Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2002.10.28 0 0 601
Nagyon nagy hülyeségnek tartom ilyen helyeken a tekerős sorompót a napi 4 pár vonatért. Legyen inkább kinn egy Stop-tábla a közútnak, és egy tábla a jelzőőrrel biztosított sorompóról. A kalauz lehet a jelzőőr, a vonatnak pedig 15-ös állandó lassújelet kell kitenni,hogy akadály esetén megállítható legyen.
Csak azért, mert "eddig volt ott sorompó", ne bohóckodjunk már ezzel a leszállok, kinyitom, letekerem, átmegyek, feltekerem, lezárom, visszaszállok témával.

Hány olyan helyen van biztosítatlan útátjáró, ahol akár 80-nal is mennek a vonatok (pl. 130-as vonal) nem hiszem, hogy itt ne lehetne sorompó nélkül megoldani a fent javasolt szabályozással, ami sokkal kevesebb időveszteséget okozna.

Előzmény: V43 1177 (596)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.10.28 0 0 600
Szuhakálló-Múcsony volt.

Egyébként én is láttam a rudabányai állomást, elég szemétül néz ki az is emlékeim szerint.

Nem tudja valaki, hogy annak a vonalnak (95. mező) milyen forgalma van? (Személy, Teher), illetve milyen állapotban van ott a pálya?

Előzmény: Váci (588)
V43 1177 Creative Commons License 2002.10.28 0 0 599
Nos igen,de nem biztos. Én ugyanis nem láttam, csak a legpozitivabban feltételezem, hogy volt valaki a másik oldalon, ettől még nem biztos hogy volt is. De ha a szerelvény már bennevan az átjáróban és a személyzetből csak az egyik oldalon van ember, akkor a másik oldal szükségszerűen fedezetlen marad és sok helyen ívben vannak az átjárók.... Szóval igazából nem értem a logikát, ha biztosítani kell egy átjárót, annak két oldala van minden esetben, ezért egy ember nem tudja biztosítani megfelelően mindkét oldalt.
Előzmény: FOMA (597)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 598
Azért igy mindjárt más a helyzet...
Előzmény: V43 1177 (596)
FOMA Creative Commons License 2002.10.28 0 0 597
"Maximum arra vetemedtek, hogy egyvalaki a vonatszemélyzetből leszállt és kiállt az utra leállítani a forgalmat. "

Így már ok., mert a KRESZ szerint ez teljesen szabályos. Legfeljebb a belső utasítást sértik meg vele, de ettől még biztonságos marad az útátjáró.

Előzmény: V43 1177 (596)
V43 1177 Creative Commons License 2002.10.28 0 0 596
Sajna én már láttam ilyet fiúk.:) Igazatok van Qrva veszélyes de sajna van ilyen. Ezeket csak Kémesen láttam, igaz nem voltam ott hónapokig, ezért rendszerességről nem számolhatok be. De például a lovasberényi vasúti átjáróban, ahol szintén megvan még a sorompó, évekig így tolatgattak. Maximum arra vetemedtek, hogy egyvalaki a vonatszemélyzetből leszállt és kiállt az utra leállítani a forgalmat.

Mivel a Kémesi esetet Sellye felől nézve az ív után kb 100 méterről láttam, elképzelhető, hogy a falu felöl leszállt valaki és tárcsával vagy csak a kezével megállította volna azt aki éppen arra járt. Az biztos hogy a sorompó fent volt és a közút Sellye felöli részén nem volt senki az utátjáróban.

Előzmény: FOMA (595)
FOMA Creative Commons License 2002.10.28 0 0 595
Ez bizony piszok durva! Szerencsére én még nem láttam ilyet, de biztos nem hagynám szó nélkül, valszeg az utolsó ilyen akciója lenne a vonatszemélyzetnek. Addig nincs baj, amíg nincs baj...

Ment egy mail is.

Előzmény: V43 1177 (593)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 594
"...ha nem jött senki, akkor átment a nyitott sorompónál az útátjárón..."

Ez nagyon durván hangzik!!! Ilyen szerintem legfeljebb elvétve történhet. Én még sosem láttam ilyet, sem Drávafoknál, sem Kétújfalun. (Kémes felé ritkábban járok, azért nem is emlékeztem biztosan a sorompóra.)

Előzmény: V43 1177 (593)
V43 1177 Creative Commons License 2002.10.28 0 0 593
Váci írja: "Tekerős sorompó Kétújfalun, Drávafokon (és Kémesen?) van"

Biztosan tekerős sorompó van még. Az idén tavasszal voltam arra utoljára és a sorompó elvileg működőképes volt. Bár jellemző az ily kicsiny falvakban, hogy a Bz inkább lassított vagy megállt a sorompónál a viszonylag kicsi autóforgalom miatt és ha nem jött senki, akkor átment a nyitott sorompónál az útátjárón. Gondolom nem akartak kétszer megállni és a sorompóval bajlódni. De nem használták a sorompót. Valószínűleg nem most jöhetett ez divatban, mert 3 éve Kémesen nyaraltam és elgyalogoltam a vasútvonal mentén Sellye irányába. Akkor sem foglalkoztak igazán a sorompótekergetéssel. De azért gondolom vezérje válogatja...

Előzmény: Váci (591)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 592
"Amikor utaztam rajta...M32+Bzx...kb. félig volt kihasználva odafelé, visszafelé egy kicsikét kevésbé"

v-peti!

Ez szerinted mit bizonyit? Hogy mennyire kell, vagy hogy mennyire felesleges a vasút?

Előzmény: v_peti (585)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 591
"62:...ha a sebességnövelés után néhány mh megszűnne, ahol tényleg 0 az utasforgalom."

Ez két dolgot jelenthetne. Vagy megszűnik minden megálló, mivel az utasforgalom mindenhol közelit a 0-hoz, vagy megmarad mind, hiszen 1-2 utas bárhol előfordulhat. Bár szerintem egy fékezés-gyorsitás 40 km/h-nál, szóló Bz-nél nem jelentős időveszteség. Főleg a több órás menetidőnél nem.

"Ha ezeken a helyeken tekerős sorompó van, akkor azt ki kellene váltani fénysorompóval, mert ellenkező esetben úgyis meg kellene állni."

Tekerős sorompó Kétújfalun, Drávafokon (és Kémesen?) van. (Utóbbi nem biztos.) Mindkét helyen előfordulhatnak utasok. Ahol szinte biztos, hogy nincs utas, Drávatamási mh.(kis kedvencem az erdő mélyén) Ott viszont sorompó sincs. Egyébként egy fénysorompó szerintem irgalmatlanul drága a napi 4*2*1 perc nyereséghez képest.

Előzmény: v_peti (584)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 590
"...gondolom en barom"

Ugyanmár....
Miért vagy ilyen szigorú magadhoz.....

Előzmény: lazar (582)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 589
"Egy, szerintem trianon előtti közép-európai vasúti térkép.(Távol álljon tőlem a politika!)"

OFF
Ez lassan katasztrófa... Ott tartunk, hogy már azért is bocsánatot kell valakinek kérnie, hogy leirja Trianon nevét???

ON
A térkép szinte biztos, hogy Trianon előtti. Sőt! Vagy sokkal előbbi, vagy hiányos. Hiányzik pl. a Pécs-Bátaszék vasút, Sellye egész környéke pedig fehér folt. (Hiányzik a Rigóc-Sellye-Harkány-Beremend-Beli ??? vonal, hiányzik a Szentlőrinc-Sellye-Drávasztára-Zaláta-??? vonal.)

Előzmény: sssey (580)
Váci Creative Commons License 2002.10.28 0 0 588
"Ormosbánya, vagy Izsófalva lehetett. Nem? "

Egyik sem. Valami dupla-nevű állomás volt, most sem emlékszem a nevére.

Előzmény: nyomdász (579)
V43 1177 Creative Commons License 2002.10.28 0 0 587
Sziasztok!

Ahogy a KRESZ is írja; müszaki hiba esetén húzódjunk félre a padkára...

http://www.bahnarchiv.net/entgl-gloggnitz-032.jpg

Üdv!

Carpy Creative Commons License 2002.10.28 0 0 586
Állítólag - vonaton hallottam - a Miskolci Ig.-on valakiknek komoly érdekeltségük van a helyi Volánban. (Ezt hívták régen a szociban belső ellenségnek.)

Ma pedig azokat hivnam belso ellensegnek, akik ilyen baromsagokat kitalalnak es terjesztenek. Ne dolj be nekik.

Előzmény: nyomdász (579)
v_peti Creative Commons License 2002.10.28 0 0 585
112: napi két pár Bz. Foglalkoztam ezzel a vonallal, lenne igény rá, még áruforgalom is lenne, ha nem lenne betiltva a rakodás Biriben és Balkányban, illetve ha az átépített szakaszokon nem 40-nel döcögne a Bz. Ja, mindössze 2 km-t kellene átgombolni.
Végigutaztam rajta: A települések közel vannak a vasúthoz. A menetid?, bár nem túl jó, de azért nem olyan szörny?. (vö: 62, Nyíregyházi Kisvasút).
Amúgy miért van betiltva az említett helyeken a rakodás?
Amikor utaztam rajta (szombati nap, hajnali vonat, Nyíregyháza-Nyíradony és vissza. M32+Bzx) kb. félig volt kihasználva odafelé, visszafelé egy kicsikét kevésbé. Szerintem, ha több vonat menne több lenne az utas is.
S?t "áruszállítás" is volt. (Mozifilm.)

Előzmény: looksharp (541)
v_peti Creative Commons License 2002.10.28 0 0 584
Siófok-Kaposvár: A vonal tényleg nagyon szép. Az andocsi "állomás" vandálbiztos, de iszonyatosan ronda. (Gyakorlatilag egy betontekn? fejjel lefelé fordítva. természetesen az egyik oldalán nyitva.)
62: Jó lenne ha a minimum 40km/h az egész vonalon tartható lenne. Talán csökkenthet? lenne a menetid?, ha a sebességnövelés után néhány mh megsz?nne, ahol tényleg 0 az utasforgalom. Ha ezeken a helyeken teker?s sorompó van, akkor azt ki kellene váltani fénysorompóval, mert ellenkez? esetben úgyis meg kellene állni.

Előzmény: V43 1177 (565)
dyz Creative Commons License 2002.10.27 0 0 583
Szerintem is csak olcsó kifogás. A lényeg, hogy ne kelljen semmit csinálni, mert az "zűrös". Szerintem ugyanez az ok Szendrőládon is.
Előzmény: lazar (582)
lazar Creative Commons License 2002.10.27 0 0 582
Ez szerintem csak duma, hogy tul kozle vannak egymashoz. Nezd meg Pesten a Budateteny megallot, hogy milyen messze van Budafok_haros alomastol. 1 km-n belul, az biztos. Csak ott
a Campona fizetett gondolom en barom.
Előzmény: dyz (581)
dyz Creative Commons License 2002.10.27 0 0 581
Állítólag - vonaton hallottam - a Miskolci Ig.-on valakiknek komoly érdekeltségük van a helyi Volánban.
Nem hinném, hiszen ez esetben már arrafelé is lenne vonatpótlósított vasútvonal, követve a pécsi példát. A megállóáthelyezés inkább a vasút rugalmatlanságát bizonyítja.
Annak idején sokan kérték azt is, hogy a 80-ason Mályinál létesüljön egy megálló. A község nagyon kiépült a vasút felé, sokan laknak ott és ott a Mályi-tó is, mint üdülőövezet. Állítólag az az akadálya, hogy pár száz méterre ott a Kistokaj megálló. Amit meg a kutya sem használ, mert a falu kb. 1 km-re.
Természetesen áthelyezésről sem lehet szó...
Előzmény: nyomdász (579)
sssey Creative Commons License 2002.10.27 0 0 580
Üdv Mindenkinek!

Ez az első hozzászólásom ebben a topicban.

Van egy kis relikviám, ami talán érdekelne benneteket és ha sikerül az első linkelésem, akkor megosztom veletek:

Egy, szerintem trianon előtti közép-európai vasúti térkép.(Távol álljon tőlem a politika!)
A teljes térképet csak 8 részletben tudtam beszkennelni és sajnos nem sikerült összeillesztenem, így csak darabokban van. Külön kiemeltem Budapestet és Magyarországot.
A térkép minőségéért elnézést kérek, de már így került hozzám.

Elnézést a modemesektől is, de a képek többsége meghaladja az 1 MB-ot, de ha kisebb méretet alkalmaztam, akkor már élvezhetetlen volt. (Kivétel Budapest)

Budapest
Magyarország

A teljes térkép megtalálható a kep.tar.hu/sssey alatt.

Várom véleményeiteket, főleg a térkép készítésének idejére vonatkozóan.

Üdv:

sssey

nyomdász Creative Commons License 2002.10.27 0 0 579
Ormosbánya, vagy Izsófalva lehetett. Nem?

A tornanádaskai vonalon van egy falu, Szendrőlád. A vasút építésekor a földek gazdái nem engedtek át a jól termő, Bódva-folyó melletti földből az állomás építéséhez területet. Így lett 1-1,5 km-re a településtől az állomás. Az utóbbi 20 évben többször kérte a lakosság és az önkormányzat (tanács) is a MÁV-ot, tegyék közelebb az állomást. Most pár éve már csak megálló. Még nemrég is javasolta a polgmester (az előző). Akkor állítólag másfél millió forint lett volna. A szolgáltató vasút nem hall és nem olvas Miskolcon. A 94-es vonal jó példa a „hogyan sorvasszunk el vasutat?” kérdésre.
Állítólag - vonaton hallottam - a Miskolci Ig.-on valakiknek komoly érdekeltségük van a helyi Volánban. (Ezt hívták régen a szociban belső ellenségnek.)
-ny-

Előzmény: Váci (577)
kivi000 Creative Commons License 2002.10.26 0 0 578
Ma délután sikerült egyet utaznom a 64-esen, Dombay-tótól Pécsig. Meglepődtem, mert kevesebb utasra számítottam, a másfél Bz kb 50%-ra volt. A Dombay-tónál is "sok" felszálló volt, mi 7-en és még négyen. A kallertól csoportos kedvezményt kaptunk (diák 20Ft) de jegyet nem. :)
Váci Creative Commons License 2002.10.24 0 0 577
Az elmúlt napokban többfelé jártam (ld. Kék-túra topic)

Vicinális vonatkozások:
Halipuszta megállóhely (Győr és Pápa között)
Régen Tét-Felpéc volt a neve, gyerekkoromban többször jártam ott. Akkoriban még volt szolgálat, tekerős sorompó, jegykiadás, valamint térközőrhely volt, Siemens-Halkéval.
Ma: szolgálat nincs, a szolgálati lakásban még laknak. Fénysorompó, a forgalmi iroda kiüritve, még a biz.ber. sincs meg (pedig a halott állomások utolsó, mozdithatatlan része az állitóemeltyű-sor szokott lenni), a váróterem bedeszkázva.
Utasforgalma valószinűleg közelit a nullához (két falu között helyezkedik el, mind Tét, mind Felpéc kb. 4-5 km, busz nincs, régen - a 70-es években - sem volt). Győri barátommal - akivel délután túráztunk - itt beszéltem meg találkozót, mivel én Ajkáról jöttem kocsival. Olyan feltűnést keltett, mint leszálló, hogy a vonat el sem tudott indulni, a mozdonyvezető meg a kalauz egymásnak integettek, nem tudták, mi történt. (Leszálló???!!!)

Szombat-vasárnap két vicinális utam volt: Bódvaszilas-Miskolc, majd másnap Miskolc-Putnok. Különösebb észrevétel nincs, előző 3 kocsis Bz, utóbbi M41+3 kocsi.

Vasárnap, Aggtelekről hazafelé megnéztünk egy halott nagyállomást, nem tudom a nevét, a Rudabányai vonalon. Érdekes-szomorú látvány volt.

looksharp Creative Commons License 2002.10.24 0 0 576
Amit írsz, azt már kitalálták a hatvanas években, úgy, mint állomás-körzetesítés. Egy-két évig működött, aztán elunták az átrakás, ment az áru végig közúton. Most az erdészet vagy a mezőgazdasági szövetkezet behordja saját járművel a legközelebbi állomásra az árut, ott rakja vasútra. Ha 15-20 km-t kell közúton vinni, már nem tudja megoldani saját eszközzel, mindenképpen bérelnie kell közúti fuvarozót is, ami drágább, végső soron a versenyképességet rontja.

Iparvágány-szerű kiszolgálás: sokkal olcsóbb nem lenne, mint a jelenlegi üzemmmód, az útátjárók biztosítása esetleg... de azért egy fénysorompó leszerelési költsége sem kevés. Van jópár a 62-es vonalon, ugye? A leszerelési költséghez képest elenyésző a berendezés üzemben tartási költsége. Egyébként a 62-es Sellye és Középrigóc közötti szakaszán sehol nincs szolgálat, legutoljára (talán 1995-ben) Drávafok szűnt meg. Ja, meg tavaly végül is vége lett a kastélyosdombói KM-es pénztárnak is.
A vonal átépített szakaszain a pályafenntartási igény minimális, az eredeti "i" részeken a felépítmény a "korához képest" jó állapotban van. A 40 km/óra sokáig tartható még, ami az utóbbi időben nagyobb "beruházást" jelentett az a szórványos aljcsere és egyes szakaszokon az ütközők alatt az ágyazatcsere volt. Zömmel "pótlólagos felújításként" mentek a dolgok, azaz bontotásból, feljavított anyagból.

HA megszűnne a vasút, akkor az át nem épített részeket (vagyonvédelem miatt) felszednék, aminek elég tetemes költsége van.
Melyik ujjamat harapjam?

Előzmény: Váci (574)
Váci Creative Commons License 2002.10.24 0 0 575
Megtaláltam, ime:

Múlt héten három napos bicikli-túrán voltam az Ormánságban és környékén, természetesen "vasúti tematikával". Néhány élmény/észrevétel:
1. Kémes. Halott állomás, igen szomorú látvány. A III. osztályú HÉV-épület teljesen kiüritve, még egy ajtókilincs se található benne. Az egyetlen berendezési tárgy a bizber., az állitóemeltyűk leláncolva, lelakatolva. Harkány irányában a jelző (és előjelző!) szabad, Vajszló felé megállj. Sorompókulcsok (vagy váltókulcsok) mozdithatatlanul a berendezésben. A vakolat lepotyogva, az emeleten madarak laknak.

2. Zaláta. Talán többen tudjátok, hogy Sellyétől délfelé tovább vezetett a vasút, át a Dráván. Drávasztára-Zaláta állomásig még a 60-as években is. Onnan tovább már csak a nyomvonal van meg, biciklivel járható, a helyiek járnak is rajta pecázni. Az országúttól nem messze egy nagy, több átereszes vas-hidat rejt a bozót, tiszta rozsda, ha jól gondolom, Trianon óta rozsdásodik. Egyébként ez a felfedezés volt a legnagyobb élmény a túrán, Ti talán megértitek...

3. Kastélyosdombó. Megállóhely, szolgálat nincs, de az épület lakott. Sőt, nem is akárki lakja. Bár nem ismerem, minden elismerésem az övé. Ugyanis a kis megállóhely (gyakorlatilag forgalom nélküli) olyan rendben van tartva, épület előtt virágágyások, peron gaztalanitva és felsöpörve, stb., hogy más, élő szolgálati helyek elbújhatnak mellette. A bezárt forgalmi iroda ajtaján szövegszerkesztett lapon menetrend, civileknek is érthető formátumban, igaz, olyan apró betűkkel, hogy én is alig láttam. Ez a kis megállóhely mintául szolgálhatna az egész vasút területén!

4. Drávatamási. A kedvencem. A megálló egy szép fenyveserdő közepén található, megközelitése egy kb. 500 méter hosszú erdei úton.

5. Barcs. Végre (és nem könnyen) sikerült megtalálnom a régi Nagyatádi vonal nyomait. Az egykori "kisállomás" épülete ma is megvan, de a város teljesen benőtte. Észre sem vettem volna, ha a nagy fenyőfák nem vezetnek nyomra. Érdekes, hogy Somogy megyében (a többi megszüntetett vonal bejárásakor figyeltem meg) az állomások előtt szinte mindenhol hatalmas fenyőfák álltak. Legtöbbjük ma is megvan.

6. Vizvár. Biztos sokan ismeritek, műemlék az állomásépület. Nagyon szép, rendben is van tartva. Kár, hogy funkcionálisan ma már elavult, a falutól messze van, hiába köti össze őket egy aszfaltozott kerékpár/gyalogos út.

Váci Creative Commons License 2002.10.24 0 0 574
Sziasztok!

62-es.
Gyors info: Középrigóc és Drávatamási között most épitik át a 6-os út útátjáróját. Készülnek a jövőre!

Ami a számokat illeti: teljesen mindegy, hogy az átlagos vonatonkénti utasszám 5, 10, vagy 35 fő. A vonatnak az az előnye, "attól vonat", hogy egy mozdony sok kocsit húz, sok utassal (több száz) vagy sok áruval. Szóló Bz értelmetlen dolog. Sínen körülményeskedő autóbusz. Egyesiti a vasút és a busz hátrányait.
Teherforgalom: ha már mindenképp vasúton akarják a fát szállitani (Drávafok, Vajszló), Sellyén is lehetne rakodni. A Sellye-Szentlőrinc vonal ki is szolgálná. Vagy ha mindenképp helyben akarják, akkor is érdemesebb lenne a 62-est iparvágánnyá nyilvánitani, meg is maradna, pénzbe sem kerülne (maradék szolgálat is megszünhetne, útátjárók leminősithetőek lennének, stb.)
Közben eszembe jutott, hogy a nyár elején a Vasútmániásban irtam egy kis beszámolót a 62-es élményeimről. Ha megtalálom, bemásolom, mert témába vág.

seTTebello Creative Commons License 2002.10.22 0 0 573
Ha a fuvaroztatókkal le lehet egyeztetni a heti egyszeri szállítást,

Ez nem fog menni. De talán be lehetne szerezni kis vontatókat.

Előzmény: DJ. Bakter (572)
DJ. Bakter Creative Commons License 2002.10.21 0 0 572
Ha a fuvaroztatókkal le lehet egyeztetni a heti egyszeri szállítást, akkor semmi baj sincs. De a mai gazdasági "pörgés" esetében lehet hogy nem ér rá ennyire (nem tudom).

Tehát Sellye+Vajszló+Drávafok napi 150 (áru)tonna, heti uszkve 1000 tonna. Az heti 2 vonat.

Előzmény: looksharp (571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!