Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Baliszoft Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1184

"De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit."

 

Pont ezert teljesitenek olyan gyengen a csippelt 1.8T-k a gyorsulasi versenyeken. Az a tartomany ahol gyorsulasi versenyen az ember "huzatna" az autot, max 10-15%-al erosebb a gyari erteknel. 5000-alatt viszont 50-60% is nyagyobb lehet a nyomatek (csucserteke). Aki tudja milyen tartomanyban eros az autoja, akar jo eredmenyeket is elerhet, de aki csak esz nelkul uvegeli az jora ne szamitson :).

Előzmény: avantage (1173)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1183
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."

Ezt nem te írtad? Én ezt nyelvtanilag összehasonlításnak vélem. Ha nem tudja az agyad, hogy mit gépel a kezed, akkor az komoly baj, viszont itt nem tudunk rá gyógymódot. :-)))
Előzmény: Bihus (1182)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1182

Na hát igen :)

 

De akar a fene hasonlítgatni...

Előzmény: avantage (1179)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1181
"Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines."

Mármint mi mihez képest? Ez így a levegőben lógva nem éppen értelmes. Azonos lökettérfogatúakat hasonlítasz össze? Vagy azonos max. nyomatékúakat? Vagy azonos teljesítményűeket vagy esetleg azonos tömegű motorokat vagy azonos árban lévőket?
Előzmény: Bihus (1171)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1180
"Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel. "

Kihagytad a végáttételt. A 4. és 5. fokozat is osztja még a fordulatot, kb. 2 és 3 közti értékkel. És persze a nyomatékot ugyanennyivel szorozza.
Előzmény: avantage (1167)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1179
>Mert? Kint az utcán vagy szívó benzinest látsz, vagy turbódízelt.

Persze, de a szalonban kaphato 1.9-es 110 lovas dizelt siman veri egy 1.6-os szivo VTI.

Ja, hogy 160 lovas autot ne hasonlitsunk egy 110 lovashoz?

De akkor en meg azt mondom, szivot ne hasonlitsunk turboshoz.
Előzmény: Bihus (1177)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1178

Leginkább azért, mert a tdi-n van még némi cucc, ami kiskeráron 1M Ft-ba kerül : turbo, olajhűtő, intercooler, stb. Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)

 

A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés), az élettartamuk -úgy általában- nem éri el a benzinesekét, egyetlen ok az eladhatóságukra a jobb specifikus fogyasztás.

Előzmény: Bihus (1177)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1177

"De egy szivo benzinest nem er hasonlitani egy turbos dizelhez!"

 

Mert? Kint az utcán vagy szívó benzinest látsz, vagy turbódízelt.

 

95%-ban. 

Előzmény: avantage (1176)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1176
>csak azt próbáltam sugallni, hogy a dízelesek 300-400Nm-es nyomatéka azért nem mindíg 2-3 szorosa összességében egy benzinesnek.:)

Ertem mire gondolsz.
De egy szivo benzinest nem er hasonlitani egy turbos dizelhez!

Az 1.9 PD TDI-t pedig mar lazan osszevetheto pl. az 1.8T 20v-vel. :)
Előzmény: Wicked Belzebub (1174)
bunker Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1175
Kis lökettérfogatú motoroknál nem termelődik annyi kipufogógáz, amivel két turbót meg lehetne hajtani. Legalábbis nem láttam még sehol 1.8 biturbót.
Előzmény: aero-wrx (1164)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1174
"egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines"

Én még a 25%-ot is kétlem de ez most mindegy.
Én csak azt próbáltam sugallni, hogy a dízelesek 300-400Nm-es nyomatéka azért nem mindíg 2-3 szorosa összességében egy benzinesnek.:)
Előzmény: Bihus (1171)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1173
Igen, vegulis lehet, de azt mar en ki nem szamolom! :)

A teljes teljesitmenygorbe alatti teruletet kellene inkabb kiszamitani, ha mar valamit szamitunk :)
De minek, hisz a valto miatt nem kell 5000 alatti teruletet hasznalni egy jo benzinesnel, a dizel meg nem is porog ennyit.
Előzmény: Bihus (1170)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1172
>Mért nem csinálnak minden motorhoz duplaturbót ha egyszer ennyire segítene a dolgokon?

Egy turbo meg igen nagy mennyisegi vasarlas eseten is igen draga alkatresz! Ha 2-t tennenek bele, az osszes plusz alkatresszel, (olajcsovek, vizcsovek, nyomocsovek, szivocsovek, egyebek) jelentosen dragabb lenne az auto eloallitasa.
Előzmény: aero-wrx (1164)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1171
Na jó, a másfélszeres persze túlzás, de egy rendes dízel minimum 25%-kal tutkó jobban jönne ki, mint egy kis lökettérfogatú benzines.
Előzmény: Bihus (1170)
Bihus Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1170

"Igen, erre jó az integrálszámítás. És ekkor kiderülne, hogy a dízel azért mégsem olyan erős:))"

 

Mert kiderülne, hogy a teljes fordulatszámtartományban majdnem másfélszeres területet kapsz, mint egy benzinesnél? :)

 

Szerintem nem az derülne ki, amit te szeretnél...

Előzmény: Wicked Belzebub (1165)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1169
Előzmény: aero-wrx (1162)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1168
Az az en oldalom, igen.
Előzmény: aero-wrx (1166)
avantage Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1167
>Ez a kerékre jutó nyomaték számomra nem teljesen világos. Hogy a fenébe nagyobb ez mint a főtengely nyomatéka amikor ellenállások meg minden van?

Hat a valto altalaban 4. vagy 5. fokozata jelent korulbelul 1:1 attetelt, az 1-2-3 osztja a fordulatszamot, tehat lassabban forog a kerek mint a motor, de cserebe a fotengelyen merhetonel nagyobb a forgatonyomatek a kereknel.

De lehet megint nem olvastam el mindent. :O
Előzmény: aero-wrx (1164)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1166
avantage te méréseket csinálsz? A timeslip.hu-n?
Előzmény: avantage (1062)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1165
"Elsősorban nem a nyomaték nagysága a lényeges, hanem a nyomatékgörbe alakja"

Igen, erre jó az integrálszámítás. És ekkor kiderülne, hogy a dízel azért mégsem olyan erős:))
Előzmény: HondaVuk (1161)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1164
Hali. Ez a kerékre jutó nyomaték számomra nem teljesen világos. Hogy a fenébe nagyobb ez mint a főtengely nyomatéka amikor ellenállások meg minden van? Vagy a váltóáttétel ezt növelni tudja? Másik felvetésem " Ekkora fordulaton a kis turbo mar nem dolgozik hatekonyan, es nem ad le ekkora nyomatekot amit a fennti osszehasonlitas mutat. " Mért nem csinálnak minden motorhoz duplaturbót ha egyszer ennyire segítene a dolgokon? Lenne egy kisebb és egy nagyobb turbó mint a BMW 535d-nél. Akkor mindkét fordulatszám tartomány meglenne oldva! üdv aero
Előzmény: Baliszoft (1056)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1163
Hello! Az x sebesség kiszámításához kell akkor a - tömeg - max teljesítmény - mennyi utat teszel meg? DE ezt hogyan lehet? Szorozni-osztani? sebesség km/h-ban vagy m/sec-ban? üdv aero
Előzmény: avantage (1025)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1162
Köszi ide tudod linkelni azt a cikket ahol ezt ki lehet számítnai? Nincs kedvem végig kutatni ezért.
Előzmény: avantage (1019)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1161
Ez triviálisan igaz. Egy 180 lovas púpos nyomatékgörbéjű motorral rendelkező autó megverhet egy 200 lovas kis és nem nyomatékos autót. Elsősorban nem a nyomaték nagysága a lényeges, hanem a nyomatékgörbe alakja: minél púposabb, annál több teljesítmény van az alsóbb fordulatszámokon, így a maximális azonos teljesítményűek közül az ilyen típusú autó fog a legjobban gyorsulni. De persze egy 240 lovas autó mindig le fog verni egy 180 lovast (persze kb. azonos tömeg esetén), akármilyen is a gyengébb autó nyomatékgörbéje.
Előzmény: Baliszoft (1154)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.19 0 0 1160
Azért ennél jobb autós imát is el tudok képzelni. Mondjuk azt, hogy "Az élet 8000 rpm-nél kezdődik". :-)))
Előzmény: Baliszoft (1153)
avantage Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1159
jo
Baliszoft Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1158

Ave,

 

Igazad van. Felesleges ezen vitatkozni, szerintem ennel mind a ketten tobbre lennenk hivatottak. En nem haragszom :), legyszi Te se haragudj ha megsertettelek volna, legkozelebb jobban figyelj. Koszi!

Előzmény: avantage (1157)
avantage Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1157
En nem erre valaszoltam, amit olvastam, ott csak 215 Le szerepelt, illetve 280 Nm.

Ha az ember valamit nem olvas, nehezen varhato el szerintem, hogy arra valaszoljon, es ezert nem lebaszni kellene, hanem szolni, hogy nem jo szamokkal szamolsz.
Na mindegy.
Előzmény: Baliszoft (1156)
Baliszoft Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1156

Ne haragudj. Te is es Vuk is total be, illetve elneztetek a teljesitmeny es nyomatek adatokat amivel szamoltam.

 

Idezem:

 

"Most nezzunk egy joval erossebb es nyomatekosabb 1.8T Leont.

Tudjuk, hogy ez a bizonyos auto kb 215LE @ 5100, es 350 NM @ 3800. Tudjuk hogy tuningolt, van benne egy sport legszuro es egy syntech fele csipp + egy ket kiegeszito (pl aftermarket DV...)."

 

Ugy tunik ez a mondat valahogy nem jutott el hozzatok. Talan el kellett volna olvasnod mibe szolsz bele mielott fitogtatnad a tudasodat! Az altalad idezett, es helytelenul megcafolt (megokoskodott) mondat tolem szarmazik (meg akkor is ha Vuk-nak mondtad oda), tehat ugy erzem van jogom radszolni hogy vegyel vissza!

Előzmény: avantage (1155)
avantage Creative Commons License 2004.12.18 0 0 1155
Hat nem tudom, Baliszoft, te valamit nagyon beneztel.

Neked irtam a valaszt? Akkormeg mit szolsz be?


---------------------------------
>azaz a 215LE-bol minimum 180LE mar 3500 tol egeszen 6500 ig jelen van (3000RPM en keresztul), 190LE mondjuk 4000-6000 ig (2000RPMen keresztul)

huuu-haaaaaa, ez az az auto! :)
---------------------------------

Na ebben hol a hiba?
Talan a 215 lovas 1.8T motor max. nyomateka nem 280 Nm? Nem en kerestem ki az adatokat, hanem Hondavuk hozzaszolasabol vettem a szamokat.

Esz nelkul beszolni, az megy...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!