Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2002.10.02 0 0 451
Bocs az üvöltözésért, véletlen volt...
Előzmény: manhattani (450)
manhattani Creative Commons License 2002.10.02 0 0 450
seTTebello!
A nono-t arra írtam, hogy simán lebutaságoztad a véleményem.

Ugyanis 12 éve alkalmazzák a Balatonnál és Budapesten is. Az eredményt nap mint nap (nem) láthatjuk.
Nem biztos, hogy rossz módszer az, ami valahol (pláne, ha a MÁV is érintett) rosszul vagy nem működik. A közlekedés szövetség NEM rossz módszer, csak az a b..tt MÁV folyamatosan ellentart. Hogy most nem megy, az nem a módszert minősíti.

A helyi önkormányzat nemcsak településit jelent. Szerintem országos van és helyi. Amely utóbbi lehet megyei vagy regionális is. De én mindenképpen arra gondoltam.
De még a települési is dönthet abban, hogy a vasútállomás felé vezető utat javítja meg, vagy fedett buszmegállót épít. Sőt, települési önkormányzat már most is kitatarozta a vasútállomást, hogy modern motorvonatok járjanak oda.
De félek, hogy ilyen nem lesz sok Magyarországon.

Előzmény: seTTebello (449)
seTTebello Creative Commons License 2002.10.01 0 0 449
Nono... nono...

Ugyanis 12 éve alkalmazzák a Balatonnál és Budapesten is. Az eredményt nap mint nap (nem) láthatjuk.

Míg a helyi hatalomnak, ha ő adhatja a pénzt, lehet szava minden közlekedési résztvevőnél.

A helyi szvsz önkormányzatit (településit) jelent. Nem megyeit, regionálisat, szóval nem nagyobb egységet. Ha a szomszédban másképp gondolják, akkor mi van? Ott nem áll meg a vonat meg a busz?

Előzmény: manhattani (447)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 448
Megnéztem az Aggtelek turistatérképet, a Bódvaszilas állomásról kiinduló iparvágány az Esztramos-hegy mészkőbányáihoz vezetett. Van ott pár szigorúan védett barlang, és azért hagytak fel a kőbányászattal. Baromi nagy viták származtak belőle. A bányászok minden cseppkövet kihordtak a barlangokból, amit csak elérhettek. A barlanngok bejáratát többször fel is törték.
A turistatérkép szerint a piros kereszt jelzés megy a volt iparvágány töltésén.
Előzmény: dyz (424)
manhattani Creative Commons License 2002.10.01 0 0 447
>A javaslatod érdekes, de butaság.
Nono... nono...

>Sehol még így fejlesztettek, tudniillik a mégis egységesen kell szemlélni egy területet, akár vasút, közút, vagy közműfejlesztésről van szó.
Gondolom, úgy érted, hogy sehol még így NEM fejlesztettek (Így még sehol nem fejleszettek.).
Nono... nono...
Ha a helyiek döntenek, épp akkor egységes a szemlélet. A MÁV a kapott rengeteg pénzt NEM BIZTOS, hogy a Volánokkal egyeztetve költi :)))
Míg a helyi hatalomnak, ha ő adhatja a pénzt, lehet szava minden közlekedési résztvevőnél.

Előzmény: seTTebello (442)
V43 1177 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 446
Jó reggelt!
"Ez a Szápárig menő kisvasút számomra új. (Ugye nem vagyunk OFF-topicok?)"

Bakoncsernye után még vezetett a kisvasút egy darabig és ezután van Szápár község, nem odáig csak majdnem addig.:-)
Gondolom nem vagyunk OFF-topicok, bár már régóta kisvasutakat keresünk, az meg nem ide való, de átmehetünk az ideillő topicba is.

A "Nagymama" szerint ő még lyánykorában utazott rendszeresen a vonaton. Háát ez nem éppen tegnap volt.:-)

Előzmény: Váci (445)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 445
Ez a Szápárig menő kisvasút számomra új. (Ugye nem vagyunk OFF-topicok?) Ha lecsatlakoztam, már rohanok is a térképen megnézni.
A hétvégék nekem nem igazán szerencsések, mivel én vagyok az átlagnál szerencsésebb: a túrákat, országjárást munkanapokon, dolgom végeztével szoktam bonyolitani. Ezért járok általában egyedül. A hétvégéket inkább otthon töltöm, a családdal.

Ami pedig IC701-et illeti: én is elvesztettem a fonalat, én sem tudom - főleg a végén - hogy még kinek és mit akart irni. De talán már nem is lényeges...

Előzmény: V43 1177 (441)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.30 0 0 444
Szóval semmi nem kerül vissza a MÁV-hoz. Na.
Előzmény: seTTebello (443)
seTTebello Creative Commons License 2002.09.30 0 0 443
A 2-es vonalon most bontják Solymár-Pilisvörösvár között a leágazás megmaradt részét. Kitérők, sinek hevernek a földön, a két hídszerkezet még a helyén van. Ebből már nem semmi kerül vissza a MÁV-hoz.
seTTebello Creative Commons License 2002.09.30 0 0 442
Hopp, ezt megkajotam, azt hittem, építeni akarsz egy csomó új vonalat.

Remélem nem feküdte meg a gyomrod.

A javaslatod érdekes, de butaság. Sehol még így fejlesztettek, tudniillik a mégis egységesen kell szemlélni egy területet, akár vasút, közút, vagy közműfejlesztésről van szó.

Előzmény: manhattani (418)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 441
"Milyen másik vonal??? Milyen szénbányáig???"

Balinkai állomás, akarom mondani egykori állomás, mert állomásként ma már nem funkcionál. Most csak iparvágánynak nevezik. Szóval Balinkán szenet bányásztak anno, nomeg még most is, de csak a töredékét. Ide vezet a fővágány, de ettöl balra az állomáson(nevezzük állomásnak a szénrakodót) keresztül vezet(tett) egy vágány az erdő felé. Nem tudom most ott van-e, mert régen jártam arra már. Balinka után normál nyomközű vasút nem vezetett soha. Onnét csak kisvasút egészen Szápárig, ennek a nyomvonalmaradványait láthatod a túristatérképen "régi vasút" jelzéssel, ez pont olyan mint a Városlőd-Franciavágás jelzése az Észak Bakony túristatérképen.

Ha van egy pici türelmed jövő hétvégén nem dolgozom és akkor esetleg elkisérnélek szívesen arra vagy Lovasberény felé, ha neked is jó úgy.

ic708:
"VÉGE"

Most nem tudom mi van. Akarom mondani nem értem igazán. Miért kell rám hivatkozni már sokadszorra? Kit bántottam meg? Miért? Tényleg nem értek semmit az egészből. Magyarázza már el nekem valaki mi ez? Lehet hogy én vagyok ilyen IQfrei?

Üdv mindenkinek!

Előzmény: Váci (430)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.30 0 0 440
manhattani: "az önkormányzatok szeretik újraválasztatni magukat, ezért a közösségüknek a leginkább jó megoldást választják."

FélOFF
Mondjuk tényleg így lenne logikus, de úgy érzem, pl. Budapest (és az ország) vezetésére csak a mondat első fele lehet igaz, a másik fele nem.

Előzmény: manhattani (438)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.30 0 0 439
A VASÚTMÁNIÁS topicban jelent meg, hogy valami angol befektető szemet vetett a Tiszántúli mellékvonalakra, és az ottani VOLÁN-társaságokra.

Ez - azt hiszem - ide is tartozik.

Ez a topic - jórészt az én számból is - az utóbbi időben arról (is) szólt, hogy a mellékvonalakra miért nincs szükség.
Ez a fent említett információ viszont érdekes folyamatokat indíthat be: mégiscsak képes lenne valaki tőkével belefolyni eme - elvileg veszteséges - üzletágba?

Nagyon kíváncsi vagyok a megvalósítás mikéntjére és az eredményre.

manhattani Creative Commons License 2002.09.30 0 0 438
>Hááát...lehet, hogy egy olyan valakinek, aki ezt meg tudja mondani, hogy a MÁV részleteiben mire mennyit költ, doktori címet kellene adni? :-))
Neeem... Annak a MÁV pénzügyi vezetésnek, amelyik NEM tudja megmondani, egy akkora seggberúgást kéne adni, hogy a tsz állattenyésztési ágazatáig repüljön :)))
(A szmájli nem azért volt ott, hogy ez vicc, ez halálosan komoly.)

>Azért én ekkora szabadságot nem adnék.
Mostanában az önkormányzatok szeretik újraválasztatni magukat, ezért a közösségüknek a leginkább jó megoldást választják. Legalábbis remélem...

Előzmény: Váci (420)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 437
Tényleg, TJ-t is láttam már.
És ezek a jelek kinek szóltak? Érvényesek ezek még?
Előzmény: DJ. Bakter (435)
FOMA Creative Commons License 2002.09.30 0 0 436
Akkor most megveregettem a vállamat.:-)
Előzmény: DJ. Bakter (435)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.09.30 0 0 435
Váci: "Mit jelent(ett) a régi bakterházakon a T.S."

A T az Telefont, a S pedig helyben kezelt sorompót jelent. Szokott még J lenni, az pedig jegykiadást.
A térközszekrényeken is van "T" betű, mert van pályatelefon csatlakozás a szekrényben.

Előzmény: Váci (421)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 434
No comment.
Előzmény: ic708 (432)
FOMA Creative Commons License 2002.09.30 0 0 433
"VÉGE!"

Végre.:-)

"Milyen jó, hogy a jelenlegi Kormány a mellékvonalakat nem privatizálja. "

Erre azért ne köss nagy összegű fogadást...

Előzmény: ic708 (432)
ic708 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 432
Pá ennek topiknak...
Senki nem tökéletes, a Váci sem az. A többit ő kedvéért nem írom le!
Milyen jó, hogy a jelenlegi Kormány a mellékvonalakat nem privatizálja.
Népszabadság kontra (talán) Magyar Nemzet: Orbán Viktor kedvenc lapja az előbbi. Ehhez semmi hátsó gondolat, ugye nincsen!
D209 kontra Kriminális. Ez is államtitok, meg az is melyik lap szűnt meg?

Ismétlés a tudás anyucikája.
V43 1177 válasz erre | adatok | e-mail 2002-09-18 21:43:20 (246) OFF
Váci írta:
"Te a Népszabadságot olvasod??? Igy nem is csoda, hogy néha furcsákat irsz..."
Bár a kérdés nem nekem szólt, én sem a Népszabit olvasom, hanem valami teljesen mást, ha Váci érti mire gondolok. Ennek ellenére Váci hozzászólásai kisértetiesen hasonlítanak a Népszabadság gyalázkodó irásaihoz. :-)
Üdv
ON

VÉGE!

FOMA Creative Commons License 2002.09.30 0 0 431
Nem lehet, hogy a T távíró vagy távbeszélő, az S meg sorompó? Csak találgatók.
Előzmény: Váci (428)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 430
Milyen másik vonal??? Milyen szénbányáig??? Ez egyre izgalmasabb. Jártam arra párszor, amikor még nem kék-túráztam (az volt a szép idő, pecsétgyűjtés helyett nyomvonalkutatás :-) ), de én csak arra emlékszem, hogy Mecsértelepnél átmentem az állomáson, majd elindultam a Piros jelzésen. Az állomás után ez elkanyarodott balra, az erdőbe egyenesen pedig mintha vezetett volna egy régi nyomvonal. Aztán a piros jelzésen megtett pár kilométer után ismét mintha vasúti nyomvonalat találtam volna. Ja, és a Bakony-észak térképen található ez a terület, és a legkülönbözőbb helyeken tűnik fel a "régi vasút" jelzés.
Hű, lehet, hogy csütörtökön el is megyek arra...
Előzmény: V43 1177 (429)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 429
"délután túrázhatunk egyet pl. Lovasberény felé (még sosem jártam arra), vagy akár Balinka felé is"

Ez jó lett volna, de a munkahelyemen leszek sajnos. Baromira sajnálom, de asszem ez most nem fog összejönni, de ha legközelebb erre jársz és egy kicsit korábban említed, elintézem a dolgot és Balinka vagy Lovasberény, mindegy.Tényleg sajnálom.

Másik kérdésedre:
Nagyvasút csak Balinkáig vezetett, ameddig most is megvan a pálya. Amikor beért a vonal a mostani állomásra, ott lekanyarodott balra egy iparvágány és az erdőig vezetett. A másik vonalpedig a mostani szénbányáig. (nemtudom megvan e még most is) Viszont Balinkátol csak kisvasút volt, de legközelebb kifaggatom a Nagymamát. :-)

A TS betűjelzést viszont én sem tudom.

Üdv!

Előzmény: Váci (426)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 428
Bocs, a lényeg lemaradt: tehát mit jelent a TS egy bakterházon?
Előzmény: Váci (427)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 427
Az Indul a bakterházon nincs sok morfondirozni való. A film Solt és Dunaföldvár között készült, legalább is a bakterház-jelenetek.

Lerombolni - szerintem - a film kedvéért rombolták le, az amúgy már funkciótlan épületet. Akkoriban ez még nem volt kuriózum, több száz ilyen bakterház volt az országban.

Viszont én is észrevettem valamit a filmben: a Boncz bácsi egy "mű-házban" (vadonatúj faház(!), friss festéssel) lakott.

Egyébként a feltett kérdés valóban a film nézése közben jutott eszembe, annál is inkább, mert feleségem tőlem kérdezte, én pedig - szégyen szemre :-) - nem tudtam válaszolni...

Előzmény: V43 1177 (425)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 426
"Az első személyes találkozásunktól..."

Te ugye Fehérvár környéki vagy? Csütörtökön megyek Fehérvárra, szerintem délre végzek. Ha van kedved, délután túrázhatunk egyet pl. Lovasberény felé (még sosem jártam arra), vagy akár Balinka felé is.

"Alapjában véve kisvasút volt"

Ez mit jelent? Én pár hónapja kék-túráztam arra, Kisgyónt Bakonycsernyéről közelitettem meg. Mintha irtam is volna (akkor még a vasútmániásba), hogy a nyomvonalon elindultam, mivel - elvileg - azon vezet a KÉK+ jelzés. Aztán egyre inkább mindent elnyomott a gaz, a parlagfű, a dzsindzsa... Szóval, nem járható. Alig tudtam kivergődni az országútra. Kisgyónban pedig már semmit sem láttam.
Viszont azon a szakaszon, ami még járható volt, én nagyvasútinak néztem a nyomvonalat. Csak a Bakonycsernyei iv volt kicsit gyanús...
De ha bármi többet tud erről valaki (esetleg egyszer kifaggathatnád "Nagymamit"), szivesen olvasnék róla. Egy esetleges térkép már a csúcs lenne...

Előzmény: V43 1177 (423)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 425
"Indul a Bakterház" témához a vasútmániás topic-kal együttimmáron ezredszer:

Még én kérdeztem anno dacumál, hogy hol forgathatták a filmet, de akkor sem tudtuk teljesen pontosan meghatározni. Tegnap megnézvén vagy tízezerháromszáznyolcvanhárommilliókétszázhuszonnyolcszor arra a döbbenetes tényre jöttem rá, hogy a bakterház útban lehetett valami vasútfejlesztésnek, esetleg vonalmegszüntetésnek. Gondolom ezért rombolták le a film végén, ami a filmnek is jól jött és az épületeket is elsöpörték. Bár a pálya állapota, amit a filmen is látni lehetett GEO leerősítés és ezeket nem alkalmazták mellékvonalakon anno. Tehát SZVSZ ez egy fővonal melletti bakterház lehetett és útban volt valamiért...

Tessék csak morfondírozni ezen és a filozófikus gondolatok után várom becses véleményüket..:-)

dyz Creative Commons License 2002.09.30 0 0 424
Bodvaszilas állomásról egy töltés vezet "visszafelé", majd keletre. Itt vasút járt valaha?
Vasútról nem tudok, nem is hinném, viszont valamiféle iparvágányról mintha hallottam volna ott. Szerintem bánya, esetleg valamiféle üzem lehet(ett) ott.
Térkép most nincs a közelemben, de majd utánanézek.
Előzmény: Váci (421)
V43 1177 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 423
Sziasztok!

Váci írja ebben a minútumban:
"De mikortól ketyegnek a sörök?"

Az első személyes találkozásunktól, amit Kaszón vagy Városlődön meg is ejthetünk, sőt ott rögtön iszunk egyet, ami nem is tartozik a fogadáshoz. :-)

A Balinka-Bakonycsernye-Kisgyón vasútról csak annyit tudok: Alapjában véve kisvasút volt, bekötve a Balinkai nagyvasúti állomásra, mely Bodajk érintésével csatlakozik az 5-ös vonalhoz. Erdészeti jelentősége volt, leginkább fát szállítottak rajta, de volt személyforgalma is. A barátnőm nagymamája még rendszeresen utazott rajta. Ma már nemigen van nyoma a létezésének, teljesen felszedték és az épületeket elbontották. A megszünés dátumát sajna nem tudom.

Üdv!
V43 1177

Előzmény: Váci (422)
Váci Creative Commons License 2002.09.30 0 0 422
"Nos a fogadás rendben van, szerintem 3 év türelmi idő múlva megépítik a pályát, de 5 éven belül majdnem biztos. Utána iszunk 3 sört Váci egészségére"

Elvesztettem a fonalat a fogadási kitételek között... Szóval: OK, ha áll a fogadás, mostantól 15 évig. Eddig ketten tartjátok: Te és Foma. De mikortól ketyegnek a sörök?

Előzmény: V43 1177 (402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!