Keresés

Részletes keresés

Prof Creative Commons License 2015.07.27 0 0 1211

Szia!

Hozzád érkezik ez a "vic"-es e-mail?

Előzmény: jeepatti (1210)
jeepatti Creative Commons License 2015.07.26 0 0 1210

Ha valakinek lenne kedve készíteni egy arduinós visszaszámláló megoldást keressen.

Lényeg akkor érdekel, ha megbízható, üzembiztos a dolog.

A feladat:


max 150 (1-150) órára  beállítható visszaszámláló

A számlálás egy bemenet aktivitásakor kell hogy menjen, nélküle nem

Ha a cél értéket elértük kellene egy kimenet aktiválást végezni.

Fontos:

Áramellátás nélkül az adott idő nem veszhet el.
Az idő beállítása, nullázása gombokkal legyen megoldható lehetőség szerint (3 gomb)

Kijelzőn órában megjeleníteni az aktuális óra állást

Előny:

 

Ha kész egység lenne 230V táp + 230V relé kimenet.  (hivatalosítás nem kell)

 

Ha beválik kéne több db.

 

köszi


Aki ért ehhez szerintem nem nagy feladat.

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.22 0 0 1209

Az előző próbaverzióban egymás fölé kerültek a modulok, az nem igazán jó elrendezés, cserénél különösen.

Így nyáklemezre csavarozva könnyen cserélhető minden modul, a huzalozás forrasztással és a csavaros érintkezőkkel megoldható.

Egy 2 relés modul az elején csere lett, az egyik led kiment. Van tartalék Nano is, felprogramozva, a csavaros modulban az is gyorsan cserélhető.

Előzmény: John Zero (1208)
John Zero Creative Commons License 2015.07.22 0 0 1208

Gratula, nagyon szép az elrendezés! Jó ötlet a lyukas próbapanelre szépen felcsavarozgatni a modulokat!

Előzmény: Törölt nick (1204)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.21 0 0 1207

Kicseréltem a nokia 6,2V-t egy 12V-osra, stabil a vezérlő USB csatlakozás nélkül is, de a max6675 továbbra is 2 C eltéréssel dolgozik.

A kódban eleve levontam a méréskor 8 C-ot, ezekután csak 6-ot, így maradt.

Előzmény: Prof (1206)
Prof Creative Commons License 2015.07.20 0 0 1206

Használj normális stabilizált (akár kapcsolóüzemű) tápot, kb. kétszer akkora névleges teljesítménnyel, mint ami az egész hóbelevancnak kell. Nem olcsó (5-8 ezer forint), de jobban jársz, mintha ilyenolyan tápokkal szenvednél.

Előzmény: Törölt nick (1204)
John Zero Creative Commons License 2015.07.20 0 0 1205

Vettem most ilyen 3.6" touch TFT-t, egész jó, csak sok pin-t elvisz. Na meg rezisztív, nyomni kell, az nem baj. Doksi elég kevés van hozzá az AliExpress-en.

 

http://www.aliexpress.com/item/3-5-inch-TFT-Touch-LCD-Screen-Display-Module-For-Arduino-UNO-R3-HIGH-QUALITY-Free/1854595985.html

 

Doku touch nélkül: http://tronixstuff.com/2013/04/26/tutorial-arduino-and-ili9325-colour-tft-lcd-modules/

Még ezt írtam hozzá: "Works well, must remember to set Analog 0 to HIGH level (pinMode(14, OUTPUT); digitalWrite(14, HIGH)) and the UTFT library will work then with UTFT myGLCD(ILI9327_8, 16, 15, 17, 18);"

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.19 0 0 1204

 

A vezérlő ilyen lett.

A tápellátáson még dolgozom, egy Nokia töltő az egyik Vin-re, meglehetősen eltérő vele a hőmérők pontossága, középső kép, USB-t is csatlakoztatva, első kép, javul a pontosság

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.19 0 0 1203

if(LAKASFUTES < 4 || fusthofok < 30 || tempvkelore < 30) {
digitalWrite(LAKAS1,HIGH );
digitalWrite(SZV1START,HIGH );
digitalWrite(SZV2START, HIGH);
digitalWrite(LAKAS2, HIGH);
digitalWrite(BYPASS,HIGH);
digitalWrite(PUFFER, HIGH);
}
else {
digitalWrite(LAKAS1,LOW);
digitalWrite(SZV1START, LOW);
}
if(LAKASFUTES < 4 || T5 < 30) {
digitalWrite(LAKAS2, HIGH);
digitalWrite(SZV2START, HIGH);
}
else {
digitalWrite(SZV2START, LOW);
digitalWrite(LAKAS2, LOW);
digitalWrite(LAKAS1, HIGH);
digitalWrite(SZV1START, HIGH);
}

 

Elkészült a fűtésvezérlés hardweres része.

A fenti kódrészletben az if feltételben "< " esetén csak ha mindegyik feltétel igaz, vagy hamis, hajtódik végre az utasítás.

Ha " >" szerepel már egy feltétel változása esetén is.

Miért van ez az eltérés?

halaloszto Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1202

hiába volt neki rajta borda, ha be volt az egész dobozolva.

 

Vajk

Előzmény: John Zero (1201)
John Zero Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1201

Azt írja, hogy ez kb. a 4. SSR, ami tönkrement. Az előző csak büdös és olvadt volt, ez meg fel is gyulladt.

Igaz, hogy elég erősen meghajtotta az SSR-t (kb. 10-14 amper, fűtőszálas terhelés), bár az SSR 75A-re volt címkézve.

 

Gondolom sima villany esetén (0,5-1-2 amper) semmi gond nem lehet.

Előzmény: halaloszto (1200)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1200

egyáltalán nem biztos hogy az ssr égett el elsőnek. simán lehetett egy rossz kötés.

 

Vajk

Előzmény: quint (1199)
quint Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1199

Jó kérdés - talán megfejthető lenne, de túl hosszú a leírás... Azért pár dolog okozhat meglepetést:

- a hűtőborda akkor hatékony, ha jó termikus csatolásban van az eszközzel, és nincs bezárva egy pici dobozba;

- induktív terhelés okozhat meglepetéseket a nem kimondottan erre készített SSR-nek (itt valószínűleg nem volt ilyen gond);

- a szöveg közben valahol elmélkedett a párhuzamosan kötött SSR-ekről, ha megcsinálta, akkor ez rém hülye ötlet volt, mert ilyenkor garantált, hogy az egyik (majd pár pillanat múlva a másik is) látványosan meg fog halni.

Hirtelen ezek jutottak eszembe. De lehet rém egyszerű hiba is, például a teljesítmény tirisztor egyik lábánál megrepedt a forrasztás (a most divatos RoHS forraszanyagoknál cseppet sem ritka), és az ott fellépő lokális túlhevülés kergette halálba az egészet.

Előzmény: John Zero (1197)
Laci_L Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1198

értem!

úgy csináltam, előbb HIGH, aztán INPUT, de nem segített, ezért kérdeztem.

7végén megcsinálom ellenállásokkal.

 

Köszönöm

Előzmény: halaloszto (1195)
John Zero Creative Commons License 2015.07.16 0 0 1197

Valóban, bőven el kell bírja.

 

Azt nem értem, hogy itt (az oldal legalján) hogyan gyulladt ki az SSR? Oké, elvileg több amper ment át rajta, de hűtőbordája is volt..

http://www.moorepage.net/hottub.html

Előzmény: quint (1196)
quint Creative Commons License 2015.07.16 0 1 1196

Az SSR-ben tipikusan egy triak kapcsol. Egy 100-150 forintos triak maradékfeszültsége 10-20 amperes áram mellett kábé 1,2-1,3 volt (nagyobb áramok irányában picurkát növekszik, kisebbek felé enyhén csökken). Ez a példaként felhozott 5 amperes áram esetén annyit jelent, hogy a triak 5A * 1,2V = 6 wattot fog disszipálni, amit egy átlagos SSR tokozása még szépen elvezet, a triak nem fog túlhevülni. A kérdésben szereplő lámpák esetére: a lámpa legyen például 110 wattos, ami annyit jelent, hogy az áramkörben ~110W/220V = 0,5 amper fog folyni. Ekkor a triak disszipációja: 0,5A * 1,2V = 0,6 watt -> alapjárat, alig fog langyosodni.

Előzmény: John Zero (1193)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.16 0 0 1195

a lényeg hogy a cucc úgy indul, hogy a lábak bemenetek! ilyenkor a külső cucctól függ hogy mi lesz vele. ha kívül rendesen felhúzod, akkor indulás után tuti fent lesz. 

 

a másik, hogy előbb írj bele 1-et, és utánna állítsd át kimenetre.

 

Vajk

Előzmény: Laci_L (1194)
Laci_L Creative Commons License 2015.07.16 0 0 1194

köszi!

 

LOW-ra kapcsolja a reléket, és gondoltam, ha a setup-ban HIGH-ra állítom a D kimeneteket megoldódik, de mintha lenne egy fél másodpercnyi bizonytalan állapot bekapcsolás után.

Ezek szerint kell a felhúzó ellenállás mindenképpen....köszi még1x

 

(keringetőket vezérel és nem egészséges pillnatokra beindítgatni ezeket)

Előzmény: Vargham (1192)
John Zero Creative Commons License 2015.07.16 0 0 1193

Ebben amatőr vagyok, de elvileg bőven belefér, azt írja, hogy 5 amperig (kb. 1000 W?) nem gond (de ez lehet modellfüggő). Azért jó tudni róla, mert valamelyik fórumon beraktak már leégett SSR képet :-)

 

4. oldal

http://www.digikey.com/Web%20Export/Supplier%20Content/Crydom_172/PDF/Crydom_Heatsinks_SSR_Assemblies.pdf?redirected=1

Előzmény: Danixy (1190)
Vargham Creative Commons License 2015.07.16 0 0 1192

Van. Sosem szabad lebegniük a vezérlő lábaknak. Húzd földre vagy tápfeszre (kb 20 kOhm) a lábat, pont ellentétesen, mint amire a vezérelt eszköz kapcsol.

Előzmény: Laci_L (1191)
Laci_L Creative Commons License 2015.07.16 0 0 1191

sziasztok!

 

van arra megoldás, hogy az Arduino indulásakor ne kapcsolja fel egy pillanatra a reléket?

Danixy Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1190

igen csak lámpa kapcsolásra használnám.

Első körben csak egy szobában tesztellem az arduinot, később kb 10-13 relét szeretnék lecserélni arduino ál vezérelt rendszerre.

Relrénkként kb. 25-150 watt energiatakarékos égőket kapcsolnának otthoni környezetben.

 

Ez még belefér a normál melegedés nélküli használatba?

Előzmény: John Zero (1189)
John Zero Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1189

"1 db ssr relé"

 

Apropó, SSR relé: villany (lámpa) kapcsoláshoz tökéletes, de amúgy érdemes arra figyelni, hogy az SSR relék nagyobb terhelésnél melegszenek, akkor már hűtőborda is kell rá!

 

Előzmény: Danixy (1178)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1188

Az Arduino kategória nem megy bele a mélységekbe, ugyan gyorsan haladós de ugyanakkor mélyebb ismereteket nem igényelve is el lehet jutni valamilyen szintig. Így nem tárgyalják, hogy pl hogyan is néz ki egy ilyen kivezetésnek/lábnak a belső felépítése (akik ezt használják nem is biztos hogy kell vagy akarják tudni). De ha valaki ezeket átnézi, ismeri - nem feltétlen ennél a rendszernél, hanem úgy általában - proci, mikrovezérlő felépítés témában, akkor valószínűleg nem fogja az alsó ágba tenni az ellenállást, mert ezek többségében open collektoros jellegű kivezetések, amikre akár belül is kapcsolhat ez az. Persze vannak kivételek, mert pl csak plusz táp van az adott helyen, stb, de ezek a kényszermegoldások.

Előzmény: halaloszto (1187)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.13 0 1 1187

jaja, én kb ezekre emkékszem. viszont valami oka csak van hogy az arduino példák többsége fordítva van.

 

https://www.google.co.uk/search?q=arduino+switch+schematic&biw=1600&bih=775&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIlOHGlv7YxgIVI4zbCh0PeAMh&dpr=1

 

Vajk

Előzmény: Törölt nick (1186)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1186

Hát azért mindegyikben szerencsére nem. De ha az ember megnézi a procinak a kimenő fokozatát, akkor látja. sokkal korrektebb lehúzni, ráadásul érdemes már most rászokni mert később jellemzően minden lefelé húzogatja a bemenetét  (pl buszrendszerek, stb).

 

Fog úgy is működni persze, csak kicsit mást kap az adott láb, mások a bemeneti viszonyok, és lehet pl zavarvédelmi szempontból ez bekavarhat.


A gyári ajánlások egyébként mind úgy vannak 99%-ban, hogy használ egy 2-10k körüli felhúzó ellenállást (pull-up resistor), és lerántja a lábat. Ha fontos a zavarvédettség, a 10k-t csökkenteni kell, láttam már 1k alatt is ilyet. Viszont ezzel arányosan nő a fogyasztás is - a tokon belül is nő a disszipáció - ami nem biztos hogy mindig jó.....

Előzmény: halaloszto (1185)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1185

te érted miért ez a fent van a kapcsoló izé van minden arduinó mintapéldában?

Előzmény: Törölt nick (1183)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1184

igen, igen.

Előzmény: Danixy (1182)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1183

Egy apróság: célszerű az ellenállást felhúzásra tenni, azaz az adott láb és a+  táp közé, a kapcsolót meg a 0V és adott lábra - azaz a kapcsoló/gomb lehúzza 0-ra az adott bemenet logikai szintjét, alapból meg magas. Ez több szempontból célszerű, de eleve a bemeneten van egy felhúzó ellenállás bent a tokban. Pontosabban amikor definiálod bemenetnek, akkor ezt rákapcsolja.

Előzmény: Danixy (1180)
Danixy Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1182

köszönöm

 

csak pár kérdés.

a 100nF az egy kondenzátor.?

a kapcsoló és a kondenzátor lenti lába a gnd-re van kötve.?

 

Előzmény: halaloszto (1181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!