Tamásiban még közúti forgalom sincs. Ott tényleg teljesen reménytelen a vasút ügye. A tamásii vonalnak csak egy összekötő vonal részének lenne értelme.
Győr-Veszprém-Hajmáskér-Csajág-Lepsény-Dombóvár.
De ugyanezt a feladatot sokkal jobban el tudja látni a Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd vasút.
Nem tudom emlékszel hmsoft beszámolójára, ő írta, hogy nemsokára az 5-ösön is le lehet húzni a rolót. Vagy valami hasonlót. Én is voltam a nyáron Kisbéren (Oroszlány-Kisbér-Veszprémvarsány) nem úgy tűnt, mintha nagy forgalom lenne. Pedig lehetne ott is.
Veszprémvarsányon meg nem volt csatlakozás se Győr, se Veszprém felé.
Bocs, ezt nem értem, a kamionok miért keringenek az uticéljuk körül?
Meg van adva mikor kell megérkezniük. Nem napra, hanem óra/félóra pontosan. Erről marslakó írt valamikor. A rendszer nem új, a 30-as évek végén Möller Károly is írt róla (akkor még csak a felhőkarcik építésénél volt ilyen).
Az elmúlt napokban tettem egy kis "vonalvizsgáló" túrát. Ellátogattam Vértesacsa utáni pályaszakaszhoz (még megvan), illetve megnéztem a Szabadbattyán - Börgönd közötti vasúti pályát.
Lovasberény - Bicske között a pálya maradványa az egykori "i" rendszerű 23,6kg/fm legnagyobb részt Ózd 1898 felirattal. Mivel ez a típus van a legtöbb helyen gondolom ezt építették be annak idején. Nem tudok pályafelújításról 1898 és 1980 között, tehát joggal gondolom, hogy az eredeti síneket láttam a vonalmaradványokban.
Szabadbattyán - Börgönd között a pálya viszonylag jó állapotban van, viszont semmiféle forgalom nyomát nem látni. Néha azért elereszthetnének legalább egy PGF-es kocsit de még ezt sem látni. A bokrok egyre jobban belógnak az ürszelvénybe, lassan megérjük, hogy összenőnek a vágányon keresztül :-( Kár lenne egy ilyen viszonylag új felépítményű vonalat visszaadni a természetnek, legalább a gyomirtást végeznék el rajta.
Röviden ennyi volt az utóbbi napok vasúttal kapcsolatos élményei számomra.
Pontosítok: természetesen nem Hosszúhetény mh-ra, hanem az egykori Hosszúhetény-bánya állomásra gondolok. Csak éppen a pálya 10-es Vasas-Hírd elág.-ig.
OFF: Köszi, hogy említetted a Meszesi repteret, erről még nem hallottam! Lehet, hogy erre gondoltak, amilyen friss és pontos :) OFF OFF és a Garéi reptér? :)
Bocs, mert egyrészt OFF voltam, másrészt most néztem meg a térképet, és a Pécs East inkább valahol Berkesd-Erzsébet környékén van jelezve.
De a Meszesi történet azért igaz...
"...sohasemvolt vasútak (és repülőterek! -> Pécs East :)) "
No, ez nem is olyan vicces!
Pécs East repülőtér ugyanis volt! Bár nyilván nem igy hivták. Feleségem nagyapja mesélte, hogy a háború alatt (vagy előtt) a mai Meszes-Fehérhegy lakótelep helyén/mellett repülőtér volt. Nem tudom pontosan, hol, ő a viztorony alapján "azonositotta" a területet. Történt ugyanis, hogy "életünk kezdetén" Fehérhegyen laktunk albérletben, és a nagypapa ennek kapcsán mondta többször is, hogy "el tudjuk-e képzelni, hogy itt, a viztorony mellett régen repülőtér volt". (Nekem persze kicsit nehezen ment az elképzelés a terepviszonyok miatt, de nem elképzelhetetlen.)
Erről vagy két éve már volt egy "bili" elképzelésem az anyatopicban. Ha jobb lenne a pálya, érdemes lenne Hosszúhetényből indítani a Bz-t, ami tehermentesítené a Volánt (nem vicc, szarban vannak, alig győzik). Újabb bili, hogy a konténerpályaudvarra vezető vágány meghosszabításával fel lehetne fűzni a vásárteret, a Pécs Plazát és a lakótelep nyugati részét a Malomvölgyi-tóig.
Ami nem bil:
Ha kimész Pécs-Vasasra hétköznap délután, akkor láthatod, hogy van is 10-15 utas, aki a gyorsabb és kényelmesebb vonatot választja az átszállásos, állóhelyes, lassabb 13-as, 14-es busz helyett. Én pl. ha vonattal érkezem Pécsre, akkor vonattal is megyek tovább, 2 perc múlva otthon vagyok, busszal ugyanez 10-12 perc.
Az a sejtésem, hogy ezek a térképek műholdfelvétel alapján, a felvétel gépi elemzésével készültek. Így a volt vasúti pályát könnyen lehet meglévő vonalnak nézni, stb.
A Pécs-Pécsvárad vonalon szerintetek "jó ötlet" lenne egy-két közvetlen vonat Vasas-Hird és Pécs főpu. között?
Igazából a 113-as helyi járatot válthatná ki, a vonat megállók nélkül 25 perc alatt a (majdnem) belvárosban lenne, míg busszal 20 perc csak a Budai Állomás. Persze úgy lenne az "igazi", hogy ha legalább ez a járat "működne" PTRT-s bérlettel.
Ez a Garmin GPS-ek un. alaptérképe. Arra jó, hogy kb. tudjuk hol vagyunk. (Ezzel még simán el lehet tévedni :) )
Kik készitették?
Garmin Corporation (USA)
Legfontosabb: mi alapján?
Jó kérdés! Ha jól tudom, 20-30 éves adatokon alapszik, de hogy hogyan kerültek bele sohasemvolt vasútak (és repülőterek! -> Pécs East :)) ) azt nem tudom... (lehet, hogy az ellenség megtévesztésére? :)) )
Mire használják ezeket a térképeket? Kik készitették? Legfontosabb: mi alapján? Azaz mi alapján jeleznek - szerintem - soha nem létezett vasútvonalakat?
Csak ket bajom van.
1. nem tudok ilyesmit installalni a geptermi gepre.
2. nem sikerult megnezni a kepet, mert csak ennyit latok, de azt sokat:
ÇöśźůS<޶‡ţĎôąşĚźÎĹ“Łü?.[-Bę¤2dcv,RřĄ/÷}o[?˙_Ő?ćĺtt˙ź®Ë?ůżÝĂŃdę3a˙˙řŁ/OÖ®[“"ެă=2Ŕžś?Őü¬ßűŻ§Ěěă›C v×ýqËÓ˙ŻţŞp˙Ş° Ş *Ş€ŞŞs?˝Ńřżé˙ţňxF?řßězźü×ô˝&˝#?îJÇđÇÉüÉýĚ™?óoˇ˙˙ÎO§Ž
El tudnad koldeni mailben? szemetlada kukac yahoo.com
"Ez a MapSource World Map (Garmin GPS-ekbe lehet beletölteni). A World Map nagyon pontatlan és régi adatokat tartalmaz, viszont rengeteg vasút és repülőtér rajta. :) Rakd a linket nyugodtan!"