Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Előre is köszönöm, nekem is van Skyp és igy tudnánk beszélni, de hogyan tudom meg az emailjét? Még járatlan vagyok az index oldalán, kezelésén, segitségét kérem.
Már ha jól számolom öt tél van mögöttem VIGAS kazánnal sőt a volt munkahelyemen is azzal fűtöttünk ha érdekli szívesen elmondom a tapasztalataimat. Mivel Mosonmagyaróváron lakom de hétközben külföldön dolgozom a legjobb az lenne ha Skype-n értekeznénk (ha van és elküldi az azonosítóját az e-mail címemre). Amúgy én a VIGAS-t támogatók körébe tartozom, de tudok negatívumokat is (bár ezek egy része kiküszöbölhető)....
-nyugdijas tanár vagyok Kerepesen lakom , nagyon kiváncsi lennék a Te Vigas kazánoddal kapcsolatos tapasztalataidra mielőtt most veszek egyet. Irtam is a forumra neked, lehetséges lenne egy rövid találkozásra megnézni a Te kazánod és rendszered. Pl. ha kialszik alulról /betonfuvókák alatt/ gyújtottad meg a faszenet?
Az átlag fűtésszerelőnek tipikusan lövése sincs a hőigényről :)
Vegyünk egy közelítő példát: külső hőmérséklet -15 fok, belső 25, hogy 40 fok legyen a hőmérséklet különbség ;) - 200 nm külső fal, vmilyen Ytong " 10 cm szigetelés: 0,23 W/nmK -> 1.840 W - 140 nm tetőszigetelés, 20 cm szálas: 0,20 W/nmK -> 1.120 W - 100 nm padló, 12 cm lépésálló: 0,3 W/nmK -> 1.200 W - 30 nm nyílászáró: átlagban 1,3 W/nmK -> 1.560 W - szellőztess sokat: 2.000 W Ez összesen: 7.720 W. Tévedésre, hőhidakra még mindig maradt 2.280 wattod :)
Köszi a gyors választ......egy 10 kw-os kazán is elég lenne nem kell 35-ös? Ez hogy lehet? Elszámolt valamit a fűtésszerelő (ő öntöttvas kazánnal számolt) vagy a faelgázosítóból elég a kisebb is?
Woogel-noot acéllemez radiátorral számolt:
nappali: DK 600/1800
háló: DK 600/1300
Konyha, étkező: DK 600/1300
Fürdő: álló 750/1600
előszoba: DK 600/500
feljáró vagyis lépcsőház: DK 600/600
öntöttvas kazán: 32-35 kw