Keresés

Részletes keresés

pohikopó Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1457

 

Szia!

 

Mesélnél a rendszeredről, a lakásról és arról, hogy mennyibe került a kiépítése? Megköszönném. Építkezek és nagyon hajlok a faelgázosító kazán felé, de inkább fórumozókra hallgatnék mint kereskedőkre.....

 

Karbantartás? Szervízháttér? Hibák? Előnyök, hátrányok?

Előzmény: kalmangg (1454)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1456

Láttad a   benat 207 -es hozzászólást, ez megrémitett egy kicsit.

 Vaqlamit rosszul csinálnak a fűtésnél, ezért ez a véleményük, mit gondolsz?

üdv.bandi7

 

Előzmény: kalmangg (1454)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1455
Előre is köszönöm, nekem is van Skyp és igy tudnánk beszélni, de hogyan tudom meg  az emailjét? Még járatlan vagyok az index oldalán, kezelésén, segitségét kérem.
Előzmény: kalmangg (1454)
kalmangg Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1454
Már ha jól számolom öt tél van mögöttem VIGAS kazánnal sőt a volt munkahelyemen is azzal fűtöttünk ha érdekli szívesen elmondom a tapasztalataimat. Mivel Mosonmagyaróváron lakom de hétközben külföldön dolgozom a legjobb az lenne ha Skype-n értekeznénk (ha van és elküldi az azonosítóját az e-mail címemre).
Amúgy én a VIGAS-t támogatók körébe tartozom, de tudok negatívumokat is (bár ezek egy része kiküszöbölhető)....
Előzmény: bandi7 (1453)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 1453

Kedves  Jenki 70  /993/

 -nyugdijas tanár vagyok Kerepesen lakom , nagyon kiváncsi lennék a Te Vigas kazánoddal kapcsolatos tapasztalataidra mielőtt most veszek egyet. Irtam is a forumra neked, lehetséges lenne egy rövid találkozásra megnézni a Te kazánod és rendszered. Pl. ha kialszik alulról  /betonfuvókák alatt/ gyújtottad meg a faszenet?

Messze lasz tőlem?   üdv. bandi7

Előzmény: Jenki 70 (993)
quint Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1452
Az átlag fűtésszerelőnek tipikusan lövése sincs a hőigényről :)

Vegyünk egy közelítő példát:
külső hőmérséklet -15 fok, belső 25, hogy 40 fok legyen a hőmérséklet különbség ;)
- 200 nm külső fal, vmilyen Ytong " 10 cm szigetelés: 0,23 W/nmK -> 1.840 W
- 140 nm tetőszigetelés, 20 cm szálas: 0,20 W/nmK -> 1.120 W
- 100 nm padló, 12 cm lépésálló: 0,3 W/nmK -> 1.200 W
- 30 nm nyílászáró: átlagban 1,3 W/nmK -> 1.560 W
- szellőztess sokat: 2.000 W
Ez összesen: 7.720 W. Tévedésre, hőhidakra még mindig maradt 2.280 wattod :)

Előzmény: pohikopó (1449)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1451
Jah...azt elfelejtettem, hogy Szécsényben lakom és pár km-re építkezem és itt szokott lenni mindíg a leghidegebb M.o.-on :)
Előzmény: quint (1448)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1450
Vagy + 5 cm szigetelés ennyit számít?
Előzmény: quint (1448)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1449

Szia!

 

Köszi a gyors választ......egy 10 kw-os kazán is elég lenne nem kell 35-ös? Ez hogy lehet? Elszámolt valamit a fűtésszerelő (ő öntöttvas kazánnal számolt) vagy a faelgázosítóból elég a kisebb is?

 

Woogel-noot acéllemez radiátorral számolt:

 

nappali: DK 600/1800

háló: DK 600/1300

Konyha, étkező: DK 600/1300

Fürdő: álló 750/1600

előszoba: DK 600/500

feljáró vagyis lépcsőház: DK 600/600

 

öntöttvas kazán: 32-35 kw

 

épület 96 m2 kb. 260-as belmagasság+ a tetőtér alapja is ennyi, de ugye a magasság az másképp néz ki, mert sima nyeregtetős és + a pincegarázs ami kb. 50 m2 ahová a kazán is kerülne.

Előzmény: quint (1448)
quint Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1448
A szigetelés feltétlenül emeld fel legalább 10-12 cm-re! Ez az 5 cm-hez képest csak max. 1.000 Ft/nm-el kerül többe, viszont a házad hőigénye -15 fokban is legfeljebb 10 kW lesz (megfelelően szigetelt tetőtérrel együtt). Ehhez 1.000 literes puffer és a legkisebb kazán (pl. DC18) is bőven jó. A puffer (és jó bekötés) mellett egyébként használhatsz akár lemezkazánt is, mivel a fűtési időben teljes teljesítményen megy, így a hatásfoka is viszonylag jó lesz, korróziós problémák sem jelentkeznek.
Előzmény: pohikopó (1447)
pohikopó Creative Commons License 2009.05.24 0 0 1447

Sziasztok!

 

Építkezünk. Eljött az ideje a fűtési rendszer kialakításásnak. Sokfelé olvasgattam és sokmindent, annyit, hogy már teljesen zavart lettem. A fűtést fával akarjuk megoldani ez fix. A lakás 8x12-es vagyis 96 m2 + a fele alápincézett kb. 50 m2 és a tetőtér majd egyszer beépítésre kerül + 96 m2, de egyenlőre csak az alsó szint lenne kialakítva.

 

A szerelő 32-35 kw-os kazánt javasol, hogy a későbbiekben se legyen gond ne kelljen kazánt cserélni. a lakás ytongból készült és kap még egy 5 cm-es külső szigetelést is valamint korszerű 1,0 k-s műanyag ablakok lesznek beépítve automata résszellőzővel, szóval a hőszigeteléssel nem lesz baj.

 

Vannak a sima öntöttvas kazánok 250-300.000 között (buderus, junkers, stb.) és van a 450.000 Ft árkategóriában lévő Vigas és atmos kazánok, ezek között vacilálok.

 

Ugye van árkülönbség és erre még rájönnek + költségek mindkét rendszernél szerelvények tartozékok. Na itt akadtam el. A faelgázosítóhoz 35 kw-ot figyelembe véve mekkora tartály kell még? Milyen árban jön ki a komplett rendszer? Persze radiátor meg csövek az lényegtelen mert az a sima kazánhoz is ugyannyi kell. Szóval a két rendszer közötti árkülönbség foglalkoztat.......mert azt sejtem, hogy a faelgázosítós az hatásosabb és költséghatékonyabb lesz a jövőre nézve.

 

Aki tud kérem segítsen. Ha esetleg valakinek van ilyen kazánja és már üzemeltette is annak a véleménye érdekelne.....

 

Köszönöm előre is sziasztok!

bandi7 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1446
Köszönöm ezeket a sorokat, amiket irtál, mert nekem csak elmondta ezeket a szakember, de te már gyakorlatból tudod, nagyon megnyugtattál, köszönöm a hozzászólásodat. üdv. bandi
Előzmény: Jenki 70 (993)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1445
Bocs Vigas UD 29  a neve és itt  nézhegted.                                     http://gazcenter.hu/shop_artdet.php?shop_id=5430&cikk=VIG-29UDS
Előzmény: wopipepi (1174)
bandi7 Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1444
Ugy gondolom, hogy egy fával és  szénnel /olcsó lignit/  Vigas D 29 es kazán ami 29-35  kW-os  az elvinné a házat.  nekem 200 nm  van és most veszek egy ilyet. Ráadásul digitálisan hőfokot lehet beállítani, ezért nem szükséges puffer tartály, mivel nagy  a  házam  és közvetlen a radiátorokba  /termosztááton át/ padlófütésbe megy a Vigas  fütövize.  -szakember járt itt nálam, ő fogja beüzemelni.
Előzmény: wopipepi (1174)
Eldoradó Creative Commons License 2009.05.22 0 0 1443
Hali!

Itt vannak a fűtőértékek 15% nedvességtartalom mellett.
Látszik, hogy a fenyő fűtőértéke magasabb (tömegre vetítve) mint a keményfáké
Persze térfogatra vetítve már a fordítottja igaz.
És ne felejtsük el, hogy a fenyő gyantatartalma komoly károkat tud okozni.

• Bükk: 15,12 MJ/kg
• Tölgy: 15,12 MJ/kg
• Akác: 14,76 MJ/kg
• Gyertyán: 15,12 MJ/kg
• Nyár: 15,12 MJ/kg
• Lucfenyő: 15,84 MJ/kg

Sok múlik a nedvességtartalman. Frissen vágott fa, feleannyi fűtőértékkel bír mint a jól kiszárított.

Én a magam részéről a faapríték mellett vagyok.
Előzmény: Alfato (1441)
spucc Creative Commons License 2009.05.22 0 0 1442


No, mi a titok??; ha nem titok!
Előzmény: Norbimsc (1431)
Alfato Creative Commons License 2009.05.20 0 0 1441
Hja pontosan....én is inkább a fát hordatom..összejött vagy 140 mázsa akác.

Amúgy a minap Pilismaróton telepítettünk egy erdésznek, akivel beszélgettünk erről a fa kérdésről. Ő azt mondta, hogy a legjobb a Cser...DE! Egy évig minimum szárítani kell, mert ég, és amúgy macskapisa szaga van, de amikor kiszárad akkor eltűnik a szaga is.

Már nem emlékszem, a besorolásra de volt itt egy táblázat amiben szépen fel volt sorolva egy rakás fafajta kalorikus képessége egységnyi térfogatra, és nem rémlik, hogy a cser milyen helyezést ért el, mert az akác vitte a prímet, utána tölgy...

Itt az Alföldön nálunk nem is találkozni ezzel a fafajtával...

Tapasztalat valakinek?

Tamás
Előzmény: Norbimsc (1432)
gányolo Creative Commons License 2009.05.19 0 0 1440
Sziasztok!

Nemsokára összeáll a rendszerem ami a következőkből áll:
DC22S
750L alsó hőcserélős puffer(napkollektor)
a jelenlegi gázfűtéses rendszeremre kötöm párhuzamosan
A vezérlésre az alábbi kapcsolást terveztem:
a begyújtást követően emelkedik a füstgázhőmérséklet amit a füstcsőre erősített T1 érzékelő érzékel és bekapcsol.Ekkor még nem indult el a kazánköri szivattyú hiszen még T2 előremenő vízhőfok érzékelő nem érte el a beállított 60-75 fokot. Ezzel a megoldással hamarabb éri el a kazán az üzemi hőfokot.A beállított hőfok elérése után T2 kapcsol és indul a szivattyú.Miután teletöltöttük a puffert T2 még mindig zárva mert a 90° felfűtött puffer magasabb hőmérsékletű. Nem kell a kazánt tovább rakni nyugodtan magára hagyhatjuk mert a leégett tüzelő nem képes tartani a beállított füstgázhőmérsékletet ezért T1 kikapcsol. T1-T2 sorba kötve ezért T2 nem kap áramot a szivattyú leáll és nem hűti le a puffert a kazánon keresztül.T3 egy biztonsági termosztát ami arra hivatott ,hogy ha a füstgáz hőmérséklet ugyan alacsony de a kazán tehetetlensége miatt megemelkedne a vízhőmérséklet akkor T1 és T2 figyelmen kívül hagyva indítsa a szivattyút.Miután elérte a biztonságos hőfokot természetesen leáll.Ez egyfajta utókeringetés a hőmegfutás megakadályozására.
Mivel a szobatermosztátom csak a gázfűtést vezérelte eddig ezért most ebbe a rendszerbe is be kell avatkoznia.A gázkazánból kikötve a záró érintkezőit kell használni.Ha elérte a helység a beállított hőfokot T4 zár és jelet ad T5 váltóérintkezős hőmérséklet érzékelő közös érintkezőjére.Innentől kezdve ha 45° alacsonyabb a pufferhőmérsékletünk akkor T5 R1-nek ad vezérlést a relé meghúz és a potenciálmentes érintkezők indítják a gázkazánt.Ezt lehet fokozni még dupla érintkezőkkel amivel visszajelző lámpákat kapcsolhatunk vizuális ellenőrzés céljából.
45°feletti hőmérséklet esetén a fűtésköri szivattyút kapcsoljuk és a gázkazánunk tiltva van a pufferből fűtünk.
Remélem össze tudom hozni.
Üdv.
Előzmény: gányolo (1439)
gányolo Creative Commons License 2009.05.19 0 0 1439
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1438
Ó közben olvasgattam a pufferes válaszaid és képben vagyok:)
indirekt=meleg víztároló
puffer=hőtároló

így már jobb, mert beszéltem már 1-2 fűtésszerelővel, és mondogatták a megoldásokat és végén már minden össze volt kapcsolva mindennel, csak én nem kapcsoltam és zagyvaság volt a fejembe, de az nem derült ki, hogy melyiket válasszam, amiért tulajdonképpen felkerestem őket:)
Előzmény: Törölt nick (1437)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1437
Köszi a választ!

Akkor az nyáron úgy működik, hogy a padló és radiátorok ki vannak iktatva és csak a meleg víz fűtése megy. A kazánban akkor meg lehet majd gyulladni? Csak azért kérdezem, mert a kazán helyiség egyben a HThelyiség is lesz egyben. Az indirekt tároló az egy hőtároló? Bocs a hülye kérdésekért, de szeretnék képbe lenni és valamelyest megérteni ezeket.:)
Előzmény: spucc (1434)
belezne Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1436
Hello
Természetesen érdekelne a titok:) Mi a lényeg?
Előzmény: Norbimsc (1431)
spucc Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1435


Ja, és bocs, a lényeg: olyan indirektet kell venni, amiben napkollektor spirál is van!
Előzmény: spucc (1434)
spucc Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1434


Sokan vannak, akik nyáron is begyújtanak a szilárdtüzelésűbe, pl. faelgázosítóba, és idirekt boilerben melegvizet készítenek. Esetleg puffer közbeiktatásával, ez a rendszertől függ.

Ha valamikor nagyon nincs kedve valakinek ehhez, akkor marad indirekt villanypatronja.

Szerintem, ha valakinek már ott a gáz hmv lehetőség, ne dobja ki, de ha nincs, ne vezettesse be. Bár ki tudja mit hoz a jövő.
Előzmény: Törölt nick (1433)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.15 0 0 1433
Sziasztok!

Én is gondolkodom a faelgázosító kazánon, rá lenne kötve a radiátorokra padlófűtésre, így a gáz ki lenne hagyva, de nyáron akkor nincs megoldva a meleg vizem. Milyen megoldás lehetne erre?
Vagy mégis vezettessem be a gázt, ha valami baj van?
A faelgázosítóhoz mekkora puffer kell? Később lenne solár, a költségektől függ mikor.
Norbimsc Creative Commons License 2009.05.11 0 0 1432

Látom nincs fűtési szezon, igy a fórum is beállt egy pöttyet. :)))

 

Norbimsc Creative Commons License 2009.05.06 0 0 1431

Sziasztok!

 

Azthiszem megvan a megoldás a faapriték elgázositó kazánban való használatára.

Semmi extra, semmi égöfej meg  egyéb kutyulékok, mert ugye a magyar ember fantáziája kimerithetetlen. Ma probáltam és gyönyörüen fogyasztja az anyagot. Egy fél töltet (kb. másfél talicska) 3-4 orán át dübörög.

Akit érdekel ilyesmi jelentkezzen, addig nem fedem fel a titkot :-)

 

Ui.: Az én kazánom felültöltös.

Fúzió Sámson Creative Commons License 2009.05.05 0 0 1430
Szia !

Szerintem esbe tv60 helyett laddomat-ot vegyél nekem is esbe van és nem igazán jó ,mert kevés a kazánnak az 55-60C os visszatérő amit az esbe csinál és ezért be kell építeni egy termosztátot ami kapcsolja az esbe szivattyúját ,hogy meglegyen a kívánt hőmérséklet.
Én is vettem egy digitális termosztátot ami kapcsolja és 20rugó körűl volt.Tehát ha beleszámolod ez esbét a szivattyút meg egy normálos termosztátot akkor bizony közel jársz a laddomat árához + amennyi idő még elmegy az esbe összeszrelésével.

A laddomatot viszont rá lehet kötni a kazán füstgáz termosztátjára.
Előzmény: huanap (1429)
huanap Creative Commons License 2009.05.05 0 0 1429
Sziasztok!

 

Az elmúlt pár napban elolvastam az utolsó 500 hozzászólást, nagyon sok jó dolgot hallottam.

Viszont felmerült jópár kérdésem.

 Napokon belül  fa/szénelgázosító kombikazán vásárlása előtt vagyunk, a meglévő kondenzációs kazánt szeretnénk vmilyen szinten kiváltani/rásegíteni.

A házunk földszintes, 140 m2, tavaly épült (38as fal + 5cm szietelés, 1,1es ablakok), csak padlófűtést szeretnénk fűteni vele, 2 db 750 literes puffer lenne a kazánnak (mivel az ajtón/ablakon nem fér nagyobb) és már van egy meglévő 200 literes 2 hőcserélős hmv-nek.

 

Elvileg helyszűke végett nagyobb kazán sem férne be, de azt mondták, hogy elég lesz ez.

A puffert mi fogjuk majd szigetelni.

 

Az árajánlatban az alábbiakat írták össze:

C 20 S ATMOS kazán   telj.: 20 kW ,  2 db M-750 l-es puffer tartály, szigetelés nélkül, ESBE TV 32-5/4”, 60° szelep + szivattyú, 250 l zárt tágulási tartály,

         2 db Honeywell/V 135 1 B    Termoszelep,     Honeywell/T 100R  30- 70° Termofej, Honeywell/T 100R  30- 70° Termofej, 2 db UPS 25 –50 GRUNDFOS Szivattyú,  Honeywell/TS 130 – 3/ 4A  hűtőhurok szelep, Csőtermosztát , 1col Vízszűrő, UPS 25-40 GRUNDFOS szivattyú + max 150-200e  anyagköltség + munkadíj, beszerelés 200e

 

Olyan 1,3M lesz a vége

 

Mi a véleményetek?  KB hány megrakás szükséges majd?  Mennyi idő alatt fűti fel a puffert, illetve mennyi ideig tartja meg a meleget, mivel max 40 fokos vizet küldhetek a rendszerbe?

 

Bármilyen észrevételt szívesen fogadok :-)

 

Köszi

kakukprofi Creative Commons License 2009.04.25 0 0 1428
Szia!

Igen a forgácslapgyártásnál is a nem frakcionált aprítékot hatalmas kupacokban nyílt területen tárolják és bizony Ők félnek a begyulladástól.
Ha az aprítékot levegőtől elzárt konténerben tárolnánk, metán fejlődne. Ez az egyik biomassza fajta. (Ezt valahol olvastam.) A melegedés nálam is tapasztalható volt.
Köszi a figyelmeztetést.

tom
Előzmény: Norbimsc (1427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!