A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Bocs, de ezzel nem ez volt a célom. A cikkben volt egy rész, hogy ha minden teljesül elég lesz a nagy terhelés miatt csak egy gép. Ebben az esetben elég érdekes verseny fog kialakulni. Hiszen egy csomó vontatójármű kapacitás fel fog szabadulni. Így az új beszerzések szerintem vissza fognak esni.
Akkor a Railpool-nak a keleti irányú bővítés, illetve az üzleti lehetőségek jobban bejöttek. Én az tapasztaltam Svájcban 2016 márciusáig, hogy Nagyon sok esetben csak északról délre voltak fuvarjaik. 90%-ban a két gép jött csak vissza a német határig. Kvázi fiatal cég nehezebben veszi fel a versenyt a régi motorosokkal, pl. Crossrail vagy Hupac
A Railpool újabb 5 Vectront rendelt. A bevetési területük D-A-H-RO. A mozdonyok 6,4MW-os teljesítményűek és 200km/h sebességre alkalmasak. A mostani szerződés további 10 Vectron opcióját is tartalmazza. A Railpool Vectron flottája a mostani 5 mozdonnyal együtt immáron 19db-ból áll.
Ok, akkor mutatok neki majd magyar gépekről fotókat. Az ötlet onnan, hogy a Vectron és az ES64F4 is logo nélküliek. Ezért kérdeztem meg a moderátort és kezdtem el a logo "legyártatást". Gondoltam ne lógjanak ki a sorból ezek a masinák sem.
Amúgy gondolkodott a Peti abban is, hogy vízszintesben méretarányos pixelhosszban legyártja. Mögé vagy elé pedig Siemens feliratot rak. De most el van foglalva ballagási tablók fotózásával és gyártásával. Majd május 2.-a után jobban ráér és legyártja így. De az is jó ötlet lehet, hogy 2 gép szinkronba. Egyik BLS a másik Railpool festéssel.
A CD Cargo 5db MS Vectront rendelt, amelyek a szomszédos államokban valamint Magyarországon és Romániában is fognak közlekedni. A járműveket ennek megfelelően szerelik fel VB-vel + ETCS-t is kapnak.
A kiszállítás ez év júniusában kezdődik és még ebben az évben be is fejeződik.
Egy grafikus barátom "rajzolta", de egy fotó alapján nem tudott a többi gördülőállomány stílusban előállítani. Vektorgrafika az nem az Ő világa. A moderátorok szavazásra bocsátották a logo elhelyezés lehetőségét.
Szuper, ahogy 2013-ban egy Prof. a Hochschule Lörrachtól megjósolta a BLS 2015-re le fogja redukálni veszteségeit és nyereséget termel. Illetve innovatívnak, dinamikusnak és perspektivikusnak kell lenni. Ezt egy házi feladatnak nevezte el a BLS részére viccesen.
Ehhez még két pozitív tényező is hozzájött:
erős CHF
GBT miatti járműkorlátozások nevető 3. nyertese a BLS lett
A 2015 őszi-téli tesztek után nem volt kétséges, hogy rendelnek 15 Vectront :-)