1. Mit jelent(ett) a régi bakterházakon a T.S.?
2. Túrista-térképen láttam, hogy Bodvaszilas állomásról egy töltés vezet "visszafelé", majd keletre. Itt vasút járt valaha? Hová és mikor?
3. Tud valaki valamit a Balinka-Bakonycsernye-Kisgyón egykori vasútvonalról?
"...a vasútjukat újítják fel belőle, utat építenek, vagy uszodát"
Azért én ekkora szabadságot nem adnék. Én inkább normativ, célzott támogatásként adnám, hasonlóan, mint az oktatásra szánt pénzt.
Itt van n*x millió Ft, (n=gyerekek száma), ebből tessék a gyerekeket tanittatni. Azt pedig (leegyszerűsitve a dolgot) ők döntik el, hogy iskolát épitenek vagy iskolabuszt vesznek, és irány a szomszéd falu.
Ugyanigy: itt van n*x millió Ft (n=lakosok száma), ebből tessék biztositani a közlekedést, úgy, hogy bárki, bárhonnan, naponta ennyiszer, stb....
És az önkormányzat dönt, hogy ebből buszt járat, vonatot, Jakab-taxit, stb.
Sőt, még tovább megyek: az önkormányzat - mivel nem akar ezzel foglalkozni esetleg nem is ért hozzá - megbizza a VKV-t, hogy az adott előirásoknak megfelelően biztositsa a közösségi közlekedést. A VKV pedig dönt, hogy vasutat, buszt, vagy Jakab-taxit üzemeltet-e.
És ha jól csinálja, akkor jövőre is ő csinálja, ha nem, akkor jön a VKV-2.
Az, hogy ma Magyarországon, (és szerintem mindenhol a világon, amióta társadalom létezik) itt egyéb "korrekciós tényezők" is szerepet játszanak, az egy másik kérdés.
Sziasztok,
>Igaza van seTTebello-nak, 0 km épülne,
0, ha pontosak a számok.
Hopp, ezt megkajotam, azt hittem, építeni akarsz egy csomó új vonalat. (Bár néhány most meglévő mellékvonal működőképessé tételére nem rossz szó az építés :))) )
Egy új szempontot szeretnék javasolni: állambácsi adja oda a helyieknek azt a pénzt, amit a mellékvonalukra költ, és bízza rájuk, hogy a vasútjukat újítják fel belőle, utat építenek, vagy uszodát. Döntsék el ők. Azt hiszem, lenne meglepetés...
Terelés: Vp-Szfvár terelésre volt már példa.
44-es: Senki sem rá, hogy a hatalmas kerül?
pazarlás???
Ráadásul lehetne közvetlen vonat Szfvár és Dunaújváros között is, elfogadható sebesség esetén.
11-es vonal: Találkoztam 10 km/h-s lassújelekkel is. De vtalán ezek majd elt?nnek. Már évek óta felújítás folyik arra.
Viszont ha Vvarsány és Gy?r között jó lenne a pálya, az valamennyire kompenzálná azt.
Nem tudom, hogy lehet-e 60-as az a pálya (Veszprém-Bakonyszentlászló). Én 40-50-re tippelnék.
Egyébként minek a "terelésére" tudnád elképzelni a vonalat? (Remélem nem Veszprém-Celldömölk)
Ma már - sajnos - nagyon sok mellékvonal nem jó terelés céljára - olyanok közül is, amik régen jók voltak -, mert olyan avult a felépítmény. Jó példa erre a 44-es vonal, Dufi-Fehérvár között elvileg ez lehetne az útvonal. Mivel azonban a szebb napokat látott vonalon a tengelyterhelés 12 t, inkább Dufi-Kelenföld-Fehérvár felé kerülnek. A Fehérvár G.F Dufi tartalék Szergej meg Dufi-Sárbogárd-Fehérvár útvonalon "áll ki".
Veszprém-Csajág: Hú, azt kifelejtettem. De biztos annak is "szebb élete lenne", ha megmaradt volna a régi állomás Vp-ben.
Egyébként vissza kéne állítani az összeköttetést Bfüzf? és F?zf?gyártelep között is. Ezenkív?l F?zf?re delta kellene és utána mehetnének arra Gy?r-Bfüred vonatok. A buszok úgyis totál zsúfoltak tudnak lenni nyáron. (Persze, el?bb Vp-Bszentlászló térségében is rendbe kellene rakni, még akkor is, ha csak 60-asra lehet.)
Viszont a vonalra szükség lehet, mert ha megsz?nne, akkor Székesfehérvártól Bobáig nem lenne átlós vonal. Pedig, ha terelni kell a vonatokat vmi miatt, akkor jól jöhet ez a szakasz. (Nem tudom, mi a helyzet a tengelyterheléssel.)
"Oroszlány mellett ott az M1 mégse fejlődik igazán.
A jó közúti közlekedés nem biztosíték a fejlődéshez, de a hiánya kőkemény gátja.
Amellett Oroszlányban ott a vasút :)))"
Kicsit ellent kell, hogy mondjak: Mostanában gyakran járok Oroszlányban, igen csak fejlődik, nézzétek meg az ipari parkot, a várost. A bányászat visszafejlődik, van szabad munkarő, elfogadható infrastruktura.
A vasút, hát az nem fejlődik. Elbeszélésekből tudom, hogy régen az állomáson egymásba értek a szénvonatok, most nagy szó, ha teherkocsit látnak.
Ha jól tudom, a szénosztályozót is megszüntetik, ahol jelenleg a sineknek vége van. Az ipari parkban nincs iparvágány! Oroszlányból az M1-es 15 perc kényelmesen elérhető! Többször láttam a Tatabányai buszt oda/vissza, fullon volt. A személyvonatok!?(Bz) elég üresen mennek.
seTTebello: "Most már a leggyengébb sín a c, de sok mellékvonalon 48-as van."
A "c" sínen 165 kN a megengedett tengelyterhelés, a 48-on peidg 210 kN. Van különbség.
Ezenkivül vannak vonalak, ahol hiába van 48-as sín, mégsem ennyi a tengelyterhelés (vágány állapota, alépítmény, ágyazat, aljak, avultság, stb.)
V43 1177: "Én eddig úgy tudtam a Csörgök nemigen alkalmasak tehervonati szolgálatra"
A bodajk-balinkai vonalon tényleg van teherforgalom, forda szerint naponta többször is felmegy oda vonat, bár én úgy tudtam, hogy M44.
A Csörgőt meg most már elég gyakran használják - nemcsak ott - teherforgalomra, mert nem kell már annyi a személyvonatokra, és a tehervonatok sem annyira hosszúak már, hogy kelljen a Szergej, amiből már úgyis egyre kevesebb van, azok sem mindig üzemképesek (főleg Fészkesfehérváron :-)))
manhattani: "hány km vasútnak kellene épülnie, és az kb. mennyibe kerülne"
Igaza van seTTebello-nak, 0 km épülne, ugyanis jelenleg 2 db olyan 10 000 (!) fő feletti település van, aminek nincs vasútja: Budakeszi és Túrkeve.
De javaslom, óvatosan nézz a végeredményre, mert ijesztő szám lesz.
0, ha pontosak a számok. A 2001-es népszámlálás adatait nem találtam meg a neten. Majd beszkennelem, ha meglesz. Térkép van. A megszűnő vonalak mennyisége ilyesztő, például Békés megyében. De Téged is kérlek, meg persze mindenkit, aki ide szokott írni, hogy készítse el ezt a térképet, vagy javasoljon új szempontokat.
de a hiánya kőkemény gátja.
Mint Esztergom, ahova 3 betonút vezet, 60-70 évesek, időnkét rákentek 3 cm aszfaltot:-)
Szevasztok,
>Végre egy szakíró is bemerészkedett ide. :-) Kösz, V43 1177, de szó sincs róla, nem vagyok szakíró, amit a vasútról tudok, csak felszedtem, nagyon sokat a topicokból. Aztán válogattam az informácíókból :))
seTTebello, >Én a következő szempontokat javaslom:
...
-minden 50000 lakosú, vagy nagyobb település rendelkezzen vasúttal (vagy 40000 is lehet) ... Érdekes érv a mellékvonalak mellett... :))
Miért is? Mert nekünk tetszik a vicinális...
Saccold meg, hogy ehhez hány km vasútnak kellene épülnie, és az kb. mennyibe kerülne. De javaslom, óvatosan nézz a végeredményre, mert ijesztő szám lesz.
Oroszlány mellett ott az M1 mégse fejlődik igazán. A jó közúti közlekedés nem biztosíték a fejlődéshez, de a hiánya kőkemény gátja.
Amellett Oroszlányban ott a vasút :)))
>Magyarországon van szegénység, de ez azért nem egy kategória. Még ha Svájchoz hasonlítjuk akkor sem. Igazad van, Svájc és MO nem egy kategória :))
Nem a magyarországi szegénységről van szó, hanem a nemzetgazdaságnak még arra sem mindre telik, amire nagy szükség lenne. Ilyenkor nem szabad nagy, gazdaságilag nem szükségszerű beruházásokat tenni.
Ic??? ! (Bocs, nem emlékszem a számra)
Csak még annyit, ha már annyit gépeltél, és valószinűleg változatlanul nagy indulattal, mivel nem egy mondatod értelmetlen...szóval én nem azon hördültem fel, hogy politizáltál, és természetesen azt sem mondtam, hogy én ilyet nem tettem, hanem: nagy különbség van egy megjegyzés egy újságra, és a gyalázkodó szóáradat között.
Azt hiszem, ebben Te is, és mindenki egyet érthet.
D.J Bakter írta:
"Ez persze csak egy kívánság, ha a topicnyitó is úgy akarja, átmehettek politikai vizekre (Szerintem mindenkinek lenne pár keresetlen szava)."
TISZTELT LÁTOGATÓK! POLITIKAI MEGNYILVÁNULÁSAIKAT SZÍVESKEDJENEK MÁS TOPICOKBAN KÖZZÉTENNI VAGY OTTHONHAGYNI. EZ VONATKOZIK MINDKÉT FÉLRE, MIND POLGÁRI, MIND SZOCIALISTA GONDOLKODÁSÚ ÜGYFELEINKRE. ÜDV A TOPICNYITÓ!
Ic708 írja:
"Népszabi:Új mozdonyokat vásárol a GYSEV - Januártól napi hat vonatpár szállítja az utasokat Bécsújhely és Szombathely között"
Egy kérdés erre:
Milyen mozdonyokat szeretne még a GySEV? Tud erröl valaki valamit? Gondolom nem a MÁV-tól vesz át mozdonyokat, hiszen azok nem újjak... (hacsaknem a uj bikákat :-))
manhattani ítra:
"hallottam, aztán olvastam is, hogy megszólítottatok"
Végre egy szakíró is bemerészkedett ide. :-)
piros pont neki :-)
Váci írta:
"Ajánlok egy fogadást!"
oszt FOMA rákontrázott:
"Én állom"
Nos a fogadás rendben van, szerintem 3 év türelmi idő múlva megépítik a pályát, de 5 éven belül majdnem biztos. Utána iszunk 3 sört Váci egészségére. FOMA pedig jöjjön csak, ugyis lógok neki legalább eggyel. :-)
Váci írta:
"Azért az a 14 kocsis szerelvény nem semmi lehetett! Nem lehet, hogy a fotó valami különleges, egyszeri alkalommal készült? Például búcsú, stb."
A kép megvan nekem is, tényleg egy 375 húz 14 régi kéttengelyes kocsit Rum állomásról kifelé, éppen az elöjelzőt hagyja el. Mindezt csak ezért irtam, mert szó volt arról, hogy nagyobb forgalma volt e pályának, mint Szombathely-Köszegnek, s mégis ezt zárták be. Egyébként nem tudom a valóságot a búcsú vagy ünnepséggel kapcsolatban, de mint fénykép igen szép és érdekes. :-)
Gyorsan végigolvastam az utóbbi két nap hozzászólásait, majd szólni kívánok én is a dolgokhoz (kivéve a politikát, volt jó sok belőle) de elötte megosztanám veletek a tegnap látottakat.
Barátnőmmel sétáltunk egyet Bodajkon. Mondottam neki, ha már itt vagyunk nézzük meg a Bodajk-Balinka iparvágányt, mely egykoron személyforgalmat is lebonyolított mellékvonali üzemben, tehát úgy érzem ide tartozik.
A sínek 1955-ös és 1963-as 48.3kg/fm rendszerűek, melyeket diósgyőrben készítettek az említett időpontokban. A felépítmény "elég szar" állapotban van, bocsánat, hogy csúnyán beszélek, de ez a legjobb szó rá. Szóval rendkívül használt sínek, a legtöbb helyen elrepedt, törött betonaljak (1960-as évekből) sok helyen betonalj csere próbálkozások 1989es és 1998as új aljak. A rögzítési mód szabálytalan és vegyes, GEO és főképp síncsavaros. Nagyon sok helyen vízzsák jelenlétére utaló nyomok. Egyszóval a pálya 5km/h sebességű, toldozva-foltozva, rendkívül rossz állapotban a felépítmény és az alépítmény is. Így nem is sétáltunk végig rajta (10km) hanem 3km megtétele után visszatértünk Bodajkra. Felsétáltunk a bodajki "hegyre" és ekkor hallottam a meglepetést. Csörgő hangjára lettem figyelmes, pörgött, pörgött a gép, messziről hallatszott. Elsőnek azt hittem az 5-ös vonalról jön a hang, biztosan Komárom felöl érkezik valami, de rögtön megcáfoltam magam, mivel csak este fél hét körül ér ide a Győr-Pécs sebes. De akkor mi lehet ez? Barátnőm adta meg a választ a dologra, mert ő látta elöször a Csörgőt, amint Balinkáról ereszkedik le, hosszú tehervonattal Bodajkra. Nos körülbelül 20 precel korábban jártunk a vágányokon, de ha tudtam volna még maradok :-) Én eddig úgy tudtam a Csörgök nemigen alkalmasak tehervonati szolgálatra a hidraulikus meghajtásuk miatt. Ezt mozdonyvezetők mondták. Szegény Csöresz a teljesség igénye nélkül nagyjából a következő kocsikat húzta. M41 2xxx elöl + 8 Es + 3 ismeretlen pörekocsi + 7 Es + 3 Eas + mégtöbb Es. Bocs a pontatlan számolásért, de kb egy kilóméterröl láttuk a dolgot a Bodajk feletti dombokról.
Bocsi a hosszúságért, de kikivánkozott belölem :-)
Üdv.
Veszprém környéki vonalak:
Nézd meg mekkora a forgalom egy Ajka-Vp helyi személyvonaton? És egy buszon?
Veszprém jól el lett cseszve.
Az állomásra való kibuszozással elvesztem a rövidebb menetid? miatti nyereséget.
Nézzük, mi lenne, ha a belvárosból indulna a vonat.
Veszprém: Buszállomás városközpont, vasútállomás onnan egy köpésre. (Max. 150 m.)
Bakony M?vek: Na innen tényleg busszal célszer? utazni.
Márkó: A vasút a település egyik végén van, a buszmegálló majdnem a másik szélén. Tehát jó helyen van.
Herend: Állomás a település szélén, buszállomás majdnem a másik szélén. Igaz, jobban a központban, de nem olyan vészes a helyzet.
Viszont a település nagy, így a "buszállomás"-tól is sokszor gyalogolni kell. (Ne tudom, hány megálló van, és oda milyen s?r?n járnak a buszok.)
Szentgál: Állomás messze, busz elég sok van, bár nem az Ajka-Vp f?vonal.
Városl?d: Állomás a faluban. Gyorsjáratú buszok kint állnak meg a 8-ason. A helyköziek bemennek, de a menetid? mindenképpen versenyképes lenne. (Lassújáratok: Betérés a Bakony-M?vekhez, betérés Hererendre, betérés a Majolika-gyárhoz (Ez a leghosszabb.) Bár nem minden járat tér be mindenhová.
Városl?d-Kisl?d A vasúton túli településrésznek egyértelm? az el?nye. A többi részr?l (Kisl?d) passz. Úgy t?nik onnan csak Ajkára van közvetlen busz.
Ajka: Vasútállomás közel a belvároshoz, autóbuszállomás gyakorlatilag a belvárosban. Mivel jelent?s a helyi járatos forgalom, ezért majdnem mindegy lenne, hogy hol száll le vagy föl róla az ember. (A hálózat els? ránézésre a vonattal utazóknak egy kicsikét kedvez?bbnek t?nik. Bár lehet, hogy sok úticélt a helyközi járatok is érintenek.)
Szfehérvár felé egy picikét hasonló a helyzet, de ott némileg árnyaltabb a kép. Helyi vonatból is több megy.
Volán társaságok: Szerintem a bérlet a legjobb üzlet nekik.* Tuti nyereség!!! Ráadásul el?re fizetsz. Remélem ebben Carpy is meger?sít. (Jó, amiatt fájhat a fejük, hogy egymás között hogyan osztoznak el a lóvén. Pl: Megveszed az X volán bérletét, aztán f?leg az Y volán járatával közlekedsz.)
De az összbevétel a következ?képpen alakul.
Egy bérlet teljes ára, amit a Volán megkap, 44 utazást tartalmaz.
Egy hónapban maximum 23 munkanap lehet. Ez 46 utazást jelentene. Februárban 20 munkanap, 40 utazással. De vannnak ünnepnapok, vannak szabadnapok, elmehetsz szabadságra.
Van amikor autóval mész be, mert utána bemész a TESCO-ba bevásárolni.
Igaz, néha hétvégén is bejöhetsz, valamint este is. Valamint lehet túlóra is. De ilyenkor gyakran az autót választja az ember.
Szabadság esetén vehetnél félhavi bérletet is, de ha ez 10-20 tart, akkor ez nem célszer?.
Ha valaki pl. négyestúrban jár 12-24 óra, akkor kész ráfizetés lenne a bérlet. Még jó, hogy a munkáltató (elvileg) kifzeti.
Ki havijegyes a topicban? (vasút/busz tökmindegy)
Számolja csak össze, hogy egy hónapban mennyit utazik! Nem hiszem, hogy túlságosan túlhaladná a 44 utazást.
Túlhaladja 10-15%-al?
1. Ennyi "kedvezmény" igazán belefér annak, aki teljesáron utazik.
2. Más meg ennyivel kevesebbet utazik, így kb. legrosszabb esetben is nullszaldó.
Régen, amikor még kevésbé volt elterjedve az autó, akkor talán jobban ki volt használva, esetleg túlutazva a 44 út.
*Az általam említettek különösen igazak lehetnek Bp környékén, ahol egy társaság szolgáltat, így nem kell osztozni, ráadásul a bevétel egy része is a sof?rök zsebében köt ki.
A közvélemény most is elfogadná. Elfogadta a bányászok/kohászok elbocsájtását is, pedig a bányászat a nagyon nehéz és veszélyes munka jelképe volt.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, most már egy egészen más Magyarországon élünk.
Ez a mondatod a legtöbb mellékvonal halálos itélete... (hogy szükség van-e rá).
Tudod mit? Nézzük meg. Én a következő szempontokat javaslom:
-határátmenet ne szűnjön meg
-minden 50000 lakosú, vagy nagyobb település rendelkezzen vasúttal (vagy 40000 is lehet)
-ipari területeken maradjon meg a vasút
-turizmus
-egyéb indokok
Ezek alapján el lehetne készíteni néhány térképet.
Csak a gyártelepítők inkább azt kérdik: autópálya van?
Nem vagyok ebben olyan biztos. Debrecen, Nyíregyháza, Mátészalka, Esztergom közelében nincs autópálya, mégis fejlődnek ezek a városok.
Oroszlány mellett ott az M1 mégse fejlődik igazán.
Szudán még szegényebb. Magyarországon van szegénység, de ez azért nem egy kategória. Még ha Svájchoz hasonlítjuk akkor sem.
Helló Váci! Helló Topic-olvasók! Nyugodtan lehet írogatni!
Tisztázunk valamit, mert az én emlékezőtehetségem jó! Miért is kezdtem el politizálni? Olvassa el mindenki! Összegyűjtöttem néhány beírást:
Váci válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 11:11:07 (236) A másik topicban nemcsak szakirok, de népszabadságosok is vannak, méghozzá szép számban... [előzmény : (235) dyz, 2002.09.18 11:00]
----------------------------------------------
Váci válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 10:57:39 (234) OFF
dyz!
Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz...
VÁLASZ ERRE:
dyz válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 14:09:21 (238) Hagyjuk már a politikát... A cikket attól még el lehet olvasni, legfeljebb mindenki más oldalról értelmezi :) [előzmény : (237) Maros Zsolt, 2002.09.18 11:53]
-----------------------------------------------
V43 1177 válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 21:43:20 (246) OFF
Váci írta:
"Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz..."
Bár a kérdés nem nekem szólt, én sem a Népszabit olvasom, hanem valami teljesen mást, ha Váci érti mire gondolok. Ennek ellenére Váci hozzászólásai kisértetiesen hasonlítanak a Népszabadság gyalázkodó irásaihoz. :-)
Üdv
ON
----------------------------------------------
Váci válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-20 09:53:44 (268) Kedves Krisztián!
Először is: nagyon sajnálom, hogy a leirtakat, főleg a "gagyit", személyes sértésnek vetted. Komolyan sajnálom. Nem én használtam ezt a kifejezést, én csak tolmácsoltam. Kár volt...
----------------------------------------------
FOMA válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-20 12:21:54 (275)
"Ami pedig a "Népszabadságot" illeti: szerinted a következő fogalmak közül melyek illenek párba:
- polgári gondolkodás
- szocialista gondolkodás
- alap és indok nélküli kinyilatkoztatások
- párbeszéd, egymás meghallgatása, kérdések-válaszok "
A munkámhoz hozzátartozik reggelenként a napi sajtó szemlézése. Azt ugyan nem tudom, hogy kinek mit jelent a polgári vagy szocialista gondolkodás, - nyílván mindenkinek mást - azonban az biztos, hogy mind az alap és indok nélküli kinyilatkoztatások, mind a párbeszéd, egymás meghallgatása, kérdések-válaszok egyaránt megtalálhatóak az általam olvasott lapokban (Magyar Hírlap, Magyar Nemzet, Népszabadság, Új Dunántúli Napló) Teljesen elfogulatlan és objektív lapot még nem sikerült találnom köztük, egyetlen példány erejéig sem. A bulvárlapokról most e tekintetben felesleges szót ejteni, más műfaj.
ON
Méghozzád Váci:
A sört nem szeretem, másba meg nem fogadhatunk? De a te stilusodba: veled semmibe, mert addig míg, vissza nem vonod, a másnak is tett beírást "veked nem vitatkozom". Hogy lehet írni? Had ne keresem meg!
A fogadáshoz:
Az osztrákok a pl. mellékvonalat még villamosítják, ha kicsi is a forgalom - olvashattuk a Vasútmániásba. Ezek után majd pénzelik a magyar részt.
ic708 válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-23 17:32:04 (293) Helló!
Az osztrákok 3 vonalat szeretnének visszaépíteni.
Oberpullendorf-Kőszeg, Rechnitz-Szombathely vasútvonalat visszaépítése 50 km lenne és a Gysev végezne, majd tulajdonajoga is hozzájuk kerül.
A további Szentgothád-Szombathely vasútvonalat szintén a Gysev átvenné. Forrás: napilapok, Máv.
Lesz!
[előzmény : (291) looksharp, 2002.09.23 15:53]
Mindenkihez:
Ezek után megkérek mindenkit, ha valaki a topic-témájához talál újsághírt, cikket, tegye közzé. Ezt a cselekedet pedig ne a hírforrás jellemzésével töltsük meg.
Rólam: kisdobos, úttörő voltam. Úttörő-vasutas, Kisztag, párttag még soha! A politikai topic-at kerülöm én velem ott nem, lehet találkozni! Engem nyugodtan le lehet elvtársozni, mert ha valaki azonos elven van valakivel, akkor ők elvtársak. Néhai hozzátartozómtól nem tudom megkérdezni, hogy milyen volt, és mire kényszeríttették a kényszermunkatábor után?
SZVSZ: Országunkat törvények alapján irányítja a Kormány és a Parlament. Itt dől el, a rendszerváltozástól kezdve országunk sorsa. 18 év felett, az Országgyűlési-képviselőket 4 évente választhatunk. A képviselőkből lesz a kormánypárti frakciók. Négyévente mindig más a Kormány. De Ők döntenek a vasúti fejlesztések visszafejlesztésekről. (Ellenzék csak statisztálhat!)
Az Orbán-Kormány 10 éves vasútfejlesztési programot. Új Kormányunk van, s már is, máshogy képzelik a vasút jövőjét. Na akkor ugye még is politikai kérdés.
És ezek után remélem, tényleg visszatérünk a topic tartalmához!
Kellemes hétvégét!
Ezért rendeztek régen M**-en (város a keleti országrészben) ruhaégetést.
mesélték nekem anno: .. az embereknek nem volt pénzük enni, de a legszebb ruhjára költötték a pénzt, hogy lássa a szomszéd is... állítólag most is így van, csak autónak hívják... ja ruhaégetés: egy értelmes ember anno kitaláta ezt, s így megmenekültek a népek az éhhaláltól. Vannak hülye emberek.
De legalább nem amortizálódik az autó: nincs pénz benzinre....