasútvonalat visszaépítése 50 km lenne és a Gysev végezne, majd tulajdonajoga is hozzájuk kerül.
A további Szentgothád-Szombathely vasútvonalat szintén a Gysev átvenné. Forrás: napilapok, Máv.
Lesz!
[előzmény : (291) looksharp, 2002.09.23 15:53]

Mindenkihez:
Ezek után megkérek mindenkit, ha valaki a topic-témájához talál újsághírt, cikket, tegye közzé. Ezt a cselekedet pedig ne a hírforrás jellemzésével töltsük meg.

Rólam: kisdobos, úttörő voltam. Úttörő-vasutas, Kisztag, párttag még soha! A politikai topic-at kerülöm én velem ott nem, lehet találkozni! Engem nyugodtan le lehet elvtársozni, mert ha valaki azonos elven van valakivel, akkor ők elvtársak. Néhai hozzátartozómtól nem tudom megkérdezni, hogy milyen volt, és mire kényszeríttették a kényszermunkatábor után?

SZVSZ: Országunkat törvények alapján irányítja a Kormány és a Parlament. Itt dől el, a rendszerváltozástól kezdve országunk sorsa. 18 év felett, az Országgyűlési-képviselőket 4 évente választhatunk. A képviselőkből lesz a kormánypárti frakciók. Négyévente mindig más a Kormány. De Ők döntenek a vasúti fejlesztések visszafejlesztésekről. (Ellenzék csak statisztálhat!)
Az Orbán-Kormány 10 éves vasútfejlesztési programot. Új Kormányunk van, s már is, máshogy képzelik a vasút jövőjét. Na akkor ugye még is politikai kérdés.

És ezek után remélem, tényleg visszatérünk a topic tartalmához!
Kellemes hétvégét!

névtelen Creative Commons License 2002.09.27 0 0 392
Ezért rendeztek régen M**-en (város a keleti országrészben) ruhaégetést.

mesélték nekem anno: .. az embereknek nem volt pénzük enni, de a legszebb ruhjára költötték a pénzt, hogy lássa a szomszéd is... állítólag most is így van, csak autónak hívják... ja ruhaégetés: egy értelmes ember anno kitaláta ezt, s így megmenekültek a népek az éhhaláltól. Vannak hülye emberek.
De legalább nem amortizálódik az autó: nincs pénz benzinre....

Előzmény: Váci (390)
manhattani Creative Commons License 2002.09.27 0 0 391
>"parizerről még álmodni sem álmodhatnak" még évekig. De van imázsa a családnak!!!
Ha ez nekik megéri, tegyék... De attól a MÁV-nak nem lesz imázsa, ha fenntart sok, (bármilyen szomorú, de) egyébként szükségtelen mellékvonalat. Pláne nem lesz imázsa a Milkabikától (az utasok észre sem veszik). És ráadásul mindezt az én pénzemből!!! Miközben szó sincs parízerről, hanem tíz- meg százmilliós végkielégítésekről!!! Húú... :)))
Előzmény: Váci (390)
Váci Creative Commons License 2002.09.27 0 0 390
OFF

"Ha egy családban nem telik parizerre, ne díszterítőt vegyenek."

Pedig ha tudnád, hány olyan családot ismerek, akik drága, vadonatúj autót vettek, és olyan áron nyögik a részleteket, hogy - természetesen idézőjelben - "parizerről még álmodni sem álmodhatnak" még évekig. De van imázsa a családnak!!!


Előzmény: manhattani (389)
manhattani Creative Commons License 2002.09.27 0 0 389
Sziasztok!
>A sztájk idején, Sípos vezérigazgató úr halála után el lehetett volna kezdeni [a nagy vasúti elbocsájtásokat]. Akkor a közvélemény elfogadta volna.
A közvélemény most is elfogadná. Elfogadta a bányászok/kohászok elbocsájtását is, pedig a bányászat a nagyon nehéz és veszélyes munka jelképe volt.
A MÁV pedig a rossz munka jelképe, az eredmény pedig az átlagember szemében a sz@r.
Bocsánat, ha valaki úgy érezné, hogy ezzel személyében megsértettem, de nem ezt írtam! Nem személyekről van szó, hanem a MÁV-ról, egyben.

>végre a vasútat, mint egységes hálózatot kezeljék, ahol célszerűbb meghagyni a veszteséges vonalak egy részét, mert szükség lehet rá
Ez a mondatod a legtöbb mellékvonal halálos itélete... (hogy szükség van-e rá).

>Ipari park a vasút mellett, ez szerintem jobban hangzik
Csak a gyártelepítők inkább azt kérdik: autópálya van?

>Szudán, az szegény ország
Szudán még szegényebb. Szerintem nekünk még nem telik luxusra. Ha egy családban nem telik parizerre, ne díszterítőt vegyenek.

Előzmény: seTTebello (384)
FOMA Creative Commons License 2002.09.27 0 0 388
"Azért mert akkor már nem rakták át, és végig teherautóval szállítottak. "

Ez igaz. Az viszont luxus, hogy a fővonalakon félig megrakott teherkocsik rohangáljanak, azért mert a mellékvonalon alacsonyabb a tengelyterhelés. Ez egyszerűen nem érdeke a megrendelőnek.

Előzmény: seTTebello (386)
Váci Creative Commons License 2002.09.27 0 0 387
"Autóalkatrészt lehet szállítani vasúttal"

Ezzel nem értek egyet. Egyszer dolgoztam pár hónapot egy kábelgyártó üzemben, 2 Olaszországi autógyárnak szállitottunk kábelkötegeket.

Az elvárás a köv. volt:
Folyt a termelés Olaszban, csütörtökön megküldték, hogy következő hétre milyen tipusú és mennyiségű kábel kell. Ennek alapján megterveztük a következő heti termelést. Aztán pénteken jött a fax, hogy pardon, mégsem, inkább x helyett y legyen, és ne z-nyi, hanem 2z-nyi. Ja, és k-ból hétfő műszakkezdésre legyen kint n darab. Válasz-fax: sorry, ez nem fog menni. Viszont-válasz: OK, akkor a többi sem kell, soha többé. Mit lehetett tenni: munkásokat berendeltük szombatra, (ha nem jönnek, "ne is jöjjenek többet"). Prompt alapanyag-rendelés, szombat reggelre ott legyen. (Ha nem, akkor máskor sem... stb.) Soron kivüli fuvar-rendelés, soron kivüli VÁM-vizsgálat, stb.
Kapkodás, extra-költségek, indulatok, idegeskedés. De hétfő reggel minden a helyén volt.
Talán érthető, miért csak pár hónapig dolgoztam ott...

Szóval ebbe a láncba a vasút már végképp nem fért volna bele...

Előzmény: seTTebello (386)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 386
Azért mert akkor már nem rakták át, és végig teherautóval szállítottak.

Autóalkatrészt lehet szállítani vasúttal, gépeket is, elektronikai kütyüket nem biztos, ez függ a pálya állapotától is. Esetleg különleges kocsikkal megoldható.
A közbiztonság pedig nem ide tartozik. Magától értetődik, hogy a szállítmányok védelmét meg kell szervezni, de ez nem csak a vasútra igaz. Végülis kamiont már loptak el, nem is egyet.

Előzmény: Váci (385)
Váci Creative Commons License 2002.09.27 0 0 385
Lassan félek megszólalni, ezért hangsúlyozom, hogy nem provokatíve, hanem valóban kérdezem: miért volt '68 egyik nagy tévedése az, hogy a termelés helyéről a teherautó ne a mellékvonali állomásra, hanem a tizen-pár kilométerrel távolabbi fővonalira vigye az árut?

Ami pedig az ipari parkokat illeti: jól hangzik és igaz is, amit irtál, csak az a gond, hogy az ipari parkokba általában olyan ipar települ, melynek logisztikai kiszolgálására nem éppen a vasút a legalkalmasabb. (Elektronikai mütyűr-üzem, autóalkatrész-üzem, "info-park", stb.) Az alapanyagok és a késztermékek is magas fajlagos értékűek (ha feltörnek egy vagont, egy TESCO-zacskóban is elvihetnek akár több tizezer forintot), sérülékenyek (törés, ázás, rázkódás), sürgősek (sem a be-, sem a kiszállitásnál nem megengedhető a MÁV-os +/-3 nap pontosság).
Mi az, ami mindezt elviselné? Szén, fa, kő, cukorrépa, kukorica. Ezek viszont sajnos nem termelhetőek ipari parkban.

Előzmény: seTTebello (384)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 384
2./ teherforgalom: persze, a kistengelyterhelésű kocsikba biztos érdemes bepakolni az árut, hogy a 15 km mellékvonali útja után félig üresen menjen még 500 km-t. Az áru úgysem a vasútállomáson képződik, hanem a gyárakban, de itthon főleg a mezőn (mezőgazdaság). Akkor pedig a teherautó közvetlenül a fővonali állomásra is ki tudja vinni még +15 km-t,

Ez volt 68' egyik nagy tévedése.
Ipari park a vasút mellett, ez szerintem jobban hangzik.

Előzmény: DJ. Bakter (328)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 383
néhányan érzelmi alapon véditek a mellékvonalak létét, és próbáltok mellettük szóló érveket találni.
Szerintem itt néhányan azért járatjuk a szánkat, hogy ezt az egész mellékvonal-fővonal szemfényvesztést hagyják abba, és végre a vasútat, mint egységes hálózatot kezeljék, ahol célszerűbb meghagyni a veszteséges vonalak egy részét, mert szükség lehet rá.

Tudom, hogy ez off, de
MO (még) szegény, Szudán, az szegény ország.

Előzmény: manhattani (352)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 382
Ha 19 megye helyett 5-6-8 régió lesz, akkor megszűnik a vasútnélküli megyeszékhely probléma.

Ha jól tudom, régiós szempontból Szolnok most Hajdúszoboszlóhoz tartozik. Olyan ez az EU/régió, mint a francia forradalom. És akkor most megreformáljuk a naptárt, a hét ezentúl 10 nap, 10 hónap lesz, most van az első év. A félreértések elkerülése végett római számmal jelöljük, szeptember 8-án kezdődik.

Előzmény: Váci (360)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 381
Úgy merült fel a kérdés, hogy amennyiben megszüntetnék, nem kellene 2x2 sáv felüljárót épiteni az autópályának. Ezzel megspórólható lenne x-száz millió forint.
Véleményem nyilván senkit nem lep meg: ezt kellett volna tenni. Nem ezt tették...

Általában nem lehetne úgy megoldani a kétszintű keresztezéseket, hogy az egyik irányt süllyesztik, a másikat emelik? Így kisebb lenne a földmunka, a hófuvást pedig növényzettel ki lehetne védeni.

Előzmény: Váci (362)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 380
Rijekában viszont már annak is örülnének, ha néha egy-egy hajótörött kikötne. Ott mit akar a GySEV?

10 éve a horvátok felajánlották, hogy legyen magyar szabadkikötő Fiuméban. (Nem is merem ideírni, miért nem lett semmi.)

Előzmény: FOMA (370)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 379
Mert akkora áldozatokkal járna, hogy ezt sem a polgári, sem a szocialista kormány nem merte felvállalni. Munka nélkül maradó dolgozók ezrei, vasút nélkül maradó települések százai, emberek tizezrei...

A sztájk idején, Sípos vezérigazgató úr halála után el lehetett volna kezdeni. Akkor a közvélemény elfogadta volna.

Előzmény: Váci (372)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.27 0 0 378
Drága ic708 elvtárs!

A fizetésed Baja Feri elvtársnál van, ebédjegyek formájában.
Szabaccság!

Előzmény: ic708 (374)
Váci Creative Commons License 2002.09.26 0 0 377
Nos...

Másodszor is kibújt a szög a zsákból. Eddig két olyan megnyilvánulást lehetett olvasni a topicban, amit páran "anyázásnak" minősitettek. Mindkettő ugyanarról az oldalról iródott. Remélem, mindenkinek feltűnt, hogy én - annak ellenére, hogy egyértelműen állást foglaltam, hogy az ország melyik feléhez tartozom - nem mocskolódtam, nem "anyáztam". Erről ennyit.

Ami a Népszabadság cikkét illeti a Kőszegi vasútról: ennek ismeretében is fenntartom a fogadásom. Ez alól kivételt képez ic708, akivel az előzmények után nem óhajtok sörözni sem fogadásból, sem anélkül...

A többieknek két témával "tartozom" még: dyz-nek a "Beremendi bekanyarintással", többeknek pedig a magán-vasút elképzeléseinkkel. De egyenlőre nem sok kedvem van többet irni...
Aztán lehet, hogy pár nap alatt kiheverem...
Hello!

FOMA Creative Commons License 2002.09.26 0 0 376
névtelen olvtárs anno nyitott egy Közlekedéspolitika c. topikot a Politika fórumban. Tisztelettel kérem, hogy ne fogja magát vissza senki, nyugodtan írjon oda, bennünket kíméljen. Mindét oldal híveit kérem szépen erre.
Előzmény: ic708 (374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!