Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.30 0 0 435
Váci: "Mit jelent(ett) a régi bakterházakon a T.S."

A T az Telefont, a S pedig helyben kezelt sorompót jelent. Szokott még J lenni, az pedig jegykiadást.
A térközszekrényeken is van "T" betű, mert van pályatelefon csatlakozás a szekrényben.

Előzmény: Váci (421)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 434
No comment.
Előzmény: ic708 (432)
FOMA Creative Commons License 2002.09.30 0 0 433
"VÉGE!"

Végre.:-)

"Milyen jó, hogy a jelenlegi Kormány a mellékvonalakat nem privatizálja. "

Erre azért ne köss nagy összegű fogadást...

Előzmény: ic708 (432)
ic708 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 432
Pá ennek topiknak...
Senki nem tökéletes, a Váci sem az. A többit ő kedvéért nem írom le!
Milyen jó, hogy a jelenlegi Kormány a mellékvonalakat nem privatizálja.
Népszabadság kontra (talán) Magyar Nemzet: Orbán Viktor kedvenc lapja az előbbi. Ehhez semmi hátsó gondolat, ugye nincsen!
D209 kontra Kriminális. Ez is államtitok, meg az is melyik lap szűnt meg?

Ismétlés a tudás anyucikája.
V43 1177 válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 21:43:20 (246) OFF
Váci írta:
"Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz..."
Bár a kérdés nem nekem szólt, én sem a Népszabit olvasom, hanem valami teljesen mást, ha Váci érti mire gondolok. Ennek ellenére Váci hozzászólásai kisértetiesen hasonlítanak a Népszabadság gyalázkodó irásaihoz. :-)
Üdv
ON

VÉGE!

FOMA Creative Commons License 2002.09.30 0 0 431
Nem lehet, hogy a T távíró vagy távbeszélő, az S meg sorompó? Csak találgatók.
Előzmény: Váci (428)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 430
Milyen másik vonal??? Milyen szénbányáig??? Ez egyre izgalmasabb. Jártam arra párszor, amikor még nem kék-túráztam (az volt a szép idő, pecsétgyűjtés helyett nyomvonalkutatás :-) ), de én csak arra emlékszem, hogy Mecsértelepnél átmentem az állomáson, majd elindultam a Piros jelzésen. Az állomás után ez elkanyarodott balra, az erdőbe egyenesen pedig mintha vezetett volna egy régi nyomvonal. Aztán a piros jelzésen megtett pár kilométer után ismét mintha vasúti nyomvonalat találtam volna. Ja, és a Bakony-észak térképen található ez a terület, és a legkülönbözőbb helyeken tűnik fel a "régi vasút" jelzés.
Hű, lehet, hogy csütörtökön el is megyek arra...
Előzmény: V43 1177 (429)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 429
"délután túrázhatunk egyet pl. Lovasberény felé (még sosem jártam arra), vagy akár Balinka felé is"

Ez jó lett volna, de a munkahelyemen leszek sajnos. Baromira sajnálom, de asszem ez most nem fog összejönni, de ha legközelebb erre jársz és egy kicsit korábban említed, elintézem a dolgot és Balinka vagy Lovasberény, mindegy.Tényleg sajnálom.

Másik kérdésedre:
Nagyvasút csak Balinkáig vezetett, ameddig most is megvan a pálya. Amikor beért a vonal a mostani állomásra, ott lekanyarodott balra egy iparvágány és az erdőig vezetett. A másik vonalpedig a mostani szénbányáig. (nemtudom megvan e még most is) Viszont Balinkátol csak kisvasút volt, de legközelebb kifaggatom a Nagymamát. :-)

A TS betűjelzést viszont én sem tudom.

Üdv!

Előzmény: Váci (426)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 428
Bocs, a lényeg lemaradt: tehát mit jelent a TS egy bakterházon?
Előzmény: Váci (427)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 427
Az Indul a bakterházon nincs sok morfondirozni való. A film Solt és Dunaföldvár között készült, legalább is a bakterház-jelenetek.

Lerombolni - szerintem - a film kedvéért rombolták le, az amúgy már funkciótlan épületet. Akkoriban ez még nem volt kuriózum, több száz ilyen bakterház volt az országban.

Viszont én is észrevettem valamit a filmben: a Boncz bácsi egy "mű-házban" (vadonatúj faház(!), friss festéssel) lakott.

Egyébként a feltett kérdés valóban a film nézése közben jutott eszembe, annál is inkább, mert feleségem tőlem kérdezte, én pedig - szégyen szemre :-) - nem tudtam válaszolni...

Előzmény: V43 1177 (425)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 426
"Az első személyes találkozásunktól..."

Te ugye Fehérvár környéki vagy? Csütörtökön megyek Fehérvárra, szerintem délre végzek. Ha van kedved, délután túrázhatunk egyet pl. Lovasberény felé (még sosem jártam arra), vagy akár Balinka felé is.

"Alapjában véve kisvasút volt"

Ez mit jelent? Én pár hónapja kék-túráztam arra, Kisgyónt Bakonycsernyéről közelitettem meg. Mintha irtam is volna (akkor még a vasútmániásba), hogy a nyomvonalon elindultam, mivel - elvileg - azon vezet a KÉK+ jelzés. Aztán egyre inkább mindent elnyomott a gaz, a parlagfű, a dzsindzsa... Szóval, nem járható. Alig tudtam kivergődni az országútra. Kisgyónban pedig már semmit sem láttam.
Viszont azon a szakaszon, ami még járható volt, én nagyvasútinak néztem a nyomvonalat. Csak a Bakonycsernyei iv volt kicsit gyanús...
De ha bármi többet tud erről valaki (esetleg egyszer kifaggathatnád "Nagymamit"), szivesen olvasnék róla. Egy esetleges térkép már a csúcs lenne...

Előzmény: V43 1177 (423)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 425
"Indul a Bakterház" témához a vasútmániás topic-kal együttimmáron ezredszer:

Még én kérdeztem anno dacumál, hogy hol forgathatták a filmet, de akkor sem tudtuk teljesen pontosan meghatározni. Tegnap megnézvén vagy tízezerháromszáznyolcvanhárommilliókétszázhuszonnyolcszor arra a döbbenetes tényre jöttem rá, hogy a bakterház útban lehetett valami vasútfejlesztésnek, esetleg vonalmegszüntetésnek. Gondolom ezért rombolták le a film végén, ami a filmnek is jól jött és az épületeket is elsöpörték. Bár a pálya állapota, amit a filmen is látni lehetett GEO leerősítés és ezeket nem alkalmazták mellékvonalakon anno. Tehát SZVSZ ez egy fővonal melletti bakterház lehetett és útban volt valamiért...

Tessék csak morfondírozni ezen és a filozófikus gondolatok után várom becses véleményüket..:-)

dyz Creative Commons License 2002.09.30 0 0 424
Bodvaszilas állomásról egy töltés vezet "visszafelé", majd keletre. Itt vasút járt valaha?
Vasútról nem tudok, nem is hinném, viszont valamiféle iparvágányról mintha hallottam volna ott. Szerintem bánya, esetleg valamiféle üzem lehet(ett) ott.
Térkép most nincs a közelemben, de majd utánanézek.
Előzmény: Váci (421)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 423
Sziasztok!

Váci írja ebben a minútumban:
"De mikortól ketyegnek a sörök?"

Az első személyes találkozásunktól, amit Kaszón vagy Városlődön meg is ejthetünk, sőt ott rögtön iszunk egyet, ami nem is tartozik a fogadáshoz. :-)

A Balinka-Bakonycsernye-Kisgyón vasútról csak annyit tudok: Alapjában véve kisvasút volt, bekötve a Balinkai nagyvasúti állomásra, mely Bodajk érintésével csatlakozik az 5-ös vonalhoz. Erdészeti jelentősége volt, leginkább fát szállítottak rajta, de volt személyforgalma is. A barátnőm nagymamája még rendszeresen utazott rajta. Ma már nemigen van nyoma a létezésének, teljesen felszedték és az épületeket elbontották. A megszünés dátumát sajna nem tudom.

Üdv!
V43 1177

Előzmény: Váci (422)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 422
"Nos a fogadás rendben van, szerintem 3 év türelmi idő múlva megépítik a pályát, de 5 éven belül majdnem biztos. Utána iszunk 3 sört Váci egészségére"

Elvesztettem a fonalat a fogadási kitételek között... Szóval: OK, ha áll a fogadás, mostantól 15 évig. Eddig ketten tartjátok: Te és Foma. De mikortól ketyegnek a sörök?

Előzmény: V43 1177 (402)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 421
Itt is megkérdezem (a Vasútmániás mellett):

1. Mit jelent(ett) a régi bakterházakon a T.S.?
2. Túrista-térképen láttam, hogy Bodvaszilas állomásról egy töltés vezet "visszafelé", majd keletre. Itt vasút járt valaha? Hová és mikor?
3. Tud valaki valamit a Balinka-Bakonycsernye-Kisgyón egykori vasútvonalról?

Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 420
"...a vasútjukat újítják fel belőle, utat építenek, vagy uszodát"

Azért én ekkora szabadságot nem adnék. Én inkább normativ, célzott támogatásként adnám, hasonlóan, mint az oktatásra szánt pénzt.
Itt van n*x millió Ft, (n=gyerekek száma), ebből tessék a gyerekeket tanittatni. Azt pedig (leegyszerűsitve a dolgot) ők döntik el, hogy iskolát épitenek vagy iskolabuszt vesznek, és irány a szomszéd falu.
Ugyanigy: itt van n*x millió Ft (n=lakosok száma), ebből tessék biztositani a közlekedést, úgy, hogy bárki, bárhonnan, naponta ennyiszer, stb....
És az önkormányzat dönt, hogy ebből buszt járat, vonatot, Jakab-taxit, stb.

Sőt, még tovább megyek: az önkormányzat - mivel nem akar ezzel foglalkozni esetleg nem is ért hozzá - megbizza a VKV-t, hogy az adott előirásoknak megfelelően biztositsa a közösségi közlekedést. A VKV pedig dönt, hogy vasutat, buszt, vagy Jakab-taxit üzemeltet-e.
És ha jól csinálja, akkor jövőre is ő csinálja, ha nem, akkor jön a VKV-2.

Az, hogy ma Magyarországon, (és szerintem mindenhol a világon, amióta társadalom létezik) itt egyéb "korrekciós tényezők" is szerepet játszanak, az egy másik kérdés.

Előzmény: manhattani (418)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.30 0 0 419
"adja oda a helyieknek azt a pénzt, amit a mellékvonalukra költ"

Hááát...lehet, hogy egy olyan valakinek, aki ezt meg tudja mondani, hogy a MÁV részleteiben mire mennyit költ, doktori címet kellene adni? :-))

Előzmény: manhattani (418)
manhattani Creative Commons License 2002.09.30 0 0 418
Sziasztok,
>Igaza van seTTebello-nak, 0 km épülne,
0, ha pontosak a számok.

Hopp, ezt megkajotam, azt hittem, építeni akarsz egy csomó új vonalat. (Bár néhány most meglévő mellékvonal működőképessé tételére nem rossz szó az építés :))) )

Egy új szempontot szeretnék javasolni: állambácsi adja oda a helyieknek azt a pénzt, amit a mellékvonalukra költ, és bízza rájuk, hogy a vasútjukat újítják fel belőle, utat építenek, vagy uszodát. Döntsék el ők. Azt hiszem, lenne meglepetés...

Előzmény: DJ. Bakter (409)
v_peti Creative Commons License 2002.09.30 0 0 417
Terelés: Vp-Szfvár terelésre volt már példa.
44-es: Senki sem rá, hogy a hatalmas kerül?
pazarlás???
Ráadásul lehetne közvetlen vonat Szfvár és Dunaújváros között is, elfogadható sebesség esetén.
11-es vonal: Találkoztam 10 km/h-s lassújelekkel is. De vtalán ezek majd elt?nnek. Már évek óta felújítás folyik arra.
Viszont ha Vvarsány és Gy?r között jó lenne a pálya, az valamennyire kompenzálná azt.

Előzmény: DJ. Bakter (416)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.30 0 0 416
Nem tudom, hogy lehet-e 60-as az a pálya (Veszprém-Bakonyszentlászló). Én 40-50-re tippelnék.

Egyébként minek a "terelésére" tudnád elképzelni a vonalat? (Remélem nem Veszprém-Celldömölk)

Ma már - sajnos - nagyon sok mellékvonal nem jó terelés céljára - olyanok közül is, amik régen jók voltak -, mert olyan avult a felépítmény. Jó példa erre a 44-es vonal, Dufi-Fehérvár között elvileg ez lehetne az útvonal. Mivel azonban a szebb napokat látott vonalon a tengelyterhelés 12 t, inkább Dufi-Kelenföld-Fehérvár felé kerülnek. A Fehérvár G.F Dufi tartalék Szergej meg Dufi-Sárbogárd-Fehérvár útvonalon "áll ki".

Előzmény: v_peti (415)
v_peti Creative Commons License 2002.09.30 0 0 415
Veszprém-Csajág: Hú, azt kifelejtettem. De biztos annak is "szebb élete lenne", ha megmaradt volna a régi állomás Vp-ben.
Egyébként vissza kéne állítani az összeköttetést Bfüzf? és F?zf?gyártelep között is. Ezenkív?l F?zf?re delta kellene és utána mehetnének arra Gy?r-Bfüred vonatok. A buszok úgyis totál zsúfoltak tudnak lenni nyáron. (Persze, el?bb Vp-Bszentlászló térségében is rendbe kellene rakni, még akkor is, ha csak 60-asra lehet.)
Viszont a vonalra szükség lehet, mert ha megsz?nne, akkor Székesfehérvártól Bobáig nem lenne átlós vonal. Pedig, ha terelni kell a vonatokat vmi miatt, akkor jól jöhet ez a szakasz. (Nem tudom, mi a helyzet a tengelyterheléssel.)

Előzmény: seTTebello (413)
easa Creative Commons License 2002.09.30 0 0 414
"Oroszlány mellett ott az M1 mégse fejlődik igazán.
A jó közúti közlekedés nem biztosíték a fejlődéshez, de a hiánya kőkemény gátja.
Amellett Oroszlányban ott a vasút :)))"
Kicsit ellent kell, hogy mondjak: Mostanában gyakran járok Oroszlányban, igen csak fejlődik, nézzétek meg az ipari parkot, a várost. A bányászat visszafejlődik, van szabad munkarő, elfogadható infrastruktura.
A vasút, hát az nem fejlődik. Elbeszélésekből tudom, hogy régen az állomáson egymásba értek a szénvonatok, most nagy szó, ha teherkocsit látnak.
Ha jól tudom, a szénosztályozót is megszüntetik, ahol jelenleg a sineknek vége van. Az ipari parkban nincs iparvágány! Oroszlányból az M1-es 15 perc kényelmesen elérhető! Többször láttam a Tatabányai buszt oda/vissza, fullon volt. A személyvonatok!?(Bz) elég üresen mennek.

seTTebello Creative Commons License 2002.09.30 0 0 413
Nem. Alapvetően jó dolgokat írtál, Veszprám-Csajággal mi van? Mert annak szerintem nincs jövője.
Előzmény: v_peti (412)
v_peti Creative Commons License 2002.09.30 0 0 412
Bocs, elrontottam egy kicsit a HTML-t, de talán nem lett túl zavaró.
Előzmény: v_peti (399)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.29 0 0 411
Ezenkivül vannak vonalak, ahol hiába van 48-as sín, mégsem ennyi a tengelyterhelés (vágány állapota, alépítmény, ágyazat, aljak, avultság, stb.)

Valamikor ilyen adatokra is szükség lesz. De egyelőre ezzel legyünk kész.
U.A.

Előzmény: DJ. Bakter (409)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.29 0 0 410
Előzmény: seTTebello (408)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.29 0 0 409
Sziasztok!

seTTebello: "Most már a leggyengébb sín a c, de sok mellékvonalon 48-as van."

A "c" sínen 165 kN a megengedett tengelyterhelés, a 48-on peidg 210 kN. Van különbség.
Ezenkivül vannak vonalak, ahol hiába van 48-as sín, mégsem ennyi a tengelyterhelés (vágány állapota, alépítmény, ágyazat, aljak, avultság, stb.)

V43 1177: "Én eddig úgy tudtam a Csörgök nemigen alkalmasak tehervonati szolgálatra"

A bodajk-balinkai vonalon tényleg van teherforgalom, forda szerint naponta többször is felmegy oda vonat, bár én úgy tudtam, hogy M44.
A Csörgőt meg most már elég gyakran használják - nemcsak ott - teherforgalomra, mert nem kell már annyi a személyvonatokra, és a tehervonatok sem annyira hosszúak már, hogy kelljen a Szergej, amiből már úgyis egyre kevesebb van, azok sem mindig üzemképesek (főleg Fészkesfehérváron :-)))

manhattani: "hány km vasútnak kellene épülnie, és az kb. mennyibe kerülne"

Igaza van seTTebello-nak, 0 km épülne, ugyanis jelenleg 2 db olyan 10 000 (!) fő feletti település van, aminek nincs vasútja: Budakeszi és Túrkeve.

seTTebello Creative Commons License 2002.09.29 0 0 408
De javaslom, óvatosan nézz a végeredményre, mert ijesztő szám lesz.

0, ha pontosak a számok. A 2001-es népszámlálás adatait nem találtam meg a neten. Majd beszkennelem, ha meglesz. Térkép van. A megszűnő vonalak mennyisége ilyesztő, például Békés megyében. De Téged is kérlek, meg persze mindenkit, aki ide szokott írni, hogy készítse el ezt a térképet, vagy javasoljon új szempontokat.

de a hiánya kőkemény gátja.

Mint Esztergom, ahova 3 betonút vezet, 60-70 évesek, időnkét rákentek 3 cm aszfaltot:-)


Előzmény: manhattani (407)
manhattani Creative Commons License 2002.09.29 0 0 407
Szevasztok,
>Végre egy szakíró is bemerészkedett ide. :-)
Kösz, V43 1177, de szó sincs róla, nem vagyok szakíró, amit a vasútról tudok, csak felszedtem, nagyon sokat a topicokból. Aztán válogattam az informácíókból :))

seTTebello,
>Én a következő szempontokat javaslom:
...
-minden 50000 lakosú, vagy nagyobb település rendelkezzen vasúttal (vagy 40000 is lehet) ...

Érdekes érv a mellékvonalak mellett... :))
Miért is? Mert nekünk tetszik a vicinális...
Saccold meg, hogy ehhez hány km vasútnak kellene épülnie, és az kb. mennyibe kerülne. De javaslom, óvatosan nézz a végeredményre, mert ijesztő szám lesz.

Oroszlány mellett ott az M1 mégse fejlődik igazán.
A jó közúti közlekedés nem biztosíték a fejlődéshez, de a hiánya kőkemény gátja.
Amellett Oroszlányban ott a vasút :)))

>Magyarországon van szegénység, de ez azért nem egy kategória. Még ha Svájchoz hasonlítjuk akkor sem.
Igazad van, Svájc és MO nem egy kategória :))
Nem a magyarországi szegénységről van szó, hanem a nemzetgazdaságnak még arra sem mindre telik, amire nagy szükség lenne. Ilyenkor nem szabad nagy, gazdaságilag nem szükségszerű beruházásokat tenni.

Előzmény: seTTebello (396)
Váci Creative Commons License 2002.09.29 0 0 406
Muszáj, muszáj, muszáj...

Ic??? ! (Bocs, nem emlékszem a számra)
Csak még annyit, ha már annyit gépeltél, és valószinűleg változatlanul nagy indulattal, mivel nem egy mondatod értelmetlen...szóval én nem azon hördültem fel, hogy politizáltál, és természetesen azt sem mondtam, hogy én ilyet nem tettem, hanem: nagy különbség van egy megjegyzés egy újságra, és a gyalázkodó szóáradat között.

Azt hiszem, ebben Te is, és mindenki egyet érthet.

Előzmény: V43 1177 (405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!