Keresés

Részletes keresés

bandi7 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1456

Láttad a   benat 207 -es hozzászólást, ez megrémitett egy kicsit.

 Vaqlamit rosszul csinálnak a fűtésnél, ezért ez a véleményük, mit gondolsz?

üdv.bandi7

 

Előzmény: kalmangg (1454)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1455
Előre is köszönöm, nekem is van Skyp és igy tudnánk beszélni, de hogyan tudom meg  az emailjét? Még járatlan vagyok az index oldalán, kezelésén, segitségét kérem.
Előzmény: kalmangg (1454)
kalmangg Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1454
Már ha jól számolom öt tél van mögöttem VIGAS kazánnal sőt a volt munkahelyemen is azzal fűtöttünk ha érdekli szívesen elmondom a tapasztalataimat. Mivel Mosonmagyaróváron lakom de hétközben külföldön dolgozom a legjobb az lenne ha Skype-n értekeznénk (ha van és elküldi az azonosítóját az e-mail címemre).
Amúgy én a VIGAS-t támogatók körébe tartozom, de tudok negatívumokat is (bár ezek egy része kiküszöbölhető)....
Előzmény: bandi7 (1453)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1453

Kedves  Jenki 70  /993/

 -nyugdijas tanár vagyok Kerepesen lakom , nagyon kiváncsi lennék a Te Vigas kazánoddal kapcsolatos tapasztalataidra mielőtt most veszek egyet. Irtam is a forumra neked, lehetséges lenne egy rövid találkozásra megnézni a Te kazánod és rendszered. Pl. ha kialszik alulról  /betonfuvókák alatt/ gyújtottad meg a faszenet?

Messze lasz tőlem?   üdv. bandi7

Előzmény: Jenki 70 (993)
quint Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1452
Az átlag fűtésszerelőnek tipikusan lövése sincs a hőigényről :)

Vegyünk egy közelítő példát:
külső hőmérséklet -15 fok, belső 25, hogy 40 fok legyen a hőmérséklet különbség ;)
- 200 nm külső fal, vmilyen Ytong " 10 cm szigetelés: 0,23 W/nmK -> 1.840 W
- 140 nm tetőszigetelés, 20 cm szálas: 0,20 W/nmK -> 1.120 W
- 100 nm padló, 12 cm lépésálló: 0,3 W/nmK -> 1.200 W
- 30 nm nyílászáró: átlagban 1,3 W/nmK -> 1.560 W
- szellőztess sokat: 2.000 W
Ez összesen: 7.720 W. Tévedésre, hőhidakra még mindig maradt 2.280 wattod :)

Előzmény: pohikopó (1449)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1451
Jah...azt elfelejtettem, hogy Szécsényben lakom és pár km-re építkezem és itt szokott lenni mindíg a leghidegebb M.o.-on :)
Előzmény: quint (1448)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1450
Vagy + 5 cm szigetelés ennyit számít?
Előzmény: quint (1448)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1449

Szia!

 

Köszi a gyors választ......egy 10 kw-os kazán is elég lenne nem kell 35-ös? Ez hogy lehet? Elszámolt valamit a fűtésszerelő (ő öntöttvas kazánnal számolt) vagy a faelgázosítóból elég a kisebb is?

 

Woogel-noot acéllemez radiátorral számolt:

 

nappali: DK 600/1800

háló: DK 600/1300

Konyha, étkező: DK 600/1300

Fürdő: álló 750/1600

előszoba: DK 600/500

feljáró vagyis lépcsőház: DK 600/600

 

öntöttvas kazán: 32-35 kw

 

épület 96 m2 kb. 260-as belmagasság+ a tetőtér alapja is ennyi, de ugye a magasság az másképp néz ki, mert sima nyeregtetős és + a pincegarázs ami kb. 50 m2 ahová a kazán is kerülne.

Előzmény: quint (1448)
quint Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1448
A szigetelés feltétlenül emeld fel legalább 10-12 cm-re! Ez az 5 cm-hez képest csak max. 1.000 Ft/nm-el kerül többe, viszont a házad hőigénye -15 fokban is legfeljebb 10 kW lesz (megfelelően szigetelt tetőtérrel együtt). Ehhez 1.000 literes puffer és a legkisebb kazán (pl. DC18) is bőven jó. A puffer (és jó bekötés) mellett egyébként használhatsz akár lemezkazánt is, mivel a fűtési időben teljes teljesítményen megy, így a hatásfoka is viszonylag jó lesz, korróziós problémák sem jelentkeznek.
Előzmény: pohikopó (1447)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1447

Sziasztok!

 

Építkezünk. Eljött az ideje a fűtési rendszer kialakításásnak. Sokfelé olvasgattam és sokmindent, annyit, hogy már teljesen zavart lettem. A fűtést fával akarjuk megoldani ez fix. A lakás 8x12-es vagyis 96 m2 + a fele alápincézett kb. 50 m2 és a tetőtér majd egyszer beépítésre kerül + 96 m2, de egyenlőre csak az alsó szint lenne kialakítva.

 

A szerelő 32-35 kw-os kazánt javasol, hogy a későbbiekben se legyen gond ne kelljen kazánt cserélni. a lakás ytongból készült és kap még egy 5 cm-es külső szigetelést is valamint korszerű 1,0 k-s műanyag ablakok lesznek beépítve automata résszellőzővel, szóval a hőszigeteléssel nem lesz baj.

 

Vannak a sima öntöttvas kazánok 250-300.000 között (buderus, junkers, stb.) és van a 450.000 Ft árkategóriában lévő Vigas és atmos kazánok, ezek között vacilálok.

 

Ugye van árkülönbség és erre még rájönnek + költségek mindkét rendszernél szerelvények tartozékok. Na itt akadtam el. A faelgázosítóhoz 35 kw-ot figyelembe véve mekkora tartály kell még? Milyen árban jön ki a komplett rendszer? Persze radiátor meg csövek az lényegtelen mert az a sima kazánhoz is ugyannyi kell. Szóval a két rendszer közötti árkülönbség foglalkoztat.......mert azt sejtem, hogy a faelgázosítós az hatásosabb és költséghatékonyabb lesz a jövőre nézve.

 

Aki tud kérem segítsen. Ha esetleg valakinek van ilyen kazánja és már üzemeltette is annak a véleménye érdekelne.....

 

Köszönöm előre is sziasztok!

bandi7 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1446
Köszönöm ezeket a sorokat, amiket irtál, mert nekem csak elmondta ezeket a szakember, de te már gyakorlatból tudod, nagyon megnyugtattál, köszönöm a hozzászólásodat. üdv. bandi
Előzmény: Jenki 70 (993)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1445
Bocs Vigas UD 29  a neve és itt  nézhegted.                                     http://gazcenter.hu/shop_artdet.php?shop_id=5430&cikk=VIG-29UDS
Előzmény: wopipepi (1174)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1444
Ugy gondolom, hogy egy fával és  szénnel /olcsó lignit/  Vigas D 29 es kazán ami 29-35  kW-os  az elvinné a házat.  nekem 200 nm  van és most veszek egy ilyet. Ráadásul digitálisan hőfokot lehet beállítani, ezért nem szükséges puffer tartály, mivel nagy  a  házam  és közvetlen a radiátorokba  /termosztááton át/ padlófütésbe megy a Vigas  fütövize.  -szakember járt itt nálam, ő fogja beüzemelni.
Előzmény: wopipepi (1174)
Eldoradó Creative Commons License 2009.05.22 0 0 1443
Hali!

Itt vannak a fűtőértékek 15% nedvességtartalom mellett.
Látszik, hogy a fenyő fűtőértéke magasabb (tömegre vetítve) mint a keményfáké
Persze térfogatra vetítve már a fordítottja igaz.
És ne felejtsük el, hogy a fenyő gyantatartalma komoly károkat tud okozni.

• Bükk: 15,12 MJ/kg
• Tölgy: 15,12 MJ/kg
• Akác: 14,76 MJ/kg
• Gyertyán: 15,12 MJ/kg
• Nyár: 15,12 MJ/kg
• Lucfenyő: 15,84 MJ/kg

Sok múlik a nedvességtartalman. Frissen vágott fa, feleannyi fűtőértékkel bír mint a jól kiszárított.

Én a magam részéről a faapríték mellett vagyok.
Előzmény: Alfato (1441)
spucc Creative Commons License 2009.05.22 0 0 1442


No, mi a titok??; ha nem titok!
Előzmény: Norbimsc (1431)
Alfato Creative Commons License 2009.05.20 0 0 1441
Hja pontosan....én is inkább a fát hordatom..összejött vagy 140 mázsa akác.

Amúgy a minap Pilismaróton telepítettünk egy erdésznek, akivel beszélgettünk erről a fa kérdésről. Ő azt mondta, hogy a legjobb a Cser...DE! Egy évig minimum szárítani kell, mert ég, és amúgy macskapisa szaga van, de amikor kiszárad akkor eltűnik a szaga is.

Már nem emlékszem, a besorolásra de volt itt egy táblázat amiben szépen fel volt sorolva egy rakás fafajta kalorikus képessége egységnyi térfogatra, és nem rémlik, hogy a cser milyen helyezést ért el, mert az akác vitte a prímet, utána tölgy...

Itt az Alföldön nálunk nem is találkozni ezzel a fafajtával...

Tapasztalat valakinek?

Tamás
Előzmény: Norbimsc (1432)
gányolo Creative Commons License 2009.05.19 0 0 1440
Sziasztok!

Nemsokára összeáll a rendszerem ami a következőkből áll:
DC22S
750L alsó hőcserélős puffer(napkollektor)
a jelenlegi gázfűtéses rendszeremre kötöm párhuzamosan
A vezérlésre az alábbi kapcsolást terveztem:
a begyújtást követően emelkedik a füstgázhőmérséklet amit a füstcsőre erősített T1 érzékelő érzékel és bekapcsol.Ekkor még nem indult el a kazánköri szivattyú hiszen még T2 előremenő vízhőfok érzékelő nem érte el a beállított 60-75 fokot. Ezzel a megoldással hamarabb éri el a kazán az üzemi hőfokot.A beállított hőfok elérése után T2 kapcsol és indul a szivattyú.Miután teletöltöttük a puffert T2 még mindig zárva mert a 90° felfűtött puffer magasabb hőmérsékletű. Nem kell a kazánt tovább rakni nyugodtan magára hagyhatjuk mert a leégett tüzelő nem képes tartani a beállított füstgázhőmérsékletet ezért T1 kikapcsol. T1-T2 sorba kötve ezért T2 nem kap áramot a szivattyú leáll és nem hűti le a puffert a kazánon keresztül.T3 egy biztonsági termosztát ami arra hivatott ,hogy ha a füstgáz hőmérséklet ugyan alacsony de a kazán tehetetlensége miatt megemelkedne a vízhőmérséklet akkor T1 és T2 figyelmen kívül hagyva indítsa a szivattyút.Miután elérte a biztonságos hőfokot természetesen leáll.Ez egyfajta utókeringetés a hőmegfutás megakadályozására.
Mivel a szobatermosztátom csak a gázfűtést vezérelte eddig ezért most ebbe a rendszerbe is be kell avatkoznia.A gázkazánból kikötve a záró érintkezőit kell használni.Ha elérte a helység a beállított hőfokot T4 zár és jelet ad T5 váltóérintkezős hőmérséklet érzékelő közös érintkezőjére.Innentől kezdve ha 45° alacsonyabb a pufferhőmérsékletünk akkor T5 R1-nek ad vezérlést a relé meghúz és a potenciálmentes érintkezők indítják a gázkazánt.Ezt lehet fokozni még dupla érintkezőkkel amivel visszajelző lámpákat kapcsolhatunk vizuális ellenőrzés céljából.
45°feletti hőmérséklet esetén a fűtésköri szivattyút kapcsoljuk és a gázkazánunk tiltva van a pufferből fűtünk.
Remélem össze tudom hozni.
Üdv.
Előzmény: gányolo (1439)
gányolo Creative Commons License 2009.05.19 0 0 1439
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1438
Ó közben olvasgattam a pufferes válaszaid és képben vagyok:)
indirekt=meleg víztároló
puffer=hőtároló

így már jobb, mert beszéltem már 1-2 fűtésszerelővel, és mondogatták a megoldásokat és végén már minden össze volt kapcsolva mindennel, csak én nem kapcsoltam és zagyvaság volt a fejembe, de az nem derült ki, hogy melyiket válasszam, amiért tulajdonképpen felkerestem őket:)
Előzmény: Törölt nick (1437)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1437
Köszi a választ!

Akkor az nyáron úgy működik, hogy a padló és radiátorok ki vannak iktatva és csak a meleg víz fűtése megy. A kazánban akkor meg lehet majd gyulladni? Csak azért kérdezem, mert a kazán helyiség egyben a HThelyiség is lesz egyben. Az indirekt tároló az egy hőtároló? Bocs a hülye kérdésekért, de szeretnék képbe lenni és valamelyest megérteni ezeket.:)
Előzmény: spucc (1434)
belezne Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1436
Hello
Természetesen érdekelne a titok:) Mi a lényeg?
Előzmény: Norbimsc (1431)
spucc Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1435


Ja, és bocs, a lényeg: olyan indirektet kell venni, amiben napkollektor spirál is van!
Előzmény: spucc (1434)
spucc Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1434


Sokan vannak, akik nyáron is begyújtanak a szilárdtüzelésűbe, pl. faelgázosítóba, és idirekt boilerben melegvizet készítenek. Esetleg puffer közbeiktatásával, ez a rendszertől függ.

Ha valamikor nagyon nincs kedve valakinek ehhez, akkor marad indirekt villanypatronja.

Szerintem, ha valakinek már ott a gáz hmv lehetőség, ne dobja ki, de ha nincs, ne vezettesse be. Bár ki tudja mit hoz a jövő.
Előzmény: Törölt nick (1433)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1433
Sziasztok!

Én is gondolkodom a faelgázosító kazánon, rá lenne kötve a radiátorokra padlófűtésre, így a gáz ki lenne hagyva, de nyáron akkor nincs megoldva a meleg vizem. Milyen megoldás lehetne erre?
Vagy mégis vezettessem be a gázt, ha valami baj van?
A faelgázosítóhoz mekkora puffer kell? Később lenne solár, a költségektől függ mikor.
Norbimsc Creative Commons License 2009.05.11 0 0 1432

Látom nincs fűtési szezon, igy a fórum is beállt egy pöttyet. :)))

 

Norbimsc Creative Commons License 2009.05.06 0 0 1431

Sziasztok!

 

Azthiszem megvan a megoldás a faapriték elgázositó kazánban való használatára.

Semmi extra, semmi égöfej meg  egyéb kutyulékok, mert ugye a magyar ember fantáziája kimerithetetlen. Ma probáltam és gyönyörüen fogyasztja az anyagot. Egy fél töltet (kb. másfél talicska) 3-4 orán át dübörög.

Akit érdekel ilyesmi jelentkezzen, addig nem fedem fel a titkot :-)

 

Ui.: Az én kazánom felültöltös.

Fúzió Sámson Creative Commons License 2009.05.05 0 0 1430
Szia !

Szerintem esbe tv60 helyett laddomat-ot vegyél nekem is esbe van és nem igazán jó ,mert kevés a kazánnak az 55-60C os visszatérő amit az esbe csinál és ezért be kell építeni egy termosztátot ami kapcsolja az esbe szivattyúját ,hogy meglegyen a kívánt hőmérséklet.
Én is vettem egy digitális termosztátot ami kapcsolja és 20rugó körűl volt.Tehát ha beleszámolod ez esbét a szivattyút meg egy normálos termosztátot akkor bizony közel jársz a laddomat árához + amennyi idő még elmegy az esbe összeszrelésével.

A laddomatot viszont rá lehet kötni a kazán füstgáz termosztátjára.
Előzmény: huanap (1429)
huanap Creative Commons License 2009.05.05 0 0 1429
Sziasztok!

 

Az elmúlt pár napban elolvastam az utolsó 500 hozzászólást, nagyon sok jó dolgot hallottam.

Viszont felmerült jópár kérdésem.

 Napokon belül  fa/szénelgázosító kombikazán vásárlása előtt vagyunk, a meglévő kondenzációs kazánt szeretnénk vmilyen szinten kiváltani/rásegíteni.

A házunk földszintes, 140 m2, tavaly épült (38as fal + 5cm szietelés, 1,1es ablakok), csak padlófűtést szeretnénk fűteni vele, 2 db 750 literes puffer lenne a kazánnak (mivel az ajtón/ablakon nem fér nagyobb) és már van egy meglévő 200 literes 2 hőcserélős hmv-nek.

 

Elvileg helyszűke végett nagyobb kazán sem férne be, de azt mondták, hogy elég lesz ez.

A puffert mi fogjuk majd szigetelni.

 

Az árajánlatban az alábbiakat írták össze:

C 20 S ATMOS kazán   telj.: 20 kW ,  2 db M-750 l-es puffer tartály, szigetelés nélkül, ESBE TV 32-5/4”, 60° szelep + szivattyú, 250 l zárt tágulási tartály,

         2 db Honeywell/V 135 1 B    Termoszelep,     Honeywell/T 100R  30- 70° Termofej, Honeywell/T 100R  30- 70° Termofej, 2 db UPS 25 –50 GRUNDFOS Szivattyú,  Honeywell/TS 130 – 3/ 4A  hűtőhurok szelep, Csőtermosztát , 1col Vízszűrő, UPS 25-40 GRUNDFOS szivattyú + max 150-200e  anyagköltség + munkadíj, beszerelés 200e

 

Olyan 1,3M lesz a vége

 

Mi a véleményetek?  KB hány megrakás szükséges majd?  Mennyi idő alatt fűti fel a puffert, illetve mennyi ideig tartja meg a meleget, mivel max 40 fokos vizet küldhetek a rendszerbe?

 

Bármilyen észrevételt szívesen fogadok :-)

 

Köszi

kakukprofi Creative Commons License 2009.04.25 0 0 1428
Szia!

Igen a forgácslapgyártásnál is a nem frakcionált aprítékot hatalmas kupacokban nyílt területen tárolják és bizony Ők félnek a begyulladástól.
Ha az aprítékot levegőtől elzárt konténerben tárolnánk, metán fejlődne. Ez az egyik biomassza fajta. (Ezt valahol olvastam.) A melegedés nálam is tapasztalható volt.
Köszi a figyelmeztetést.

tom
Előzmény: Norbimsc (1427)
Norbimsc Creative Commons License 2009.04.25 0 0 1427
A faapríték szárításához még annyit hozzátennék hogy ugyan én is ugy hallottam ezt a bekupacoljuk modszert de engem meglepett mert a tul nagy kupac elkezdett melegedni és félő a begyulladástól szét kellett huznom egy picit meg néha átforgatni. Én most ugy oldottam meg hogy mindennap lehuzok a kupacbol egy adagot, nem többre mint 30 cm vastagon és azt szorom be immár zárt helyre. Lehet hogy az enyém tul vizes volt még és azért de kközépre beástam magam ott bizony forró volt. De hozzátartozok még az is, hogy szerintem az öngyulladáshoz egy picit nagyobb hömérséklet kell. 60-70 fokos kupac még nem gyulladhat be. De jobb elővigyázatosnak lenni. További sok sikert az "aprítékozáshoz".
Előzmény: kakukprofi (1416)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!