"De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit."
Pont ezert teljesitenek olyan gyengen a csippelt 1.8T-k a gyorsulasi versenyeken. Az a tartomany ahol gyorsulasi versenyen az ember "huzatna" az autot, max 10-15%-al erosebb a gyari erteknel. 5000-alatt viszont 50-60% is nyagyobb lehet a nyomatek (csucserteke). Aki tudja milyen tartomanyban eros az autoja, akar jo eredmenyeket is elerhet, de aki csak esz nelkul uvegeli az jora ne szamitson :).
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."
Ezt nem te írtad? Én ezt nyelvtanilag összehasonlításnak vélem. Ha nem tudja az agyad, hogy mit gépel a kezed, akkor az komoly baj, viszont itt nem tudunk rá gyógymódot. :-)))
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."
Mármint mi mihez képest? Ez így a levegőben lógva nem éppen értelmes. Azonos lökettérfogatúakat hasonlítasz össze? Vagy azonos max. nyomatékúakat? Vagy azonos teljesítményűeket vagy esetleg azonos tömegű motorokat vagy azonos árban lévőket?
"Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel. "
Kihagytad a végáttételt. A 4. és 5. fokozat is osztja még a fordulatot, kb. 2 és 3 közti értékkel. És persze a nyomatékot ugyanennyivel szorozza.
Leginkább azért, mert a tdi-n van még némi cucc, ami kiskeráron 1M Ft-ba kerül : turbo, olajhűtő, intercooler, stb. Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)
A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés), az élettartamuk -úgy általában- nem éri el a benzinesekét, egyetlen ok az eladhatóságukra a jobb specifikus fogyasztás.
"egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines"
Én még a 25%-ot is kétlem de ez most mindegy.
Én csak azt próbáltam sugallni, hogy a dízelesek 300-400Nm-es nyomatéka azért nem mindíg 2-3 szorosa összességében egy benzinesnek.:)
Igen, vegulis lehet, de azt mar en ki nem szamolom! :)
A teljes teljesitmenygorbe alatti teruletet kellene inkabb kiszamitani, ha mar valamit szamitunk :)
De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit.
>Mért nem csinálnak minden motorhoz duplaturbót ha egyszer ennyire segítene a dolgokon?
Egy turbo meg igen nagy mennyisegi vasarlas eseten is igen draga alkatresz! Ha 2-t tennenek bele, az osszes plusz alkatresszel, (olajcsovek, vizcsovek, nyomocsovek, szivocsovek, egyebek) jelentosen dragabb lenne az auto eloallitasa.
>Ez a kerékre jutó nyomaték számomra nem teljesen világos. Hogy a fenébe nagyobb ez mint a főtengely nyomatéka amikor ellenállások meg minden van?
Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel.
Hali.
Ez a kerékre jutó nyomaték számomra nem teljesen világos.
Hogy a fenébe nagyobb ez mint a főtengely nyomatéka amikor ellenállások meg minden van?
Vagy a váltóáttétel ezt növelni tudja?
Másik felvetésem
" Ekkora fordulaton a kis turbo mar nem dolgozik hatekonyan, es nem ad le ekkora nyomatekot amit a fennti osszehasonlitas mutat. "
Mért nem csinálnak minden motorhoz duplaturbót ha egyszer ennyire segítene a dolgokon?
Lenne egy kisebb és egy nagyobb turbó mint a BMW 535d-nél.
Akkor mindkét fordulatszám tartomány meglenne oldva!
üdv
aero
Hello!
Az x sebesség kiszámításához kell akkor a
- tömeg
- max teljesítmény
- mennyi utat teszel meg?
DE ezt hogyan lehet?
Szorozni-osztani?
sebesség km/h-ban vagy m/sec-ban?
üdv
aero
Ez triviálisan igaz. Egy 180 lovas púpos nyomatékgörbéjű motorral rendelkező autó megverhet egy 200 lovas kis és nem nyomatékos autót. Elsősorban nem a nyomaték nagysága a lényeges, hanem a nyomatékgörbe alakja: minél púposabb, annál több teljesítmény van az alsóbb fordulatszámokon, így a maximális azonos teljesítményűek közül az ilyen típusú autó fog a legjobban gyorsulni. De persze egy 240 lovas autó mindig le fog verni egy 180 lovast (persze kb. azonos tömeg esetén), akármilyen is a gyengébb autó nyomatékgörbéje.
Igazad van. Felesleges ezen vitatkozni, szerintem ennel mind a ketten tobbre lennenk hivatottak. En nem haragszom :), legyszi Te se haragudj ha megsertettelek volna, legkozelebb jobban figyelj. Koszi!
En nem erre valaszoltam, amit olvastam, ott csak 215 Le szerepelt, illetve 280 Nm.
Ha az ember valamit nem olvas, nehezen varhato el szerintem, hogy arra valaszoljon, es ezert nem lebaszni kellene, hanem szolni, hogy nem jo szamokkal szamolsz.
Na mindegy.
Ne haragudj. Te is es Vuk is total be, illetve elneztetek a teljesitmeny es nyomatek adatokat amivel szamoltam.
Idezem:
"Most nezzunk egy joval erossebb es nyomatekosabb 1.8T Leont.
Tudjuk, hogy ez a bizonyos auto kb 215LE @ 5100, es 350 NM @ 3800. Tudjuk hogy tuningolt, van benne egy sport legszuro es egy syntech fele csipp + egy ket kiegeszito (pl aftermarket DV...)."
Ugy tunik ez a mondat valahogy nem jutott el hozzatok. Talan el kellett volna olvasnod mibe szolsz bele mielott fitogtatnad a tudasodat! Az altalad idezett, es helytelenul megcafolt (megokoskodott) mondat tolem szarmazik (meg akkor is ha Vuk-nak mondtad oda), tehat ugy erzem van jogom radszolni hogy vegyel vissza!
Hat nem tudom, Baliszoft, te valamit nagyon beneztel.
Neked irtam a valaszt? Akkormeg mit szolsz be?
---------------------------------
>azaz a 215LE-bol minimum 180LE mar 3500 tol egeszen 6500 ig jelen van (3000RPM en keresztul), 190LE mondjuk 4000-6000 ig (2000RPMen keresztul)
huuu-haaaaaa, ez az az auto! :)
---------------------------------
Na ebben hol a hiba?
Talan a 215 lovas 1.8T motor max. nyomateka nem 280 Nm? Nem en kerestem ki az adatokat, hanem Hondavuk hozzaszolasabol vettem a szamokat.